Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 49 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 961
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hei,

jeg fattet litt interesse for denne spilleren etter å ha lest endel rundt på nettet...

...men, er den verdt 6000 kr slik den selges for hos HT Tech??

Den selges jo i USA for halvparten gjennom Oppo's egne nettsider.

Hvordan vil Oppo'en være ift. SONY BSP-S550? Evt. i forhold til kommende S760? Sistnevnte blir jo kun spekulasjon i og med at den ikke er sluppet på markedet ennå, men lov å synse... :-)

Jeg ser etter en Bluray spiller som støtter alt av nye lydformater, har nettilkobling, 7.1 analog ut (har gammel receiver) og HDMI til prosjektoren... Er jo et pluss med Oppo'en at den støtter SACD da, for da kan jeg kanskje pensjonere min gamle Denon DVD-2200....

Hva tror dere?

J.
    I den prisen til HTT så ligger den vel også ferdig sonefri, noe ingen av de andre spillerene har, egen importerer du spilleren så havner den rundt 4500,- (inkludert all moms og frakt). Samt sonefri som kommer i tillegg, så havner man vel rundt 5-5300,- tipper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Jeg snakket med disse to herrene fra Cambridge Audio i forrige uke, og de mente at spilleren skulle ligge klart under 10k.
    Ser nå at det er receiveren som er priset til 1800USD. Spilleren koster 780USD. 5-6.000,- i Norge?
    Iflg. de samme gutta fra Cambridgee Audio er forresten Skandinavia desidert billigst i Europa på C.A. - også billigere en England.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at det er receiveren som er priset til 1800USD. Spilleren koster 780USD. 5-6.000,- i Norge?
    Iflg. de samme gutta fra Cambridgee Audio er forresten Skandinavia desidert billigst i Europa på C.A. - også billigere en England.
    Det er Hifi Klubben det. De er faktisk meget billige. Husker at Yamahas Z11 og Denon sin største receiver kostet det samme i Tyskland, mens Z11 kostet 47.000,- eller mer her hjemme så kostet Denonen 38.000,- Det er faktisk meget stor prisforskjell. De fikk jo også pepper fordi Samsung TVene var for billig, slik at mange trodde de parallell importerte dem, noe de vist ikke gjorde.

Så det er enkelte som legger på veldig mye.

Personlig så hadde jeg ikke kjøpt en Cambridge BD-spiller. Hadde en CD-spiller fra dem, og lyden den ga gjorde ingenting for meg, altfor slank og spinkel, da var Denon CD spilleren jeg byttet til bedre lydmessig. Oppoen er enda bedre enn Denonen igjen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å ja?

Azur 540C v2
    Stereo - CD-spiller | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE Azur 540C v.2 CD-spiller

kr. 2798

CAMBRIDGE AUDIO 540C-V2-SIL-GRD at Richer Sounds - HI-FI Separates, Home Cinema, Speakers, MP3 DVD Portables, Plasma LCD, etc.

£99,95 ca kr 1000,-
    ------------------------------

540A v2
    Forsterkere - Stereo | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 540A v.2 Integrert forsterker

kr. 3298

CAMBRIDGE AUDIO 540A-V2-SIL-GRD at Richer Sounds - HI-FI Separates, Home Cinema, Speakers, MP3 DVD Portables, Plasma LCD, etc.

£119,95 ca kr 1200

--------------------------------------------------

Lurer på hvilken £-kurs de gutta i Cambridge bruker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    å ja?
    Lurer på hvilken £-kurs de gutta i Cambridge bruker
    Kanskje de ikke har vært på kurs i £, enda? :-)

Eller kanskje de regner med veil. priser, og ikke spesielle tilbudspriser?

Uansett - det var deres ord, ikke mine.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    nå har jeg kanskje sovet litt i timen... men er det slik å forstå at Oppo'en er sonefri også for bluray filmer? Eller er den kun sonefri for DVD filmer?

Vil Oppo'en via analoge lydutganger kunne matche Denon 2010 som jo er priset i samme prisleie og kjent for kvalitet i de analoge kretsene?

Jeg er liksom litt usikker på denne Oppo'en da jeg liksom forbinder dette med et billigmerke... kan hende mine tanker i så måte ikke er berettiget, men skeptisk er jeg....

J.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    nå har jeg kanskje sovet litt i timen... men er det slik å forstå at Oppo'en er sonefri også for bluray filmer? Eller er den kun sonefri for DVD filmer?

Jeg er liksom litt usikker på denne Oppo'en da jeg liksom forbinder dette med et billigmerke... kan hende mine tanker i så måte ikke er berettiget, men skeptisk er jeg....

J.
    Da har du ikke lest så mage av postene her tror jeg
    Den må modifiseres for å være sonefri. Hardware, eller softwaremodifiseres.

Litt skeptisk skal man være.
    Men, nå er det mange her som har testet den, og er veldig happy.
    Det - og det er mange tester på nett hvor den får masse skryt. Google litt, så får du se

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Da har du ikke lest så mage av postene her tror jeg
    Den må modifiseres for å være sonefri. Hardware, eller softwaremodifiseres.
    Det er riktig at den kan software modifiseres, men vil nok anbefale hardware. Da den sonefri firmwaren blir borte hver gang man oppdaterer firmware. Og den sonefri utgaven har ikke kommet i ny utgave på en stund, mens det etter den har kommet flere nye firmware, som fikser en del film problemer samt en del ekstra features til maskinen.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke forhandlere fører Oppo i Norge?

HT Tech har vi vært innom, men jeg synes de er dyre. Finnes det ikke noen som kan prise denne på nivå med statene og UK? Rundt 3000 NOK burde vel være et fornuftig prisnivå (uten modding og sonefrihet da...).

J.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke forhandlere fører Oppo i Norge?

HT Tech har vi vært innom, men jeg synes de er dyre. Finnes det ikke noen som kan prise denne på nivå med statene og UK? Rundt 3000 NOK burde vel være et fornuftig prisnivå (uten modding og sonefrihet da...).

J.
    BD spillere er altid dyrere i Europa enn USA
    BD spillere er generelt dyrere i Scandinavia enn resten av Europa
    Norge er ett av de dyreste land å kjøpe en BD spiller
    (har litt med marked og økonomi)

Dollar er på sitt laveste på ett år så enormt dyrt ville det ikke bli å få en spiller til Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    (har litt med marked og økonomi)

Dollar er på sitt laveste på ett år så enormt dyrt ville det ikke bli å få en spiller til Norge
    enda godt at ICA Maxi selger United spilleren for 1175 (og endatil billigere andre steder)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt bdp 83 i hus i ett par timer er dommen soleklar:
    Mye større forskjell fra Samsung bdp 1500 enn det jeg hadde trodd.
    Fjernkontroll med lys.
    Bildeinnstillinger, rettet glatt opp antydning til white crush pga LCD PJ.
    Loader kjappt.
    Gode menyer.
    Kom på nett uten å gjøre annet enn å plugge i nettverkskabel.
    Veldig god kalibreringsdisk vedlagt.
    Dvd-a, sacd, sonefri (veldig lett å bytte sone)
    God service fra HT tech.

Verdt hver en krone.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    BD spillere er altid dyrere i Europa enn USA
    BD spillere er generelt dyrere i Scandinavia enn resten av Europa
    Skal ikke uttale meg om BD-spillere spesielt, men generelt er forholdet slik:

Elektronikk er gjerne billigst i de landene der produsenten (ikke nødvendigvis fabrikken) holder til.

Mange elektronikkfirmaer holder til i USA. Derfor er mye elektronikk billigere der, enn i Europa.

Dette forsterkes, både ved at USA er et enormt land med stort salg og desto mindre behov for fortjeneste pr. solgte enhet, og ved at europeiske land har omsetningsavgift (moms).

Momsen er høyere i Norge enn i de fleste andre land. Dette fører i mange tilfeller til at prisene er noe høyere i Norge, enn f.eks. i Storbritannia (17% moms mot Norges 25%).

Det generelle prisnivået er høyere i Norge, enn i de fleste andre land. Men dette har bl.a. sammenheng med at lønnsnivået er høyere. Og fordi lønnsnivået er høyere, har forhandlerne også større salg, og trenger ikke nødvendigvis å tjene like mye på hver solgte enhet. Derfor er ikke prisforskjellene så store som man kunne vente. Enkelte norske forhandlere har til og med lavere priser på enkelte produkter, enn utenlandske forhandlere.

Norge har også en kjøpslov som sikrer kjøperen langt bedre enn produsentenes garanti (som er gratis) eller tilleggsgaranti fra forhandler (som man kan kjøpe for en drøy pris i en del andre land). Om det er noe galt med produktet og dette ikke oppdages før garantien er gått ut, er sjansen stor for at merprisen ved kjøp i Norge vil være innspart mange ganger på gratis reparasjon.

Et siste poeng, er at elektronikk, pga større salg og dermed behov for mindre fortjeneste pr. solgt enhet, er billigere i rike land enn i fattige. Selv om prisene i Norge kan være litt høyere enn i enkelte andre rike land, er de i mange tilfeller lavere enn i de fleste land i verden. (Dette gjelder "ekte" merkevarer. I mange fattige land får man kjøpt "kopier" av merkevarer, som kan være "overskudd" -- typisk B-varer -- fra lokale fabrikker som også produserer "ekte" saker.)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst ta all diskusjon rundt pris og annet OT i egnet del av forumet.

Denne kategorien er forbeholdt teknisk diskusjon.

Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere inntrykk av BDP-831

What Hi-Fi? Sound and Vision - Blogs

Dette er linken til inntrykkene til han ene hos Whathifi.com ift den engelske utgaven av spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny offisiell programvare oppdatering!

Release date: September 30, 2009.
    Category: Latest Official Release

Main Version: BDP83-40-0925
    Loader Version: BE2600 or BT0300
    Sub Version: MCU83-24-0630

link:

OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player Firmware Update

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jannord
    Release date: September 30, 2009.
    Category: Latest Official Release

Main Version: BDP83-40-0925
    Loader Version: BE2600 or BT0300
    Sub Version: MCU83-24-0630

link:

http://oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/bdp-83-firmware-40-0925.aspx
    oppdatert og fungerer perfekt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    what's new?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du full oversikt (tatt herifra: OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player Firmware Update)

1. Blu-ray Disc compatibility improvement, especially for certain titles such as "X-Men Origins: Wolverine", "Lie to Me", "Dollhouse Season 1", "12 Rounds" and "The Haunting in Connecticut".
    2. Additional "Deep Color" options utilizing dithering. If the display does not support 36-bit deep color, dithering 36-bit to 30-bit or 24-bit may produce an image that is visually smoother than rounding 36-bit to 30- or 24-bit.
    3. Improved precision for color space conversion.
    4. Improved up-conversion for MKV files that have a picture size smaller than 1280x720 with 24fps frame rate.
    5. Improvement for DVD-A disc compatibility. The specific titles targeted include "Beck: Sea Change" and DVD-A discs released in Japan by JVC.
    6. Improvement for DVD navigation.
    7. Improvement for compatibility with Denon receivers that only acquire 2ch DSD signal upon initial playback of a SACD multi-channel disc.
    8. Improvement for compatibility with receivers that show "no signal" but play audio when a CD is played using HDMI bitstream output mode.
    9. Fix for the issue of subtitle being cut off when playing a PAL DVD.
    10. New pop-up user interface for audio and subtitle selection.
    11. Improved GOTO function for music file playback. The GOTO function now allows the user to jump to a certain time point within a music file.
    12. Other general disc compatibility and performance improvements. The specific titles targeted include the CD "The Saturday Nite Agenda", DVD "IL DIVO - Live at the Greek Theater", Blu-ray "Fired Up" and a few other discs.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

har OPPO'en full bass management for 7.1 analogutangen slik som Denon 2010 har?

Og har det nevnte Lip sync issue med bruk av analog lyd blitt løst, så et sted at dette kunne være et issue?

J.

Side 26 av 49 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •