Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 49 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 961
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Da er oppo'en bestil hos HT Tech. Det skal bli spennende å få se noen av de BluRay platene som jeg har liggende, men fremdeles ikke sett. I tillegg har jeg et par plater fra 2L som jeg enda ikke har hørt.
    Har i dag en Denon 3930 og en NAD T785. Neste oppgradering blir 2 nye kort (AM200 og VM200) til NAD'en
    Oppo'en kom inn døren i dag og jeg har koblet den via HDMI til min NAD.
    Leveringen har gått meget bra. God oppfølging fra Bjørn i HTTech.
    Jeg har i løpet av dagen prøvd det meste av formater; Bluray, DVD, SACD, DVD-Audio, CD og BluRay musikk fra 2L (Trondheimsolistene og Grieg). Har ikke sjekket andre formater som mkv osv.
    Konklusjonen er at jeg er mektig imponert. BDP-83 er en råtass!!!
    Jeg kommer allikevel til å beholde min Denon 3930 for å spille DVD (HDMI) og CD ( 2ch Analog).
    Kombinasjonen er fantastisk.
    Det neste er å bytte kort i NAD'en.
    Det som jo muligens også står igjen er å se på en ny all-in-one remote kontroll. Har nå 6 stykker og WAF faktoren er desverre lav ;-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    @Håkon

..står på tapeten å teste hva som gjemmer seg bak secondary audio valget i oppoen, krysser fingre for at det kan funke som du skisserte mtp denon spilleren.

hadde vært fint om en kunne bruke den som lydkilde og sende digital ut til andre steder også. i mitt tilfelle headgearoppsett.
    Secondary Audio er kun for BD, og ekstra matriale. Settes denne til ON, så bruker den mest sannsynlig kun lossy formatene for å mikse inn lyden fra kommentarspor og andre PiP ekstra ting i filmen.

Kun rør denne når du skal bruke ekstra matriale på film.

Jeg kan ikke si jeg har sett noe sted i menyene at man slår av eller på HDMI eller andre innganger, så alle lyd utgangene skal nok være på hele tiden.

Så det skal bare være å kople til annet utstyr også. Men ved bruk av de analoge utgangene, husk å still inn under Audio Prossessing, den er kun for de analoge utgangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    får prøve og ta deg på ordet,det blir kansjke ikke disney da jeg ikke akkurat har det i samlinga men blir nok litt testing med ut og inn med div bluray og cder
    da er den kommet inn i hus og koblet opp med hdmi inn i receivern og digitalt inn i abrahamsen dac da den vill erstatte min cambrigde cd spiller som musikk formidler,og vill bare si at førsteinntrykket var for meg veldig positivt,rask på det meste,og det lille jeg har rukket med cd og blu-ray ga meg et stort smil om munnen.Til og med kona ble fornøyd for nå kan hun se sine vcd filmer fra thailand,ja alle thaier elsker vcd,hun bryr seg ikke så mye om lyd og bildekvalitet.Og oppi pakken fra HT Tech. lå det også 2 stk blu-ray kalibrerings plater en for lyd og en for bilde og en ganske kompakt hdmi kabel men kjører med supra hdmi så den tester jeg senere.Men vill gjerne anbefale HT Tech. hvis det er flere her som funderer på en slik spiller og ikke vill bestille fra utlandet.Jeg kjøpte ferdig moddet da jeg ikke er noe ekspert på og begynne selv med slik modding,men prisforsjkellen er så liten fra umoddet til ferdig moddet så for meg så var valget enkelt.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Men den fikk trekk på hastighet/responstid, og skribenten påpekte at selve bildet og PCM/bitstream lyden egentlig ikke var noe direkte bedre enn Oppo (!). Det som virkelig dro opp på Denon`en var analog-utgangene, multikanals og spesielt stereo:
    Det kommer ikke som noen stor overraskelse (jeg henviste kort til denne omtalen tidligere i tråden): Forskjellene mellom spillere i mellomsjiktet og toppsjiktet er ikke så stort når det gjelder HD-bilde og digital lyd. Når man beveger seg opp i høyere prisklasser er det først og fremst den analoge lyden, funksjonaliteten og konstruksjonskvaliteten man betaler ekstra for.

Da Denon DVD-3930 kom i sin tid, produserte den minst like bra bilde som mange av de beste high-end spillerne (som gjerne kostet 5-10 ganger mer). Selv om 3930 også hadde en meget bra analog lyddel (kunne hevde seg med spillere til nesten dobbel pris), måtte den allikevel se seg slått på dette området av de beste high-end spillerne.

Jeg har sett andre sammenligninger med Oppo der andre spillere i samme prisklasse som Oppo presterer minst like bra i HD. Oppo er altså ikke alene blant spillere i mellomklassen om å produsere veldig bra HD-bilder.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Det samme gjelder Denon din Danke der Denon har en egen signatur på lyden
    enten passer den deg eller ikke men i den prisklassen kan man ikke snakke om noen utklassing eller ultimat framfor utstyr i ca samme prisklasse for påkostet analog del er det jo heller ikke til stereo utgangen på denne spilleren slik det er på de større Denon modellene(de påkostede Denon spillerene bygger de selv men feks 2010 er vel en Funai produsert spiller uten noe ekstra)
    At en eller annen gjøk hører at DAC er bedre sier ikke altid at prosessen er mindre feilfri men at personen liker lydsignaturen fremfor andre

Synd vi ikke har digitale ører så hadde vi sluppet dette

Fokuser på bilde / lyd overført med HDMI med Oppo for det er den virkelig god til sett i forhold til at den på langt nær koster så mye som mange andre spillere til bra bilde/lyd
    Vel, det finnes som vi har sett testere som sier at Oppo83 med SACD og audiodel er on par med lydkvaliteten i Denon3800..

Igjen så finnes det folk som har begge spillerne Oppo83 og Denon2010, og de sier at de foretrekker Denon2010s musikkdel analogt...

Det kan sef ha med litt matching eller feil lydkabelvalg å gjøre som du gjettet, vi skal ikke se skråsikkert bort fra placeboeffekt heller...

Men bortsett fra det så KAN det kanskje også virke som teknologien til dacprodusentene har kommet litt lenger.

På papiret skal egentlig Denon3800s dac være bedre enn både Oppo83 og Denon2010.

Men testere opplever det vist ikke sånn lenger...

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops:

...dere har selvfølgelig rett, var jo bare det. uansett, sendte som default ut lyd både via hdmi og optisk samtidig. en slags +1 bonus for min del.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Jeg kommer allikevel til å beholde min Denon 3930 for å spille DVD (HDMI) og CD ( 2ch Analog). Kombinasjonen er fantastisk.
    Virker som om Denon 3930 + Oppo 83-kombinasjonen er ganske solid, og de komplementerer hverandre bra Har inntrykk av at 3930 er bedre enn Oppo på både DVD og analog lyd (*), mens Denon'en naturligvis ikke støtter Blu-Ray. Det er også grunnen til at jeg valgte å beholde min 3930, siden Pioneer 23FD ikke er like bra på DVD.

(*) 3930 bruker en Realta T2-prosessor som etter alt å dømme er minst like bra som Oppos ABT VRS-prosessor. Det er f.eks. noen brukere i denne tråden som eier både Denon 2930 (lillebroren til 3930, med den litt 'svakere' Reon HQV-prosessoren) og Oppo 83, og de synes Denon'en er litt bedre enn Oppo på DVD og vesentlig bedre på analog lyd:

Denon DVD-3930 & DVD-2930 w/Realta T2 Chip Coming September- AVS Forum

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

jeg fattet litt interesse for denne spilleren etter å ha lest endel rundt på nettet...

...men, er den verdt 6000 kr slik den selges for hos HT Tech??

Den selges jo i USA for halvparten gjennom Oppo's egne nettsider.

Hvordan vil Oppo'en være ift. SONY BSP-S550? Evt. i forhold til kommende S760? Sistnevnte blir jo kun spekulasjon i og med at den ikke er sluppet på markedet ennå, men lov å synse... :-)

Jeg ser etter en Bluray spiller som støtter alt av nye lydformater, har nettilkobling, 7.1 analog ut (har gammel receiver) og HDMI til prosjektoren... Er jo et pluss med Oppo'en at den støtter SACD da, for da kan jeg kanskje pensjonere min gamle Denon DVD-2200....

Hva tror dere?

J.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia

Jeg ser etter en Bluray spiller som støtter alt av nye lydformater, har nettilkobling, 7.1 analog ut (har gammel receiver) og HDMI til prosjektoren...
    J.
    Er det ikke bare Oppoen som har dette da? Ventes det andre på markedet snart?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også at Denon sin DBP-2010 blir priset til 6000 kr.
    Denne har også alt av funksjoner sammenlignet med Oppo, bortsett fra SACD....

Er ikke lydkvaliteten i Denonen veldig bra?

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Er det ikke bare Oppoen som har dette da? Ventes det andre på markedet snart?
    Cambridge Audio har en spiller på gang som også spiller SA-CD. Den er basert på samme videochip som Oppo.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Jeg ser også at Denon sin DBP-2010 blir priset til 6000 kr.
    Denne har også alt av funksjoner sammenlignet med Oppo, bortsett fra SACD....

Er ikke lydkvaliteten i Denonen veldig bra?

J.
    Nettop, bortsett fra SACD...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Cambridge Audio har en spiller på gang som også spiller SA-CD. Den er basert på samme videochip som Oppo.
    Azur 650BD Blu-ray Universal Player

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettop, bortsett fra SACD...
    DVB-4010 UD har SA-CD og DVD-A også.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og prisen er?..........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke. Men jeg tipper det blir et sted mellom 15 og 19k.
    I USD er vel prisen 4/9 av A1 UD

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Pris på den da tro?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris på den da tro?
    Tja, nå er Cambridge ikke akkurat et steindyrt merke.
    Faktisk er den dyreste DVD spilleren å få til kr 2998 på HFK, så kanskje vi kan håpe på 4-tallet?

men så fant jeg dette:
    The Azur 650R will be available in 'late 2009' (just in time for Christmas?) for $1800 in America, with UK pricing to follow.

kilde: Cambridge Audio's first Blu-ray player | News | TechRadar UK

uffda........det vil jo si ca 10K her....minst

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spekulert i om Cambridge spilleren er bygget på samme lest som Oppo. Det er den ikke.

The forthcoming Cambridge Audio 650BD is based on the Mediatek MTK8520/MTK8575 chipset. Cambridge Audio of course have a long relationship with Mediatek having based our DVD89/99, DV30 and 540D V1 and V2 DVD players on various Mediatek platforms.

When we decided to enter the Blu-ray market we did in fact investigate several alternatives but the sophistication and performance of the Mediatek platform made it a natural choice. As you would expect we are not the only brand to be using Mediatek development kits and application software, Oppo being the most well known other brand. Actually generally brands like us prefer to use platforms that are also used by other customers as it means that when/if issues with discs and playback formats are found everyone is feeding back into a common knowledge pool (Mediatek in this case) and all brands benefit in terms of the reliability and robustness of the chipset.

In terms of what Mediatek offer each customer the processor includes an OSD generator and tools for defining setup menus and the like. In fact Mediatek supply application code that gives an excellent framework for this. This does of course mean that any machine based on the chipset is very likely to have a similar look and feel to the On-Screen Display.

Ditto the connectors can be similar as there are various guidelines and designs included for PCB layout. Each manufacturer then edits these to greater or lesser extent to add their own flavour of sockets, DACs, power supplies etc. as they see fit.

So, in short, CA and Oppo or others actually have no relation. We are merely connected by our relationship with the actual chipset supplier, Mediatek.

James Johnson-Flint
    CEO, Cambridge Audio Ltd / Audio Partnership Plc

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Tja, nå er Cambridge ikke akkurat et steindyrt merke.
    Faktisk er den dyreste DVD spilleren å få til kr 2998 på HFK, så kanskje vi kan håpe på 4-tallet?

men så fant jeg dette:
    The Azur 650R will be available in 'late 2009' (just in time for Christmas?) for $1800 in America, with UK pricing to follow.

kilde: Cambridge Audio's first Blu-ray player | News | TechRadar UK

uffda........det vil jo si ca 10K her....minst
    Jeg snakket med disse to herrene fra Cambridge Audio i forrige uke, og de mente at spilleren skulle ligge klart under 10k.

Side 25 av 49 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •