Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 49 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 961
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Det er en begrensning i filsystemet, skyld på Bill Gates!. Spørsmålet er om Oppo'en støtter NTFS-filsystem..?

I know, men Bill Gates sin skyld er det vel neppe. Burde jo ikke være noe problem å bruke NTFS?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    I know, men Bill Gates sin skyld er det vel neppe. Burde jo ikke være noe problem å bruke NTFS?
    Tenkte om du formaterer USB-sticken til NTFS-filformatet, da vil du kunne bruke filer over 4GB.

Spørsmålet mitt er om begrensningen er i spilleren som ikke takler filer over 4GB, ville vært rart om det er der det stopper, da vil jo funksjonen nesten ubrukelig for MKV-filer.. En MKV-fil er sjeldent under 4.5GB i min erfaring!

Har beklageligvis ikke fulgt så godt med i tråden, det var bare det første som slo meg som kunne være problemet.

Edit. Om problemet kommer av FAT32-problemet har jeg ingen problemer med å holde mr. Gates personlig ansvarlig hehehe

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte om du formaterer USB-sticken til NTFS-filformatet, da vil du kunne bruke filer over 4GB.

Spørsmålet mitt er om begrensningen er i spilleren som ikke takler filer over 4GB, ville vært rart om det er der det stopper, da vil jo funksjonen nesten ubrukelig for MKV-filer.. En MKV-fil er sjeldent under 4.5GB i min erfaring!

Har beklageligvis ikke fulgt så godt med i tråden, det var bare det første som slo meg som kunne være problemet.

Edit. Om problemet kommer av FAT32-problemet har jeg ingen problemer med å holde mr. Gates personlig ansvarlig hehehe
    Spilleren leser visstnok kun FAT32. Microsoft kan vel neppe belastes. FAT32 ble utviklet i en tid da filstørrelser på over 4,2GB var hinsides alt som var mulig. Da man etterhvert trengte større filer utviklet de et nytt filsystem (NTFS). Ergo er det Oppo sin "skyld", ikke Microsoft. Oppo skylder på underleverandører (jeg har spurt), men de kunne vel bare satt som krav at vi ønsker NTFS-støtte?

.mkv-støtten er som du sier mer eller mindre ubrukelig hvis du da ikke gidder dele opp filene sine, og hvem gjør vel det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gates slipper unna denne gangen hehe takk for infoen

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje begrensningene som ligger i FAT32 var en usedvanlig god grunn til at de bestemte seg for å skrinlegge lanseringen av 831 i Europa?

Flott spiller, MEN jeg må likevel legge til at du får minst det samme ved å handle inn to ulike enheter som gjør minst den samme jobben - og det til maksimalt samme pris.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Kanskje begrensningene som ligger i FAT32 var en usedvanlig god grunn til at de bestemte seg for å skrinlegge lanseringen av 831 i Europa?

Flott spiller, MEN jeg må likevel legge til at du får minst det samme ved å handle inn to ulike enheter som gjør minst den samme jobben - og det til maksimalt samme pris.
    Ok, kan du nevne noen eksempler? Blir jo litt nysgjerrig, Er det receiver eller skaler du tenker på?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En rätt hyfsat medieavspiller + en god BD-spiller. Selvsagt setter SACD og DVD-A visse begrensninger i utvalget, men dog.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Het
    Er det noen mediaavspillere som spiller multikanal SACD og DVD-A? Evt. 24/192 HDAD plater.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Het
    Er det noen mediaavspillere som spiller multikanal SACD og DVD-A? Evt. 24/192 HDAD plater.

MVH
    SACD er et forbrukerfiendtlig format som har lykkes med å gjøre det så upraktisk for lovlige kunder å bruke sine plater at hele formatet forhåpentligvis lider en snarlig, definitiv død.

DVD-A er i utgangspunktet like ondsinnet, men de har vært litt mindre flinke med DRM, og dessuten basert selve kodingen på vitenskap i stedetfor marketing-mumbo, derfor er det et litt bedre valg for oss som ikke ønsker å være helt under pisken til brunevaregigantenes innfall.

-k

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg synes SACD og DVD-A er flotte formater,men det var ikke nok entusiaster som forstod det før det var for sent.Jeg har skaffet meg ett bra utvalg av begge formater pluss at det kommer en del nytt nå og da.
    Har nettopp kjøpt en BDP 83 slik at jeg kan spille begge formater + BD
    over HDMI fra en spiller (Vet at HDMI overføring har høy jitter,men
    tar ikke det så tungt.)
    Avspilling fra HD eller andre lagringsmedia er uansett ikke aktuelt for meg.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg synes SACD og DVD-A er flotte formater,men det var ikke nok entusiaster som forstod det før det var for sent.
    Jeg mener at jeg er en entusiast som forstod SACD rimelig godt, og valgte derfor å holde meg unna. Spill på audiofiles manglende tekniske forståelse*) og dårlige test-metodikk for å prakke på dem et format som har til hensikt å begrense deres lovlige rettigheter, uten å gi dem andre lydmessige fordeler enn multikanal (som er en ærlig forbedring, men som kanskje ikke har blitt skikkelig utnyttet av innholdsprodusentene).
    Het
    ...
    Avspilling fra HD eller andre lagringsmedia er uansett ikke aktuelt for meg.
    Hva mener du med spørsmålet om "medieavspiller" lengre opp da? En klassisk CD/DVD/DVD-A/SACD/BD-spiller? Jeg tolket det som å bety enten software for å kjøre på PC, eller en media-ekstender som leser fra en eller annen harddisk?

-k

*) Prakk på dem noen kurver som er god gammeldags ljug og fanteri (Philips var vel verst)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    SACD er et forbrukerfiendtlig format som har lykkes med å gjøre det så upraktisk for lovlige kunder å bruke sine plater at hele formatet forhåpentligvis lider en snarlig, definitiv død.

DVD-A er i utgangspunktet like ondsinnet, men de har vært litt mindre flinke med DRM, og dessuten basert selve kodingen på vitenskap i stedetfor marketing-mumbo, derfor er det et litt bedre valg for oss som ikke ønsker å være helt under pisken til brunevaregigantenes innfall.

-k
    Nå må du snart slutte å gnåle om hvilke rettigheter du skulle ønske du hadde, og heller konsentrere deg om formatets kvaliteter.

Selv kjøper jeg SACD-er nettopp på grunn av formatets oppløsthet - i dedikerte avspillere, og som regel hører jeg kun på stereo-biten. Det blir fint lite interessant for meg å spille dette av på annet vis. Til dét har jeg hybrid-laget, som jo finnes på de aller fleste SACD-utgivelsene - dersom jeg ønsker å høre utgivelsen på et annet medium.
    I tillegg koster disse utgivelsene stort sett såpass lite ekstra at jeg ikke ser poenget med å surmule... :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nå må du snart slutte å gnåle om hvilke rettigheter du skulle ønske du hadde, og heller konsentrere deg om formatets kvaliteter.
    Jeg lar meg sensurere av administratorer. Dersom du mener at jeg skal slutte å poste mine meninger så tar jeg gjerne diskusjonen på PM. Forøvrig avslutter jeg diskusjonen rundt hvem som skal få si hva her inne med denne posten.

Posten min tar nettopp for seg SACD sine kvaliteter. Ved siden av multikanals lyd så ser jeg ingen, og multi-kanals lyd er nå tilgjengelig på andre, mindre bruker-fiendtlige formater. At du mener noe annet er en veldig ærlig sak og jeg skal aldri prøve å hindre deg i å snakke om det.

Rettigheten til å kopiere lovlige åndsverk til seg selv og venner/familie er faktisk nedfelt i Norsk lov. Således er det ikke en rettighet jeg skulle ønske at jeg hadde, men en lovfestet rettighet. Ønsker du den fjernet?

Selv kjøper jeg SACD-er nettopp på grunn av formatets oppløsthet - i dedikerte avspillere.
    Her er det kanskje interessant for leseren å påpeke at ingen noensinne har kunnet påpeke denne påståtte økningen i oppløsning relativ CD i en blindtest*). Det er tilsynelatende en hørbar forbedring som ikke kan "høres" med hørselen alene...

-k
    *)Dvs i en blindtest som er publisert og som har gått igjennom fagfellevurdering.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet medieavspilling på Oppoen for første gang i dag. Og det funket meget bra.

Fant ikke USB pinnen min, å jeg brant ut filene på en DVD plate. Bruker vanligvis min HTPC, men nettverket er nede så jeg testet på Oppoen.

Bilde var like bra eller bedre syntes jeg. Spesielt på det lavoppløste så var den meget bra.

Eneste minuset var at den automatisk hoppet til neste film uten å spørre. Og jeg måtte trykke 2 ganger på stopp for å komme tilbake til menyen og velge det neste jeg ville se.

Kunne godt tenkt meg at man kunne koplet den opp mot PCen og spilt direkte av fra der. Men det kommer kanskje etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Testet medieavspilling på Oppoen for første gang i dag. Og det funket meget bra.

Fant ikke USB pinnen min, å jeg brant ut filene på en DVD plate. Bruker vanligvis min HTPC, men nettverket er nede så jeg testet på Oppoen.

Bilde var like bra eller bedre syntes jeg. Spesielt på det lavoppløste så var den meget bra.

Eneste minuset var at den automatisk hoppet til neste film uten å spørre. Og jeg måtte trykke 2 ganger på stopp for å komme tilbake til menyen og velge det neste jeg ville se.

Kunne godt tenkt meg at man kunne koplet den opp mot PCen og spilt direkte av fra der. Men det kommer kanskje etter hvert.
    Hva synes du om Oppo kontra (HT)PC? Det virker som en fristende løsning i stedetfor å vente på at PC soft/hardware-produsentene får ut fingeren.

-k

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du om Oppo kontra (HT)PC? Det virker som en fristende løsning i stedetfor å vente på at PC soft/hardware-produsentene får ut fingeren.

-k
    Jeg kommer nok til å fortsette å bruke PCen, selv om Oppoen nok ga bedre lyd og bilde.

Grunnen er at HTPCen er koplet mot kontor PCen, hvor alle ting ligger, og jeg slipper å bruke en USB dings eller DVD plate når jeg skal se noe, kun føre over mellom PCene.

Om det skulle komme nettverksavspilling for Oppo, så bil jeg nok teste det, men mus er mye raskere å bruke enn piltaster.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir veldig off-topic, men det der er litt typisk.
    Folk klager på MS uten å egentlig vite hva de snakker om.
    De har gjort en del rart, men er nok ofte litt vel lett å klage uten å ha satt seg inn i ting

Bra oppklaring forøvrig

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-k
    Det finnes jo en haug med HTPC'er, og det er selvfølgelig forskjellig kvalitet på dem.
    Så...
    Spennende å evt høre om en sammenligning - men - ikke dra FOR mange konklusjoner

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Det finnes jo en haug med HTPC'er, og det er selvfølgelig forskjellig kvalitet på dem.
    Så...
    Spennende å evt høre om en sammenligning - men - ikke dra FOR mange konklusjoner
    Tja. Jeg har ventet på en fornuftig løsning for hirez lyd og bilde på HTPC i tre år.

Problemet er først og fremst at hardwareprodusenter og softwareprodusenter (sammen med Hollywood) er inkompetent. Man må kjøpe sære lydkort som daisy-chaines med skjermkort og kjøre spesielle releaser av buggy avspillere, og likevel får man video frame-drops/inserts for å holde synk.

Man får fort flere generasjoner med konvertering fram og tilbake mellom 0-255 og 16-235 video levels fordi platformen er dårlig gjennomført og lite gjennomtenkt.

De som lager avspillersoftware på PC degraderer lyden på krypterte media fordi idiotiske krav fra Hollywood tvinger dem til det. Men fordi de er inkompetente så gjør de samme degradasjon av ikke-krypterte media...

Mye blir bedre av å rippe alle media og bruke open-source software, men ikke alt. Derfor er det fristende å gi opp, kjøpe en Oppo og snurre film og musikk.

-k

Side 29 av 49 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •