Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 49 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 961
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden det virker som det er litt småhysteri rundt Philips sin evne til å forflytte tekstene på film (Noe jeg egentlig ikke bryr meg om, da jeg helst ser film uten).

Så sendte jeg en forespørsel til Oppo om dette. Om det var en mulighet for at de kommer med det i en Firmware oppgradering eller ny spiller. Her er svaret jeg fikk:

"The ability to do x/y repositioning of the subtitles is something that we are investigating, as this is very important for people who have constant height projector setups.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc."

Ingen konkrete svar, men de er i hvertfall på "problemet".

For å dra dette inn i Oppo vs Pioneer diskusjonen, så vil jeg tro hvis dette er mulig med dagens hardware, så vil Oppo få dette inn i dagens spiller. Men Pioneer, som er større, og vil/trenger selge mer, vil vente med dette til neste generasjon, og reklamere for det. For å få sine kunder til å kjøpe ny spiller. Men det blir synsing fra min side.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    nå er min oppo 83 forhåndsbetalt og under behandling,men det jeg lurer på er hvordan den er som vanlig musikkavspiller(cd) vill bli koblet gjennom abrahamsen v6 dac eller er dacen i oppon noe bedre?tenkte jeg skulle skifte ut min cambrigde audio som musikkformidler,begynner og bli mange komponenter i racket og kona vet snart ikke hvordan hun skal klare og spille musikk uten at jeg er tilstede.
    og da er den på vei hjem til meg,siste sporing så var den i stavanger så til helga får jeg vel legge av litt tid til testing av cd,dvd og blu-ray.All skryt til Bjørn var veldig rask på all emails jeg sendte om div. spørsmål så det virker som en seriøs nettbutikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger din og "koser seg" sammen med min kanskje da. Min sporing viser også Stavanger, men jeg håper den er på vei mot Oslo nå. Ble registrert i Stavanger kl. 15 i dag. Hadde håpet på å få den i morgen, men det spørs. Bor rett utenfor Oslo.

Har også veldig god erfaring med å kjøpe fra Hegelstad. Han har fulgt opp mye med mail ettersom han hadde litt problemer med levering av spillerene fra England. Lang tid i toll og slikt.

Skal bli godt å få en skikkelig spiller (etter de erfaringene jeg har lest) istedet for PS3. Har også bestilt en del Sone A plater fra Amazon.com.
    Fikk Blade Runner (5 disc versjon) for bare 180 kr med frakt. Kostet 360kr uten frakt hos dvdstrax.com (eneste stedet jeg har sett etter pris ellers). Fikk også 2001: A Space Odyssey, Donnie Darko, A Scanner Darkly og Requiem for a Dream for under 100 kr stykket. Noen ned mot 60-70 kr. Eneste ulempen er at frakt tar en liten evighet Noen av disse er vel sonefrie filmer, men jeg kunne ikke motstå prisen.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    "The ability to do x/y repositioning of the subtitles is something that we are investigating, as this is very important for people who have constant height projector setups.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc."

Ingen konkrete svar, men de er i hvertfall på "problemet".
    Det som er moro er at de har vært på "problemet" i flere år uten at det har resultert i noe konkret. For flere år siden spurte jeg Oppo om de kunne implementere dette i sin DVD spiller, og viste til at Samsung hadde dette tilgjengelig på en del av sine modeller. Fikk til svar at de ikke kunne gjøre det den gangen grunnet begrensninger i chipset på spilleren. Greit nok.

Spurte igjen når ryktene om BluRay spiller fra Oppo dukket opp, og fikk til svar at det var noe de var klar over var et ønske. De skulle se på det. Dette var helt i begynnelsen når det forsatt var mulig å "komme med ønsker og innspill" til Oppo for den nye spilleren. Den ble lansert uten at det kom med, og fortsatt var svaret at de var klar over ønsket.

Må innrømme at jeg ble overrasket når det ble Philips som kom med denne muligheten først, men for deres del er det vel kun som et resultat av 21:9 TVen de lanserte. Men jeg finner det vanskelig å forstå at Oppo etter å ha vært klar over "problemet" i flere år ikke har klart å komme med en løsning når Philips klarer å implementere funksjonen i sine spillere.

Jeg skulle ønske Oppo kunne gjort det, for da ville den nye spilleren vært den eneste spilleren jeg hadde hatt bruk for i kinoen. Den har alt annet som er ønskelig, inkludert vertikal strekk for 2.35:1. Det eneste som mangler er teksting. Kom igjen Oppo - hva venter dere på

Inntil videre står min Philips 9100 i racket, men gjør Oppo jobben sin så ryker Philipsen rett på torget. Jeg har bare innsett at det ikke har noen hensikt å vente på Oppo. Kommer det så kommer det, men jeg baserer ikke kinoen min på det.

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Ingen årsak

AVSForum er etter min mening et av de mer seriøse og saklige AV-forumene på nettet (det er mange der som har svært bra peiling, pluss at det er veldig mange som poster der), men folk blir revet med til tider.
    Jeg tenkte bare på den ene tråden på AVSforum. Har sansen for mye av det som skrives der ellers.

Dac`ene i Oppoen er Cirrus Logic sine Two-channel Cirrus CS4398 DAC for diskret Stereo og CS4382A DAC for Multi-kanal Analog.

Jeg går ut i fra at Pion`en bruker Burr-Brown dac`er men har ikke undersøkt hvilken.

Forsterkeren min har også Cirrus Logic Dac`er men jeg mener å høre forskjell mellom de.

Jeg tenker også at Dac`er er på et så pass greit nivå i disse spillerene at det er heller snakk om personlig preferanse enn større forskjell på lydkvalitet mellom disse spillerne.

En av grunnene til at folk ofte kjøper mer påkostede spillere er å få bedre stereolyd: Disse spillerne legger større vekt på audiofile løsninger enn billigere spillere. Det er mange som kobler opp lyden digitalt men det er ikke alle som har en bedre ekstern DAC eller lyddel i prissegmentet vi snakker om her. For mange vil nok den analoge lyden være av mindre interesse, men for de som liker å lytte på CD-plater så vil LX52's lydkvalitet absolutt være av betydning.
    Dette er en av grunnene til at jeg selv valgt Oppo`en.

P.S. Det var noen som nevnte at mann kunne kjøpe sone-fri BD spillere til under en tusen lapp. Disse vil jeg ikke anbefale for folk som vurderer sone-fri spillere. Grunnen er enkel: Firmware Oppdateringer! Mann kan ikke regne med at disse spillerene vil kunne spille av alle nye filmer og det kan gå tid før de gjør det da resurser til oppdateringer er mer begrenset enn hos Pioneer, Denon, Oppo, Sony osv.

Angående Oppo og Tekstplassering vil jeg si at tross det at ikke altid klarer å levere på enkelte funksjoner opplever jeg deres svar som mer nyttige enn eksempelvis Arcam som heller påstår at BD er oppskryt osv inntil de plutselig kommer med spillere selv.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helo
    Jeg tenkte bare på den ene tråden på AVSforum. Har sansen for mye av det som skrives der ellers.

Dac`ene i Oppoen er Cirrus Logic sine Two-channel Cirrus CS4398 DAC for diskret Stereo og CS4382A DAC for Multi-kanal Analog.

Jeg går ut i fra at Pion`en bruker Burr-Brown dac`er men har ikke undersøkt hvilken.

Forsterkeren min har også Cirrus Logic Dac`er men jeg mener å høre forskjell mellom de.
    Pioneer bruker så vidt jeg vet Wolfson dac, det er Denon som bruker Burr-brown..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuta86
    Skal bli godt å få en skikkelig spiller (etter de erfaringene jeg har lest) istedet for PS3. Har også bestilt en del Sone A plater fra Amazon.com.
    Fikk Blade Runner (5 disc versjon) for bare 180 kr med frakt. Kostet 360kr uten frakt hos dvdstrax.com (eneste stedet jeg har sett etter pris ellers). Fikk også 2001: A Space Odyssey, Donnie Darko, A Scanner Darkly og Requiem for a Dream for under 100 kr stykket. Noen ned mot 60-70 kr. Eneste ulempen er at frakt tar en liten evighet Noen av disse er vel sonefrie filmer, men jeg kunne ikke motstå prisen.
    Hva mener du med at det tar en liten evighet med frakten?
    Som regel har man 2 alternativer, normal og hurtig. Den lille 10-15 kronene (for 2 filmer) det koster ekstra for hurtig er verdt det for meg i hvertfall. Hender de er her innen 6 dager, mens andre faktisk er enda raskere.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ikke henge seg for mye opp i type DAC. Integreringen av den er vel så viktig for lyden, om ikke mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hva mener du med at det tar en liten evighet med frakten?
    Som regel har man 2 alternativer, normal og hurtig. Den lille 10-15 kronene (for 2 filmer) det koster ekstra for hurtig er verdt det for meg i hvertfall. Hender de er her innen 6 dager, mens andre faktisk er enda raskere.
    Ok, har enda ikke mottatt noen så jeg baserte det bare på det som sto på siden.

Bestilte 2 stk med rask frakt og 1 med tregeste så kan jeg sammenligne. De ble sendt samme dag fra USA.

Om du har god erfaring med frakten er det enda ett pluss

Jeg er ikke så gjerrig at jeg ikke spanderer de få kronene ekstra om det går mye fortere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er Wolfsen, hos Pioneer som oftest. Sorryops: Jeg har lett for å forveksle de.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Man skal ikke henge seg for mye opp i type DAC. Integreringen av den er vel så viktig for lyden, om ikke mer.
    Nei, enig i det. Allikevel er det interessant å vite hvilken Dac som finnes i de på stereo delen.

Jeg er ikke så kjent med hva som gjør integreringen vellykket eller ei. Kanskje du kan dele litt mer om det, Håkon?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 23FD bruker fire Burr-Brown DAC'er. Toppmodellen til Pioneer bruker åtte Wolfson DAC'er i dobbel-differensialmodus. Den har dessuten en egen ringkjerne-trafo for audiodelen og skreddersydde kondensatorer.

Jeg tenker også at Dac`er er på et så pass greit nivå i disse spillerene at det er heller snakk om personlig preferanse enn større forskjell på lydkvalitet mellom disse spillerne.
    Selve implementasjonen (komponentkvalitet), DAC-konfigurasjonen og elektronikken rundt (utgangstrinn osv.) har nok minst like stor betydning. Jeg synes ikke man bør legge så altfor stor vekt på hvilke DAC'er som brukes når en skal vurdere lydkvalitet, det er så mange andre faktorer inni bildet

P.S. Det var noen som nevnte at mann kunne kjøpe sone-fri BD spillere til under en tusen lapp. Disse vil jeg ikke anbefale for folk som vurderer sone-fri spillere.
    Den mannen var meg, og den setningen var ikke seriøst ment (selv om det jeg skrev stemmer): Jeg vil hverken anbefale 'matbutikk'-spillere til under tusenlappen eller Goldmund-spilleren til $135.000

Grunnen er enkel: Firmware Oppdateringer!
    En annen grunn er pålitelighet og holdbarhet: En kan ikke forvente at slike spillere holder så veldig lenge før et eller annet går istykker eller slutter å fungere.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Pioneer bruker så vidt jeg vet Wolfson dac, det er Denon som bruker Burr-brown..
    Vil bare påpeke at det varierer litt: 23FD bruker Burr-Brown mens forgjengeren brukte Wolfson. 320, som ligger under LX52 (23FD) på rangstigen, bruker Burr-Brown, men forskjellen i lydkvalitet (CD) mellom de to er betydelig, ifølge AreaDVD. Den nye toppmodellen bruker Wolfson.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så kjent med hva som gjør integreringen vellykket eller ei. Kanskje du kan dele litt mer om det, Håkon?
    Nei, jeg er nok desverre ikke så veldig kjent med det. Digitalteknikk er et fordypningsfelt som går litt utenfor mitt primære fagområde. Sikkert andre som kan gi en skikkelig forklaring, evn. kan du jo prøve å google litt.

Men i korte trekk så kan ikke en DAC chip kan ikke jobbe alene, den er avhengig av en klokke (for eks. Analog Devices AD9540). En dårlig klokke vil alltid gi et dårlig resultat, så integreringen er ganske kritisk for sluttresultatet (kanskje først og fremst for jitter i praksis). Så kan man selvfølgelig bruke ulike typer FIR-filter slik som for eks. apodizing (reduserer preringning) og funksjoner som FIFO-buffering i forkant av konverteringsprosessen, men slikt er gjerne forbeholdt mer påkostede design. Så enkle ting som strømforsyningen kan også påvirke resultatet. Et dårlig SMPS design kan indusere jitter i konverteringsprosessen, eller kanskje enda værre støy på det analoge signalet.

Internett er full av store flotte forklaringer på hvordan slikt henger sammen i praksis, og er verdt en titt om det er av interesse. Dog noe av det kan være tungt stoff uten noe innsikt i elektronikk/digitalteknikk. Poenget mitt med den opprinnelige påstanden er at selve DAC alene er langt fra nok for god lyd. Generelt bryr jeg meg personlig fint lite om det står Burr Brown/Texas, Cirrus Logic, Analog Devices eller Asahi Kasei Microdevices på produktet, et veldesignet produkt kan uansett være ganske transparant ift. kilde.

Oppo har vel i den sammenheng aldri vært spesielt kjent for å være spesielt heftig på analogdelen, men jeg vet ikke hvordan BD-spilleren yter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Men i korte trekk så kan ikke en DAC chip kan ikke jobbe alene, den er avhengig av en klokke (for eks. Analog Devices AD9540). En dårlig klokke vil alltid gi et dårlig resultat, så integreringen er ganske kritisk for sluttresultatet (kanskje først og fremst for jitter i praksis). Så kan man selvfølgelig bruke ulike typer FIR-filter slik som for eks. apodizing (reduserer preringning) og funksjoner som FIFO-buffering i forkant av konverteringsprosessen, men slikt er gjerne forbeholdt mer påkostede design. Så enkle ting som strømforsyningen kan også påvirke resultatet. Et dårlig SMPS design kan indusere jitter i konverteringsprosessen, eller kanskje enda værre støy på det analoge signalet.

Internett er full av store flotte forklaringer på hvordan slikt henger sammen i praksis, og er verdt en titt om det er av interesse. Dog noe av det kan være tungt stoff uten noe innsikt i elektronikk/digitalteknikk. Poenget mitt med den opprinnelige påstanden er at selve DAC alene er langt fra nok for god lyd. Generelt bryr jeg meg personlig fint lite om det står Burr Brown/Texas, Cirrus Logic, Analog Devices eller Asahi Kasei Microdevices på produktet, et veldesignet produkt kan uansett være ganske transparant ift. kilde.

Oppo har vel i den sammenheng aldri vært spesielt kjent for å være spesielt heftig på analogdelen, men jeg vet ikke hvordan BD-spilleren yter.
    Analogdelen i Oppoen er noe som Oppo har forsøkt å forbedre i 83en fra tidligere modeller. Jeg har selv merket en forbedring i lyd kvaliteten fra når jeg begynte å bruke den analog delen av Oppoen fra både Oppoen og PS3en (60gig med SA-CD). Jeg må ærlig inrømme at denne opplevelsen har vekket min nysgjerighet ytterligere for hva som forårsaker lyd kvalitetsendringer i anlegget mitt. Jeg har en HK AVR355 og Pioneer PDP-4270 (tror modell navnet er).

Det er spesielt rommet, komponentene og valg av kontakter i hver jeg har forkusert på. Poenget er gjerne: Hva får hjemmekino/anlegget til å yte best lyd og bilde?

Takk for kommentarer, folkens!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare påpeke at det varierer litt: 23FD bruker Burr-Brown mens forgjengeren brukte Wolfson. 320, som ligger under LX52 (23FD) på rangstigen, bruker Burr-Brown, men forskjellen i lydkvalitet (CD) mellom de to er betydelig, ifølge AreaDVD. Den nye toppmodellen bruker Wolfson.

Det er sikkert mulig, men de forskjellige merkene har vel også nyere og gamlere modeller...

Her kan du feks lese at Winston på AVS har sluttet å kjøre lyd HDMI til sin Onkyo TX906, en receiver som ifølge norske handels-sider ligger på opp mot 15900,- !!

Han lar heller 2010 gjøre hele HD jobben ut analogt........
    Sitat-I will say I have had some time to do some more and more a/b ing with the audio section of this player. it is damn awesome and i prefer it the dacs/implementation in my onkyo 906 on bds. this player's true strength is in its audio section.

Link til tråden Official: Denon DBP-2010CI Blu-ray Player - Page 10 - AVS Forum
    innlegg #293

Jeg har også hørt at Oppoens Dac lyd-del er blitt meget godt implemert, av den samme personen. Analogdelen i den nye Oppoen er vist helt fortreffelig, allikevel mener han at Pioneer og Denons lyd-del er hakket bedre..

Det er hyggelig at BD-spillerne begynner å få god lyd..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert mulig, men de forskjellige merkene har vel også nyere og gamlere modeller...
    Ja, det har de sikkert (Denon brukte og bruker sikkert fremdeles ulike DAC'er av samme merke, men til ulik pris og kvalitet). I LX52 vs 320s tilfelle ligger nok mye av forskjellen i LX52s mer audiofile konstruksjon.

Sitat-I will say I have had some time to do some more and more a/b ing with the audio section of this player. it is damn awesome and i prefer it the dacs/implementation in my onkyo 906 on bds. this player's true strength is in its audio section.
    Høres imponerende ut. Lurer på hvordan den hevder seg lydmessig (analog lyd) mot 23FD

Mens vi er inne på Denon: Jeg har lest en del om Denons nye flaggskip (A1UD), og denne spilleren skal visstnok ha fremragende lydkvalitet (vesentlig bedre enn dyre, dedikerte CD-spillere og f.eks. DVD-5910, som ikke akkurat er noen svekling når det gjelder analog lyd). Den bruker forøvrig noen av AKMs beste 32-bits DAC'er (AK4399). En anmelder syntes forskjellen i lydkvalitet mellom Oppo'en og A1UD var dramatisk (omtrent som om han lyttet på to ulike lydformat), men nå koster Denon'en ganske mye mer, så det kommer ikke som noen stor overraskelse (selv om Oppo'en yter bedre enn en kan forvente på andre områder).

Link til tråden
    Et lite tips: Du kan linke direkte til meldingen ved å bruke URL'en oppe i høyre hjørne av meldingen (slik som på AVForum.no). Med min AVSForum-profil sender linken din meg til side 7 og innlegg #361 (avhenger av hvor mange meldinger du ønsker å se per side).

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da mye audio DAC meninger om Oppo men de aller fleste vil neppe bruke analog delen engang.

For det første er det endel benchmark omkring de analoge lydutgangene å gjenganger i testene er

>>>>>>>>Audio dac ...dette er ikke fremragende resultat, men det er ikke dårlig heller

>>>>>>>>Dette er en fantastisk spiller, men bruke HDMI-utgang hvis mulig.
    DAC i BDP-83 er der om du MÅ bruke analoge utganger men dette er virkelig en spiller designet for å levere alt i digitalt format, og det er de digitale kretser hvor pengene er blitt brukt.

Det sier seg selv at ut fra pris og muligheter med spiller er noe prioritert å andre ting laget for helt ok ytelse.

Egentlig fatter jeg ikke hvorfor det fokuseres så mye ang analoge utganger da digital overføring er det ultimate og beste (om man da ikke har helt elendig reciver)

DVDA og eneste bra lyd på de platene er de som er i MLP (noe ikke alle plater er)(tapsfri Master lyd )
    Bitstreame MLP til reciver som decoder det er absolutt best.
    (overføre som PCM er ett alternativ men velge analogt gir ikke best lyd + man får den forbaskede - 10 db LFE å stri med på surround)

SACD er best der man bitstreamer DSD over HDMI til en reciver som kan behandle DSD
    Gjør man om SACD lyd i Oppo til PCM blir lyden resamplet til 88,2 kHz
    Analog vil man stri med - 10 db LFE ved surround å for de som virkelig er ute etter differanse high def så er som nevnt DAC bra /meget bra til å være i sin prisklasse men det er selvsagt mye utstyr som vil kunne gi bedre analog lyd til SACD spilling.

DVD /BD er best der man bitstreamer.
    det er faktisk tester som viser høyere støy på PCM overføring med Oppo en bitstream så ingen begrunnelser er å finne for bruk av PCM fremfor bitstream.(unntak er selvsagt sekundær lyd)
    analog er samme forbaskede - 10 db LFE

Jeg er nesten 100% sikker på at oppo 83 er DTS HD MA Essential som også gir en begrunnelse for at bitstream bør velges fremfor noe annet

Bitsream allt fordi
    Da slipper man å endre innstillinger i reciver mellom formater og lydcodec.
    Da slipper man å sjekke all lyd man spiller på cover , med pc software , nett info osv for å være sikker på at den beste lyden blir avspillt for da er man garantert beste lyd uten innstillinger eller at spiller gir begerensninger.
    (såfremt man har decoder til MLP (dolby thruehd gjør jobben) DSD i reciver osv)
    (selvsagt har jeg forståelse for prosessorbrukere og de med gammel reciver)

HåkoN er inne på det viktigste ang DAC og det er komponentene rundt DAC
    (Burr Brown/Texas, Cirrus Logic, Analog Devices eller Asahi Kasei Microdevices osv )
    Det kan sitte samme DAC brikker i en BD spiller eller i mange recivere men de har ulik lyd
    Ja de blir designet til mere / mindre klang , bass , skarphet osv ut fra samme brikke men ved at resten rundt er ulikt + hvordan de justerer dette.
    Så har man høytalere og hvordan de avspiller....(eksempel)-->en eksakt lik burr brown dac kan hørest tamt ut med feks Yamaha Reciver og KEF høytalere men være helt ultimat med en Pioneer og samme KEF høytalere.
    Så ikke minst øret som skal høre og lydsignaturen og hva man liker / foretrekker

Forurensning av analoge lyden.
    Målte tall for støy / forvregning og ørsmå forkjeller behøver ikke hørest mellom ulike DAC da vi normalt ikke hører bare en enkeltlyd men ett spekter av lyder i ulike frekvenser samtidig.
    Lyden / forskjellene er målbare å selvfølgelig kan resten av utstyret for mange fint kunne gi forskjeller i ett DAC resultat da det ikke er blanke f om man har en gammel JVC reciver / Dantax høytalere eller kanskje litt mere påkostede saker

Det samme gjelder Denon din Danke der Denon har en egen signatur på lyden
    enten passer den deg eller ikke men i den prisklassen kan man ikke snakke om noen utklassing eller ultimat framfor utstyr i ca samme prisklasse for påkostet analog del er det jo heller ikke til stereo utgangen på denne spilleren slik det er på de større Denon modellene(de påkostede Denon spillerene bygger de selv men feks 2010 er vel en Funai produsert spiller uten noe ekstra)
    At en eller annen gjøk hører at DAC er bedre sier ikke altid at prosessen er mindre feilfri men at personen liker lydsignaturen fremfor andre

Synd vi ikke har digitale ører så hadde vi sluppet dette

Fokuser på bilde / lyd overført med HDMI med Oppo for det er den virkelig god til sett i forhold til at den på langt nær koster så mye som mange andre spillere til bra bilde/lyd

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det er da likevel et lite poeng da, at feks Mrfjeld foretrekker dvd delen og lyden i 2010 føre Arcam dv137 til 18999,-... Det kan jo hende at Arcamen er overpriset men allikevel..

Det samme kan man jo si om Winston som foretrekker å bruke Denon2010 til dekoding med Dac, istedenfor Onkyo 906. Jeg tror nok han har matchet HT med Onkyo......

Jeg vet ikke om det er Funai som lager spilleren, men de har iallefall lagt enkelte high end lydkomponenter i den... ligner ikke noen Denonspillere jeg har hatt iaf...

Sikkert for å forsøke å ta høyde på Oppoens high-end brikke...

Dac lydutgang har vel dessuten også litt viktighet for de av oss som kjører lyd fra CD eller musikk-dvd til stereo som ikke har HDMI...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det var da mye audio DAC meninger om Oppo men de aller fleste vil neppe bruke analog delen engang.

For det første er det endel benchmark omkring de analoge lydutgangene å gjenganger i testene er

At en eller annen gjøk hører at DAC er bedre sier ikke altid at prosessen er mindre feilfri men at personen liker lydsignaturen fremfor andre

Synd vi ikke har digitale ører så hadde vi sluppet dette

Fokuser på bilde / lyd overført med HDMI med Oppo for det er den virkelig god til sett i forhold til at den på langt nær koster så mye som mange andre spillere til bra bilde/lyd
    Jeg tror du illustrer bra hva som er fordelen og ulempen med Oppo`en: Den er en universal spiller som prøver seg på alt! Det er gjerne ikke selve dac`ene men implementeringen som er essensielt og det beste resultatet oppnås sikkert ved bitstreaming ut hdmi DERSOM man har en bedre reciever til jobben. Jeg er også med på at spilleren gir mest som digital transport, men igjen så er forutsetning at man har kompenenter som gjør jobben bedre enn den videre i anlegget. Det er på dette punktet at jeg opplever at anlegget mitt befinner seg i en grå sone. HK´en har sine egenskaper som gjør den fantastisk til film, mens mindre aktuell for den musikken jeg hørere på.

En venn hos Hifiklubben sa til meg en gang: "Det er typisk at hjemmekino karene vil ha alt målbart og forskjellene synlige med grapher og det hele, mens audiofiler vil at man skal bare kunne høre forskjellen." Jeg ble fascinert av kommentaren hans. Hvis søken etter tilfredestillelse i musikk og hjemmekino begynner og ender med "Best" finnes det kun en sti å klatre opp, nemlig kjøp av dyrere og dyrere komponenter. Men hvis vi heller går inn for eksperimentering kan prosessen oppleves mye mer meningsfullt samt gøy å prøve ut litt forskjelligt selv i de kompenentene en allerede har.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det er da likevel et lite poeng da, at feks Mrfjeld foretrekker dvd delen og lyden i 2010 føre Arcam dv137 til 18999,-... Det kan jo hende at Arcamen er overpriset men allikevel..
    Det er ulike årsaker til at Acram kostet mye men da spilleren kom for noen år siden var den en meget påkostet spiller til bilde delen med Anchor Bay's ABT102 chip for Deinterlacing , Anchor Bay ABT1010 for scalering (opptil 1080p som ikke var så vanlig da + unike 768p som er eksakt HD ready på mange skjermer/projectorer + Zoran Vaddis 888s prosessor.
    Dette var en tid da det ikke var helt uvanlig med påkostet analog vido del også men er ikke sikker på Acrams kvaliteter her.

Som alle vet har scalering og bildebehandling utviklet seg til enkelt proseessorer som utfører all jobb og en utrolig prisendring der man får kjøpt utstyr til forholdvis lave priser men med utrolig bra bildebehandling.

en formue for bra bilde DVDO VP50 - Tester - Lyd og Bilde
    som i dag ikke koster mye med feks Oppo BDP 83 sitt bra bilde ved digital bildebehandling

Dette var vel også Acram's første DVD med SACD spiller som helt sikkert også påvirket prisen på samme måte som de første BD spillerene kostet en formue uten å ha lyd kvalitet i forhold til pris

Flere DAC i Acram koster mere og eventuelle kretser / oppbyggning rundt hver DAC

Wolfson 8740 DAC som er brukt i Acram (også noen cd spillere de har) mange Pioneer Elite BD spillere recivere , Cambrigde Audio DacMagic og også noen cd spillere og masse annet utstyr vil garantert ha forkjellig lyd ut fra hvordan produsenten har bygd opp kretsene rundt.

Nei sammenligne en pris på Acram for lyd mot andre blir litt tullete.

Det sitter vel samme Burr Brown i Onkyo 906 , din gamle Denon 1800 BD spiller , din DVD spiller og nye BD spiller.
    Hvilke type signatur man liker på lyden er avgjørende men jeg er 100% sikker på at ønsket Denon en meget bra analog utgang på 2010 så hadde de valgt 1 DAC for hver kanal med sepparate kretser og skjerming eller for den del dobble DAC til hver utgang å ikke en DAC til 2 kanaler .

Winston eller de andre har ikke de målte tall for lydbehandlingen.
    For allt man vet kan Onkyo 906 levere mindre støy og forvrengning en BDP 2010 men han liker 2010 lyden og dens signatur/lydbilde bedre som gjør at de mener et produkt har bedre DAC
    Kanskje Winston glemte en slik på Onkyo Reciveren Nordost Brahma | Soundgarden

Jeg syntes blå er den fineste fargen

Side 23 av 49 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •