Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 49 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 961
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eneste forskjellen mellom BDP-83 og BDP-831 er offisiell støtte i UK?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Eneste forskjellen mellom BDP-83 og BDP-831 er offisiell støtte i UK?
    Mest sannsynlig at den kun er Sone 2/B i stedet for 1/A i stedet.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Eneste minuset jeg har funnet med Oppoen etter noen måneders bruk er fjernkontrollen. Synes den er litt kresen på vinkling mot spilleren. Men siden jeg bruker Harmony One så merker jeg dette kun når jeg bruker original kontrollen.
    Det var merkelig. Jeg har spilleren i et siderom med åpning til kinoen og det er første gang jeg har opplevd at jeg kan bruke fjernkontrollen ved bare å peke inn i åpning i siderommet å få kontakt med et komponent. Jeg får null kontakt med receiveren slik at jeg opplever rekkevidden på fjernkontrollen til BD-spilleren som overraskende bra.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme erfaring med fjernkontrollen som AndersT2...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er min oppo 83 forhåndsbetalt og under behandling,men det jeg lurer på er hvordan den er som vanlig musikkavspiller(cd) vill bli koblet gjennom abrahamsen v6 dac eller er dacen i oppon noe bedre?tenkte jeg skulle skifte ut min cambrigde audio som musikkformidler,begynner og bli mange komponenter i racket og kona vet snart ikke hvordan hun skal klare og spille musikk uten at jeg er tilstede.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Jeg har samme erfaring med fjernkontrollen som AndersT2...
    Det er mulig at jeg har vært heldig. Ellers er det en mulighet som kan forklare forskjellen at jeg valgte å endre mottaket på fjernkontrollen til kanal to pga at DVD-spillern fra Oppo også slo seg på når jeg slo på BD-spilleren. Det er mulig at denne kanalen har bedre rekkevidde uten at jeg forstår hvorfor, men allikvel verdt et forsøk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Det er mulig at jeg har vært heldig. Ellers er det en mulighet som kan forklare forskjellen at jeg valgte å endre mottaket på fjernkontrollen til kanal to pga at DVD-spillern fra Oppo også slo seg på når jeg slo på BD-spilleren. Det er mulig at denne kanalen har bedre rekkevidde uten at jeg forstår hvorfor, men allikvel verdt et forsøk.
    Det kan testes.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    nå er min oppo 83 forhåndsbetalt og under behandling,men det jeg lurer på er hvordan den er som vanlig musikkavspiller(cd) vill bli koblet gjennom abrahamsen v6 dac eller er dacen i oppon noe bedre?tenkte jeg skulle skifte ut min cambrigde audio som musikkformidler,begynner og bli mange komponenter i racket og kona vet snart ikke hvordan hun skal klare og spille musikk uten at jeg er tilstede.
    Jeg testet frem og tilbake mellom min Oppo og Denon 700AE CD spiller, og Oppoen var mye bedre enn Denonen, samt også bedre enn digital (Da DACen i min Marantz AV8003)

Jeg byttet min Cambridge CD spiller i Denonen når den røk, og det var jeg glad for fordi jeg ikke likte lyden av Cambridgen, den var altfor lys, og hadde ingenting i bassen etter min smak. Mener å huske det var en Azur 640 spiller (begge kostet 3000,-).

Forskjellen mellom Denon og Oppo var mer oppløsning hos Oppoen. Men den må se seg slått av min nye CD spiller Marantz SA8003.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet frem og tilbake mellom min Oppo og Denon 700AE CD spiller, og Oppoen var mye bedre enn Denonen, samt også bedre enn digital (Da DACen i min Marantz AV8003)

Jeg byttet min Cambridge CD spiller i Denonen når den røk, og det var jeg glad for fordi jeg ikke likte lyden av Cambridgen, den var altfor lys, og hadde ingenting i bassen etter min smak. Mener å huske det var en Azur 640 spiller (begge kostet 3000,-).

Forskjellen mellom Denon og Oppo var mer oppløsning hos Oppoen. Men den må se seg slått av min nye CD spiller Marantz SA8003.
    ok takk for svar skal bli spennende og både se og lytte hva den er god for da dette blir mitt første møte med merket oppo,har akkurat samme cd spiller som deg Azur 640 og den blir nok pensjonert sammen med resten av mitt gamle utstyr oppe på loftet.
    Blir sikkert et løft bildemessig i forhold til min gamle samsung 1400,og tven er en samsung 58B855 så bildet blir nok god knall.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Blir sikkert et løft bildemessig i forhold til min gamle samsung 1400,og tven er en samsung 58B855 så bildet blir nok god knall.
    For at du virkelig blir fornøyd med spilleren, gjør 2 ting før du fjerner den gamle.

Sett i en Disney blu-ray og start filmen fra menyen (oppstartstid)
    Sett i en DVD og se litt av en film (oppskalering)

Når du har montert Oppoen, trykk Eject knappen fra standby.

Og bruke samme filmene en gang til.

Da tipper jeg du blir sittende med ett smil om munnen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at du virkelig blir fornøyd med spilleren, gjør 2 ting før du fjerner den gamle.

Sett i en Disney blu-ray og start filmen fra menyen (oppstartstid)
    Sett i en DVD og se litt av en film (oppskalering)

Når du har montert Oppoen, trykk Eject knappen fra standby.

Og bruke samme filmene en gang til.

Da tipper jeg du blir sittende med ett smil om munnen
    får prøve og ta deg på ordet,det blir kansjke ikke disney da jeg ikke akkurat har det i samlinga men blir nok litt testing med ut og inn med div bluray og cder

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da blir det Oppo BluRay her også

Da er oppo'en bestil hos HT Tech. Det skal bli spennende å få se noen av de BluRay platene som jeg har liggende, men fremdeles ikke sett. I tillegg har jeg et par plater fra 2L som jeg enda ikke har hørt.
    Har i dag en Denon 3930 og en NAD T785. Neste oppgradering blir 2 nye kort (AM200 og VM200) til NAD'en

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Da er oppo'en bestil hos HT Tech. Det skal bli spennende å få se noen av de BluRay platene som jeg har liggende, men fremdeles ikke sett. I tillegg har jeg et par plater fra 2L som jeg enda ikke har hørt.
    Har i dag en Denon 3930 og en NAD T785. Neste oppgradering blir 2 nye kort (AM200 og VM200) til NAD'en
    Innlegg #1 med bravour! :wink:

Oppdater gjerne med leveringstid og generelt inntrykk av bestilling gjennom HTTech.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at du virkelig blir fornøyd med spilleren, gjør 2 ting før du fjerner den gamle [snipp]
    Ingen forskjeller i HD-lyd og -bilde, altså? Oppstartstid og oppskalering av SD DVD betyr ingenting for meg - ingenting :-) og jeg har derfor ingen planer om å betale for å få forbedret disse områdene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ingen forskjeller i HD-lyd og -bilde, altså? Oppstartstid og oppskalering av SD DVD betyr ingenting for meg - ingenting :-) og jeg har derfor ingen planer om å betale for å få forbedret disse områdene.
    Forskjellene der er små, tidvis veldig små, men det kommer ann på hva man oppgraderer i fra.

Går man fra PS3 så vil nok bilde bli litt bedre, og lyden mye bedre.

Jeg kjører i dag at Oppoen dekoder lyden selv, for å få utnytte min forsterker til det fulle med EQ og Roomkorreksjon. Og merket ikke noe forskjell i lyden om den dekodet eller sendte i Bitstream. På min forrige Samsung BD1500 så var Bitstream bedre enn dekoding (True HD).

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom dekoding av TrueHD og DTS-HD MA til LPCM i praksis er det samme som å unzippe datafiler, er det min klare oppfatning og erfaring at det ikke spiller noen rolle lydkvalitetsmessig hvor dekodingen finner sted (spiller eller prosessor).

Hva som skjer med LPCM-strømmen i etterkant av dekodingen (dvs. prosessering og digital-til-analog-konvertering) påvirker imidlertid lydkvaliteten.

Hvordan vil du beskrive lydkvalitetsforskjellene mellom bitstream og spillerdekoding når du spiller av filmer med PCM-lydspor?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Innlegg #1 med bravour! :wink:

Oppdater gjerne med leveringstid og generelt inntrykk av bestilling gjennom HTTech.
    Det skal jeg gjøre. Men jeg må jo innrømme at jeg har fulgt AVS Forum i USA siden desember i fjor. Utviklingen og oppdatering av firmware har vært imponerenede i denne tiden. Alle skryter ihvertfall veldig av BDP-83'en. Jeg har mange DVD-Audio og SACD'er som skal bli morsomt å lytte til.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom dekoding av TrueHD og DTS-HD MA til LPCM i praksis er det samme som å unzippe datafiler, er det min klare oppfatning og erfaring at det ikke spiller noen rolle lydkvalitetsmessig hvor dekodingen finner sted (spiller eller prosessor).
    Hva med bass management? Her er det vel rimelig kjent at analoge utganger på en BD/DVD spiller har lavere db og at man må kompensere for dette ved å endre på receiver eller direkte på sub.

Bruker man HDMI, er vel dette et ikke-problem (om det er et problem egentlig).

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CHT Oppo

Fikk min Oppo for litt siden, veldig fornøyd så langt.

Bestilte meg den vfra CHT (http://www.custom-ht.com/oppo.html)
    -Upgraded power supply with Toroidal Isolation Transformer
    -High-end extremely low jitter clock upgrade
    -Disabling of analog audio section for ultimate low noise digital performance
    -Gold plated rear capping of analog RCA audio connectors
    -Complete copper shielding of upper case for shielding of interference
    -Choice of 120v or 240v input & supplied with exact power cable needed for your country

Sonefri, og det funket fin-fint. Lett å skifte soner
    Var herlig enkelt å oppgradere firmware, ikke noe kluss med å komme seg på nett, som det var på feks HD DVD spillerne jeg har.

Bak på spillern er det en vifte. Den slo seg ikke på når spillern ble slått på. Kanskje den bare slår seg på når spilleren er varm eller noe?
    Noen som vet det?

(Litt teit å spørre uten å lese bruksanvisningen, men det er jo gjerne sånn man gjør etter hvert )

Har ikke fått testet den mot min PS3, så vet ikke så mye om forskjellene.
    Digg å få opp DTS HD i displayet på forsterker da, heheh

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva som skjer med LPCM-strømmen i etterkant av dekodingen (dvs. prosessering og digital-til-analog-konvertering) påvirker imidlertid lydkvaliteten.

Hvordan vil du beskrive lydkvalitetsforskjellene mellom bitstream og spillerdekoding når du spiller av filmer med PCM-lydspor?
    Det er helt korrekt at True HD og DTS MA kun pakkes ut, og det teoretisk ikke skal være noe forskjell. Men fra dekodingen skjer til den sendes via HDMI så ligger det noen komponenter som kan utgjøre forskjellen. Enkelte forsterkere behandler bitstream og PCM forskjellig, men de ferreste av de nye gjør dette.

På min så kan jeg ikke sette på EQ eller rom korrektsjon ved bitstreaming. Så når jeg testet så kjørte jeg i pure direct for best sammenligning, samt kompansering for volum med dB måler.

Jeg testet med Batman Begins og hoppet mellom bitstream og intern dekoding med min Samsung BD 1500, så var det klar forskjell. Lydbildet ble større med bitstream. Altså skjedde det noe med signalet etter dekoding inne i Samsungen.

Med Oppoen så var denne forskjellen borte, og siden Oppoen gjorde en like god jobb, så lar jeg den ta seg av dekodingen for å kunne utnytte min forforsterker fullt ut.

Hvis BD platen har PCM originalt på så skjer det aldri noe dekoding noe sted, så da skal det være null forskjell uansett. Har ikke testet dette pga det aldri skjer noen dekoding.

Har heller ikke brukt de analoge multikanals utgangene, da jeg ikke trenger dem.

Side 19 av 49 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •