Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 49 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 961
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for svar, intresangt uansett...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Filmlyd går via HDMI. Det er kun musikk (CD, SACD, osv.) som går via den dedikerte stereoutgangen
    Hvis du ikke bruker multi-channel utgangene bak, så får du kun stereo-laget på SACD (evt. redbook laget om du har stilt inn på spilleren at den skal lese dette).....

Om du vil ha surround laget ut, må du enten bruke HDMI eller multi-channel utgangene bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg har selv hatt 3910 og synes 3930 var bedre på analoglyd. Oppo SE er enda bedre enn 3930 synes jeg, så jeg tror nok du vil merke en betydelig forskjell.

3930 fikk veldig gode skussmål for sin analoge lyddel da den kom på markedet for en rekke år tilbake (den ble sammenlignet med langt dyrere og mer 'audiofile' spillere fra bl.a. Arcam), så det var ingen selvfølgelighet at Oppo'en skulle låte bedre.

EDIT: Glemte forresten å nevne at før jeg kjøpte Oppo'en så prøvelyttet jeg på Denon DCD-1500AE og Pioneer PD-D6-J (begge disse er CD/SACD-spillere). Hvis det ikke hadde vært for at jeg oppdaget at Oppo hadde kommet med en SE-variant så hadde jeg nok endt opp med en av disse spillerne. Denon'en var forøvrig lydmessig bedre enn den rimeligere Cambridge 650 BD Blu Ray-spilleren (denne er visstnok ganske lik Oppo BDP-80 innvendig), spesielt når det gjaldt CD-avspilling (SACD-lyden var det ikke så stor forskjell på).
    Hei,
    jeg har en 3930 og en standard BDP-83. Disse er koblet til en NAD T785HD (T785 oppgradert med AM200 og VM200).
    3930 er koblet med 2ch analog og HDMI. Oppo'en er koblet med HDMI.
    Benytter 3930'en til CD (2ch) og DVD (HDMI). Oppoen bruker jeg til BluRay og SACD/DVD-Audio.
    Jeg har vanskeligheter med å skjønne at Oppo'en kan lyde bedre enn 3930'en. ??
    Det må være dette som gjør at en aldri blir fornøyd . :-D

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Hei,
    jeg har en 3930 og en standard BDP-83. Disse er koblet til en NAD T785HD (T785 oppgradert med AM200 og VM200).
    3930 er koblet med 2ch analog og HDMI. Oppo'en er koblet med HDMI.
    Benytter 3930'en til CD (2ch) og DVD (HDMI). Oppoen bruker jeg til BluRay og SACD/DVD-Audio.
    Det må være dette som gjør at en aldri blir fornøyd . :-D
    Du må sammenligne med 2 kanal analog fra Oppo, Oppo SE versjonen har også kraftig forbedret analogutgang. Hvis du sammenligner cd fra Oppo via Hdmi er det strengt tatt Nad'en du sammenligner Denonspilleren med.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hvis du ikke bruker multi-channel utgangene bak, så får du kun stereo-laget på SACD (evt. redbook laget om du har stilt inn på spilleren at den skal lese dette).....
    Det er jeg fullstendig klar over

Om du vil ha surround laget ut, må du enten bruke HDMI eller multi-channel utgangene bak.
    Jeg har naturligvis satt Oppo'en til å spille av stereolaget på hybrid SACD-plater. Er ikke interessert i multikanalslyden da jeg har et 2.1 oppsett.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Du er klar over at vi snakker om Oppo Special Edition her og ikke standardutgaven? Har du lest de siste innleggene her nøye?

EDIT: Jeg ser nå at du har postet et innlegg på AVSForum og utifra tilbakemeldingene der så vurderer du nå en oppgradering. Da er vel den saken grei

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    ... Oppo SE versjonen har også kraftig forbedret analogutgang.
    Og bedre DAC'er. Den bruker ESS Sabre32 Ultra DAC'er (ES9016) på stereoutgangene (8 kanals DAC i quad differensialmodus), mens standard Oppo bruker Cirrus Logic CS4398 (som også er en velspek'et DAC). McIntosh valgte for et par år tilbake den litt eldre ESS Sabre Reference i sin high-end CD/SACD spiller MCD-500 (koster ca. 70.000 kr).

ESS Sabre:
    ESS Products - DAC

Cirrus Logic CS4398:
    CS4398 - 120 dB, 24-Bit, 192 kHz Stereo D/A Converter with DSD Support

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at vi snakker om Oppo Special Edition her og ikke standardutgaven? Har du lest de siste innleggene her nøye?

EDIT: Jeg ser nå at du har postet et innlegg på AVSForum og utifra tilbakemeldingene der så vurderer du nå en oppgradering. Da er vel den saken grei
    Joda, jeg er litt frem og tilbake mellom forum. :-D
    Jeg er jo egentlig meget fornøyd med 3930 med 2ch analog utgang. Lyden er meget bra. Men man vil jo gjerne ha det "beste".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Du må sammenligne med 2 kanal analog fra Oppo, Oppo SE versjonen har også kraftig forbedret analogutgang. Hvis du sammenligner cd fra Oppo via Hdmi er det strengt tatt Nad'en du sammenligner Denonspilleren med.
    Det er korrekt. Det er det som er utfordring. Jeg klarer ikke å sammenligne før jeg har opppgradert Oppoen til SE versjonen.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at mann kan kobleti. eksternhardisk og spille av mediafiler på Oppoen. Men erstatter den en Tvix?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Ser at mann kan kobleti. eksternhardisk og spille av mediafiler på Oppoen. Men erstatter den en Tvix?
    Tivx kan vel også ta opp hvis jeg ikke tar feil. Den muligheten har du ikke med Oppoen. Men som medieavspiller så skal den kunne erstatte de fleste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mottok min BDP-83 idag fra OPPODigital etter bare 5 dager (inkludert helg!).

Jeg lurte på om noen her har erfaring med hvordan jeg kan gjøre spilleren regionfri ved installering av hacket firmware? Var ikke veldig lett å finne noe om dette på nettet nå lenger.

Ser ut som f.eks codefreedvd hadde en versjon ute før de fant ut at de kunne tjene penger på å selge modifiserte spillere:

Oppo bdp 83 multi region firmware upgrade at Codefreedvd.com

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacetime Continuum
    Jeg mottok min BDP-83 idag fra OPPODigital etter bare 5 dager (inkludert helg!).

Jeg lurte på om noen her har erfaring med hvordan jeg kan gjøre spilleren regionfri ved installering av hacket firmware? Var ikke veldig lett å finne noe om dette på nettet nå lenger.

Ser ut som f.eks codefreedvd hadde en versjon ute før de fant ut at de kunne tjene penger på å selge modifiserte spillere:

Oppo bdp 83 multi region firmware upgrade at Codefreedvd.com
    Ikke legg inn den firmwaren. Den sonefrie delen forsvinner når du oppgraderer til nyere firmware. Og siden den sonefri firmwaren er såpass gammel, så er det blitt en del filmer som faktisk ikke vil fungere med spilleren, fordi de er laget med andre specs enn det den firmwaren har. Nyere firmware fikser de problemene.

Kjøp heller chipen, og slipp å tenk på dette mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Anders.

Å gjøre spilleren sonefri via hardware er nok den beste måten å gjøre det på ja. Jeg har sett litt på guidene og man skal ha mer enn 10 tommeltotter for å gjøre noe feil der! Desverre vil ikke økonomien tillate dette før om noen måneder, så inntil da tenkte jeg å prøve å få tatt i bruk firmware-hack.

Jeg fikk gjort spilleren sonefri for dvd-er (dog ikke blu-rayer) slik:
    OPPO BDP-83 - multi-region.net - unlock your DVD player

Jeg er fortsatt åpen for erfaringer og forslag med og angående firmware-hack! =)

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Universal Soldier; Regeneration

Hei, hei

Noen her som har denne på blu-ray?

Litt merkelig... Får ikke flyttet teksten på denne filmen når den spilles av på Oppo 83. Litt irriterende... Går fint på andre filmer.
    Prøvd både "on the fly" og via menyen.

Det er litt tekst, de snakker russisk eller noe...

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @tomsavini. kan det være at teksten er i bildet? kan du slå den av eller bytte språk på den teksten?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    @tomsavini. kan det være at teksten er i bildet? kan du slå den av eller bytte språk på den teksten?
    Teksten er sånn atte... Halvparten av den nederste tekstlinjen blir borte.
    Googlet dette litt, og det er flere andre som har samme problemet med akkurat den filmen. Godt å vite at jeg ikke er alene om det, da hadde det vært langt værre

Takk for tips!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Teksten er sånn atte... Halvparten av den nederste tekstlinjen blir borte.
    Googlet dette litt, og det er flere andre som har samme problemet med akkurat den filmen. Godt å vite at jeg ikke er alene om det, da hadde det vært langt værre

Takk for tips!
    Den teksten kommer vel uansett om du har på tekst eller ikke? Og da ligger den vel i bildet og ikke som en egen tekstfil vil jeg tro... Ellers så var det ingen stor film i mine øyne!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også blitt medlem av Oppo BDP-83 klubben. Kjøpte den fra Gradedexchange, og det kan absolutt anbefales!!

Han sender med lav verdi og du kan legge inn bud godt under "Buy it Now" prisen. Flott service, god kommunikasjon, og dobbel boks på kjøpet.

OPPO BDP-83 MULTI REGION CODE FREE BLU-RAY DVD PLAYER - eBay (item 360231675902 end time Mar-04-10 11:18:57 PST)

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, Hjemmekino har fått en ny referansespiller i OPPO BDP 83....

Side 38 av 49 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •