Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 49 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 961
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er ulike årsaker til at Acram kostet mye men da spilleren kom for noen år siden var den en meget påkostet spiller til bilde delen med Anchor Bay's ABT102 chip for Deinterlacing , Anchor Bay ABT1010 for scalering (opptil 1080p som ikke var så vanlig da + unike 768p som er eksakt HD ready på mange skjermer/projectorer + Zoran Vaddis 888s prosessor.
    Dette var en tid da det ikke var helt uvanlig med påkostet analog vido del også men er ikke sikker på Acrams kvaliteter her.

Som alle vet har scalering og bildebehandling utviklet seg til enkelt proseessorer som utfører all jobb og en utrolig prisendring der man får kjøpt utstyr til forholdvis lave priser men med utrolig bra bildebehandling.

en formue for bra bilde DVDO VP50 - Tester - Lyd og Bilde
    som i dag ikke koster mye med feks Oppo BDP 83 sitt bra bilde ved digital bildebehandling

Dette var vel også Acram's første DVD med SACD spiller som helt sikkert også påvirket prisen på samme måte som de første BD spillerene kostet en formue uten å ha lyd kvalitet i forhold til pris

Flere DAC i Acram koster mere og eventuelle kretser / oppbyggning rundt hver DAC

Wolfson 8740 DAC som er brukt i Acram (også noen cd spillere de har) mange Pioneer Elite BD spillere recivere , Cambrigde Audio DacMagic og også noen cd spillere og masse annet utstyr vil garantert ha forkjellig lyd ut fra hvordan produsenten har bygd opp kretsene rundt.

Nei sammenligne en pris på Acram fr lyd mot andre blir litt tullete.

Det sitter vel samme Burr Brown i Onkyo 906 , din gamle Denon 1800 BD spiller , din DVD spiller og nye BD spiller......
    [/url]

Jeg syntes blå er den fineste fargen
    Jeg tror nok ikke det er de samme DACene, dessuten er det vel hele 5xstyrke burr Brown i 2010. Det er også garantert en nyere type og mye bedre dedikert signalbehandling og bedre implemert...

Denon1800 eller 1940 hadde feks helt grei bra lyd,

Denon2010 er derimot etter min mening, meget, meget bra på lyd-delen. Den har meget bra dvd del og meget bra bd del...

Den har riktignok ikke helbalanserte lydutganger, men alle utgangene som den har virker meget bra synes jeg..

Jeg synes dessuten du bruker litt vel mye, "om og men" i forhold til at faktisk flere foretrekker Denon2010 føre andre komponenter i den høyere klassen...

Det kan sef hende at du har rett, men det blir bare gjetninger av typen,
    -kanskje Winston har glemt å bruke en bra ledning.... Eller -kanskje prisen på Arcam for et halvt år siden etc...

Faktum er at flere og flere sier de foretrekker lyd-delen i 2010 foran andre komponenter til 3 og 4 ganger prisen, og da synes jeg vi skal respektere det og ikke unnskylde det med alt annet av ledninger og diverse.

En kan være tilfeldig, to er en trend....

Jeg vet dette er en Oppo tråd, men det må da vel være lov å si at andre komponenter også er bra... ?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges Oppo BDP-83 i Norge/Europa?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det kan sef hende at du har rett, men det blir bare gjetninger av typen,
    -kanskje Winston har glemt å bruke en bra ledning.... Eller -kanskje prisen på Arcam for et halvt år siden etc...
    da synes jeg vi skal respektere det og ikke unnskylde det med alt annet av ledninger og diverse.
    Det var ment som en spøk

Tråden er dratt helt ut av dimmensjoner der DAC på forholdvis billige spillere nærmest er scalert til feifrie superdac.

Som nevnt med Oppo bruk HDMI om man har en ok reciver eller bedre.
    Duger ikke reciveren så bruk analog utgangene.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Selges Oppo BDP-83 i Norge/Europa?
    oppo bdp-83

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det var ment som en spøk

Tråden er dratt helt ut av dimmensjoner der DAC på forholdvis billige spillere nærmest er scalert til feifrie superdac.

Som nevnt med Oppo bruk HDMI om man har en ok reciver eller bedre.
    Duger ikke reciveren så bruk analog utgangene.

Det er nok mere enn bare Dacen som er bra på Denon2010, akkurat på samme måte som at det er mer enn bare ABT2010 som er bra i Oppo83..

Det er helheten de vinner på...

Lyden er nok Denon2010s sterkeste kort, men den lyden gjelder såvisst ikke bare i Dac. Bitstream surround oppleves positivt i like stor grad og helheten mellom cd del, dvd del og bd del er det som gjør at jeg liker den så godt..

Oppo er nok en litt bedre spiller pga nyere dvd brikke, hurtighet og ikke minst pris, men Denon er isåfall hakk i hel....

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

I oktober utgaven av Stereophile
    har de kåret 500 moste recommended components
    der blir Oppo BD-83 Kåret til A+ forutsatt bruk
    av HDMI.

PerS

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Og det er rimeligste side?

Lesteat BDP-831 kommer om 1 mnd og bør ventes på...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er rimeligste side?

Lesteat BDP-831 kommer om 1 mnd og bør ventes på...
    Hvis du jakter de europeiske sonene og ikke har tenkt å kjøpe deg en sonefri utgave kan den jo ventes på. Mht firmware legger Oppo ut stadige oppdateringer på sin side og slik jeg har fortstått det er 83 og 831 akkurat de samme spillerne, bare at 831'en er den europeiske/britiske utgaven.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    I oktober utgaven av Stereophile har de kåret 500 moste recommended components der blir Oppo BD-83 Kåret til A+ forutsatt bruk av HDMI i konkurranse med bl.a Meridian 808.2 og Ayre 5eMP.
    PerS
    Ja, dette var i kategorien "SACD, DVD-A, CD-players, Transports og Music Servers".

Det skal legges til at vi hørte på denne Oppo-spilleren ved et besøk hos Morten Lindberg (2L). Der ble de analoge utgangene benyttet. Signalene gikk til en pre, og deretter direkte ut til separate Dynamic Precision-forsterkere. Det låt usedvanlig balansert og oppløst ut. Jeg tror nok at de analoge utgangene er langt bedre enn man vil ha det til.

Jeg legger for øvrig merke til at Kal i Stereophile tidligere i år kategoriserte min egen Sony SCD-XA5400ES som den beste SACD/CD-spilleren de noen gang har hørt (se den siste av de tre vurderingene nedenfor).
    Karakteristikken er "spot on" hva jeg selv opplevde da jeg testet den, og som førte til at jeg umiddelbart bestilte den.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Hvis du jakter de europeiske sonene og ikke har tenkt å kjøpe deg en sonefri utgave kan den jo ventes på. Mht firmware legger Oppo ut stadige oppdateringer på sin side og slik jeg har fortstått det er 83 og 831 akkurat de samme spillerne, bare at 831'en er den europeiske/britiske utgaven.
    Ok. Og eierne her på berget er happy med spilleren og dens funksjoner?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Og eierne her på berget er happy med spilleren og dens funksjoner?
    Jeg er ivartfall veldig fornøyd! Det er spesielt interessant å se hva Oppo`en blir sammenlignet med stadig vekk.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ja, dette var i kategorien "SACD, DVD-A, CD-players, Transports og Music Servers".

Det skal legges til at vi hørte på denne Oppo-spilleren ved et besøk hos Morten Lindberg (2L). Der ble de analoge utgangene benyttet. Signalene gikk til en pre, og deretter direkte ut til separate Dynamic Precision-forsterkere. Det låt usedvanlig balansert og oppløst ut. Jeg tror nok at de analoge utgangene er langt bedre enn man vil ha det til.
    Jeg kom over en test av Shane Buettner i Oktober-utgaven av Home Theater. De har tidligere testet Oppo BDP S83 (som de forøvrig naturligvis mener er særdeles bra, eller for å quote de direkte "a ridiculous overachiever"), og denne gangen tester de Denon sin toppmodell; Denon DVD-A1UDCI. Denon`en fink en smule lunken review på enkelte punkter, og bare 2 av 5 stjerner på "Value". Ikke fordi den var dårlig; HQV Realta prosessoren ga fantastiske bilder både på DVD og Blu-Ray, utrolig byggekvalitet, lyden var bra på digitalutgangene og justeringsmulighetene var ekstreme. Men den fikk trekk på hastighet/responstid, og skribenten påpekte at selve bildet og PCM/bitstream lyden egentlig ikke var noe direkte bedre enn Oppo (!). Det som virkelig dro opp på Denon`en var analog-utgangene, multikanals og spesielt stereo:

Oppo BDP S83 Blu-ray-untitled-bmp

Nå er blir det selvsagt feil å sammenligne en avspiller i to vidt forskjellige prisklasser, og denne testen viser bare nok en gang hvor bra Oppo egentlig er når det kommer til digitalutganger på lyd og bilde. At den kan konkurrere med spillere til 10 ganger prisen (i USA) er utrolig. Han påpeker også at analogutgangene på Oppo`en er bra til prisen, men samtidig - som det beskrives ovenfor - at Denon`en er et solid kvantumsteg over.

HKviking har vel Denon`en, og ettersom jeg har forstått kjører han de analoge stereoutgangene rett inn i analog pre, samtidig som han bruker Denon sin priopritære standard for overføring av multikanals-lyd rett inn i Denon-forsterker. Det er vel den ultimate måten å utnytte en slik SOTA BD-avspiller på.

Selv kommer jeg nok kanskje til å ende på en Oppo, da jeg allerede har en svært god DAC. Syntes utseendet og byggekvaliteten fortsatt henger igjen ift. mye annet i 10k klassen, men så spørs det selvsagt hvor mye man skal orke å betale for ren forfengelighet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår det Håkon, men for oss som har subber i oppsettet og deler i receiver så har det vel lite å bety da signalet blir digitalisert i receiver på nytt? Da er det jo digitalutgangene som teller.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår det Håkon, men for oss som har subber i oppsettet og deler i receiver så har det vel lite å bety da signalet blir digitalisert i receiver på nytt? Da er det jo digitalutgangene som teller.
    Ja, multikanals analogutgangene til Denon er ikke først og fremst for de som allerede har en receiver med HDMI-inngang og alle mulige slags dekoding options. Disse utgangene har riktignok gode DAC`er, et hav av justeringsmuligheter (sikkert også for delefrekvens til sub), men er egentlig smør på flesk om man skal likevel benytte seg av A/D i en receiver. Man bør unngå å konvertere mellom analog og digitalt flere ganger, spesielt om man ikke sitter med utstyr med meget gode A/D-konvertere (dvs. ikke receivere) og/eller har en veldig god grunn til å gjøre det.

Det kanskje største poenget med Denon`en er at man har XLR-stereoutganger man kan kjøre til en en analog pre. Sitter man med en pre med prosessor-inngang, kan man få nærmest 2 seperate system med ambisjoner i begge leiere - men med kun en avspiller. Jeg tror det er der produkter som Denon sin SOTA spiller har sitt trumfkort. Og ser man på prisene på mer eksklusive CD-spillere, så er plutselig 40-50k ikke så unormalt lenger. Men som en rendyrket BD-spiller er den nok ikke veldig prisverdig mot produkter som Oppo - noe også testen Home Theater er nøye med å påpeke.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Håkon

..står på tapeten å teste hva som gjemmer seg bak secondary audio valget i oppoen, krysser fingre for at det kan funke som du skisserte mtp denon spilleren.

hadde vært fint om en kunne bruke den som lydkilde og sende digital ut til andre steder også. i mitt tilfelle headgearoppsett.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD Audio

Er de bare HDMI og analog utgangene som kan brukes til Dvd Audio og Sacd?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i lang tid ventet på min Krell 525 CD/SACD/DVD-spiller, faktisk innpå 3 år nå :-? For noen dager siden kom beskjeden om at ikke bare var spilleren ytterligere 3 måneder forsinket ... den kommer til alt overmål uten SACD. :cry:

Jeg har kjøpt meg en grei BD-spiller på vårparten i år, Pioneers BDP-LX91. Helt ok sak på DVD og CD, men den makter ikke SACD, selvfølgelig.

Nå ser jeg at Denon har kommet med DVD-A1UDCI, en spiller som er i stand til å ta det meste av formater, herunder SACD. Jeg har lest på om spilleren på Hometheaterreview
    Denon DVD-A1UDCI Blu-ray Player Reviewed
    hvor den får ganske ok! skussmål. Det jeg gjerne skulle ha likt å vite var hvordan kvaliteten på BR og CD var på Denon kontra Pioneeren. Noen her som føler seg kallet til å gi tilbakemelding?

For øvrig: hvor får man fatt på Denonspilleren i Norge (til en gustigst mulig pris 8) )

Cheers!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^ tror muligens det faller litt utenfor denne tråden, opprette en ny evt søke om det allerede finnes en mer passende tråd. her er det vel i første rekke oppo spilleren som er temaet.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    ^ tror muligens det faller litt utenfor denne tråden, opprette en ny evt søke om det allerede finnes en mer passende tråd. her er det vel i første rekke oppo spilleren som er temaet.
    Ops, ja .. du har helt rett!
    Beklager, trådstarter, ble litt revet med her 8)

Cheers!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    @Håkon

..står på tapeten å teste hva som gjemmer seg bak secondary audio valget i oppoen, krysser fingre for at det kan funke som du skisserte mtp denon spilleren.

hadde vært fint om en kunne bruke den som lydkilde og sende digital ut til andre steder også. i mitt tilfelle headgearoppsett.
    Er ikke denne innstillingen den samme som er på alle andre BD-spillere?
    Secondary audio som valg ved kommentarer osv. mens man ser filmen?
    På min tror jeg denne må stå av for å få HD-lyd.

Side 24 av 49 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •