Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 49 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 961
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden har blitt avsporet ved et par anledninger tidligere, så jeg skjønte ikke helt hvor du ville hen. Takk for oppklaringen.

Jeg tar ikke tråden du nevnte fra AVS så seriøst jeg heller. Men mener det er et godt stykke fra denne her på avforum til den du referer til.

Tonen i kommentarene dine var ikke fullt så klar som du selv opplevde de som.

Jeg har desverre ikke anledning til å svare mer nå. Men er interessert i en god samtale om forskjellene på spillere. Jeg er også interessert i dac´ne, bildebehandlingskort og kretser og andre aspekter ved disse spillerene fordi det er veldig spennende tema. Det som traff meg som vessentlig i dine innlegg var en avskrivende tone angående oppoen som gjorde det lett å misforstå hva innleggene gikk i.

Forresten aprepo fanboys og hype: Det er en stygg samtidig som hysterisk debatt på gang hos whathifi angående den britiske utgaven av Oppoen. Har selv ikke sett maken siden formatkrigen (BD/ Hd-dvd) på AVSforum.

Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg vet at dette er som å banne i kirken, men mitt inntrykk er at Oppo'en er litt oppskrytt.
    Jeg har inntrykk av at du ikke har lest innleggene mine nøye (eller at du ikke har forstått det jeg har skrevet), så la meg presisere:

For det første har jeg ikke sagt at jeg har lest mer enn andre om disse spillerne. Jeg har sagt at jeg har lest en del om Oppo-spilleren på andre forum og ikke bare her (se post 408 ), i forbindelse med mitt kjøp av ny BD-spiller.

For det andre har jeg heller ikke sagt at andres erfaringer er oppskrytt: Jeg snakker om måten folk uttrykker seg på og hvordan unyanserte og ensidige synspunkter kan gi seg utslag i form av fanboy-holdninger.

Denne tråden illustrerer hva jeg mener:

Oppo BDP-83 versus other blu ray players thread - AVS Forum

Tråden er ganske lang, men hvis du leser gjennom innleggene vil du etterhvert se et mønster: Folk er mye mindre kritiske til positive uttalelser og påstander vedrørende Oppo, mens kritiske eller negative røster blir raskt møtt med skepsis eller fiendtlige holdninger. Det er flere brukere som reagerer på dette. Folk tør nesten ikke stille kritiske spørsmål eller dele sine negative erfaringer uten å bli hengt ut. Enkelte reagerer også på de unyanserte eller ukritiske vurderingene i favør av Oppo (typiske fanboy-holdninger). Lengre ute i tråden blir diskusjonen imidlertid litt mer balansert og vurderingene mindre ensidige (folk begynner å få bakkekontakt igjen...), selv om de til tider spriker en del (noen synes f.eks. Oppo'en låter dårligere i stereo enn Pioneer 51FD, mens andre mener den er sammenlignbar med Pioneers dyreste Elite-spillere eller rådyre high-end spillere).

Les post 404 en gang til. Jeg synes det kommer ganske klart frem der, men jeg kan godt utdype det for deg: I denne tråden har det vært diskutert hvilke spillere en bør vurdere, i tillegg til Oppo'en. Noen etterlyste sammenligninger med Pioneer LX52 (23FD). Siden jeg selv har stått ovenfor akkurat samme 'dilemma', postet jeg et innlegg om mitt valg og ga samtidig uttrykk for at jeg synes Oppo'en virket litt oppskrytt (basert på det jeg hadde lest). Det tok ikke lange tiden før noen reagerte på dette, så jeg utdypte hva jeg mente i post 408. Er ting fremdeles uklart for deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reon chipen er grei den, men mangler bla. Noise reduction som feks storebror Realta har. Nå er det vel ikke så mange Pioneer spillere som har Reon chipen heller.

Det som irriterer meg er at feks Pioneer (eller Denon) får så veldig mye oppmerksomhet hver gang de slipper en ny spiller som er 99% lik forgjengeren og 99% lik alle andre spiller. Noen må gå nye veier og her synes jeg Oppo har gjort en veldig fin jobb.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Jeg kommer til enten å velge Oppo spilleren eller en annen spiller kun basert på bildekvalitet på HD. Og ja, videoprocessoren har veldig mye å si når man kjører hd på bla prosjektor, slik jeg gjør.
    Poenget er at Oppo'en ikke er alene om å produsere bra HD-bilder, selv når en sammenligner med andre spillere i samme prisklasee.

Du sier at HD-billedkvalitet er det viktigste for deg: Da synes jeg det er rart at du velger å overse Pioneer-spilleren, som bl.a. er blitt utropt til ny referansespiller i sin klasse på AreaDVD (først og fremst på grunn av HD-ytelsen, men også på grunn av lydkvaliteten).

Men uansett så er det jo fint for deg at Pioneeren gir det det du trenger, men får oss fleste (som leser denne tråden), så duger ikke en slik simpel spiller.
    Det er ikke alle som er på utkikk etter en universalspiller. Dessuten er det en grunn til at folk spør etter sammenligninger: De har ikke tatt noen avgjørelse ennå. Du har ikke engang skaffet deg Oppo-spilleren og sier selv at du ikke har tatt noen avgjørelse: Siden du vurderer Oppo'en er det naturlig å sammenligne den med andre produkter.

Er det ikke en egen tråd om denne spilleren(eller tilsvarende) et annet sted?
    Jo, men det betyr ikke at denne tråden kun er forbeholdt Oppo. Hvorfor skal sammenligninger med Oppo bare skje i andre tråder?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reon chipen er grei den, men mangler bla. Noise reduction som feks storebror Realta har. Nå er det vel ikke så mange Pioneer spillere som har Reon chipen heller.

Det som irriterer meg er at feks Pioneer (eller Denon) får så veldig mye oppmerksomhet hver gang de slipper en ny spiller som er 99% lik forgjengeren og 99% lik alle andre spiller. Noen må gå nye veier og her synes jeg Oppo har gjort en veldig fin jobb.
    Oppo har gjort en fin jobb fra null, enig i det.

Oppo har ikke fått dårlig oppmerksomhet synes jeg, Oppo bruker null på reklame og distribusjon..

De har da nevnt den i media og med tiden kommer det vel en test.
    Dersom Oppo solgte spilleren sin i Norge så kan det hende media etc hadde skrevet litt mer om den..

Nå må du liksom halveis smugle spilleren gjennom tollen, endre strømledning og diverse...

Ja, en person importerer vist men dere skjønner litt av poenget mitt også..
    Det er jo ganske sjarmerende filosofi, at man kun konsentrerer seg om kvalitet og så lar kvaliteten distribuere for seg..

Det er også litt sjarm da, i Oppoer og rørforsterkere som er så bra at man importerer de og modifiserer de etc..

Men særlig tilgjengelig her til lands er det jo ikke synes jeg.

Til slutt vil jeg si at jeg har sansen for både Oppo, Pioneer og Denon på hver sin måte..

Jeg synes det bare blir litt ufint og tilspisset når vi kaller toppspillere "oppskrytt" på den ene siden eller "simpel" på den andre siden.

Det blir litt fanboyisme over det, istedenfor saklig diskusjon... , ikke vondt ment mot noen av dere selvfølgelig...

Kanskje vi kunne arrangert en fight, skikkelig duell med å kaste Oppo og Pioneer i hodet på hverandre...

Spillerne er jo litt tunge så kunne sikkert blitt action.. :lol:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må vel få mene at så si alle BD spillere fra Pioneer er simple.
    Du kan få mene hva du vil, men ikke forvent å bli tatt seriøst når du kommer med slike uttalelser. Det lukter nemlig fanboy-takter lang vei, og illustrerer nettopp det jeg snakket om tidligere i tråden vedrørende unyanserte og forutinntatte holdninger i favør av Oppo.

For det første har ingen (bortsett fra toppmodell) noen bra videochip
    Forsøker du å antyde at bare toppmodellen gir bra videoytelse? Det er i så fall helt bak mål. Hvis du leser tester og tilbakemeldinger fra brukere så vil du se at Pioneers spillere stort sett gir bra valuta for pengene med hensyn på videoytelse. Toppmodellene deres har alltid vært blant de bedre på markedet. De siste spillerne er intet unntak. Pioneer LX52 er en spiller i mellomsjiktet, og selv om den ikke kan skryte av å ha en anerkjent ABT-motor, så presterer den allikevel veldig bra på HD-materiale. Som sagt tidligere så har ABT-motoren mest å si for oppskalering av DVD-materiale, men siden DVD-ytelsen ikke er viktig for deg (ifølge deg selv), så bør du ikke henge deg så altfor mye oppi dette.

Plastikk designet mange av dem har, tiltaler ikke meg.
    Greit nok, hva man foretrekker utseendemessig er jo ganske subjektivt.

Lyden er bedre? Mener du Analogt? So what! 99 % tar ut lyden digitalt og har en bedre DAC eksternt.
    En av grunnene til at folk ofte kjøper mer påkostede spillere er å få bedre stereolyd: Disse spillerne legger større vekt på audiofile løsninger enn billigere spillere. Det er mange som kobler opp lyden digitalt men det er ikke alle som har en bedre ekstern DAC eller lyddel i prissegmentet vi snakker om her. For mange vil nok den analoge lyden være av mindre interesse, men for de som liker å lytte på CD-plater så vil LX52's lydkvalitet absolutt være av betydning.

Jeg vil understreke at jeg ikke har landet på OPPO, men synes det er veldig fint at noen "ukjente" merker tør å lage noe som ikke er 99% likt alt annet.
    Jeg er enig i at det er fint med nye impulser for å si det slik. Nå finnes det riktignok andre universalspillere på markedet, men det som er litt spesielt med Oppo'en er at den er relativt billig til universalspiller å være.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever at media har selv hatt en viktig rolle i mye av støyen rundt denne spilleren. I norge har både lyd og bilde samt hjemmekino vekket interesse for spilleren. MEN, det blir uheldig oppmerksomhet så lenge spilleren ikke lanseres i Norge.

Jeg lurer på om det er noe av det samme som skjer i stor britannia med WHF. De har ved flere anledninger kommet med meldinger om spilleren, til å med lovt å gi ut en test på nettsiden samt i bladet, men greier ikke levere.

Nettforum er et fascinerende arena i det så mange forskjellige fenomener kan gi utslag for hva som får oppmerksomhet og hvilke type oppmerksomhet.

Jeg mener å ha leste en plass at Denon har tenkt å bruke VRS chipen fra Anchor Bay i fremtidige spillere. Har noen andre lest/ hørt dette?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Her har dere sammenligningen jeg fant fra AVSforum...
    Jeg har sett denne listen før, interessant lesning

Han har også testet alle spillerne med avanserte skaleringstester, målt lyd og gitt personlige inntrykk.
    Det er kanskje verdt å merke seg at han bruker S&M platen til syntetiske tester: Det er denne platen som leveres sammen med Oppo-spilleren, så det er kanskje ikke så rart i at den scorer veldig bra på den testen Heldigvis baserer han vurderingen også på "real-world" filmmateriale, ettersom syntetiske tester alene kan være litt misvisende.

Som dere ser så er det ikke så mye som skiller de tre øverste.. Oppo er raskest og har mest avansert dvd skaler, de andre to spillerne (2010/51) har bedre lyd også i surround og bitstream påstår han...
    Listen ser stort sett ut til å stemme med mange av inntrykkene jeg selv har fått, selv om det naturligvis er rom for diskusjon når det gjelder subjektive vurderinger, og spesielt når forskjellene er såpass små.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helo
    Denne tråden har blitt avsporet ved et par anledninger tidligere, så jeg skjønte ikke helt hvor du ville hen. Takk for oppklaringen.
    Ingen årsak

Jeg tar ikke tråden du nevnte fra AVS så seriøst jeg heller. Men mener det er et godt stykke fra denne her på avforum til den du referer til.
    AVSForum er etter min mening et av de mer seriøse og saklige AV-forumene på nettet (det er mange der som har svært bra peiling, pluss at det er veldig mange som poster der), men folk blir revet med til tider.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever at media har selv hatt en viktig rolle i mye av støyen rundt denne spilleren. I norge har både lyd og bilde samt hjemmekino vekket interesse for spilleren. MEN, det blir uheldig oppmerksomhet så lenge spilleren ikke lanseres i Norge.
    Dersom spilleren hadde vært tilgjengelig i Norge tidligere i år, ville den stilt enda sterkere som kandidat for meg.

Jeg mener å ha leste en plass at Denon har tenkt å bruke VRS chipen fra Anchor Bay i fremtidige spillere. Har noen andre lest/ hørt dette?
    Ikke siter meg på dette, men det kan kanskje stemme, siden Silicon Optix ble kjøpt opp ifjor. De ønsker vel å bytte skip før skuta synker? Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil her. Men per idag bruker de dyreste spillerne fra Marantz og Denon Silicon Optix Realta-prosessorer, fremfor ABT VRS-motorer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg lurer på om det er noe av det samme som skjer i stor britannia med WHF. De har ved flere anledninger kommet med meldinger om spilleren, til å med lovt å gi ut en test på nettsiden samt i bladet, men greier ikke levere.

Nettforum er et fascinerende arena i det så mange forskjellige fenomener kan gi utslag for hva som får oppmerksomhet og hvilke type oppmerksomhet.

Stemmer nok bra det... Jeg har en Anchor Bay chip i Denon2010, det er ikke samme chip som den Oppo har, men den som like under...
    Anchor Bay VRS1030.

Spilleren fungerer meget bra på alle måter, testere på nett verden over mener det er en solid konkurrent til Oppo83 sammen med Pioneer51.

Jeg er storfornøyd med valget mitt, om jeg skulle trenge sonefrihet eller service eller hva som helst så kan trenger jeg bare stikke innom hifiklubben like ved der jeg bor.

Tror ikke jeg kommer til å trenge noen ny spiller på en god stund, det måtte i så fall være om et helt nytt format kom... :-D

Da kommer jeg til å være en av de som sitter lenge på gjerdet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren fungerer meget bra på alle måter, testere på nett verden over mener det er en solid konkurrent til Oppo83 sammen med Pioneer51.
    Nå som etterfølgeren til Pioneer 51FD har kommet (LX52) er nok ikke den spilleren så veldig aktuell lenger dersom man er ute etter en ny spiller. Men 51FD kan fås relativt billig nå og spilleren gir bra ytelse i forhold til prisen.

Jeg er storfornøyd med valget mitt, om jeg skulle trenge sonefrihet eller service eller hva som helst så kan trenger jeg bare stikke innom hifiklubben like ved der jeg bor.
    Det virker som en veldig bra spiller. Hadde nok vurdert denne selv dersom jeg kunne skaffet den sonefri på både BD og DVD. Jeg antar at Hi-Fi Klubben ikke tilbyr sonefri-modding for Blu-Ray?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som etterfølgeren til Pioneer 51FD har kommet (LX52) er nok ikke den spilleren så veldig aktuell lenger dersom man er ute etter en ny spiller. Men 51FD kan fås relativt billig nå og spilleren gir bra ytelse i forhold til prisen.

Det virker som en veldig bra spiller. Hadde nok vurdert denne selv dersom jeg kunne skaffet den sonefri på både BD og DVD. Jeg antar at Hi-Fi Klubben ikke tilbyr sonefri-modding for Blu-Ray?

Sonefrihet på bd tilbys nok ikke enda, og uvisst om den kommer.. Denon tilbyr iallefall Customized installing.. jeg vet ikke helt hva de mener med dette, at spilleren kan oppdateres med hardware kanskje?

52 ser ut som en meget bra spiller, dessuten ser den helt rå ut. Den hadde derimot ikke samme musikkdel/dac og derfor falt den utenfor mitt valg denne gangen.

Men helt klart en nydelig spiller...

Sonefrihet på BD er det vel nesten bare den hersens Oppoen som har.. ;-)
    Iallefall fra fabrikk..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonefrihet på BD er det vel nesten bare den hersens Oppoen som har.. ;-)
    Iallefall fra fabrikk..
    Nå er det vel også bare Oppo som har avspilling av SA-CD/DVD-A OG intern dekoding til analoge utganger.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nå er det vel også bare Oppo som har avspilling av SA-CD/DVD-A OG intern dekoding til analoge utganger.

Denon2010 har vel også intern dekoding til analoge utganger.. om jeg da ikke misforstår hva du mener.

Denon2010 har også lipsync til HDMI, component,digital og analoglyd i interlaced og Progressive.

Hørte fra Avs at Oppo hadde et problem med lipsync i analog surr, men det sies at de skal fikse dette med en firmware..

Synes det er imponerende at Oppoen er såpass rask, om den hadde vært mer tilgjengelig for meg så kunne jeg godt tenkt meg en selv..

Men det blev litt for mye styr for meg som ikke engang får bd og cd skivene mine fram i posten.. :roll:

Jeg er uansett meget fornøyd med mitt valg, jeg mener at den absolutt er en verdig konkurent til Oppo utifra det jeg har hørt, sett og lest.

Den har kanskje ikke den aller nyeste Anchor Bay, men den er vel bedre eller den samme som den som satt i Oppos berømte dvd spiller tror jeg.

Iallefall et meget bra alternativ til de som av en eller annen grunn ikke får tak i Oppo.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon2010 har vel også intern dekoding til analoge utganger.. om jeg da ikke misforstår hva du mener.
    Du glemte den lille OG mellom SA-CD og dekoding.

f.eks
    • PS3 har SA-CD, men ikke dekoding > analoge utganger
    • Denon 2010 har dekoding > analoge utganger, men ikke SA-CD
    • Oppo har både-og

For de av oss hvor dette er vesentlig.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

f.eks
    • Oppo har både-og

Vil vel ikke skrike så høyt om at PS3 har SA-CD. Den hadde det. Ønsker man det i dag så må man lete i brukt haugen for å finne.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonefrihet på bd tilbys nok ikke enda, og uvisst om den kommer.. Denon tilbyr iallefall Customized installing.. jeg vet ikke helt hva de mener med dette, at spilleren kan oppdateres med hardware kanskje?
    Du tenker nok på CI: Custom Install. Noen av Denons modeller har jo betegnelsen CI med bl.a. RS-232 grensesnitt (disse modellene selges for det meste i USA). Er forøvrig ikke overrasket over at Hi-Fi Klubben ikke tilbyr modding av BD-spillerne. Per idag er det nok bare spesialistbutikker som tilbyr dette, med unntak av visse spillere som kommer sonefrie fra fabrikk.

Sonefrihet på BD er det vel nesten bare den hersens Oppoen som har.. ;-) Iallefall fra fabrikk..
    Du kan få kjøpt billige BD-spillere (under 1000 kr) i enkelte matforretninger som kommer sonefrie fra fabrikk eller eksotiske spillere som denne her:

GOLDMUND - Product - Eidos Reference Blu Player

Den koster $135.000 (verdens dyreste?) og veier 82 kg, men den leveres i det minste sonefri

Ellers er det en rekke nettsteder som selger moddete spillere (eller tilbyr modding, som gir deg sonefrihet på både BD og DVD). Jeg kjøpte min moddete spiller (ICOS) i en svensk butikk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Vil vel ikke skrike så høyt om at PS3 har SA-CD. Den hadde det. Ønsker man det i dag så må man lete i brukt haugen for å finne.
    Det var en liten "f.eks" der.
    Synd at Sony gikk bort fra SA-CD på PS3, men det får de stå for.

Poenget mitt var vel greit nok?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

f.eks
    • Oppo har både-og

Da misforstod jeg vist hva du mente....

Det beste med SACD delen i Oppo er vel at den kan spille SACD via HDMI, synes jeg har hørt rykte om det...
    Da slipper man kave med ledninger dersom man vanligvis ikke bruker disse..

Denonen har derimot helt ypperlig lyd, himmelsk.

Skulle ønske de to spillerne fusjonerte, da ville vi fått himmelsk lyd og SACD, Nyeste AB... og hurtighet.

Vet ikke hvilket bluraybilde jeg ville hatt, Denonen var iallefall helt rå på bluray. Tror jeg også ville beholdt utgangene på Denonen Component audio etc

Tror nok også jeg ville beholdt chassiset til Denon.

Ikke det at Oppoen er stygg, den ser solid og eksklusiv ut, men foretrekker Denon chassiset.

funny tanke.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en liten "f.eks" der.
    Synd at Sony gikk bort fra SA-CD på PS3, men det får de stå for.

Poenget mitt var vel greit nok?
    Jeg forståd godt hva du mente

Da misforstod jeg vist hva du mente....

Det beste med SACD delen i Oppo er vel at den kan spille SACD via HDMI, synes jeg har hørt rykte om det...
    Da slipper man kave med ledninger dersom man vanligvis ikke bruker disse..
    Oppoen sender SACD både som PCM og DSD over HDMI.

Testet DSD over HDMI mot min Marantz AV8003, fikk da SACD opp i displayet, og syntes det låt en del bedre enn min Marantz SA8003. Men det var nok mer fordi jeg da fikk det i Surround. Synes ikke SACD hadde så veldig mye å stille opp med i stereo, merket ikke forskjell der fra vanlig CD. Men det er en annen diskusjon.

Side 22 av 49 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •