Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 49 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 961
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Tja. Jeg har ventet på en fornuftig løsning for hirez lyd og bilde på HTPC i tre år.

Problemet er først og fremst at hardwareprodusenter og softwareprodusenter (sammen med Hollywood) er inkompetent. Man må kjøpe sære lydkort som daisy-chaines med skjermkort og kjøre spesielle releaser av buggy avspillere, og likevel får man video frame-drops/inserts for å holde synk.
    Asus har vel løst HD-lyd problemet fra PC med sine HD lydkort.

ASUSTeK Computer Inc.
    (Er også en deluxe utgave tilgjenglig)
    Der kjører man bildet fra skjermkortet inn i lydkortet med HDMI, og kjører da HDMI fra lydkortet til anlegg. Dermed full lyd og bilde i 1 kabel, samt full støtte fra True HD og DTS MA, og støtte for encoding av surround i spill osv.

Har selv ett billigere Xonar kort til HTPCen og er meget fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Asus har vel løst HD-lyd problemet fra PC med sine HD lydkort.
    Jeg har hørt det samme utsagnet kontinuerlig i 3-4 år nå :-)

For meg så er en løsning som skipper video-frames for å få lipsync halvdårlig. Jeg vet at Reclock bedrer dette, men det er en "kluge" sammenlignet med den opplagte ergonomiske løsningen: Ett "mediakort" som har ett klokkekrystall, som henter ut audio og video fra harddisk/plate uten å endre kvaliteten og pusher dem på HDMI.

Så enkelt, men akk så vanskelig for de som vil selge meg "siste skrik, skjermkort som gjør nesten det jeg trenger", "siste skrik, et unødvendig lydkort som lar seg patche gjennom og funker med mange receivere", "siste skrik, en software-applikasjon som ofte gjør det man vil"...

Jeg sier ikke at løsningen din ikke kan funke bra for deg, men BD på HTPC ser for meg ikke ut til å være modent ennå. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at den eneste grunnen til det er Hollywoods fanteri, men hvis Oppoen lar meg nyte mer innhold og være mindre tekniker...

-k

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg sier ikke at løsningen din ikke kan funke bra for deg, men BD på HTPC ser for meg ikke ut til å være modent ennå. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at den eneste grunnen til det er Hollywoods fanteri, men hvis Oppoen lar meg nyte mer innhold og være mindre tekniker...

-k
    Nå er vel "EU" versjonen av Oppo skutt frem i tid tror jeg, men som en liten trøst kommer Cambridge med en BD spiller som vel er en Oppo i et annet skall. Kanskje det blir en erstatning for oss som egentlig ønsker seg en Oppo sone b, men siden den aldri dukker opp er vanskelig å få kjøpt

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo kommer ikke til eu (må evt importere selv), står pressemelding om det på deres hjemmesider.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte akkurat en "ferdig" modifisert Oppe fra USA.
    Er egentlig ikke interessert i nettverks streaming osv, har Xbox og PS3 som gjør omtrent det samme.
    Men muligheten til igjen å kunne kjøpe seg ei plate fra utlandet uten og måtte tenke på soner og regioner var utslagsgivende.

Vurderte også lenge en som var moddet med oppgradert strømforsyning og uten analogdel men det får vente.

Det er jo flere som kommer til og bruke Oppo'n som plattform, Lexicon for eksempel, det er jo litt pussig siden de er under Harman Kardon og ikke bruker ett HK produkt (sier vel litt om standaren på HK sine BD produkter ? )

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Bestilte akkurat en "ferdig" modifisert Oppe fra USA.
    Blir spennende å høre om erfaringene med et slikt moddet produkt. Jeg er for øvrig veldig skuffet over at Oppo har valgt å ignorere det Europeiske markedet. Skulle vel ikke være så vanskelig siden regionsmoddingen tydeligvis er grei skuring, rent teknisk.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig spent selv :-D

Lyd og bilde er jo selvfølgelig veldig viktig, men på den siden er det flere firmaer som gjør egne oppgraderinger av Oppo'n og det er som sakt noe jeg vil vurdere og få gjort senere.

Men det som er mest interessant nå er brukervenligheten, ser liksom ikke poenget med og oppgradere ett produkt som en ikke trives med.

Her er linken til han jeg kjøpte fra på Ebay, la inn ett bud på 675 USD + frakt, hyggelig og kjapp selger (Ble sendt dagen etter, så hvis tollen vil så er den her til uka )
    OPPO BDP-83 MULTI REGION CODE FREE BLU-RAY DVD PLAYER - eBay (item 360204819706 end time Dec-04-09 10:43:27 PST)

Denne er hardware modifisert så eventuelle oppgraderinger vil ikka ha noe og si på sone/regions friheten, husk og sjekk dette hvis du skal kjøpe/importere en Oppo, spillere som er software modifisert mister sone/regions friheten ved en oppgradering...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm dette var også utslagsgivende for at jeg kjøpte fra denne selgeren forresten...

FAST WORLDWIDE SHIPPING - DOUBLE BOXED & INSURED
    (I will mark this as a GIFT item with a LOW VALUE)

Sier ikke noe mer om den saken...8)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hmmm dette var også utslagsgivende for at jeg kjøpte fra denne selgeren forresten...

FAST WORLDWIDE SHIPPING - DOUBLE BOXED & INSURED
    (I will mark this as a GIFT item with a LOW VALUE)

Sier ikke noe mer om den saken...8)

Ikke noe HDMI ut...dvs ingen HD lyd....og ingen digital overføring av bilde, bare analog komponent...what's the attraction????
    En stor del av amerikanske BluRay er jo sonefrie i disse dager....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ikke noe HDMI ut...dvs ingen HD lyd....og ingen digital overføring av bilde, bare analog komponent...what's the attraction????
    En stor del av amerikanske BluRay er jo sonefrie i disse dager....

Nei dette er en analog spiller, det følger også med sveiv

Og jeg må bare føye til litt, du sa Quote "En stor del av amerikanske BluRay er jo sonefrie i disse dager...."

Nettop en stor del, IKKE alle !! det er utrolig irriterende og ha kjøpt en BDplate som ikke kan spilles av på en "Norsk" BD spiller, dette problemet slipper du med en Oppo (håper jeg ;-) )

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Nei dette er en analog spiller, det følger også med sveiv

Og jeg må bare føye til litt, du sa Quote "En stor del av amerikanske BluRay er jo sonefrie i disse dager...."

Nettop en stor del, IKKE alle !! det er utrolig irriterende og ha kjøpt en BDplate som ikke kan spilles av på en "Norsk" BD spiller, dette problemet slipper du med en Oppo (håper jeg ;-) )
    eller du kan sjekke her: Blu-Ray Region Code Info f. eks før du bestiller.......og et firma i England eller er det Holland selger sonefrie Sony/Panasonic med HDMI og HD lyd...
    Region Free DVD Player Multi region blu-ray bluray dvd players code free
    Panasonic DMP-BD60K Region Free Blu-Ray dvd player Code Free Panasonic DMPBD60K multi region DMPBD35 region free pal ntsc secam

BluRay uten HDMI og HD lyd er jo litt som Folkevogn motor i en Mustang....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BluRay uten HDMI og HD lyd er jo litt som Folkevogn motor i en Mustang....:-)
    Ikke vondt ment, men er du helt blåst ????

Selvfølgelig er det HDMI utgang og intern dekoding av HD lyd ut sendt over PCM.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ikke vondt ment, men er du helt blåst ????

Selvfølgelig er det HDMI utgang og intern dekoding av HD lyd ut sendt over PCM.
    Ikke i følge den linken du la ut....:-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i følge den linken du la ut....:-)
    Det er en annonse den kan inneholde feil, og hvis du hadde lest litt lenger ned ville du ha funnet ut det samme som du finner i denne linken OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er en annonse den kan inneholde feil, og hvis du hadde lest litt lenger ned ville du ha funnet ut det samme som du finner i denne linken OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player
    Da er jo alt bra da.....:-) Sorry...syntes det var litt merkelig....sitter liksom og jobber ved siden av...:-)

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne spilleren i noen månder nå og jeg er veldig godt fornøyd. Spilleren ble kjøpt fra Oppo ved lansering. I tillegg kjøpte jeg et mod-kit fra en annen leverandør (står omtalt tidligere i tråden) slik at den ble regionfri på både BD og DVD. Det er utrolig greit å handle BD-filmer fra USA uten å ta hensyn til soner. Jeg må innrømme at jeg ikke kan helt forstå hvorfor noen heller vil vente på en mulig europeisk versjon når en allerede nå kan få i pose og sekk?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Blir spennende å høre om erfaringene med et slikt moddet produkt. Jeg er for øvrig veldig skuffet over at Oppo har valgt å ignorere det Europeiske markedet. Skulle vel ikke være så vanskelig siden regionsmoddingen tydeligvis er grei skuring, rent teknisk.
    +1. Er skuffet over Oppo. Blir samtidig spennede å se hva Loffen for av inntrykk av spilleren og ikke minst hvor fornøyd han blir med leveransen. Har lagt til selger/annonsen som "favoritt" i tilfelle lysten skulle bli for stor

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    +1. Er skuffet over Oppo. Blir samtidig spennede å se hva Loffen for av inntrykk av spilleren og ikke minst hvor fornøyd han blir med leveransen. Har lagt til selger/annonsen som "favoritt" i tilfelle lysten skulle bli for stor

Foreløpig er det veldig bra.

Jeg fikk ned prisen 50.00 USD, han svarte umiddelbart på hendvendelsen og han fikk sendt den avgårde raskt med sporingsnummer.
    Han har i tillegg en 100% feedback rating.

Så får vi se hva tollen skal ha, litt spennende det der :-)

Kommer med oppdateringer...

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg har hatt denne spilleren i noen månder nå og jeg er veldig godt fornøyd. Spilleren ble kjøpt fra Oppo ved lansering. I tillegg kjøpte jeg et mod-kit fra en annen leverandør (står omtalt tidligere i tråden) slik at den ble regionfri på både BD og DVD. Det er utrolig greit å handle BD-filmer fra USA uten å ta hensyn til soner. Jeg må innrømme at jeg ikke kan helt forstå hvorfor noen heller vil vente på en mulig europeisk versjon når en allerede nå kan få i pose og sekk?
    Hei,

er ikke Oppo'en for 110 Volt da?
    Bygger du om strømforsyningen for å få den til å virke her hjemme?

Forstår forøvrig at det er en grei sak å gjøre den sonefri.

J.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hei,

er ikke Oppo'en for 110 Volt da?
    Bygger du om strømforsyningen for å få den til å virke her hjemme?

Forstår forøvrig at det er en grei sak å gjøre den sonefri.

J.
    I følge spesifikkasjonene jeg linket til i en post ovenfor : Power Supply: ~ 100V - 240V, 50/60Hz AC

Altså den har en universal transformator som virker like bra på 110 volt og 240 volt, med andre ord ikke noe problem.

Side 30 av 49 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •