Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 49 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 961
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    En fugl har hvisket meg i øret at vi snakker om ca. USA-prisen oversatt med ni kroner dollaren, men denne fuglen drev med spekulasjoner. Kvalifiserte spekulasjoner... :-)
    Tror du må riste litt liv i den fuglene din og få noe mer konkret ut av nebbet. Etter en runde med e-post med datakjeden er det ikke mye konkret å få der. Ikke noen ide om når den kommer og ingen ide om pris. Det eneste de sa var at det var en innkjøper som hadde en følelse av at dette kunne bli dyrt og at de vurderte å kun ha den som bestillingsvare. Når jeg forsøkte å få en tilbakemelding på hva som ble ansett som dyrt kom det ikke noe mer konkret på det heller.

Som sagt, rist litt i buret og se om fuglen synger;-)

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fugler i bur skal ikke ristes - da risikerer man at de slutter helt med å synge.

Men jeg skal si fra hvis den synger på nytt... :-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at en Europeisk versjon er på vei: Oppo BDP-831 Blu-ray player - home cinema news - whathifi.com

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette liker vi!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min BDP-83 hardware modifisert fra CRT Projectors i England (£550,- + kr 1.500,- i moms/fortollingsgebyr). Den erstatter mine Pioneer DV-LX50 og BDP-LX71 spillere. En kjempebra universal spiller som er svært behagelig å bruke.

Mvh,
    Ole Willy Tuv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått spilleren i hus! Yay! Er veldig fornøyd med den nå. Forsterkeren min tok kvelden to dager i forveien slik at jeg ikke har fått testet spilleren på annet enn tven. Men må si meg fornøyd. Den er solid, medfølgende utstyr er av god kvalitet. Det gikk veldig fint å modde den (CRT Projectors region-free kit.) Det eneste som tok litt tid uventet var å fjerne lokket i det den virket til å sitte fast på en litt skjult område slik at jeg brukte god tid på fjerningen. Fant til slutt ut at man må ha den oppi 45 graders vinkel før fjerning.

Spilleren anbefales på det varmeste!

Newcomer bohell sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte min BDP-83 fra Amazon.com 14 august, og fikk den i posten i går, (25 aug.) Registrerte adresse på Jetcarrier, og fikk den sendt dit fra Amazon. Regnestykket ble som følger: Amazon 3150kr + Jetcarrier 1350kr = 4500kr inkl alt. (fortolling, frakt og forsikring av forsendelsen fra USA).

Jeg ble inspirert av den modifiserte spilleren til Custom Home Theater, BDP-83CHT "Digital Transport Edition", så jeg gikk til innkjøp av et mod.kit. fra bluraychip.dk og noe selvklebende kobberfolie. Det første jeg gjorde da jeg mottok spilleren var å skru av toppdekselet og dekke hele innsiden med kobberfolie, jeg brukte også litt tid på å skjerme rundt strømforsyningen inni spilleren. Deretter installerte jeg sonefri chipen fra bluraychip.dk. Det gikk overraskende lett, var bare å koble et par kabler i ferdige sokler. Chipen kostet i underkant av 500kr sendt fra Danmark. Avsender var så hyggelig at han skrev verdi 120kr utpå pakken, så slapp unna tollen..

Førsteinntrykket av spilleren er meget bra. Spilleren kom pakket i en fin tøybag, og kablene/fjernkontrollen lå i en fin liten svart eske. Det første jeg testet var om sonefri chipen funket. Jeg testet først med DVD plater kodet til Sone 1, Sone 1 RCE, og sone 2, alle fungerte perfekt uten problem. Spilleren er jo opprinnelig sone A på bluray siden det er en amerikansk spiller, jeg har bare sone B filmer foreløpig, så jeg testet med det, og det fungerte utmerket.

Det jeg gledet meg mest til å teste var kvaliteten på oppskalering og deinterlacing av DVD filmer til 1080p. Anchor Bay VRS chipen går jo for å være noe av det beste på markedet på akkurat dette. Førsteinntrykket må jeg si var meget bra, testet med den THX sertifiserte DVD filmen, Star Wars Episode III: Revenge Of The Sith. Bilde var skarpere og mer detaljert enn jeg noen gang har sett på en DVD, fikk nesten HD følelse i enkelte deler av filmen. Testet også med diverse bluray filmer, på disse var jo både lyd og bilde helt rått. Brukte en PS3 som bluray spiller før (solgte den for 1 mnd siden) og inntrykket er at Oppoen ligger hakket høyere kvalitetsmessig, spesielt på lyden. Men er vanskelig å si når man ikke kan sammenlikne direkte.

Strømforsyningen i spilleren er universal 110/240V og 50/60Hz, så det var bare å plugge i en standard norsk kabel (typisk pc, vannkoker, monitor strømkabel). Fjernkontrollen hadde også en kjekk knapp som het ”display” når man trykket på denne fikk man opp informasjon på en linje øverst og nederst på skjermen som sa bitrate, lyd/bilde codec, kapittel, tid osv osv...

Nå har jeg bare hatt spilleren i 1 dag, men førsteinntrykket er så bra at jeg vil anbefale spilleren på det sterkeste. Spesielt til alle hifi entusiaster som liker ting man kan modifisere og leke litt med og som har mange konfigurerings muligheter.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bohell
    Jeg bestilte min BDP-83 fra Amazon.com 14 august, og fikk den i posten i går, (25 aug.) Registrerte adresse på Jetcarrier, og fikk den sendt dit fra Amazon. Regnestykket ble som følger: Amazon 3150kr + Jetcarrier 1350kr = 4500kr inkl alt. (fortolling, frakt og forsikring av forsendelsen fra USA).

Jeg ble inspirert av den modifiserte spilleren til Custom Home Theater, BDP-83CHT "Digital Transport Edition", så jeg gikk til innkjøp av et mod.kit. fra bluraychip.dk og noe selvklebende kobberfolie. Det første jeg gjorde da jeg mottok spilleren var å skru av toppdekselet og dekke hele innsiden med kobberfolie, jeg brukte også litt tid på å skjerme rundt strømforsyningen inni spilleren. Deretter installerte jeg sonefri chipen fra bluraychip.dk. Det gikk overraskende lett, var bare å koble et par kabler i ferdige sokler. Chipen kostet i underkant av 500kr sendt fra Danmark. Avsender var så hyggelig at han skrev verdi 120kr utpå pakken, så slapp unna tollen..

Førsteinntrykket av spilleren er meget bra. Spilleren kom pakket i en fin tøybag, og kablene/fjernkontrollen lå i en fin liten svart eske. Det første jeg testet var om sonefri chipen funket. Jeg testet først med DVD plater kodet til Sone 1, Sone 1 RCE, og sone 2, alle fungerte perfekt uten problem. Spilleren er jo opprinnelig sone A på bluray siden det er en amerikansk spiller, jeg har bare sone B filmer foreløpig, så jeg testet med det, og det fungerte utmerket.

Det jeg gledet meg mest til å teste var kvaliteten på oppskalering og deinterlacing av DVD filmer til 1080p. Anchor Bay VRS chipen går jo for å være noe av det beste på markedet på akkurat dette. Førsteinntrykket må jeg si var meget bra, testet med den THX sertifiserte DVD filmen, Star Wars Episode III: Revenge Of The Sith. Bilde var skarpere og mer detaljert enn jeg noen gang har sett på en DVD, fikk nesten HD følelse i enkelte deler av filmen. Testet også med diverse bluray filmer, på disse var jo både lyd og bilde helt rått. Brukte en PS3 som bluray spiller før (solgte den for 1 mnd siden) og inntrykket er at Oppoen ligger hakket høyere kvalitetsmessig, spesielt på lyden. Men er vanskelig å si når man ikke kan sammenlikne direkte.

Strømforsyningen i spilleren er universal 110/240V og 50/60Hz, så det var bare å plugge i en standard norsk kabel (typisk pc, vannkoker, monitor strømkabel). Fjernkontrollen hadde også en kjekk knapp som het ”display” når man trykket på denne fikk man opp informasjon på en linje øverst og nederst på skjermen som sa bitrate, lyd/bilde codec, kapittel, tid osv osv...

Nå har jeg bare hatt spilleren i 1 dag, men førsteinntrykket er så bra at jeg vil anbefale spilleren på det sterkeste. Spesielt til alle hifi entusiaster som liker ting man kan modifisere og leke litt med og som har mange konfigurerings muligheter.
    Fortolling også? Tok Jetcarrier av seg det da?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Fortolling også? Tok Jetcarrier av seg det da?
    Ja, de fikser alt, så får man en samlefaktura til slutt som dekker Frakt, Toll/mva og forsikring.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jo prisen slettes ike dårlig synes jeg

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var den prisen (på oppo'en) inkludert mva ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja da vet tollerene at pakker fra bluraychip.dk skal de IKKE stole på verdien på!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ja da vet tollerene at pakker fra bluraychip.dk skal de IKKE stole på verdien på!
    Pakken fra bluraychip.dk var helt anonym. Ble sendt i en vanlig polstret konvolutt. Så jeg ville ikke vært så bekymret for det nei. Og siden det stod 120kr både utenpå pakken og på kvitteringen i pakken.. så kan ingen tollere motbevise at det ikke stemmer.

Treespider: Prisen på 4500kr er inkludert norsk mva.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kremt! Kan vi holde denne tråden teknisk?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakken fra bluraychip.dk var helt anonym. Ble sendt i en vanlig polstret konvolutt. Så jeg ville ikke vært så bekymret for det nei. Og siden det stod 120kr både utenpå pakken og på kvitteringen i pakken.. så kan ingen tollere motbevise at det ikke stemmer.

Treespider: Prisen på 4500kr er inkludert norsk mva.
    Har du hatt mulighet til å teste SACD og DVD Audio funksjonene ennå? Fungerer de over f.eks. HDMI?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Har du hatt mulighet til å teste SACD og DVD Audio funksjonene ennå? Fungerer de over f.eks. HDMI?
    Jeg har ikke fått skaffet meg noen SACDer enda, men kjøpte en DVD-Audio samtidig med spilleren. Kan bekrefte at den fungerte glimrende over HDMI.

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fikk du tak i kobberfolien? Holder denne?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runnis
    Hvor fikk du tak i kobberfolien? Holder denne?
    Ja, den fungerer bra. Det var faktisk akkurat den jeg også brukte :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den fungerer bra. Det var faktisk akkurat den jeg også brukte :-D

Hva hjelper dette for egentlig?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hva hjelper dette for egentlig?
    Dette er diskutert litt i denne tråden LINK

Side 17 av 49 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •