Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 49 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 961
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg spiller så sjeldent Sone B at min alltid står til Sone A. Men dette skal ikke være noe problem.

Det er ikke så veldig lenge siden jeg monterte min, men har oppgradert til siste firmware uten problemer med mod'en på. Har spilt av Forrest Hump etter dette, og det var ingen problemer der. Testet du uten å ha chipen i? Kunne jo hende det var selve platen som var problemet.

MEN etter at jeg har montert inn min chip (nyeste type) så har jeg opplevd at litt for mange filmer starter med hakking i lyden, slik at jeg må slå av spilleren og starte den igjen, slik var den ikke før mod'en. Men det er til å leve med.
    Det er veldig greit med ekstra data om hvordan disse chipene oppføre seg. Jeg monterte chipen allerede noen dager etter jeg mottok spilleren slik at både oppoen og receiveren min har vært gjennom nye firmware versjoner siden den gang. Så det er vanskelig å kommentere detaljert rundt endringer.

Jeg fjernet modden ganske kjapt etter problemet oppstå, prøvde alt jeg ble rådet til av Oppo og AVSforum, men til ingen nytte. Spilleren klarte alt untatt å gjenkjenne at det var plater i den. Nå skal Oppo oppgradere den til SE og fikse platelesingsproblemet. Konge support!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Intentional typo?
    Jepp...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri kit?

Hei, da er Oppoen ankommet landet, og jeg lurer på hvilket av sonefrikittene dere har kjøpt?

Ser at det er et danskt:
    bluraychip.dk - Oppo BDP-83 multiregion DIY kit
    I følge AndersT2 hakker det ved oppstart av og til.

Et svenskt: (samme leverandør sm jeg benyttet til min Pana 55)
    ICOS HD OPPO BDP-83 Modkit
    Krever lodding?

Og dette som selges her hjemme og på e-bukta:
    Tilbehør

Har prøvd å finne referanser, uten det helt store gjennombruddet, så hvis noen har noen synspunkter mottas disse med stor takk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste du linket til er den første chipen som kom, den første er den nyeste, og krever minst innstallering.

Har ikke hørt om den ICOSen, men kan man slippe lodding så er nok det det beste. Hvis man må sende spilleren inn på garanti, så er det også mye vanskeligere å skjule sine spor.

Skal bare legge til det jeg opplever med hakking, så har jeg ikke hørt andre som har opplevd dette med chipen jeg bruker, og det skjer sjeldent.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, Takk for det Anders T2

Da kjøpte jeg et kit av den danske typen fra hans auksjon på e-bay.

Jeg har tidligere benyttet ICOS kittet på en Panasonic 55. Det har funka helt perfekt, men det krevde loddekunnskaper (på grunn av noen overflatemonterte komponenter) noe som jeg er så heldig å ha på jobben.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nybegynnererfaring.

Da har jeg fått prøvd BDP-83 i et par dager.

Jeg må etter så kort tid si at jeg godt skjønner at denne spilleren er blitt en stor hit.

Veldig mye god funksjonalitet og praktiske løsninger.
    Som flytting av undertekster, minne over de 5 sist spilte platene, bytting av oppløsning mens plata spilles av, mulig å gå inn og forandre setup uten å stoppe spilleren, oppskaliering av DVDer, og zoom funksjoner. Dessuten godt utstyrt med HDMI kabel og testdisker, for lyd og bilde.

Det som kunne vært kjekt for oss med både TV og projektor hadde vært en ekstra HDMI utgang, slik at en kunne velge å kjøre rett mot TV uten å gå om en HDMI receiver (som man må slå på).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    , minne over de 5 sist spilte platene.
    Bare husk at det er avhengig av hvordan BD platen er encodet. Det er ikke alle det funker på, spesielt Disney tittler osv. Altså plater med mye Java.

Mener også å huske at de er mere enn 5 plater, man kan huske feil her.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, er klar over det og det virket ikke med Pixar short films, tror jeg det var jeg testa med.

Det å huske de 5 siste spilte og flytting av undertekster hadde faktisk også en av mine tidlige Panasonic DVD spillere, => verden går ikke bare fremover.

BTW. Går det å få slått av tastebaklyset tidligere? Eller er man nødt til å la det gå ut den tiden, som ligger inne? Prøvde å trykke to ganger på bakgrunnslystasten, men det var tydelgigvis ikke løsningen.

Takk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW. Går det å få slått av tastebaklyset tidligere? Eller er man nødt til å la det gå ut den tiden, som ligger inne? Prøvde å trykke to ganger på bakgrunnslystasten, men det var tydelgigvis ikke løsningen.

Takk.
    Det går nok ikke tror jeg. Da ville det vært noe å stille på på selve fjernkontrollen, og det er det ikke.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg kan ikke finne ut av det baklysert ved googling heller.

Fikk sonefri kittet i dag, det fra Danmark. Veldig enkel montering, i forhold til min Panasonic med Icos kittet, som krevde en del erfaring med loddebolten. Funker som tiltenkt, det jeg har fått testet i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ekstra utgifter?

Nei, jeg kan ikke finne ut av det baklysert ved googling heller.

Fikk sonefri kittet i dag, det fra Danmark. Veldig enkel montering, i forhold til min Panasonic med Icos kittet, som krevde en del erfaring med loddebolten. Funker som tiltenkt, det jeg har fått testet i alle fall.
    Måtte dere betale mums for mottak av moddene deres?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helo
    Måtte dere betale mums for mottak av moddene deres?
    De har ikke blitt stoppet enda, men slikt snakker vi ikke høyt om

Newcomer flisa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator edit: Produkt/Prisjakt har egen tråd - bruk søkefunskjonen

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skaffet meg en sonefri Oppo BDP-83 Special Edition for noen uker siden. Grunnen til dette var at min gamle arbeidshest Denon DVD-3930 begynte å få problemer med laseren, samt at jeg ønsket en (universal)spiller istedetfor to separate enheter (av praktiske hensyn). Fra før av hadde jeg en Pioneer 23FD BD-spiller som produserte et veldig bra HD-bilde, men som skuffet litt når det gjaldt SD (selv Samsung-skjermen min gjør en bedre skalerings/de-interlacing jobb). Den analoge lydkvaliteten var bra, men ikke helt på høyde med 3930 (dessuten støttet den ikke SACD/DVD-A). Erstatteren til disse to måtte derfor være bra på både BD, DVD og analog stereo.

Etter å ha lest en del omtaler av Oppo BDP-83 SE versus standardutgaven kom det frem at denne var betydelig bedre på analog lyd enn standardutgaven (som i utgangspunktet var forholdsvis bra på analog lyd). Ettersom jeg ønsket en spiller som var minst like god som Denon 3930 lydmessig, så virket SE som et sikrere valg. Prisforskjellen på disse to var dessuten relativt liten. Oppo'en kan forøvrig sende DSD-signaler via HDMI som Denon-forsterkeren min støtter, men jeg har ikke foretatt noen omfattende sammenligninger her ennå.

Her er mine inntrykk så langt:

Pluss:

- Lydkvaliteten via analogutgangene er enda bedre enn på Denon DVD-3930. Det største forskjellen (CD) ligger nok i oppløsningen og detaljnivået i musikken. Denon'en klarer ikke lenger å spille av SACD-plater på grunn av laseren, så her har jeg ikke kunnet foreta noen direkte sammenligning. Endelig kan jeg nyte SACD-platene mine igjen.

- Menyene er ryddige og oversiktlige.

- Bra dokumentasjon som forklarer hva de ulike innstillingene gjør.

- Billedkvaliteten er bra. HD-kvaliteten er omtrent på samme nivå som Pioneer-spilleren (jeg ser ihvertfall ikke store forskjellen). SD-kvaliteten er betydelig bedre sammenlignet med Pioneer'en, men kanskje ikke helt på høyde med Denon'en (karaktermessig ville jeg gitt Oppo 9/10 og Denon'en 10/10). Her trengs det imidlertid flere sammenligninger til før jeg kan trekke en konklusjon.

- Bra fjernkontroll med belysning. Det eneste jeg ikke liker helt er taktiliteten til gummiknappene.

- Rask. Den er merkbar raskere enn Pioneer'en og Denon'en når det gjelder navigering og oppstart av filmer. Hastighetsforskjellen mellom Oppo'en og Pioneer'en er imidlertid stort sett ikke så veldig stor. Denon'en har på sin side alltid vært treg i forhold til de fleste andre DVD-spillere jeg har eid eller vært borti.

Minus:

Det har vært vanskelig å finne noen betydelige svakheter til denne spilleren, spesielt med tanke på at den var forholdsvis billig. Men hvis jeg skal være litt pirkete så kan jeg nevne utseendet: Sammenlignet med f.eks. Denon 3930 så virker Oppo'en puslete og kjedelig. Visuelt sett gir den ikke det samme kvalitetsinntrykket. Heldigvis er innmaten på Oppo'en mye bedre enn det stusselige utseendet skulle tilsi.

Her er forøvrig noen linker som jeg har hatt nytte av:

Wiki-side for Oppo 83/SE:

OPPOwiki

BDP-83 FAQ - OPPOwiki

Official BDP-83SE Analog Audio Discussion Only Thread - AVS Forum

Official OPPO BDP-83 Owner's Thread [technical talk only] - AVS Forum

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg skaffet meg en sonefri Oppo BDP-83 Special Edition for noen uker siden. Grunnen til dette var at min gamle arbeidshest Denon DVD-3930 begynte å få problemer med laseren, samt at jeg ønsket en (universal)spiller istedetfor to separate enheter (av praktiske hensyn). Fra før av hadde jeg en Pioneer 23FD BD-spiller som produserte et veldig bra HD-bilde, men som skuffet litt når det gjaldt SD (selv Samsung-skjermen min gjør en bedre skalerings/de-interlacing jobb). Den analoge lydkvaliteten var bra, men ikke helt på høyde med 3930 (dessuten støttet den ikke SACD/DVD-A). Erstatteren til disse to måtte derfor være bra på både BD, DVD og analog stereo.

Etter å ha lest en del omtaler av Oppo BDP-83 SE versus standardutgaven kom det frem at denne var betydelig bedre på analog lyd enn standardutgaven (som i utgangspunktet var forholdsvis bra på analog lyd). Ettersom jeg ønsket en spiller som var minst like god som Denon 3930 lydmessig, så virket SE som et sikrere valg. Prisforskjellen på disse to var dessuten relativt liten. Oppo'en kan forøvrig sende DSD-signaler via HDMI som Denon-forsterkeren min støtter, men jeg har ikke foretatt noen omfattende sammenligninger her ennå.

Pluss:

- Lydkvaliteten via analogutgangene er enda bedre enn på Denon DVD-3930. Det største forskjellen (CD) ligger nok i oppløsningen og detaljnivået i musikken. Denon'en klarer ikke lenger å spille av SACD-plater på grunn av laseren, så her har jeg ikke kunnet foreta noen direkte sammenligning. Endelig kan jeg nyte SACD-platene mine igjen.

- Menyene er ryddige og oversiktlige.

- Bra dokumentasjon som forklarer hva de ulike innstillingene gjør.

- Billedkvaliteten er bra. HD-kvaliteten er omtrent på samme nivå som Pioneer-spilleren (jeg ser ihvertfall ikke store forskjellen). SD-kvaliteten er betydelig bedre sammenlignet med Pioneer'en, men kanskje ikke helt på høyde med Denon'en (karaktermessig ville jeg gitt Oppo 9/10 og Denon'en 10/10). Her trengs det imidlertid flere sammenligninger til før jeg kan trekke en konklusjon.

- Bra fjernkontroll med belysning. Det eneste jeg ikke liker helt er taktiliteten til gummiknappene.

- Rask. Den er merkbar raskere enn Pioneer'en og Denon'en når det gjelder navigering og oppstart av filmer. Hastighetsforskjellen mellom Oppo'en og Pioneer'en er imidlertid stort sett ikke så veldig stor. Denon'en har på sin side alltid vært treg i forhold til de fleste andre DVD-spillere jeg har eid eller vært borti.

Minus:

Det har vært vanskelig å finne noen betydelige svakheter til denne spilleren, spesielt med tanke på at den var forholdsvis billig. Men hvis jeg skal være litt pirkete så kan jeg nevne utseendet: Sammenlignet med f.eks. Denon 3930 så virker Oppo'en puslete og kjedelig. Visuelt sett gir den ikke det samme kvalitetsinntrykket. Heldigvis er innmaten på Oppo'en mye bedre enn det stusselige utseendet skulle tilsi.

[/url]
    Har selv vurdert en oppgradering i forhold til min Denon 3910. Hyggelig at du ville dele dine erfaringer. At analoge delen er så pass bedre er overaskende. Denne spilleren har da kommet på pluss siden for min del.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino bladet har sett nærmere på oppo`s 83 modeller... med greie karakterer faktisk...

( ingen linker til det før bladet er ute )

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile

Pluss:

Meget bra tilbake melding.

Men når man har en såpass bra forsterker som du har, så ville jeg trodd de interne DA konverterene til Denon 4810 er bedre enn Oppo SE sine. Eller i hvertfall like gode slik at digital overføring fra en standard spiller ville gjort samme nytten.

Kjører du alt analogt fra Oppoen, eller film lyd via HDMI?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens: Jeg har lest tilbakemeldingene deres, men akkurat nå går Northug femmila og da må jeg prioritere Jeg vil poste tilbakemeldinger senere ikveld.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men når man har en såpass bra forsterker som du har, så ville jeg trodd de interne DA konverterene til Denon 4810 er bedre enn Oppo SE sine. Eller i hvertfall like gode slik at digital overføring fra en standard spiller ville gjort samme nytten.
    Muligens, jeg vil som sagt foreta en mer omfattende sammenligning senere. Jeg visste dessuten ikke på forhånd om lyddelen til 4810 ville gi bedre lyd enn Oppo SE (*). DAC'ene på Oppo'en er meget bra (32 bits ESS Ultra i quad-differensialmodus på stereoutgangene) og det ser ut som den analoge utgangsdelen også holder høy kvalitet, så det er slettes ikke sikkert at 4810 gir bedre lyd. Uansett så angrer jeg ikke på kjøpet: Jeg ønsket først og fremst å være på den sikre siden, og prisforskjellen var ikke avskrekkende stor

Kjører du alt analogt fra Oppoen, eller film lyd via HDMI?
    Filmlyd går via HDMI. Det er kun musikk (CD, SACD, osv.) som går via den dedikerte stereoutgangen

(*) Jeg har imidlertid lest en del tester hvor de sammenligner lyddelen til Oppo SE med langt dyrere spillere og forsterkere opp mot $5000-6000 (!). Her er noen utdrag:

Home Theater Review:

I recently reviewed Marantz's excellent UD9004 that provided better analog audio performance than the standard Oppo BDP-83 with every disc type by a noticeable margin. The Special Edition greatly narrows this margin. ...As much as I liked the standard edition BDP-83, I could not recommend it to those who wanted to use its analog audio outputs for a reference grade audio system. That changes with the Special Edition. The BDP-83 Special Edition provides exceptional performance through its analog audio outputs that easily compete with other players in the $5,000 and under price range.
    Oppo BDP-83 Special Edition Universal Player Reviewed

The Perfect Vision:

Consider this Blu-ray player if: you want everything that Oppo’s original BDP-83 had to offer, but with substantially better sound quality that makes particular gains in the areas of resolution, focus, three-dimensionality and overall refinement. The player’s ability to dig deep into recordings to retrieve key bits of low-level musical detail is very impressive, easily enabling the Special Edition to compete with players two, three, or perhaps four times its price. In short, this is the Oppo built by and for hardcore audiophiles.
    Oppo BDP-83SE Special Edition Universal Blu-ray Player (The Perfect Vision 86) | AVguide

The Perfect Vision (First listen):

Though the BDP-83 is steal at its price, its sound quality can be topped by that of players selling for under $2k. The BDP-83SE, however, sounds enough better that it can go hunting for much bigger game (think in terms of players in the $4k range and up). While I suspect the BDP-83SE can perhaps be edged out by at least some higher-tier players (for example, players along the lines of the $6000 Marantz universal Blu-ray player my colleague Alan Taffel has recently reviewed), the fact is that the Special Edition Oppo has elevated its level of play to a point where even finicky listeners may be apt to ask whether it is worth the time or money required in order to obtain something that is truly better.
    First Listen: Oppo BDP-83SE “Special Edition” Universal Blu-ray Player | AVguide

Home Theater:

In fact, the BDP-83SE sounded so good, I had to look above its price range to nail it down. Denon’s $1,999 DBP-4010UDCI was in the house, so I compared the two. With CDs, the BDP-83SE gave up precious little. ... Still, the two were close enough that your connected system and personal preferences will be bigger factors than outright quality. However, I thought that the Denon revealed a bit more inner detail with SACDs. But it was close. At less than half the price, the Oppo does better than hold its own; it competes.
    Home Theater: Oppo BDP-83SE Special Edition Blu-ray Player

EDIT: I omtalen til The Perfect Vision så skriver anmelderen følgende i kommentarene:

Using two different and very good AVRs (the Pioneer SC-27 [SC LX82 i Europa] and the NAD T775), I compared the sound achieved via the receivers' HDMI inputs vs. the sound achieved when using the Oppo's own analog outputs. In each case the Oppo's analog outputs gave noticeably better sound (as in purer, subtler, more detailed, and more three-dimensional sound) than when listening through the HDMI inputs of the receivers. I tried this experiment with multiple guest listeners and in each case they, too, preferred the sound when listening through the Oppo's analog outputs
    Det skal bli interessant å høre senere hvordan Oppo'en klarer seg mot 4810.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Har selv vurdert en oppgradering i forhold til min Denon 3910. Hyggelig at du ville dele dine erfaringer. At analoge delen er så pass bedre er overaskende. Denne spilleren har da kommet på pluss siden for min del.
    Jeg har selv hatt 3910 og synes 3930 var bedre på analoglyd. Oppo SE er enda bedre enn 3930 synes jeg, så jeg tror nok du vil merke en betydelig forskjell.

3930 fikk veldig gode skussmål for sin analoge lyddel da den kom på markedet for en rekke år tilbake (den ble sammenlignet med langt dyrere og mer 'audiofile' spillere fra bl.a. Arcam), så det var ingen selvfølgelighet at Oppo'en skulle låte bedre.

EDIT: Glemte forresten å nevne at før jeg kjøpte Oppo'en så prøvelyttet jeg på Denon DCD-1500AE og Pioneer PD-D6-J (begge disse er CD/SACD-spillere). Hvis det ikke hadde vært for at jeg oppdaget at Oppo hadde kommet med en SE-variant så hadde jeg nok endt opp med en av disse spillerne. Denon'en var forøvrig lydmessig bedre enn den rimeligere Cambridge 650 BD Blu Ray-spilleren (denne er visstnok ganske lik Oppo BDP-80 innvendig), spesielt når det gjaldt CD-avspilling (SACD-lyden var det ikke så stor forskjell på).

Side 37 av 49 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •