Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 49 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 961
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømkabelen...

Heisaan Folkens! Jeg har vært aktiv leser av denne tråden siden først ble startet. Har ikke hatt noen kommentarer før nå. Jeg bestilte spilleren fra Oppo ved jetcarrier. Venter på spilleren ennå... Hadde lyst til å spør om noen av dere har skiftet ut strøm kabelen isteden for bruk av adapter? I så fall hvor fikk du tak i ny kabel med norsk kontakt. Inntaket på spilleren er av typen IEC 60320 C18 og kabelen er av typen IEC 60320 C17.

Har noen av dere som kjøpte spilleren direkte fra Oppo mottatt filteret som medfølger Spears & Munsil BDen som folk på AVS snakker om?

David

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helo
    Har noen av dere som kjøpte spilleren direkte fra Oppo mottatt filteret som medfølger Spears & Munsil BDen som folk på AVS snakker om?
    Jeg bestilte min BDP-83 fra Oppo den dagen den ble lagt ut for åpent salg, filterne var med S&M-disken.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Hadde lyst til å spør om noen av dere har skiftet ut strøm kabelen isteden for bruk av adapter? I så fall hvor fikk du tak i ny kabel med norsk kontakt...
    David
    Jeg tror ikke jeg har sett denne ujordede typen noe sted. Det er samme kontakt som er standard på jordede apparatkabler, så de passer og fungerer. (kabel som brukes på pc og tv etc.)
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen er det bare å bytte med vanlig PC kabel, om kabelen har jord betyr ingenting hvis spilleren ikke har jord plugg.

Har ikke droppet trafoen selv, men den er jo merket 240v bakpå så det skal ikke være noe problem. Gjør dette når jeg lager nye strømkabler etter hvert.

Filteret til S&M det snakkes om er vel den papp platen med 3 blå plast filtre på, hos meg lå den inni BD coveret til disken.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte spilleren fra Oppo ved jetcarrier.
    Sendte mail til Oppo og de ville ha $101 for å sende den til Norge. Blir det billigere med Jetcarrier? Er det noen andre fordeler med å bruke Jetcarrier framfor å bestille direkte?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med jetcarrier ble det 485kr derifra, pluss 18$ dit, så ca 600kr totalt i frakt, pluss mva. Dersom du får oppo til å sende må du sikkert regne med postens gebyr for forenklet tollbehandling på noen småkroner. Alt i alt, nesten det samme. Jeg tipper det går litt raskere om du lar oppo sende.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er klar over at spilleren blir importert til Norge i september via importør?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Dere er klar over at spilleren blir importert til Norge i september via importør?
    Hvilken?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hvilken?
    Datakjeden Webshop / Velkommen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken?
    Datakjeden.no

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datakjeden.no
    Ca. pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fugl har hvisket meg i øret at vi snakker om ca. USA-prisen oversatt med ni kroner dollaren, men denne fuglen drev med spekulasjoner. Kvalifiserte spekulasjoner... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Import til Norge

Nei, jeg var egentlig ikke klar over det. Ikke så farlig uansett. Det er litt kjekt å prøve ut jetcarrier. Prisen kom på kr.4700 for meg inkl moms i det jeg brukte "Shop for You" tilbudet. Dette er gjerne dyrer enn andre metoder jeg kunne ha benyttet meg av, men jeg har ikke tålmodighet til å vente lenger. Har fulgt med på spillerens utvikling siden høsten 2008 og klarer ikke vente lenger.

Jeg tror det hadde vært billigere å bestille den direkte fra Oppo. Er usikker på fortolling og eventuelle tollbehandling. Fordelen er at prisen er inkl moms. (Jeg kan svare deg bedre på det når spilleren er kommet fram til meg.) En ulempe er gjerne at man ikke har kontakt med Oppo support fra bestillingen av. De skal være blant de beste som er av slikt. Men vet ennå ikke om det er av betydning før noe evnt går galt. Det er alltid mulig å ta kontakt for det om...

Har noen av dere brukt noen "hi-end" kabel eller annen kabel til strømforsyningen? Er nysgjerrig for om noen har gjort seg erfaringer med dette. (Jeg er ikke overbevist om noen faktiske forbedringer men bare nysgjerrig for mulige konsekvenser.)

Takker alle for kommentarer.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si at det er et must med:

* seriell kontroll via db9 (RS232)
    * sonefri DVD avspilling
    * 19" rack montering (vet ikke om det eksisterer på S83?)
    * "norsk" blu-ray sone

Hvor finner man det?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg var egentlig ikke klar over det. Ikke så farlig uansett. Det er litt kjekt å prøve ut jetcarrier. Prisen kom på kr.4700 for meg inkl moms i det jeg brukte "Shop for You" tilbudet. Dette er gjerne dyrer enn andre metoder jeg kunne ha benyttet meg av, men jeg har ikke tålmodighet til å vente lenger. Har fulgt med på spillerens utvikling siden høsten 2008 og klarer ikke vente lenger.

Jeg tror det hadde vært billigere å bestille den direkte fra Oppo. Er usikker på fortolling og eventuelle tollbehandling. Fordelen er at prisen er inkl moms. (Jeg kan svare deg bedre på det når spilleren er kommet fram til meg.) En ulempe er gjerne at man ikke har kontakt med Oppo support fra bestillingen av. De skal være blant de beste som er av slikt. Men vet ennå ikke om det er av betydning før noe evnt går galt. Det er alltid mulig å ta kontakt for det om...

Har noen av dere brukt noen "hi-end" kabel eller annen kabel til strømforsyningen? Er nysgjerrig for om noen har gjort seg erfaringer med dette. (Jeg er ikke overbevist om noen faktiske forbedringer men bare nysgjerrig for mulige konsekvenser.)

Takker alle for kommentarer.
    Jeg kjøpte direkte fra Oppo, og min kom på litt over 4800,-(med JetCarrier), så prisen din er meget bra.

Strømkabler: Det er ingen vits med dyre kabler her. Det eneste som eventuelt hjelper er skjermet kabel, da det forhindrer støy mot andre signalkabler. Om de er gullbelagte osv er bare tull da strømforsyningen lager seg den strømmen den trenger. Folk som syntes noe annet vil ha ett svar at det var verdt de 1-5000,- de brukte på kabelen. Det kan hende det faktisk hjalp, men da er de kun skjermen som gjorde det. Og slike DIY kabler kan du lage meget billig.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Si at det er et must med:

* seriell kontroll via db9 (RS232)
    * sonefri DVD avspilling
    * 19" rack montering (vet ikke om det eksisterer på S83?)
    * "norsk" blu-ray sone

Hvor finner man det?
    Hvis du kjøper RS232 versjonen fra Oppo, så sonefri chipen fra bluraychip.dk. Så har du alt utenom rackmontering. Dette får du kjøpt andre steder.

Jeg vet det er en nettsjappe i USA som er spesialist på å lage slike for forskjellig utstyr. Hvis den ikke er i sortimentet deres, så hjelper de til å lage en for spilleren, så havner de i sortimentet for alle andre også.
    Men vil tro en såpass populær spiller som Oppoen allerede ligger der.

EDIT: Her er Rack siden: Middle Atlantic Products Engineered mounting solutions

Men jeg regner med at ett hvilket som helst rack hylle skal passe.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en fin FAQ side for OPPOen: Unofficial OPPO BDP-83 Frequently Asked Questions

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg vet det er en nettsjappe i USA som er spesialist på å lage slike for forskjellig utstyr. Hvis den ikke er i sortimentet deres, så hjelper de til å lage en for spilleren, så havner de i sortimentet for alle andre også.
    Men vil tro en såpass populær spiller som Oppoen allerede ligger der.

EDIT: Her er Rack siden: Middle Atlantic Products Engineered mounting solutions

Men jeg regner med at ett hvilket som helst rack hylle skal passe.
    Ja, du hadde rett. Varenr "RSH4A2M OPPO BDP83" ligger der. Fine hyller det, men jeg hadde i utgangspunktet forventet at de hadde mulighet for rack-ører i stedet for hylle? Ikke sikkert det finnes da. Ser på OPPO BDP83 som en meeeeget aktuell spiller i enkelte custom-installasjoner i og med at den ser ut til å ha alt man kan begjære i bunn og grunn.

DrE

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så ville jeg tro en hylle er en bedre løsning, da disse ofte kan festes i bakkant også, for ekstra støtte.

Når det brukes ører, så kan enkelt tyngre utstyr bli litt vel tungt for festet foran. Men tipper OPPOen ikke er for tung for det. Men det er ingen ferdig hull for det, men med litt fiksing så kan man enkelt lage det selv, hvis man har noen ører liggende.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan se mac-adressen til det medfølgende trådløskitet fra OPPO, slik at vi som har mac-filtrering i trådløsnettverket kan bruke denne løsningen?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan se mac-adressen til det medfølgende trådløskitet fra OPPO, slik at vi som har mac-filtrering i trådløsnettverket kan bruke denne løsningen?
    Se om du finner noe info på disse linkene:

Unofficial OPPO BDP-83 Frequently Asked Questions

http://www.oppodigital.com/wireless-..._Kit_Guide.pdf

OPPO Wireless Bridge Kit

Så vidt jeg forstår så funker den ikke mot ett eksisterende trådløst nett, men lager sitt eget. Men nevnt i første linken, så er det suksessfullt testet en del andre trådløse løsninger, som kanskje kan funke like bra for det du trenger.

Side 16 av 49 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •