Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 49 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 961
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    For å si det sånn, Hjemmekino har fått en ny referansespiller i OPPO BDP 83....
    Når en leser det så er det helt klart en prispresser på multispillere :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det så mye lovord at i går slengte jeg inn en bestilling hos gradedexchange. Har brukt en amerikansk PS3 til Blu-ray frem til nå, samt en Denon 1940 til DVD/CD. Blir vel forhåpentligvis en bra oppgradering i forhold til sistnevnte, samt at jeg nå kan gjøre impulskjøp på Blu-rayfilmer om det skulle falle meg inn.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir neppe skuffet!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakarlsen
    Her var det så mye lovord at i går slengte jeg inn en bestilling hos gradedexchange. Har brukt en amerikansk PS3 til Blu-ray frem til nå, samt en Denon 1940 til DVD/CD. Blir vel forhåpentligvis en bra oppgradering i forhold til sistnevnte, samt at jeg nå kan gjøre impulskjøp på Blu-rayfilmer om det skulle falle meg inn.
    Har selv alle spillerene du nevner her, bruker Denon 1940 som TV-serie avspiller. Har ikke direkte sammenlignet ytelsen med Oppoen, men Oppoen skal gi ett litt bedre bilde fra DVD. I forhold til PS3 så gjør den alt bedre, utenom å spille PS3 spill

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer Oppo spillerene å sendte ut lyd på alle 7.1 utgangene, selvom kilden har 5.1? Eller vil de to bak-kanalene da være helt stille?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Klarer Oppo spillerene å sendte ut lyd på alle 7.1 utgangene, selvom kilden har 5.1? Eller vil de to bak-kanalene da være helt stille?
    Kan ikke huske å ha sett at den har mulighet for det, men må sjekke litt bedre. Har ikke brukt de utgangene, men vet at det er en 5.1/7.1 innstilling der ett sted, men husker ikke helt hva den var for noe.

EDIT:

Under menyen så er det noe som heter "Audio processing" under der er "Speaker Configuration" Og for meg så virker det som den vil gi 7.1 lyd ved 5.1 signal. Valget ligger under "Down mix" alternativet.

Men last ned bruksanvisninger og les hva det står der, har ikke tid til det akuratt nå selv.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje det er nevnt tidligere i denne tråden, men alle som vurderer BDP-83 må lese denne:

Oppo on the Inside, Lexicon on the Outside — Reviews and News from Audioholics

Oppo BDP-83 ($500) = Lexicon BD-30 ($3.500)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAD og Oppo

Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Hei,
    jeg har en 3930 og en standard BDP-83. Disse er koblet til en NAD T785HD (T785 oppgradert med AM200 og VM200).
    3930 er koblet med 2ch analog og HDMI. Oppo'en er koblet med HDMI.
    Benytter 3930'en til CD (2ch) og DVD (HDMI). Oppoen bruker jeg til BluRay og SACD/DVD-Audio.
    Jeg har vanskeligheter med å skjønne at Oppo'en kan lyde bedre enn 3930'en. ??
    Det må være dette som gjør at en aldri blir fornøyd . :-D
    Hei Fiske!

Hvordan fungerer NAD T785en din sammen med Oppo-83en? Har du hatt noen problemer med denne komboen?

Jeg vurderer å skaffe meg Nad T785en etter hvert, men leser lite nyttig om den. Kan du kommentere litt om dine erfaringer med disse to?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kun 5,1 lyd via Analog

Hejsa,

Jeg har sat min Oppo til min Pionners VSA-AX10i via 8 Phone kabler.

Jeg får dog kun 5,1 lyd på mange film.

Film med Dolby TrueHD 5,1 spiller mine Surround Back højtalere ikke.
    Film Med 5,1 PCm spiller mine Surround Back højtalere ikke.
    Film med 5,1 DTSHD Ma der er lyd i Surround Back højtalere.

Hvordan kan det være?

På forhånd tak.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikael10
    Hejsa,
    Jeg får dog kun 5,1 lyd på mange film.
    Det er en av mange bakdeler med multikanals lyd analogt
    Spilleren har ikke utvidelses mulighet til å blande til to ekstra kanaler fra 5.1 til 7.1............reciveren har ikke mulighet til å blande to ekstra kanaler fra 5.1 til 7.1 når den får analog lyd inn

Nyere reciver med decoder , hdmi , eller multikanals pcm mulighet er løsning
    (nesten all dvd lyd er 5.1 med unntak av noen 6.1 , nesten all bd lyd er 5.1 med unntak av få 7.1 utgivelser så man får langt fra noen god løsning med 6.1 , 7.1 høytaleroppsett og analog lyd)
    Det blir mye stille stunder der bak
    Selvfølgelig er 6.1 , 7.1 oppsett større nytelse å høre på en 5.1 men analogt bare da lyden på disc har mere en 6 kanals lyd

Alternativ med gammel reciver er å hoppe over HD lyden å bitsreame DD 5.1/DTS og utvide 5.1 til 7.1 med feks EX/ES i reciver for å få lyd i de to bakerste i 7.1 ( langt fra noen bra løsning men eneste mulighet for mere 360 graders lyd)

Er jo mulig du får 7.1 lyd ut av 5.1 analogt på bd spiller ved en downmix men da hadde jeg heller valgt bitstream dd/dts istedenfor
    (bitstreamer man slipper man jo også den evige - 10 db lfe ved analog lyden) og den irriterende lfe justeringen man må om man veksler mellom analogt og digitalt

At du får lyd i bakhøytalere ved dts hd ma 5.1 ?
    må vel ha en downmix innstilling eller noe på da for å få til det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helo
    Hei Fiske!

Hvordan fungerer NAD T785en din sammen med Oppo-83en? Har du hatt noen problemer med denne komboen?

Jeg vurderer å skaffe meg Nad T785en etter hvert, men leser lite nyttig om den. Kan du kommentere litt om dine erfaringer med disse to?
    Jeg har T785 med MDC HD oppgraderingen (AM200 og VM200). T785 er en AVR med en musikalitet som er uovertruffen.
    Jeg har også en Denon 2807 AVR og forskjellen mellom denne og T785HD for musikk er enorm. Etter oppgraderingen med AM200/VM200 lyder den enda bedre. 2807 står på loftet.
    Oppo'en er koblet med HDMI til T785. Jeg benytter Oppo'en primært til BluRay, SACD og DVD-Audio. Jeg planlegger å opgradere til SE versjonen av BDP-83.
    Alle lyd og bilde formater som jeg har behov for kan sendes over HDMI.
    Kombinasjonen er perfekt.
    Jeg tror det største er å lytte til SACD og DVD-Audio med multikanals lyd. Hvis man ikke har dette går man glipp av en opplevelse. Jeg har bl.a. Dire Straits "Brother in Arms", Steely Dan "Gaucho" og Pink Floyd "DSOTM" på SACD og en rekke DVD-Audio plater. Bl.a Miles Davis "Kind Of Blue", Diana Krall (Flere) på DVD-Audio.
    I tillegg 2L's Trondheimsolistene "Divertimenti". Denne har både SACD (2ch / Multi kanal) og dts-HD MA og Dolby True HD i 24 bit / 192 kHz.
    Dette lyder bare så bra at det må høres og nytes!! Da først skjønner man hva man går glipp av med vanlige CD'er og MP3.

Jeg har Dali Suite 2.8 som FL og FR. Disse er Bi-ampet. Dali Suite 0.8 som Center og i tillegg et par B&W M1 som Bakhøytalere. (Disse har høy WAF faktor).

Hvis SE oppgraderingen lyder like bra som 3930'en på 2ch analog blir jeg mektig fornøyd.

Noe annet du lurer på?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et utfyllende svar, Fiske! Jeg har en Oppo 83 oppgradert til SE. Forsterkeren min er H/K sin AVR 355 koblet til en syvende generasjon Pioneer 42". På stereolytting hadde 83en og H/Ken nokså lik lydsignatur før jeg oppgraderte den til SE. Før oppgraderingen foretrakk jeg DACene i forsterkeren. Det var enkelt og greit mer behagelig i lengre lytte episoder.

Jeg har også hatt en Denon 2807 før H/Ken. Likte godt det meste med den. Det var kraften i H/Ken (i 10000kr prisgruppe) som fikk meg over på H/K. Høytalerene mine er System Audio 1750 som front og 1530er som surround. Jeg tenker at T785 vil kunne få mer dynamikk og luft i toppen ut av disse. Har du testet om T785 kan ta imot DSD signalet from 83en eller må det omformes til PCM i Oppoen?

Jeg lurte også på hvilke effekt bi-amping har hatt for høytalerene dine? Får du en merkbar forbedring?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helo
    Jeg tenker at T785 vil kunne få mer dynamikk og luft i toppen ut av disse. Har du testet om T785 kan ta imot DSD signalet from 83en eller må det omformes til PCM i Oppoen?

Jeg lurte også på hvilke effekt bi-amping har hatt for høytalerene dine? Får du en merkbar forbedring?
    NAD'en kan ikke håndtere DSD. Signalet sendes som PCM fra Oppo'en.

Jeg begynte med bi-amping når jeg hadde 2807. Da merket jeg forskjell.
    Jeg har ikke testet ut om jeg hører forskjell med T785. Har bare blitt gammel vane. Men jeg har ihvertfall nok kraft.

Forskjellen i dynamikk mellom T785 sammenlignet med 2807 er enorm. Det var en del CD'er som jeg mislikte å lytte til da jeg brukte 2807. Det var noe som ikke lød korrekt. Den var rett og slett ikke bra nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradert Oppo BDP-83 til BDP-83SE

Fikk levert min oppgraderte BDP-83 til BDP-83SE på lørdag.

Koblet den med min NAD T785HD via HDMI og 2ch analog. Dette er på samme måte som min Denon 3930.
    NAD T785HD er satt opp med Analog Bypass når jeg spiller 2ch analog fra oppo'en og også 3930en.
    Etter en helgs spilling lyder den bare bedre og bedre. Tydeligvis trengs det en viss tid for innbrenning.

Å spille CDer vi analog delen på Oppo'en er så bra at det er en nytelse som må oppleves. Hvilken kombinasjon. Her høres lyd fra CD'er som jeg ikke har hørt like klart tidligere.
    Oppo'en er jo et kupp i kombinasjon med en god AVR for musikk.
    Det virker som "Alle" lager OK AVR'er for bruk i et hjemmekino oppsette.
    Når det kommer til musikk er bildet et helt annet.

Meget fornøyd Oppo BDP-83SE bruker.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å se at du er fornøyd med Oppo'en Fiske Jeg er selv svært fornøyd, og Oppoen blåste liv i SACD-samlingen min igjen.

Jeg kan jo samtidig nevne at Oppo 83 SE havnet i klasse A i Stereophiles april 2010-liste over anbefalte SACD/DVD-A spillere (rangeringen er basert på CD/SACD/DVD-A ytelsen og ikke DVD/Blu-Ray ytelsen).

Ganske imponerende med tanke på at Oppoen er en Blu-Ray universalspiller (ikke dedikert SACD/CD spiller). I samme klasse finner vi bl.a. Naim CD555 ($28.600), McIntosh MCD500 ($6.500), Marantz SA11S2 ($3.600), Meridian 808i.2 ($16.995) og Primare CD31 ($2.495).

EDIT: Her er begrunnelsen deres:

For this Special Edition version of their BDP-83 Blu-Ray player, Oppo employs boutique capacitors, an upgraded power supply, gold-plated RCA-jacks, a reworked analog output stage, and high-quality Sabre32 DACs from ESS Technology. With stereo recordings, the BDP-83SE combined greater presence, balance, and resolution for a more natural overall sound. Improvements through its multichannel inputs were similar but less striking. "If you're already using a multichannel analog preamp, the BDP-83SE is a remarkably effective and satisfying improvement over the BDP-83", said KL
    Sony SCD-XA5400ES (koster ca. 10.000 kr) er en annen spiller som yter "over evne". Denne spilleren havnet i klasse A+ (aller høyeste klasse), sammen med bl.a. Krell Evolution 505 ($10.000) og dCS Scarlatti ($79.996), som regnes for å være en av verdens aller beste SACD-systemer (interessant nok rangerte Lyd & Bilde McIntosh MCD500 over XA5400ES, men noen ganger har jeg inntrykk av at de henger seg for mye opp i prisen).

Klasse A defineres forøvrig som følger:

Best attainable sound for a component of its kind, almost without practical considerations; "the least musical compromise". A Class A system is one for which you don't have to make a leap of faith to believe you're hearing the real thing. With Super Audio CD, 24/96 DAD, and DVD-Audio now available, we have created a new Class, A+, for the best performance in those digital categories. Class A now represents the best that can be obtained from the conventional 16/44.1 CD medium.
    De fremhever også at:

"Recommended components" will not tell you what to buy any more than Consumer Reports would presume to tell you whom to marry!
    De oppfordrer altså folk til å lytte selv og ta personlige preferanser med i betraktningen .)

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Etter en helgs spilling lyder den bare bedre og bedre. Tydeligvis trengs det en viss tid for innbrenning. Å spille CDer vi analog delen på Oppo'en er så bra at det er en nytelse som må oppleves. Hvilken kombinasjon. Her høres lyd fra CD'er som jeg ikke har hørt like klart tidligere.
    Jeg tror DAC'ene skal ha mye av æren for dette (og ikke bare analogtrinnet, som også er en faktor her). De produserer et svært detaljert og luftig lydbilde.

Oppo'en er jo et kupp i kombinasjon med en god AVR for musikk.
    Det virker som "Alle" lager OK AVR'er for bruk i et hjemmekino oppsette.
    Når det kommer til musikk er bildet et helt annet.
    Et fint kompromiss (hvis en ikke velger separate oppsett for musikk og film) er å kjøpe en AVR med bra forforsterkerdel sammen med en egen effektforsterker. Denon 2807 kan naturligvis ikke matche NAD'en på lydkvalitet i stereo, men når du beveger opp i prissjiktet til Denon får du hjemmekinoforsterkere med meget bra forforsterkertrinn (som yter langt bedre enn prisen skulle tilsi).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg tror DAC'ene skal ha mye av æren for dette (og ikke bare analogtrinnet, som også er en faktor her). De produserer et svært detaljert og luftig lydbilde.
    Og det er jeg jo helt enig med deg i. Jeg skrev Analog, men mente hele "lydkjeden" i SE'en

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor oppgraderer dere til SE hen, og hva koster det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hvor oppgraderer dere til SE hen, og hva koster det?
    Jeg kjøpte min BDP-83 og SE oppgraderingen hos HTTEch, Website Template .
    Send Bjørn Hegelstad , info@httech.no , en mail og spør om pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Oppo BDP-83 ett par uker nå. Er strålende fornøyd. Utrolig godt resultat av BD, DVD, CD og SACD - alt i en spiller!

Side 39 av 49 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •