Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 49 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 961
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Point taken.
    Er det noen alternativer til denne, hvis jeg ønsker meg full sonefrihet både på BD og SD?
    Det trekker nemlig veldig opp, hadde vært deilig.

Kikker litt på Pioneer 320 også. Er på jakt etter ny BD spiller som skal erstatte Sony 550 som jeg har.
    Jeg endte opp med Oppo etter noen uker med intens lesing av div. forum og tester. Den ble litt dyrere enn det jeg egentlig hadde tenkt å bruke, men det et den tar "alt" og er sonefri veide opp. Veldig god spiller med mange små finesser (bildejusteringer, fjernkontroll med lys i knappene, to tastetrykk for å bytte sone osv.) Firmware oppgraderes ofte og lastes ned og installeres raskt. Det ryktes at det kan bli mulig med nettverksstreaming ettervert (firmwareoppgradering). Pioneer 320 var vel den spilleren som hang med lengst i konkurransen.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Jeg endte opp med Oppo etter noen uker med intens lesing av div. forum og tester. Den ble litt dyrere enn det jeg egentlig hadde tenkt å bruke, men det et den tar "alt" og er sonefri veide opp. Veldig god spiller med mange små finesser (bildejusteringer, fjernkontroll med lys i knappene, to tastetrykk for å bytte sone osv.) Firmware oppgraderes ofte og lastes ned og installeres raskt. Det ryktes at det kan bli mulig med nettverksstreaming ettervert (firmwareoppgradering). Pioneer 320 var vel den spilleren som hang med lengst i konkurransen.

Ok, takker.

Jeg ser nå at den like gjerne kan kjøpes her hjemme, med tanke på prisen de tar på ebay for tiden, Httech tar 5990,- for den.
    Litt over hva jeg hadde håpet å finne den for, men får vel vurderes.

Tror jeg går vekk fra SE versjonen, trenger ikke den analoge biten føler jeg.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe spiller tett oppunder 10000,- kr, men etter litt lesing og diskutering her inne så ble det anbefalt å ikke bruke så mye på en bd spiller nå.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruke 10 lapper på en BD spiller i dag er nok ikke vits, så lenge man ikke har altfor mange penger, og greier å se forskjell på ett eksepsjonellt nivå.

Oppo er nok det letteste alternativet. Det finnes også alternativer: Blu-Ray Players

Men personlig så holder jeg en knapp på Oppo.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Leste på avsforum at problemet med avspilling av Terminator Salvation skal
    løses med en ny firmware i løpet av ett par ukers tid.Var en poster der som hadde fått svaret på mail fra Oppo.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bestilte jeg like godt en OPPO BDP-83, hardware modified som det heter.

Tok ikke SE eller NuForce versjonen, har ikke bruk for de analoge kretsene.

Gleder meg til å sammenligne med Sony 550 som jeg har, samt det å få sonefrihet på både BD og SD. Akkurat det har vært et savn, og veide tungt når valget ble tatt her.

Så får vi håpe at jeg blir fornøyd, spennede blir det!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Testet nettopp hos meg, både Theatrical og Director's Cut discene, og begge startet rett i filmen hos meg. Theatrical hadde mye trailere først.

Har du testet begge discene?

Har også USA utgaven.
    Jeg fikk den fra Amazon.com i dag og begge platene virker fint. Starter rett i filmen uten menyer.

Hvordan fikk du tak i den så tidlig? Den ble sendt på releasedato fra amazon for 8 dager siden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuta86
    Jeg fikk den fra Amazon.com i dag og begge platene virker fint. Starter rett i filmen uten menyer.

Hvordan fikk du tak i den så tidlig? Den ble sendt på releasedato fra amazon for 8 dager siden.
    DVD Pacific. For de som bor utenom USA, så sender de som regel filmene når de kommer på lager, noe som er noen dager før release dato.

Fikk sendingsmelding på "District 9" i dag. De er som regel 1,5 til 2 uker tidligere ute enn Amazon.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, bra å vite det også

Coveret mitt var misshandlet grusomt også. Diskholderen i midten er helt løs fordi et av festene var knekt også hadde holderen knekt løs deler rundt i coveret etter at den har løsnet.
    Er ikke akkurat lett å skaffe de 3-disc VIVA Elite coverene som privatperson

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere kommentarer til det noen kalte "panoreringsproblemer" med Oppo? Var tidligere noen som mente den hakket mer enn andre BD-spillere.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Noen flere kommentarer til det noen kalte "panoreringsproblemer" med Oppo? Var tidligere noen som mente den hakket mer enn andre BD-spillere.
    Det var meg.

Det hadde nok mer med filmen å gjøre, "The International", enn selve spilleren. Har nå fått brukt den veldig mye siden den gangen, og har ikke opplevd noen form for sjenerende panoreringer siden.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det var meg.

Det hadde nok mer med filmen å gjøre, "The International", enn selve spilleren. Har nå fått brukt den veldig mye siden den gangen, og har ikke opplevd noen form for sjenerende panoreringer siden.
    Og du er like fornøyd med den? Får håpe jeg har gjort et greit valg med denne som min nye BD spiller.

Det blir da min 3 BD spiller, har PS3 og Sony 550 fra før.
    Men sånn er det når mor har fattet interesse for BD hun også og vil se det på kjøkkenet.
    Da fikk jeg et påskudd for å kjøpe ny!! Stor takk til min kjære samboer!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enormt fornøyd med den, nok til at jeg ikke har noen tanker om å bytte den ut på lang tid. Første blir vel når Oppo kommer med sin 3D Blu-ray spiller tipper jeg.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nytt om Oppo skal støtte flytting av tekst for oss med 2,35:1 oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Noen nytt om Oppo skal støtte flytting av tekst for oss med 2,35:1 oppsett?
    Funksjonen ser ut til å være implementert i denne betaversjonen av firmwaren;

OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player Firmware Update

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo fikser alt

Hvorfor kjøpe ny spiller når Oppo oppgraderer den med ekstra features uten ekstra kostnad? Regner med at mange andre BD spillere kan fikse det samme med eksisterende maskinvare, men at produsentene heller legger det til i neste generasjon spillere for at folk skal kjøpe ny spiller. Nå slipper mange Oppo brukere å bytte hvis de har siklet på Philips sine spillere. Og de som har vurdert Philips sine fordi disse har denne muligheten, får nå en annen spiller å velge også.

Fin den nummer 4 også, men synd at man ikke kan velge hvilke lydspor typer som skal dekodes. Min forsterker tar i mot alle formater, men det er enkelte ting den ikke kan gjøre med True HD og spesielt DTS MA. Derfor lar jeg spilleren dekode, noe den gjør kjempe bra. Men kunne vært greit å la forsterkeren ta seg av DD og DTS.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har testet om subtitle shift; beta firmware'n er problemfri?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Funksjonen ser ut til å være implementert i denne betaversjonen av firmwaren;

OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player Firmware Update
    denne må jeg prøve får i går kveld skulle jeg se siste terminator men kom bare frem til oppstartsmeny og der stoppet det,men utfra infon på denne betaversonen så skal dette problemet være løst.Men et spørsmål hvor fant du denne linken på oppgraderingen har selv prøvd meg frem på oppos sine hjemmesider men får bare frem den gamle oppgraderingen,tenkte bare på i fremtiden for å tak i nyeste oppgradering.Ellers mange takk for linken du har lagt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Men et spørsmål hvor fant du denne linken på oppgraderingen har selv prøvd meg frem på oppos sine hjemmesider men får bare frem den gamle oppgraderingen,tenkte bare på i fremtiden for å tak i nyeste oppgradering.Ellers mange takk for linken du har lagt ut.
    Jeg kom over linken i en diskusjonstråd på Avsforum.com. Foreløpig har jeg ikke oppgradert med denne versjonen selv, så gi gjerne en tilbakemelding på om du får til å flytte teksten.

Merk forøvrig at dette er en betaversjon av firmwaren. Oppo ønsker nok å være sikre på at det meste fungerer før de publiserer den på hjemmesiden.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Beta versjonen ble publisert av Oppo, før den var ferdigtestet, til noen på et fransk forum som hjelp til å fikse problemer med nevnte Terminator utgivelsen i Europa.
    Mer tilfeldig at den inkluderte subtitle shift funksjonen.
    Sikkert lettere å inkludere programmeringen enn å ta den ut.
    Derfor finnes den ikke på Oppo's sider, med mindre du har Beta Tester status.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Jeg kom over linken i en diskusjonstråd på Avsforum.com. Foreløpig har jeg ikke oppgradert med denne versjonen selv, så gi gjerne en tilbakemelding på om du får til å flytte teksten.

Merk forøvrig at dette er en betaversjon av firmwaren. Oppo ønsker nok å være sikre på at det meste fungerer før de publiserer den på hjemmesiden.
    den kan trygt anbefales prøvde bare et par minutter men filmen fungerte og teksten kunne jeg kjøre opp og ned så får dem med cinescope eller hva det heter så er nok denne en konkurent til phillps,fulgte bruksanvisningen som var utlagt sammen med fila og voila teksten kunne flyttes fra den svarte streken og inn på bildet,4-5 hakk tror jeg det kunne flyttes.Selv har jeg ikke projektor enda men prøvde det ut på samsungen og det var ingen problem.La inn ved hjelp av usb stikk og det var unnagjort på under 5 minutter,så mange takk til dumbo.

Side 33 av 49 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •