Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 961
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm, ikke bilde av DVD-A logo på forsiden, KUN DVD-V...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står vel på baksiden da

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir den sonefri skal denne handles inn:er vel knapt noen på markedet enda som er sone fri på BD.Om man ikke betaler i dyre dommer for det da.
    Jo du har vel den coop spilleren men den har jeg lest ikke fungerer så bra etter en stund.Litt sånn Lidl spiller.
    Smarteste trekket for å selge mest mulig spillere må bli neste mann som har sonefri spiller på BD.
    Jaggu glad jeg ikke kjøpte disse svin dyre spillerne til 10 15000kr.
    Dagens desidert største nedtur blir når sone frie spillere kommer.Da faller alle disse svindyre spillerne til 1000 lappen.+ alle svindyre som ikke er 2.0 kompatible er jo med dagens oppgraderinger falt som en stein i verdi.
    Ække pilli å være på topp i alle fall.
    Heldigvis så har jeg bare en samsung BDP 1500 til en billig pris.Som kommer på hytta når en sonefri spiller kommer ut.

Jeg krysser arm og bein for at Oppo er sonefri

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Næmen, uff da, Oppo:

Sendte dem spørsmål om den kommende BD spilleren vil ha mulighet for "sonefrihet" slik deres vanlige DVD spillere har - fikk dette svaret:

The player will be DVD Region 1 and DVD Region A locked.

(regner med de mener BD på den nr. 2, ikke DVD)

Da ble den dessverre ikke så interessant lengre......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er ikke det slikt alt av spillere, både Dvd og Bd, er, det er offisiell låst. Uoffisielt finnes det åpning. Eller?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Men er ikke det slikt alt av spillere, både Dvd og Bd, er, det er offisiell låst. Uoffisielt finnes det åpning. Eller?
    Det er godt mulig. Men Oppo har hatt en "åpen" politikk på sine DVD spillere - dvs at koden for å gjøre dem sonefrie har ligget under Q&A på deres egne hjemmesider - ikke noe "fishy" m.a.o.
    Og de spillerne som er sendt ut av USA, til Norge f.eks, har vært sonefrie fra Oppo sin side.

Veldig synd dette - men kanskje det dukker opp en oppskrift etterhvert..... never say never

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det uaktuelt for meg, og jeg vender oppmerksomheten på nytt mot Panasonic BD35 (med sonefri DVD-del)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan gi lettfattelig svar på dette:

Noen grunnleggende spørsmål først:
    • optisk på en BD spiller bærer ikke HD lyd (datastrøm/raw)?
    • analoge 5.1 utganger på en BD spiller gir tilnærmet HD lyd såfremt spilleren dekoder selv?

Hvis ovennevnte er riktig så har vi "ikke-HDMI-receiver-eiere-med-SA-CD-plater" følgende problemstilling:
    våre receivere har kun ett sett analoge 5.1 innganger og derfor kan vi bare koble til én signalkilde analogt

Oppo er meg bekjent som (etterhvert) leverer en spiller med
    1. HD lyd via analoge utganger
    2. SA-CD lyd via analoge utganger
    3. DVD lyd via optisk (datastrøm/raw)
    4. CD lyd via optisk

men så er altså denne låst til zone 1 (A)

Om man vil ha to spillere; én for SA-CD og én BD spiller, er man "stuck" og må kable om bak på receiveren på de analoge 5.1 inngangene fra gang til gang.

PS3 har ikke analoge lydutganger, men er p.t. den eneste BD spiller med SA-CD mulighet (60gB versjonen)

Er det noe feil i mitt resonnement: skal man ha mulighet til zone 2 (B), BD HD lyd, SA-CD lyd, DVD datastrøm - så MÅ man ha en HDMI receiver

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    men så er altså denne låst til zone 1 (A)

Er det noe feil i mitt resonnement: skal man ha mulighet til zone 2 (B), BD HD lyd, SA-CD lyd, DVD datastrøm - så MÅ man ha en HDMI receiver

Nei, det ser ut til å stort sett være riktig, det resonnementet der. Men nå vil vel ikke denne Oppo spilleren være låst til sone 1 (A) på den versjonen som blir solgt til Europa, vil jeg tro? Enten det, eller så vil det vel komme en 'hack' etterhvert.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

• analoge 5.1 utganger på en BD spiller gir tilnærmet HD lyd såfremt spilleren dekoder selv?
    Hd lyd er vel hd lyd uansett om dekoderen sitter i spilleren eller reciever.
    (tror jeg)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hd lyd er vel hd lyd uansett om dekoderen sitter i spilleren eller reciever.
    (tror jeg)
    sant det - det jeg prøvde å få frem var det å bruke HD dekoder i spiller, ikke receiver (sistnevnte krever HDMI kabling)

Newcomer LittOmAlt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo bdp s83 - beskrivelse?

Hei

Jeg skal kjøpe meg BlueRay men er ikke ekspert på tekniske begreper og derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal velge. Jeg vil ha en god spiller som spiller flere av de vanligste formater og som gir max bilde uten at prisen er himmelhøy.

Ser at Oppo BDP S83 er en spiller som mange diskuterer her og i andre forum.

Så!... Kan noen med få tekniske begrep fortelle hva denne gir når jeg nå skal skifte ut min ordinære Yamaha DVD som jeg har kjøpt fort å vente på HD/BlueRay

Nevner at jeg har OK utstyr som jeg ønsker skal gi best mulig filmopplevelse ved å gå til BluRay - se i signatur.

Takker for svar!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LittOmAlt
    Hei

Jeg skal kjøpe meg BlueRay men er ikke ekspert på tekniske begreper og derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal velge. Jeg vil ha en god spiller som spiller flere av de vanligste formater og som gir max bilde uten at prisen er himmelhøy.

Ser at Oppo BDP S83 er en spiller som mange diskuterer her og i andre forum.

Så!... Kan noen med få tekniske begrep fortelle hva denne gir når jeg nå skal skifte ut min ordinære Yamaha DVD som jeg har kjøpt fort å vente på HD/BlueRay

Nevner at jeg har OK utstyr som jeg ønsker skal gi best mulig filmopplevelse ved å gå til BluRay - se i signatur.

Takker for svar!
    Kort, teknisk forklaring: ALT!
    Bortsett fra sonefrihet - offisielt sier nemlig Oppo at spilleren er "Låst" til DVD sone 1 og BD sone A (USA).

Ut over det, gir denne deg "alt":
    - Blu-ray avspilling, HD bilde/lyd via HDMI eller dekodet HD-lyd via analoge utganger
    - BD live (java) gjennom nettverkskabel
    - DVD avspilling, bilde/lyd via HDMI eller bitstream lyd via coax/optisk
    - CD avspilling, bitstream eller PCM lyd via coax/optisk
    - SA-CD avspilling via HDMI eller analoge utganger
    - DVD-A avspilling via HDMI eller analoge utganger
    - USB bak for å koble til minnepenn eller harddisk (én partisjon med max 25gB vil jeg tro - det har de hatt tidligere)
    - oppgraderinger gjennom nettverkskabel eller firmware lagret på plate/minnepenn

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har den source direct funksjon? Altså slik at DVD spilles av som 576i (evt 480i), og blu-ray som 1080 24fps, og dette uten at man må "endre oppløsningen på hdmi-utgangen".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Men har den source direct funksjon? Altså slik at DVD spilles av som 576i (evt 480i), og blu-ray som 1080 24fps, og dette uten at man må "endre oppløsningen på hdmi-utgangen".

dunno - men 981 og 983 har ihvertfall mulighet til å sette HDMI
    multiple high definition output formats – NTSC: 1080p/1080i/720p/480p/480i, PAL: 1080p/1080i/720p/576p/576i

Kan ikke tro at DVD delen er "svakere" i spek. enn dette.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dunno - men 981 og 983 har ihvertfall mulighet til å sette HDMI
    multiple high definition output formats – NTSC: 1080p/1080i/720p/480p/480i, PAL: 1080p/1080i/720p/576p/576i

Kan ikke tro at DVD delen er "svakere" i spek. enn dette.
    Jeg tror Gorm mener at om man ser på blu-ray og 1080p/24 også setter inn en dvd så sender den automatisk ut 576i. Dette er jo henholdsvis de native oppløsningene til formatene. Det hadde også vært fint om man kunne velge forskjellig oppløsning på dvd og blu-ray utenfor dette.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 981 og 983 velger man HDMI "definition" manuelt - knapp på fjernkontrollen
    Små, blå lys foran på spilleren som viser den til enhver tid gjeldende innstilling.
    Jeg finner ikke disse små lampene på BD spilleren.....

Er dette et godt svar?

Newcomer LittOmAlt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo bdp s83 - beskrivelse

Hei

takk for fine tilbakemeldinger!

Jeg tolker svarene dit hen at jeg bare kan lene meg tilbake og vente litt til. Det er Oppo s83 som er svaret på det meste...

Jeg sitter også med inntrykk av at det er ingen konkurrerende produkter ift pris/ytelse. Er det korrekt?

LoA

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LittOmAlt
    Hei

Jeg tolker svarene dit hen at jeg bare kan lene meg tilbake og vente litt til. Det er Oppo s83 som er svaret på det meste...

Jeg sitter også med inntrykk av at det er ingen konkurrerende produkter ift pris/ytelse. Er det korrekt?

LoA
    Ja, det er mitt inntrykk også. Vel og merke: Oppo hevder at spilleren bare kan spille av filmer beregnet for det amerikanske markedet, sone 1 (DVD) og sone A (BD). Vi må bare håper på at noen hoster opp en form for kode som kan tastes inn via fjernkontrollen for å gjøre spilleren sonefri på både DVD og BD.
    Uten akkurat dette så tror jeg det er litt begrenset med hvor mange Oppo BD spillere folk her på berget kommer til å kjøpe.

ps! spilleren har fått nytt "navn" - BDP-83, altså ingen s'er noe sted

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen grunnleggende spørsmål først:
    • optisk på en BD spiller bærer ikke HD lyd (datastrøm/raw)?.
    • Nei med max overføring på 1536 kbps ved codet multicannel lyd og begrensning for max 2.0 kanaler ved PCM så går det ikke.
      men
      ved 2.0 PCM skal man kunne overføre High Resolution audio som feks 24 bit 192 kHz om man har 2 kanals lyd på DVD , BD som er så bra.

21. Ja
    Etter min erfaring ved lytting er også selv HD lyden analogt ut med BD spillere i 2500-3000,- kr klassen ett enormt lydløft i forhold til DD 5.1 og DTS bitstreamet.
    Helt ok DAC men har ikke hørt de dyreste Pioneer spillerene eller andre "dyre" spillere for å høre om lyden kommer enda bedre frem med de.

Hvis ovennevnte er riktig så har vi "ikke-HDMI-receiver-eiere-med-SA-CD-plater" følgende problemstilling:
    våre receivere har kun ett sett analoge 5.1 innganger og derfor kan vi bare koble til én signalkilde analogt

Om man vil ha to spillere; én for SA-CD og én BD spiller, er man "stuck" og må kable om bak på receiveren på de analoge 5.1 inngangene fra gang til gang.
    Med forsiktighet så man passer på å slå av den spilleren man ikke avspiller fra er det vel ingen problem kople sammen fra begge spillerene
    med feks flere slike (forsiktighet er for ikke å få analog støy fra den andre)RCA Phono Plug - 2 x RCA Sockets Gold Plated Splitter
    eller andre måter
Svar med sitat Svar med sitat

Side 3 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Oppo BDP S83 Blu-ray

AVtorget