Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 49 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 961
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også testet beta firmwaren og den fungerer helt glimrende man kan heve og senke teksten(5 trinn opp og 5 trinn ned). Display menyen kan senkes 5 trinn, og på mitt 2.35:1 oppsett funket det fint med trinn 3. Har ikke testet Terminator Salvation enda, men den funker helt sikkert også. I mine øyne har nå Oppo BDP83 blitt den ultimate BD spiller!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har også testet beta firmwaren og den fungerer helt glimrende man kan heve og senke teksten(5 trinn opp og 5 trinn ned). Display menyen kan senkes 5 trinn, og på mitt 2.35:1 oppsett funket det fint med trinn 3. Har ikke testet Terminator Salvation enda, men den funker helt sikkert også. I mine øyne har nå Oppo BDP83 blitt den ultimate BD spiller!:-D
    Hva er forskjellen på beta firmware og den andre?

Spent på hva som er i min BDP-83 som tollerne på Gardermoen antakelig sitter å småkoser med, den har vært der i flere dager uten at det skjer noe mer.........

Selger sa han oppgraderte med siste firmware tilgjengelig før han sendte den over dammen.

Edit: Nå har den visst vært innom Stokke og er på vei til meg! Det nærmer seg!!!!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hva er forskjellen på beta firmware og den andre?
    En beta firmware er ikke 100% ferdig testet for feil. Så enkelte av dem kan inneholde feil. Det hender også at de får lagt inn ett par små fiks for filmer også mellom beta og ekte firmware før den ekte utgis.

Man får f.eks. tak i beta drivere for skjermkort ATI og Nvidia, eneste forskjellen på disse er at betaen ikke har fått godkjenningen fra Windows, så man får en advarsel før man legger dem inn. Ellers helt like. Men for Oppo så er den fortsatt på teststadiet, men de er sikre nok til at de tørr å utgi dem for at mange nok skal få testet.

Regner med at Beta testerene får testet litt først, så legger de beta firmwaren ute for at mange kan teste, for så gi den skikkelige ut når den er klar.

Har kjørt 2 betafirmwarer selv, og aldri hatt problemer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I dag kom denne i posten:

Min spell nye Oppo BDP-83 kom i dag, gikk kjapt over dammen!

Sonefri på både BD og DVD, spennende!

Flott og trygt pakket inn, sålangt bare en glede!

Har ikke testet den noe særlig, men den virker ihvertfall!

Kom forresten flere pakker, BD spiller under pus! Under den igjen, noe spennende!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet den Europeiske Terminator Salvation Director´s Cut med den nye beta firmwaren i går og den funker.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny BD spiller fra Oppo: Oppo Announces New Lower Priced Blu-ray Player | High-Def Digest

Blir billigere enn BDP-83.

De nevner at lyddelen blir mindre, tipper da SACD og DVD-Audio forsvinner. Jeg tipper også at de har en annen videochip, slik at oppskaleringen fra DVD ikke blir like god. De sparer nok en del på det også.

Men spilleren blir nok ett godt alternativ for det, regner vel også med at den sonefri chipen vil funke med denne også.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Beta firmwaren nå er lagt ut offisielt hos Oppo.

Da er det bare å teste tekst flytting for de som vil.

La også merke til ett par andre ting. Auto lydformat, kan nå sende bitstream av det som kan sendes. Har ikke lagt inn og sjekket enda, men håper man her kan huke av for hvilke formater som skal dekodes eller ikke. Selv om min forsterker kan dekode alle HD formater, så ønsker jeg at Oppoen tar seg av True HD og DTS MA, siden min forforsterkern kan gjøre mer med ett PCM signal enn ren bitstream.

De har også lagt inn en "experimental" streaming del, slik at man nå kan streame innhold fra en annen PC. Det samme er det med en Blu-TV greie.

Da mangler den kun spill-delen så er den lik PS3 for de som tviholder på den. Det kommer sikkert med en oppdatering det også .

Lurer på hvor lang tid vi må vente før vi får en universal maskin som takler både Xbox, PS3, og Wii spill, samt alle video formater osv. Hadde gjort livet mye enklere. Men det kan vi nok glemme.

Newcomer Konge Odin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har innstallert ny firmware i går. Lesing av delte mapper med video, musikk og bilder fra pc fungerer utmerket. Det finnes faktisk noen enkle spill via BluTV også. Satt og prøvde meg litt på Rockman i går som er en av flere enkle flash aktige spill. Jeg kan ikke akkurat si at jeg ble mindre fornøyd med spilleren etter dette.
    Bruker en Develo DLAN 200AV for overføring via stikkontakten så lesingen er litt treg sannsynligvis takket være den mindre båndbredden til Develo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Det er altså denne spilleren jeg bør ha om jeg ønsker å spille av regionsfrie BD/DVD'er?
    Er det isåfall på Amazon jeg bør kjøpe den?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sende ett spørsmål til Oppo om 3D Blu-ray, og fikk svar i dag at de ser på spesifikasjonene, og håper å ha ett produkt i salg på denne tiden neste år.

Håper de tar forslaget mitt om å gi spilleren 2 HDMI utganger, slik at alle oss som har kjøpt HDMI 1.3 forsterkere ikke behøver å enten kjøpe ny forsterker med HDMI 1.4, eller bruke en splitter. Det burte vel ikke bli så veldig mye mer fordyrende med 2 HDMI utganger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn 3 forskjellige poster nå fordi det er om 3 vidt forskjellige ting. Så er det oppklart.

Jeg har lagt merke til ett par ting med spilleren. Jeg hadde den i mange måneder før jeg monterte den sonefri chipen. Etter at jeg monterte den så har spilleren låst seg ett par ganger, slik at jeg må starte den på nytt. Det skjedde aldri før den ble montert.

Det andre er at enkelte ganger, så hakker lyden når jeg starter en film, da må jeg også slå av spilleren for at den skal funke normalt. Stopper jeg bare filmen, så fortsetter hakkingen. Husker ikke om dette også skjedde før chipen, men det er i hvertfall mer hypping nå.

Neste gang dette skjer så skal jeg teste med å skru over til bitstream, og de om det har noe med den interne dekodingen å gjøre, glemte det nå i dag.

Noen andre som har opplevd dette?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke opplevd hakking i lyd på det lille jeg har kjørt på min (også med sone-mod), men jeg kjører utelukkende på bitsstream.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mMats
    Er det isåfall på Amazon jeg bør kjøpe den?
    Siden dette er den tekniske tråden, så flyttet jeg svarene på det spørsmålet til denne nye tråden i produkt og prisjakt-kategorien: http://avforum.no/forum/produkt-pris...3-blu-ray.html

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt min mye siden jeg fikk den i Oktober(ferdig moddet fra HTTech), men ingen hakking i lyden her heller.Kjører også kun bitstream.Har brukt den mest til DVD-A og SACD,men også mye BD.Kjører nå den nyeste beta firmwaren.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakkingen i lyden har kun skjedd 2-3 ganger i den tiden jeg har brukt den, og jeg har brukt den veldig mye for å si det slik. Så problemet er ikke stort. Men kjedelig når det skjer med trege disker fulle av trailere og java dritt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker du hvilke(n) film (evnt versjon) og sted i filmen dette skjer?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den det skjedde med i går var "The Answer Man" med Jeff Daniels og Lauren Graham. Og med True HD lydspor.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hatt noe tull med min, fungerer strålende så langt.
    VELDIG FORNØYD!!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, ikke noen problemer, bruker den på blu-ray sone B & A, dvd sone 1&2, dvd-audio og sacd. Fungerer utmerket til alt. Etter nyeste (beta)firmware har jeg såvidt testet streaming fra server, den tar både xvid og mkv/x264, men avspilling fungerer ikke 100% ennå(støy i bildet), regner med at videre finpussing av firmware fikser dette.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har muligens ett lite problem her..

Prøvde Hellboy 2 The Golden army...

Ser ikke ut som om saken støtter DTS-HD master 7.1 over LPCM gitt :?

Noen andre her som kjører over LPCM som har mulighet for og teste og som ikke har tatt siste oppdatering ??????

Side 34 av 49 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •