Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 961
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Er det HDMI ”Handshake” som gjør at lyden forsvinner noen sekunder når jeg slår på/av TVen når jeg spiller av SACD og DVD-A?
    Når jeg spiller CD som er koblet optisk til ekstern DAC skjer ikke dette.

Er ikke så ille som på min forrige spiller (Pio DV-600).
    På den så stoppet avspillingen helt sånn at jeg måtte spille av fra start igjen.
    Og på en del DVD-A (NTSC tror jeg) så gikk spilleren automatisk til 480i, og så måtte jeg stille spilleren til 720p (eller høyere oppløsning, eller så sendte den ikke ut multichannel via HDMI), gå til menyen på plata, skru av TVen, vente litt, og så kunne jeg trykke play og endelig høre musikk…
    Kunne ikke velge oppløsning på utsignal sånn som på Oppoen.
    Mest sannsynlig så der det det. Har slått dette av hvor jeg kan, så slipper man tidvis mye problemer.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI control er slått av på TV og receiver (sjekket nå for å være helt sikker).

Men det er egentlig ikke noe problem nå, spesielt ikke i forhold til Pioneeren jeg hadde. Pauser den noen sekunder til alle komponentene har fått hilst skikkelig på hverandre, og så nyter jeg musikken :-D

Er ellers veldig fornøyd med denne spilleren.
    Veldig enkel å bruke og oversiktige menyer.
    Og ingen lyder eller ulyder fra drivverk under avspilling.

Hvis jeg skal være veldig pirkete så kunne jeg klart meg uten lys i power knappen.
    Spesielt når spilleren er avslått.

Veldig mange knapper og et fælt oransje lys på fjernkontrollen, men heldigvis har jeg Harmony One.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo tilhengere........................................ ...
    Mandag 25.01 annonserer OPPO sin nye BD spiller
    BDP 80

Den blir billig ser det ut til
    OPPO BDP-80 Blu-ray Disc Player - Features and Specifications

men å få med wifi skulle man tro var oblegatorisk i 2010 ...har de glemt det ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    BDP 80

Husk at BD-80 er en nedgradering fra 83 utgaven.
    Regner med at den de kommer med nærmere nyttår får wifi innebygd.

Men uansett så er det vel like lett å få wifi på denne som på 83 utgaven hvis man ønsker det.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men uansett så er det vel like lett å få wifi på denne som på 83 utgaven hvis man ønsker det.
    Det er vel med trådløs bridge til x antall hundre kroner i innvistering ?
    tungvint , fordyrende og gammeldags

(man kan vel bruke Powerline Nettverk også men også der med ekstra kostnader til innkjøp vel ?)

Hadde vel ikke ventet denne spilleren fra Oppo da jeg hadde mest tro på en spiller som var mere rettet mot den "vanlige forbruker og det normale behov "
    dvs-ribbet for sacd , dvda , 7.1 multichannel analog utganger + wifi å kanskje havnet på en pris i Norske butikker på 2-3 tusen

men dette er en 83 tråd så målet var bare å melde til Oppo intereserte at BDP 80 blir offesielt annonsert i morgen så får man kanskje opprette egen tråd til spilleren istedenfor å starte diskusjoner her

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangel på wifi glemte jeg faktisk når jeg skulle prøve å finne noe negativt om Oppoen…
    Det burde vært på plass ja.

Men nå har jeg sett BD i snart 3 år og har ennå ikke testet BD-live, så det er ikke noe jeg savner så veldig mye.
    Og oppdatering av firmware gikk kjapt og greit med minnepinne.

Hva er egentlig BluTV i Home menyen?
    Er dette noe som funker her i Norge?

Kanskje jeg må dra fram en kabel og teste.
    (skulle visst hatt wifi likevel )

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt[FONT=Verdana
    Hva er egentlig BluTV i Home menyen?[/FONT]
    Er dette noe som funker her i Norge?

Kanskje jeg må dra fram en kabel og teste.
    (skulle visst hatt wifi likevel )
    Det som er på den funker her nå i hvertfall. Ligger noen spill og ett par andre ting, kommer nok noe mer etter hvert tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    BDP 80

Noen som har tanker ang å gjøre denne BD sonefri, bør det la seg gjøre?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker sikkert med samme chip som til BDP-83.

Cambridge har jo basert sin BD spiller på Oppoen, og der funker også chipen, bare sjekk innom bluraychip.dk etter hvert.

EDIT:

Man trenger ikke å vente mer enn 2 dager: bluraychip.dk - Oppo BDP-80 multiregion DIY kit. (Available in 2 days)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo 83 og flytting av undertekster.

Sorry hvis det er nevnt 1000 ganger før. Jeg prøvde å lese meg til det i tråden, men ble litt forvirret.

Er det slik at Oppo 83 kan flytte underteksten, (for bruk i et 2,35:1 oppsett)?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding

Sorry hvis det er nevnt 1000 ganger før. Jeg prøvde å lese meg til det i tråden, men ble litt forvirret.

Ja :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding

Det gjør den etter å ha fått nyeste firmware innstallert.

Da holder man kun subtilte knappen nede til det dukker opp info på skjermen, så flytter man den opp og ned som man vil.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Very nice, takk for infoen.
    Da får jeg se om jeg ikke selger min sonefrie Panasonic 55, og bytter til en Oppo 83 etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bluraychip.dk vs Httech/CrtProjectors Chip

Hei Igjen!

Jeg lurte på om det er noen som har prøvd begge eller en av disse og kan dele litt erfaringer om 1.installasjon, 2. bruk?

1.Jeg har Httech/Crtprojectors modden, den var litt krevende å installere i det den krever at mann skifter ut et ribbon som kobles på baksiden av fronten på spiller samt klistres inntil siden på drivverket og til slutt kobles bak den på drivverkets høyre side.

2.I bruk opplever jeg at den er enkel på dvd soner, mens for endring av bluray sone krever den å sette spilleren i standby, holde inne den blå knappen på fjernkontrollen og deretter velge mellom 1 til 3 representativt av sone A,B og C. (Selve prosedyren er ikke veldig krevende).

Prismessig er den dyrere enn Bluraychip.dk sin.

Begge garanterer at modden er kompatible med alle offisielle firmware oppdateringer.

Jeg tror Crtprojectors var først ute med sonefri mod..?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helo
    Hei Igjen!

Jeg lurte på om det er noen som har prøvd begge eller en av disse og kan dele litt erfaringer om 1.installasjon, 2. bruk?

1.Jeg har Httech/Crtprojectors modden, den var litt krevende å installere i det den krever at mann skifter ut et ribbon som kobles på baksiden av fronten på spiller samt klistres inntil siden på drivverket og til slutt kobles bak den på drivverkets høyre side.

2.I bruk opplever jeg at den er enkel på dvd soner, mens for endring av bluray sone krever den å sette spilleren i standby, holde inne den blå knappen på fjernkontrollen og deretter velge mellom 1 til 3 representativt av sone A,B og C. (Selve prosedyren er ikke veldig krevende).

Prismessig er den dyrere enn Bluraychip.dk sin.

Begge garanterer at modden er kompatible med alle offisielle firmware oppdateringer.

Jeg tror Crtprojectors var først ute med sonefri mod..?
    Det høres ut som at du har fått den gamle chip mod'en. Bluraychip.dk hadde også i starten en versjon hvor man måtte klistre den på drivverket. Den nye er mye enklere å bruke.

Du trenger ikke å bruke den blå knappen når du skal bytte soner på BD. La spilleren være i standby og kun trykk 1,2 eller 3 for sonen. Slik gjør jeg det og det funker hver gang.

Grunnen til at DVD funker automatisk og BD er manuell er vist pga noe i BD standarden, så det er dessverre ikke mulig å få dette automatisk. Det kan også hende at man ikke får spilt av en DVD. Får man beskjed at den ikke kan avspilles, så må man også sette DVD til en fast sone. Dette er det som heter RCA krypteringen som noen få DVDer har brukt, mest fra Sony /Columbia.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei AndersT!

Det var interessant! Jeg var ikke klar over at bluraychip.dk modden er blitt endret underveis. Jeg kjøpte Oppoen så fort jeg kunne etter lansering at den eneste modden som fantes var Crtprojectors sin. Den er både fiklete og dyr.

Jeg var ikke kjent med at RCA kryptering er årsaken til at enkelte dvd plater ikke blir avspillet uten valg av riktig region.

I det de nye firmware oppdateringene har lagt med nye funksjoner lurte jeg på om du har opplevd at spilleren har fått noe problemer etter nyeste oppdatering? Eller om du har måtet stille spilleren inn til sone A før installasjon av ny firmware?

Min sluttet plutselig å lese plater kort tid etter installasjon av nyeste firmware. Det skjedde midt under avspilling av Forest Gump bden. Har kontaktet Oppo og sendt inn spilleren til de. Lurte bare på om noen har hatt noen erfaringer med negative effekter av moddene?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluraychip.dk hadde også i starten en versjon hvor man måtte klistre den på drivverket.
    å, hjelpes.......... er vi på pakke-teip stadiet i modifisering av spillere??

Uff....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helo
    Hei AndersT!

Det var interessant! Jeg var ikke klar over at bluraychip.dk modden er blitt endret underveis. Jeg kjøpte Oppoen så fort jeg kunne etter lansering at den eneste modden som fantes var Crtprojectors sin. Den er både fiklete og dyr.

Jeg var ikke kjent med at RCA kryptering er årsaken til at enkelte dvd plater ikke blir avspillet uten valg av riktig region.

I det de nye firmware oppdateringene har lagt med nye funksjoner lurte jeg på om du har opplevd at spilleren har fått noe problemer etter nyeste oppdatering? Eller om du har måtet stille spilleren inn til sone A før installasjon av ny firmware?

Min sluttet plutselig å lese plater kort tid etter installasjon av nyeste firmware. Det skjedde midt under avspilling av Forest Gump bden. Har kontaktet Oppo og sendt inn spilleren til de. Lurte bare på om noen har hatt noen erfaringer med negative effekter av moddene?
    Jeg spiller så sjeldent Sone B at min alltid står til Sone A. Men dette skal ikke være noe problem.

Det er ikke så veldig lenge siden jeg monterte min, men har oppgradert til siste firmware uten problemer med mod'en på. Har spilt av Forrest Hump etter dette, og det var ingen problemer der. Testet du uten å ha chipen i? Kunne jo hende det var selve platen som var problemet.

MEN etter at jeg har montert inn min chip (nyeste type) så har jeg opplevd at litt for mange filmer starter med hakking i lyden, slik at jeg må slå av spilleren og starte den igjen, slik var den ikke før mod'en. Men det er til å leve med.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    å, hjelpes.......... er vi på pakke-teip stadiet i modifisering av spillere??

Uff....
    Det var en liten dobbetsidig teip som fulgte med. Nå står chipen i selve sloten og man slipper dette.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Har spilt av Forrest Hump etter dette...
    Intentional typo?
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Side 36 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •