Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 49 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 961
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg prøver å legge inn den nye firmwaren, så får jeg at firmwarefilen for spilleren er "incorrect of corrupted" Dette gjelder både når maskinen laster ned selv og når jeg bruker USB utgaven av den.

Får lagt inn MCU og BD Loader firmwaren greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Når jeg prøver å legge inn den nye firmwaren, så får jeg at firmwarefilen for spilleren er "incorrect of corrupted" Dette gjelder både når maskinen laster ned selv og når jeg bruker USB utgaven av den.

Har lest at noen har slitt med å innstallere firmwaren.
    Et tips er å legge inn en tidligere version av firmware, rense opp "persistant storage" deretter "Reset Factory Defaults" og deretter prøve på nytt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen sammenheng mellom firmware oppdateringsproblemer og spillere mod'et til Europeisk sone (kjøpt i UK/Norge) ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er det noen sammenheng mellom firmware oppdateringsproblemer og spillere mod'et til Europeisk sone (kjøpt i UK/Norge) ?
    Min er fortsatt sonesperret til sone A/1.

Den hardware moden vil aldri skape noe problem, da det i bunn og grunn nok er Oppo selv som har laget/designet den. De ønsker å ha sonefri spillere, slik vel alle deres DVDspillere var rett fra esken, eller kunne gjøres det meget kjapt og enkelt.

Men det er strengere sonekode instrukser fra BD-lisensen som gjør at de ikke kan gjøre det så enkelt som før.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdateringsproblemer

En annen metode er å brenne en CD med iso utgaven av oppdateringen. Dette har løst problemet for flere.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jannord
    En annen metode er å brenne en CD med iso utgaven av oppdateringen. Dette har løst problemet for flere.
    Vet om den, men er dessverre tom for CDer for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Anders,

Jeg hadde samme problem når jeg prøvde å oppdatere fra 0805 (experimental) fw. Jeg prøvde deretter å først oppgradere til 0905 (beta) fw og deretter til den nye 0925 fw. Dette løste problemet. Jeg ser at andre har løst problemet ved å nedgradere til 0620 fw, så det er vel muligens 0805 fw som er problemet. Det kan også være lurt å slette Persistent Storage minnet.

Mvh,
    Ole Willy Tuv

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

usb oppdatering.

De står i forklaring til oppdatering at spilleren skal være på når en setter inn minne pennen. Dette virket ikke for meg, måtte sette inn minne penn i avslått stilling og ved og trykke power knappen så kom anvisning opp på sjerm med en gang.Så vår de bare og følge anvisning på sjerm. Litt rart at ikke Oppo selv vet hvordan man skall gå fram ved oppdatering.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Hei Anders,

Jeg hadde samme problem når jeg prøvde å oppdatere fra 0805 (experimental) fw. Jeg prøvde deretter å først oppgradere til 0905 (beta) fw og deretter til den nye 0925 fw. Dette løste problemet. Jeg ser at andre har løst problemet ved å nedgradere til 0620 fw, så det er vel muligens 0805 fw som er problemet. Det kan også være lurt å slette Persistent Storage minnet.

Mvh,
    Ole Willy Tuv
    Fra Oppo oppgradering:

Upgrade from BDP83-36-0805 version

If a player currently has the BDP83-36-0805 firmware version installed, it will report an error of "incorrect or corrupted file" when you try to install the BDP83-40-0925 version. Should this happen, please first upgrade the player to the BDP83-38-0905 public beta test version, and then upgrade to the latest BDP83-40-0925 release version.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et par feilmeldinger (oppgraderte via kabel.

Alt jeg gjorde vare å prøve et par-tre ganger - så var alt ok

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Kjøpte min BDP-83 via CRTProjectors i England ferdig moddet til sonefri i sommer. Hadde ingen problem med å oppdatere FW via nettforbindelsen - fungerer fint som bare det på alle soner (DVD/BD)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Hei Anders,

Mvh,
    Ole Willy Tuv
    Det var det jeg begynte å lure på var problemet, at beta firmwaren ikke er helt god. Skal teste med 905, så 925 etter det.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hei,

har OPPO'en full bass management for 7.1 analogutangen slik som Denon 2010 har?

Og har det nevnte Lip sync issue med bruk av analog lyd blitt løst, så et sted at dette kunne være et issue?

J.
    Hei, jeg fikk aldri noen tilbakemelding på dette spørsmålet?

Er det noen som kan si noe om dette?

Jeg skal kjøre signalet analogt via 7.1 utgangen og HDMI til prosjektoren, finnes det mulighet for å justere Lip Sync om det skulle bli et problem? Eller er issuet løst i siste firmware-oppdatering?
    Hva med analogt bass management slik Denon har?

J.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hei, jeg fikk aldri noen tilbakemelding på dette spørsmålet?

Er det noen som kan si noe om dette?

Jeg skal kjøre signalet analogt via 7.1 utgangen og HDMI til prosjektoren, finnes det mulighet for å justere Lip Sync om det skulle bli et problem? Eller er issuet løst i siste firmware-oppdatering?
    Hva med analogt bass management slik Denon har?

J.
    Prøv å les litt om de 2 i den oppdaterte manualen her: OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player
    (Fra 10 juli)

Tror det er meget få som bruker de analoge, så spørsmålet er kanskje ikke så lett å få svar på.

Fant ikke noe om Lipsync og de analoge utgangene, men har ikke sjekket i selve spilleren etter siste firmware.

Bass Management har den vel ikke, hvis det er styring av Hz osv. Kun volum og avstand.

Men det kan hende slike ting kommer, det er bare å sende inn på mail til dem hvis man har problemer med noe, så får man kjapt svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med denne oppoen og panasonic bd80? For meg er det lyd og bilde fra dvd og blueray som er interressant.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar på mine spørsmål fra Oppo.

Oppo'en har ikke lip sync justering på analoge utganger, kun via HDMI (kan stille audio delay).

Oppo'en har ikke bass management slik som f.eks. Denon 2010, kun mulighet til å justere nivå og avstand, samt fixed delefrekvens til LFE på 80 Hz.

J.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle BD spillere har /eller kaller det Bass Management der man veksler mellom små / store høytalere og frekvens er fastsatt ved enten små/stor (som kalles Fixed)
    (hz fastsetting er ikke lik mellom spillere men som jonia nevner har Oppo 80 hz)

Det mange BD spillere ikke har er Variable Crossover der man selv velger.

Problem er det ikke å ikke å mangle variable crossover i BD spiller om man har funksjonen i reciver (som de fleste har)
    Da setter man alle høytalere som store i BD spiller og tar crossover og ønsket hz i reciver

Enkelte spillere som mangler crossover ved salg har fått dette som firmware oppdatering senere og kanskje ikke usansynlig at Oppo kommer med crossover mulighet

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet det "Wireless Bridge Kit" man kan kjøpe sammen med spilleren og om det funker med WPA2 etc?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synch

Hei, hei

Kikket mer på Dexter i går, og lip-synchen var ikke bra.

Ser man kan stille dette på Oppo'en.
    Åssn gjør man det montro?
    Kan vel bruke en film, men er det noen tester eller lignende for å vite at det blir 100% korrekt montro?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Noen som har testet det "Wireless Bridge Kit" man kan kjøpe sammen med spilleren og om det funker med WPA2 etc?
    Hvis en allerede har trådløst nett hjemme er det billigere å kjøpe ett trådløst aksesspunkt. Koster ikke mer enn 300-400 kroner. Har gjort det selv med WPA2 oppsett. ;-)

Side 27 av 49 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •