Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 49 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 961
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Stavanger
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Hei!

Skal endelig kjøpe meg nytt hjemmekino anlegg og har i grunnen bestemt meg for en Onkyo TX-SR607 receiver og Harman/Kardon HKTS11 høytalere. Men Blu-ray spiller har jeg ikke klart å bli klok på. Har hatt store problemer med å finne en som tilfredstiller mine krav til hastighet. Etter lesing av tester og ha sett gjennom denne tråden så tenker jeg å bestille en Oppo BDP83 fra USA siden den ikke er å finne i Norge. Men at den kan spille sone B er jo et viktig kriterie og tenker derfor bestille mod.kit fra bluraychip.dk

Spørsmålet mitt er om denne chippen er en permanent løsning, eller er det mulig at Oppo i en senere firmware oppdatering vil gjøre denne chippen ubrukelig?

Er dere noe som helst bekymret i forhold til garanti/reklamasjon hvis spilleren skulle ryke etter 1 års bruk. Eller er dette småpenger for dere kanskje?

MVh
    Jørgen

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonjor
    Hei!

Skal endelig kjøpe meg nytt hjemmekino anlegg og har i grunnen bestemt meg for en Onkyo TX-SR607 receiver og Harman/Kardon HKTS11 høytalere. Men Blu-ray spiller har jeg ikke klart å bli klok på. Har hatt store problemer med å finne en som tilfredstiller mine krav til hastighet. Etter lesing av tester og ha sett gjennom denne tråden så tenker jeg å bestille en Oppo BDP83 fra USA siden den ikke er å finne i Norge. Men at den kan spille sone B er jo et viktig kriterie og tenker derfor bestille mod.kit fra bluraychip.dk

Spørsmålet mitt er om denne chippen er en permanent løsning, eller er det mulig at Oppo i en senere firmware oppdatering vil gjøre denne chippen ubrukelig?

Er dere noe som helst bekymret i forhold til garanti/reklamasjon hvis spilleren skulle ryke etter 1 års bruk. Eller er dette småpenger for dere kanskje?

MVh
    Jørgen
    Om du kjøper mod'en fra bluraychip.dk forblir spilleren sonefri uavhengig av firmware-oppdateringer. Garanti/reklamasjon kan bli problematisk.

Men; i september kommer Oppo BDP-831 i Storbritannia, dvs en BDP-83 i Sone 2-versjon, med utsalgspris på £450..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge info fra Oppo lanseres det nå en europeisk versjon som selges fra England. Vil tro at det sparer norske kjøpere for en hel del bry.

Jeg tror du har rett i at de fleste som kjøper hi-fi fra utlandet gir blanke i garanti og reklamasjonsrett -- enten de innser hva dette kan koste dem, eller bare regner med at ingen problemer vil oppstå.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med å kjøpe sone A spiller er at vi vet den kan gjøres sonefri. Tipper England versjonen også vil kunne gjøres sonefri med samme chip.

Fordelen med Sone A filmer er bedre utgivelser på mange filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppoen anbefales!

Hei Jørgen! Det er i grunnen ingenting å være bekymret for angående firmware oppdateringer og sone-fri modden. Du foretar deg en hardware modifisering. Hadde du valgt å bruke hacket firmware som sonefri løsning da hadde det vært en annen sak.

Angående garanti etc. Dersom du skulle ha noe problemer med spilleren kan du fjerne modden og sette inn den orginale delen du fjernet for å få den sonefri. Dersom det ikke løser problemet kan du sende spilleren tilbake til Oppo. De er kjent for å ha verdens beste kundeservice. Derfor kan Oppo spilleren regnes som et unntak når det gjelder utenlands handel av elektronikk ift garanti og reklamasjon. Du må bare regne med frakt og mums et par ganger ekstra.

Sitat Opprinnelig postet av jonjor
    Hei!

Men at den kan spille sone B er jo et viktig kriterie og tenker derfor bestille mod.kit fra bluraychip.dk

MVh
    Jørgen

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et Pioneer Kuro LX5090 TV. Tror dere oppskaleringschipen er best i TV eller Oppo? Altså, kjører dere med source direct på DVD eller lar dere TV gjøre oppskalering?

En annen ting. Hvis en lar Oppo gjøre oppskalering, gjør TV noe med signalet i det hele tatt da?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Har et Pioneer Kuro LX5090 TV. Tror dere oppskaleringschipen er best i TV eller Oppo? Altså, kjører dere med source direct på DVD eller lar dere TV gjøre oppskalering?

En annen ting. Hvis en lar Oppo gjøre oppskalering, gjør TV noe med signalet i det hele tatt da?
    Hvorfor ikke prøve selv?
    Skalerere i tv'er vil jo variere i kvalitet.
    Så, om en person med en annen tv får et resultat, så trenger det ike å være samme resultat hos deg...

Sånn generelt mener mange (de fleste?) at det er best å gjøre dette i avspiller om det ikke er en råbillig avspiller, noe Oppo'en ikke er.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker stor forskjell når jeg bytter mellom Oppo og Min Sony W5500. Oppoen vinner soleklart (Da DVD).

Heldigvis så er det kjempe enkelt å bytte mellom oppløsningene for å teste.

Men selv om du lar Oppoen gjøre oppskaleringen. Så gjør uansett Pioneeren noe med bilde. For det første så har den jo bilde justeringer. men det har jo alle.

Men hvis man også bruker ting som 100 Hz, støy reduksjon osv så gjør den ting med det. Men fortsatt så kan Oppoen være beste kilde, selv ferdig oppskalert. Den har jo også meget gode justeringsmuligheter selv.

Personlig, uten å ha stor kjennskap til Pioneer, så vil jeg tro at Oppoen gjør den beste jobben. Etter å se hvor stor forskjell det er fra Oppoen til Sonyen. Min Sony er dette årets topp model, og har det beste Sony har av oppskalerere. Og de er ikke så langt bak Pioneer på den delen. Det er jo selve filterene på selve displayet som er Pioneers store hemmelighet, samt god elektronikk selvfølgelig. Men om oppskalereren er så utrolig mye bedre er jeg ikke helt sikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg vært i kontakt med bjørn hegelstad hos HTTech og spurt om de hadde oppo 83 og han sa det skulle komme inn til neste uke så jeg sendte en mail tilbake om bestilling av en moddet utgave,så da blir det nok en oppo her i hjemmet og da....skal bli artig og prøve noe nytt.:lol:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    da har jeg vært i kontakt med bjørn hegelstad hos HTTech og spurt om de hadde oppo 83 og han sa det skulle komme inn til neste uke så jeg sendte en mail tilbake om bestilling av en moddet utgave,så da blir det nok en oppo her i hjemmet og da....skal bli artig og prøve noe nytt.:lol:
    Er dette seriøse folk? Erfaringer? Blir alltid skeptisk når jeg ser en hjemmeside full av skrivefeil.. Fristende å kjøpe nå;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Er dette seriøse folk? Erfaringer? Blir alltid skeptisk når jeg ser en hjemmeside full av skrivefeil.. Fristende å kjøpe nå;-)
    seriøsiteten skal jeg ikke svare på,men svar fikk jeg ganske kjapt ang.best,bet,frakt osv.og linken til firmaet var utlagt hos CRT Projectors som en liten hjelp til oss norske forbrukere så jeg blir så jeg bestiller en boks hos dette firmaet.Så får vi se hva som dukker opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjørn Hegelstad er sertifisert ISF kalibrator og en av Norges ledende eksperter på lyd og bilde. Jeg var faktisk ikke klar over at han importerer og selger Oppo BDP-83 i Norge, i så fall hadde jeg kjøpt av ham istedenfor å importere fra England.

Mvh,
    Ole Willy Tuv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cnet skryter uhemmet av spilleren i nytt review.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Hei, har du en link til Hegelstad ?
    Toppers med norsk forhandler.......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei, har du en link til Hegelstad ?
    Toppers med norsk forhandler.......

Ikke så veldig kryptisk:
    Website Template

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så veldig kryptisk:
    Website Template
    Så dette er 'USA-utgaven' ? Har han dem på lager, eller er det ventetid ?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så veldig kryptisk:
    Website Template
    Takker og bukker :-D Hadde egentlig tenkt på en Pio lx 52 men ble litt i tvil nå.
    Tar gjerne litt + og - mot pio :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker :-D Hadde egentlig tenkt på en Pio lx 52 men ble litt i tvil nå.
    Jeg er der selv, selv om jeg ikke finner noen god grunn til å velge 52 fremfor 320.

Oppo vil for meg bety to bokser ut, en inn (pga. DVD-A/SACD).
    Oppo er rask sies det.
    Oppo er dyrere enn Pioneer.

Pioneer er suverene på design og jeg har Pioneer receiver.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare kjappheten alene er verdt å gå for Oppoen.

Men den har også mye flere innstillingsmuligheter. Spesielt at man kan stille på alt mens filmen går, noe vel ingen andre BD spillere kan. Man kan ha på 24Hz for BD, og i tillegg velge om den skal være på eller av for DVD. De andre spillerene som tilbyr 24Hz for DVD legger dette automatisk på når man velger 24Hz, og det ofte resulterer i tidvis hakking på DVD avspilling. Har ikke merket hakkingen på DVD enda.

Oppoen er enda penere å se på i virkeligheten. Selv om den kun finnes i 1 farge, så passer den faktisk med sammen med både sort og sølv komponenter.

De har enormt bra kundeservice hos Oppodigital, og er kjappe på firmware.

Du får spillen sonefri, noe som betyr at du kan bruke de overlegne BD utgivelsene fra USA, fremfor å måtte spille yatzi med sone B utgivelsene.

Regner med at det kommer avspillings muligheter via USB for Oppoen i en firmware etter hvert.

Eneste minuset jeg har funnet med Oppoen etter noen måneders bruk er fjernkontrollen. Synes den er litt kresen på vinkling mot spilleren. Men siden jeg bruker Harmony One så merker jeg dette kun når jeg bruker original kontrollen.

EDIT: Det følger også med en Blu-ray kalibrerings disk som er den beste av de jeg har testet til nå.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Bjørn Hegelstad er sertifisert ISF kalibrator og en av Norges ledende eksperter på lyd og bilde. Jeg var faktisk ikke klar over at han importerer og selger Oppo BDP-83 i Norge, i så fall hadde jeg kjøpt av ham istedenfor å importere fra England.

Mvh,
    Ole Willy Tuv
    Noen som vet om han kommer til å ta inn BDP-831 også?

Side 18 av 49 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •