Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 49 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 961
    Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Fortsatt ikke noe mer fra Datakjeden om inmport?
    regner med du har sett her? HTTech - oppo bdp-83

har mailet med Bjørn i dag, det har ankommet en ny leveranse i tolla i Oslo, så han har visst nye spillere hos seg i løpet av etpar dager. skulle få bekreftelse på når de er inne på lager igjen, kan evt poste det her.

virker forresten som trivelige folk, svarer kjapt og greit på mailhenvendelser.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flytte tekst på BD?

Hei
    Denne spilleren har vel ikke støtte for å flytte underteksten på BD avspilling - slik de dyreste Philips-spillerne har?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det kun Philips som har foreløpig.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Takker og bukker :-D Hadde egentlig tenkt på en Pio lx 52 men ble litt i tvil nå. Tar gjerne litt + og - mot pio :-D
    Valget mitt falt på BDP-23FD (Amerikansk versjon av LX52) fremfor Oppo. Først og fremst fordi jeg allerede har en meget bra DVD/CD/SACD-spiller og et mediasenter som jeg er fornøyd med (PS3). Jeg vet at dette er som å banne i kirken, men mitt inntrykk er at Oppo'en er litt oppskrytt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Bare kjappheten alene er verdt å gå for Oppoen.
    For noen er kanskje det grunn nok, men for andre er det mindre relevant. Hvis kjappheten er alpha omega kunne en jo argumentert for at PS3 er det beste kjøpet

Men den har også mye flere innstillingsmuligheter. Spesielt at man kan stille på alt mens filmen går, noe vel ingen andre BD spillere kan.
    Også mindre relevant for min del.

Oppoen er enda penere å se på i virkeligheten. Selv om den kun finnes i 1 farge, så passer den faktisk med sammen med både sort og sølv komponenter.
    Er ikke så begeistret for utseendet til Oppo'en heller, men på den annen side er utseende irrelevant i forhold til ytelse synes jeg.

De har enormt bra kundeservice hos Oppodigital, og er kjappe på firmware.
    Bra kundeservice og hyppige oppdateringer derimot ser jeg på som et pluss.

Du får spillen sonefri, noe som betyr at du kan bruke de overlegne BD utgivelsene fra USA, fremfor å måtte spille yatzi med sone B utgivelsene.
    Man kan også få en rekke andre spillere sonefri, så dette er ikke noe unikt ved Oppo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Valget mitt falt på BDP-23FD (Amerikansk versjon av LX52) fremfor Oppo. Først og fremst fordi jeg allerede har en meget bra DVD/CD/SACD-spiller og et mediasenter som jeg er fornøyd med (PS3). Jeg vet at dette er som å banne i kirken, men mitt inntrykk er at Oppo'en er litt oppskrytt.
    Oppskrytt og oppskrytt? Bare fordi mange gir uttrykk for at de er svært fornøyd med et produkt behøver ikke det bety at den er oppskrytt. De fleste 'tester' tyder jo faktisk på det motsatte.

Men hva grunngir du den med at den er oppskrytt?

Jeg prøver ikke her fremstå som en fanboy av noe slag, men mener virkelig at denne spilleren fortjener den skryten den har fått!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...da har de fått inn flere spillere hos ht tech. min ble sendt i går kveld, regner med å ha den i krsand mandag eller tirsdag.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Oppskrytt og oppskrytt? Bare fordi mange gir uttrykk for at de er svært fornøyd med et produkt behøver ikke det bety at den er oppskrytt. De fleste 'tester' tyder jo faktisk på det motsatte. Men hva grunngir du den med at den er oppskrytt?
    Jeg sier ikke at den er oppskrytt, jeg sier at det er mitt inntrykk etter å ha lest en del kommentarer om spilleren (ikke bare her, men også på andre internasjonale forum). Jeg vurderte som sagt å kjøpe denne spilleren selv.

Når jeg leser noen av kommentarene sitter jeg igjen med følelsen av at det er litt fanboy-fakter inni bildet. Profesjonelle omtaler har stort sett vært litt mer jordnære og balanserte, og selv om spilleren har fått mange gode kritikker og tilbyr mye for pengene, så betyr ikke det nødvendigvis at denne spilleren er den beste løsningen for alle potensielle kjøpere. Det er nemlig det inntrykket en kan få enkelte ganger.

Jeg prøver ikke her fremstå som en fanboy av noe slag, men mener virkelig at denne spilleren fortjener den skryten den har fått!
    Mye av skryten er absolutt fortjent, spesielt med tanke på prisen, ikke misforstå meg. Når jeg sier at jeg får inntrykk av at den er oppskrytt, så må ikke det tolkes som at spilleren ikke fortjener skryt

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen er kanskje det grunn nok, men for andre er det mindre relevant. Hvis kjappheten er alpha omega kunne en jo argumentert for at PS3 er det beste kjøpet
    Noen kan nok argumentere for PS3 hvis man skal ha en kjapp spiller, men da har man ikke testet Oppoen.

Jeg har selv begge. Og Oppoen er like rask, og tidvis raskere enn PS3.

Oppoen tar vel 6-10 sekunder å starte opp til man kan trykke play og starte filmen.

Jeg telte når jeg startet PS3 i sta (60 GB), og til jeg kunne sette i gang spillet, så tok det 17 sekunder.

Navigering i film og film menyer har vært PS3 sitt store fortrinn. Oppoen er helt lik på dette.

Oppstart av filmer er de like på, men PS3 kan nok være hakket kjappere på tunge Java titler.

Konklusjonen vil jeg si at de er meget like på tider.

Men med en stor fordel til Oppoen i dagens grønne samfunn, den bruker vel 10 ganger mindre strøm enn PS3. Samt er totalt stille. Selv Slim utgaven slår den meget bra på strømforbruk. Den bruker 35 watt ved full drift.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Noen kan nok argumentere for PS3 hvis man skal ha en kjapp spiller, men da har man ikke testet Oppoen. Jeg har selv begge. Og Oppoen er like rask, og tidvis raskere enn PS3.
    Uttalelsen min var basert på uttalelser fra folk som hadde testet begge, naturligvis De hevdet at Oppo'ens responstider generelt sett nesten var på høyde med PS3 (men tidvis også bedre). Men som du sier er det nok ikke betydelige forskjeller her. Poenget mitt var uansett at jeg personlig ikke ville basere et kjøp primært eller utelukkende på en spillers responstider

Men med en stor fordel til Oppoen i dagens grønne samfunn, den bruker vel 10 ganger mindre strøm enn PS3. Samt er totalt stille. Selv Slim utgaven slår den meget bra på strømforbruk. Den bruker 35 watt ved full drift.
    10 ganger mindre strøm er en overdrivelse: PS3 60 GB (1. gen) er målt til 160 W ved avspilling av HD-filmer. PS3 Slim er målt til rundt 80 W (av PCM Gears og Cnet). Det er fremdeles vesentlig mer enn Oppo, men langtifra 10 ganger mer

Oppo'en har en vifte, men jeg har lest at den bare aktiveres dersom nødvendig (dvs. dersom maskinen ikke får tilstrekkelig med ventilasjon eller dersom romtemperaturen blir ganske høy, osv.)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg er der selv, selv om jeg ikke finner noen god grunn til å velge 52 fremfor 320.
    Da bør du lese omtalen til AreaDVD som jeg har linket til her:

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1272366

De utroper LX52 til referanse i øvre mellomklasse (opptil 1000 Euro). Den slår 320 på både lyd og bilde, men koster mer.

Oppo vil for meg bety to bokser ut, en inn (pga. DVD-A/SACD). ... Pioneer er suverene på design og jeg har Pioneer receiver.
    Har lest en rekke tråder der folk sammenligner Oppo'en med de nyeste Pioneer BD-spillerne. Det er mange av disse som velger Pioneer-spillere fordi de har Pioneer-receivere og/eller Pioneer-skjermer, som gjør at de kan utnytte spillernes unike Pioneer-finesser. Dette er ofte personer som ikke har behov for SACD/DVD-A støtte og/eller som ikke bryr seg så mye om SD-kvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan egentlig ikke se noen fordeler ved å kjøpe Pioneer LX52 (eller andre Pioneer bd spillere) fremfor alle andre enkle BD spillere (så sant man ikke liker den simple blanke plastikken til pioneer da). Det spesielle med Oppoen, er at den har en sinnsyk rå video processor fra Anchor bay, som gjør denne spilleren verdt hver eneste krone fremfor alle andre "vanlige" spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forstår ikke hensikten med kommentarene?

Jeg sier ikke at den er oppskrytt, jeg sier at det er mitt inntrykk etter å ha lest en del kommentarer om spilleren (ikke bare her, men også på andre internasjonale forum). Jeg vurderte som sagt å kjøpe denne spilleren selv.

Når jeg leser noen av kommentarene sitter jeg igjen med følelsen av at det er litt fanboy-fakter inni bildet. Profesjonelle omtaler har stort sett vært litt mer jordnære og balanserte, og selv om spilleren har fått mange gode kritikker og tilbyr mye for pengene, så betyr ikke det nødvendigvis at denne spilleren er den beste løsningen for alle potensielle kjøpere. Det er nemlig det inntrykket en kan få enkelte ganger.

Mye av skryten er absolutt fortjent, spesielt med tanke på prisen, ikke misforstå meg. Når jeg sier at jeg får inntrykk av at den er oppskrytt, så må ikke det tolkes som at spilleren ikke fortjener skryt
    Jeg opplever det vanskelig å få tak i hva det er du egentlig vil fram til med kommentarene dine i denne tråden. Du må nesten utdype hvordan fanboy faktene påvirker oppfatningen av spilleren. Jeg er enig i at testene av denne spilleren har vært "jordnære og balanserte". Oppo bruker ikke et stort reklame apparat for å gjøre spillerene sine kjent, men lar kundene snakke for seg selv om hva de synes. Om du ikke var klar over det faller kommentarene dine litt på plass. Hvis du var klar over det kan det oppfattes dit hen at du ville bare "kommentere" for å avbalansere andres innlegg om hvor fornøyd de er med spilleren. Du påpeker enkelte kvaliteter i spilleren som positive men gjerne ubetydelige for deg. Aspekter som hastighet, oppskalering, SACD/ DVD-A, mye verdi for pengene osv.

Hva vil du utover å påpeke at du har lest mer enn andre om disse spillerene, at andres erfaringer er oppskrytt og at oppoen ikke er den "beste" spilleren for alle?

Kjekt for deg at du valgte en annen spiller, men hva vil du fram til?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helo
    Jeg opplever det vanskelig å få tak i hva det er du egentlig vil fram til med kommentarene dine i denne tråden. Du må nesten utdype hvordan fanboy faktene påvirker oppfatningen av spilleren. ... Hva vil du utover å påpeke at du har lest mer enn andre om disse spillerene, at andres erfaringer er oppskrytt og at oppoen ikke er den "beste" spilleren for alle?
    Jeg har inntrykk av at du ikke har lest innleggene mine nøye (eller at du ikke har forstått det jeg har skrevet), så la meg presisere:

For det første har jeg ikke sagt at jeg har lest mer enn andre om disse spillerne. Jeg har sagt at jeg har lest en del om Oppo-spilleren på andre forum og ikke bare her (se post 408 ), i forbindelse med mitt kjøp av ny BD-spiller.

For det andre har jeg heller ikke sagt at andres erfaringer er oppskrytt: Jeg snakker om måten folk uttrykker seg på og hvordan unyanserte og ensidige synspunkter kan gi seg utslag i form av fanboy-holdninger.

Denne tråden illustrerer hva jeg mener:

Oppo BDP-83 versus other blu ray players thread - AVS Forum

Tråden er ganske lang, men hvis du leser gjennom innleggene vil du etterhvert se et mønster: Folk er mye mindre kritiske til positive uttalelser og påstander vedrørende Oppo, mens kritiske eller negative røster blir raskt møtt med skepsis eller fiendtlige holdninger. Det er flere brukere som reagerer på dette. Folk tør nesten ikke stille kritiske spørsmål eller dele sine negative erfaringer uten å bli hengt ut. Enkelte reagerer også på de unyanserte eller ukritiske vurderingene i favør av Oppo (typiske fanboy-holdninger). Lengre ute i tråden blir diskusjonen imidlertid litt mer balansert og vurderingene mindre ensidige (folk begynner å få bakkekontakt igjen...), selv om de til tider spriker en del (noen synes f.eks. Oppo'en låter dårligere i stereo enn Pioneer 51FD, mens andre mener den er sammenlignbar med Pioneers dyreste Elite-spillere eller rådyre high-end spillere).

Kjekt for deg at du valgte en annen spiller, men hva vil du fram til?
    Les post 404 en gang til. Jeg synes det kommer ganske klart frem der, men jeg kan godt utdype det for deg: I denne tråden har det vært diskutert hvilke spillere en bør vurdere, i tillegg til Oppo'en. Noen etterlyste sammenligninger med Pioneer LX52 (23FD). Siden jeg selv har stått ovenfor akkurat samme 'dilemma', postet jeg et innlegg om mitt valg og ga samtidig uttrykk for at jeg synes Oppo'en virket litt oppskrytt (basert på det jeg hadde lest). Det tok ikke lange tiden før noen reagerte på dette, så jeg utdypte hva jeg mente i post 408. Er ting fremdeles uklart for deg?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Kan egentlig ikke se noen fordeler ved å kjøpe Pioneer LX52 (eller andre Pioneer bd spillere) fremfor alle andre enkle BD spillere (så sant man ikke liker den simple blanke plastikken til pioneer da).
    Billedkvaliteten er i utgangspunktet litt bedre (HD og SD) enn 320 (jeg synes den også er litt bedre enn PS3 på dette området). Men den største forskjellen ligger nok i lydkvaliteten (stereo). På den annen side er det ikke sikkert du merker store forskjellen, alt avhengig av anlegget ditt (bedre anlegg vil lettere kunne avsløre forskjeller). Dessuten koster spilleren mer, så det kommer helt an på dine behov og din lommebok. Du finner forøvrig en link til en meget positiv profesjonell test i post 411.

Det spesielle med Oppoen, er at den har en sinnsyk rå video processor fra Anchor bay, som gjør denne spilleren verdt hver eneste krone fremfor alle andre "vanlige" spillere.
    Er litt usikker på hva du legger i begrepet "vanlige" spillere, men hvis du tenker på gjennomsnittspris, så koster Oppo'en litt mer enn "vanlige" spillere (de fleste BD-spillere koster idag godt under 5000 kr.). Er allikevel enig i at Oppo'en gir mye for pengene.

Basert på de testene og brukervurderingene jeg har lest så har denne "sinnsykt råe" videoprosessoren fra ABT ikke så stor betydning for de som bare er interessert i HD-avspilling (Oppo'en produserer et veldig bra HD-bilde, men det er den ikke alene om, selv innenfor samme prisklasse): Den har mer å si for avspilling av SD-materiale (her er det større forskjeller mellom spillerne). Så hvorvidt Oppo'en er verdt hver eneste krone avhenger til syvende og sist av ditt budsjett og dine personlige behov.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til enten å velge Oppo spilleren eller en annen spiller kun basert på bildekvalitet på HD. Og ja, videoprocessoren har veldig mye å si når man kjører hd på bla prosjektor, slik jeg gjør.

Men uansett så er det jo fint for deg at Pioneeren gir det det du trenger, men får oss fleste (som leser denne tråden), så duger ikke en slik simpel spiller.

Er det ikke en egen tråd om denne spilleren(eller tilsvarende) et annet sted?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og både Pioneer51 og den nye Denon2010 har bedre lyd enn Oppo83...
    Både i surround og CD. Dette ifølge testere som har sammenlignet de..

At Oppo er foreløpig er leder med dvd-brikke som KUN de har, og rask oppstartid, det gjør sef Oppo til ledende på markedet. For DVD (bilde) og oppstartstid er to meget viktige faktorer.
    Bildet på en spiller er jo i bunn og grunn det viktigste.

Men det å kalle Pioneer bluray en simpel spiller, det er vel akkurat det samme som å innrømme hvor useriøs du er, og hvor preget av fanboyisme du er.

Ingen av Pioneers blurayspillere har vært simple, det vet alle som har et lite innblikk i verdens media...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må vel få mene at så si alle BD spillere fra Pioneer er simple. For det første har ingen (bortsett fra toppmodell) noen bra videochip. Plastikk designet mange av dem har, tiltaler ikke meg. Lyden er bedre? Mener du Analogt? So what! 99 % tar ut lyden digitalt og har en bedre DAC eksternt.

Jeg vil understreke at jeg ikke har landet på OPPO, men synes det er veldig fint at noen "ukjente" merker tør å lage noe som ikke er 99% likt alt annet.

Philips kommer også med en ny kjempe spennede BD spiller (9500).

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Jeg må vel få mene at så si alle BD spillere fra Pioneer er simple. For det første har ingen (bortsett fra toppmodell) noen bra videochip. Plastikk designet mange av dem har, tiltaler ikke meg. Lyden er bedre? Mener du Analogt? So what! 99 % tar ut lyden digitalt og har en bedre DAC eksternt.

Jeg vil understreke at jeg ikke har landet på OPPO, men synes det er veldig fint at noen "ukjente" merker tør å lage noe som ikke er 99% likt alt annet.

Philips kommer også med en ny kjempe spennede BD spiller (9500).
    Jeg er helt enig med deg mht ukjente merker..

Du kan jo sef få lov til å mene og si at alle Pioneers blurayspillere er simple..
    Men jeg bare påpeker at da høres du litt useriøs ut...

Det er greiere å skrive at man ikke liker Pioneer spillerne, det høres mye mer seriøst ut.

Det at man drar frem blurayspillere i toppen som alt av presse og brukere har rost i skyene og kaller de for simple, det kan gjerne bli oppfattet som useriøst av andre.

Jeg synes ikke at forrige generasjons skaler eller at man ikke liker utseendet er nok til å kalle en spiller simpel..

Det at du synes skaleren til Pioneer chipene er dårlige, vel Reon chip er ikke akkurat dårlig. Forskjellene er nok ikke alfa omega for vanlige øyer, at AB til Oppo er nyest generasjon og best i klassen er det nok ikke så mye tvil om.

Oppo er alene om å ha den nye AB chipen, ingen andre har fått tak i den enda.. Det gjør da slett ikke alle andre bd spillerne simple..

Testere mener at også lyd i bitstream og surround viser forskjell, visstnok folk som har testet alle spillerne opp mot hverandre...

Om det stemmer eller ikke, vel det er det folk skriver at de oppfatter..
    Det er vist også målt mot lyd med mikrofon, jeg vet ikke om alt dette er sant, men de skriver at de tester det iallefall, og mye av den andre infoen de har gitt har vist seg å holde stikk tidligere...

Tror det var fra den samme AVsiden som nevnt ovenfor.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har dere sammenligningen jeg fant fra AVSforum...

Han har også testet alle spillerne med avanserte skaleringstester, målt lyd og gitt personlige inntrykk.

Fyren virker ganske seriøs, og har lest endel han har gitt ut før og det har vist seg å holde stikk.

Folk der har spurt han ut over lang tid, gjør det ennå og virker som om de stoler på han..

Blu Ray Player Synthetic and Real World Tests Comparisons - AVS Forum

Som dere ser så er det ikke så mye som skiller de tre øverste.. Oppo er raskest og har mest avansert dvd skaler, de andre to spillerne (2010/51) har bedre lyd også i surround og bitstream påstår han...

Dere får vurdere selv.

Side 21 av 49 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •