Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 49 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 961
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Prisene er nok kanskje mer avvikende enn jeg ville ha det til i forrige innlegg, men likvel - Sony`en har vel vært solgt til under 10 000kr her til lands (men ikke sonefri, så det er et poeng). Og vi snakker vel om import, så da er det sikkert mulig å få tak i også Pioneer billigere.

Men jeg skal ikke gjøre dette til en pristråd, og jeg ser at det blir en forskjell der uansett. Jeg er hjertens enig i at Oppo er spennende produkter til prisen, og er ekstra spennende i seriøs sammenheng når man har mulighet til slike modifikasjoner. 8) Jeg sutrer nok litt ekstra fordi jeg savner RS232.

Du får komme med noen tilbakemeldinger når du får produktet i hus.
    Lexicon kommer med Blu-Ray spiller, der er det 232

Lexicon to Launch THX-Certified Blu-ray Player - CE Pro Article from CE Pro

Lexicon Blu-ray player touts loading times of less than five seconds | DVICE

har bestilt en moddet/oppgradert Oppo83, men tror jeg får mer lyst på den her

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Lexicon kommer med Blu-Ray spiller, der er det 232

Lexicon Blu-ray player touts loading times of less than five seconds | DVICE

har bestilt en moddet/oppgradert Oppo83, men tror jeg får mer lyst på den her
    Hva er forskjellene på disse spillereme.
    En moddet 83 er vel samme spilleren men ikke med THX sertifiseringsmerket da man modder Oppo og Lexion leveres ferdig og er sertifisert ut fra det.
    Hva er THX sertifisert ? kanskje bare noen komponenter i analog lyd delen som man forøvrig også kan modifisere oppo med.
    Lexion er ganske identisk utvendig og innvendig men koster vel 2 ganger så mye som en moddet Oppo ? (Lexion $ 3499 )
    Garantert produsert på lisens men til en annen kjøpergruppe
    Man kan kjøpe mange thx klistremerker for 10-15000,- kroner

Hovedkomponentene er like , selve spillen (bak , nesten front , størelse)
    Spesifikasjoner
    men selvsagt kan jeg og mange andre bare syntes den er identisk med Oppo men den kan alikevel ha små forskjeller.
    Skal bli interesant om den har sin kjlpeverdi mot Oppo 83 pris når noen får plukket spillerene i småbiter og koponentlister og ytelse sammenlignes

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    En moddet 83 er vel samme spilleren men ikke med THX sertifiseringsmerket da man modder Oppo og Lexion leveres ferdig .
    Lexion er ganske identisk utvendig og innvendig men koster vel 2 ganger så mye som en moddet Oppo ? (Lexion $ 3499 )
    Mulig de har gjort mer ut av analogbiten? Flere justeringsmuligheter ift. bildet kanskje? Bedre menyer? Har OPPO oppstartstid på 5 sekunder? Kjenner ikke Oppo, så jeg bare spekulerer her. Ser i allefall ut som begge bruker Anchor Bay.

Man betaler selvsagt også litt for utførelsen/kabinettet, navnet og ikke minst THX-sertifiseringen. Oppo har vært kjent for å ha mye ytelse ift. pris, men byggemessig ligner de mer på et no-name produkt man plukker med seg fra billigkurven på Elkjøp. For mange er slike ting dealbreakere alene.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest så mye om starttidene til Oppo men den er ikke treg.
    YouTube - oppo bdp-83 start time from power on to play DVD first scene

Slike ting kan jo også forbedres med firmware

De skulle jo gjøre det med Pioneer LX modellene samtidig med DTS HD MA decoding
    (LX ble vel tregere men at firmware kan gjøre spillere raskere har jeg forstått som mulig)

Nå har vel ikke Lexion 5 sek som spikret da jeg også har lest at de prøver å få den enda raskere

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    En moddet 83 er vel samme spilleren men ikke med THX sertifiseringsmerket da man modder Oppo og Lexion leveres ferdig og er sertifisert ut fra det.
    Hva er THX sertifisert ? kanskje bare noen komponenter i analog lyd delen som man forøvrig også kan modifisere oppo med.
    Garantert produsert på lisens men til en annen kjøpergruppe
    Man kan kjøpe mange thx klistremerker for 10-15000,- kroner

Hovedkomponentene er like , selve spillen (bak , nesten front , størelse)
    Spesifikasjoner
    men selvsagt kan jeg og mange andre bare syntes den er identisk med Oppo men den kan alikevel ha små forskjeller.
    Du har den vanlige Oppo83.

Så får du samme spilleren hardware moddet så den spiller Blu-Ray & DVD både fra USA og Europa.

Så er det CHT sin variant som jeg har bestilt;

http://www.custom-ht.com/oppo.html

Oppo BDP-83CHT "Digital Transport Ed." MSRP 999$
    -Upgraded power supply with Toroidal Isolation Transformer
    -High-end extremely low jitter clock upgrade
    -Disabling of analog audio section for ultimate low noise digital performance
    -Gold plated rear capping of analog RCA audio connectors
    -Complete copper shielding of upper case for shielding of interference
    -Choice of 120v or 240v input & supplied with exact power cable needed for your country

Den koster 1200 og noe USD. med frakt.

Siste er da Lexicon sin som og er en oppgradert Oppo 83.
    Vet ikke helt hva Lexicon har gjort, men ser bla at den er THX sertifisert.
    Er veldig happy med produktene til Lexicon, så har lyst på deres versjon av 83'en.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig de har gjort mer ut av analogbiten? Flere justeringsmuligheter ift. bildet kanskje? Bedre menyer? Har OPPO oppstartstid på 5 sekunder? Kjenner ikke Oppo, så jeg bare spekulerer her. Ser i allefall ut som begge bruker Anchor Bay..
    Oppo'en er meget kjapp. Vil nesten hevde at under avspilling så er den på lik eller nesten kjappere enn PlayStation 3.

Oppstartstider varierer fra disk til disk. Men mener å huske at jeg hadde den rett over 30 sekunder på første "Pirates" film, hvor Samsun BD1500 hadde nesten minuttet og S300 fra Sony startet på 2 minutter, men endte på 1min og 20 sekunder etter ett par firmware oppgraderinger.

Kan ikke si at Lexiconen så spesielt bra ut, heller litt på den stygge siden, spesielt sammenlignet med Oppoen.

Så ikke helt hvor det stod at Lexiconen var basert på Oppoen. Det står ingenting om det i de artikkelene. Ville nok heller trodd at den var basert på Harman/Kardon sin nye BD spiller, det er jo tross alt samme selskap. Men hvis den er det, vil da den regionsfri hardwaren man putter i fungere med denne?

Forskjellene mellom spillerene er nok komponenter som byttes for å gjøre den slik Lexicon vil, samt bilde innstillinger etter deres smak osv. Det blir vel som med spillerene til Denon og Marantz, hvor spillerene er identiske, men er tunet slik hvert selskap ønsker, samt forskjellige fronter.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Kan ikke si at Lexiconen så spesielt bra ut, heller litt på den stygge siden, spesielt sammenlignet med Oppoen.

Så ikke helt hvor det stod at Lexiconen var basert på Oppoen. Det står ingenting om det i de artikkelene. Ville nok heller trodd at den var basert på Harman/Kardon sin nye BD spiller, det er jo tross alt samme selskap. Men hvis den er det, vil da den regionsfri hardwaren man putter i fungere med denne?

Forskjellene mellom spillerene er nok komponenter som byttes for å gjøre den slik Lexicon vil, samt bilde innstillinger etter deres smak osv. Det blir vel som med spillerene til Denon og Marantz, hvor spillerene er identiske, men er tunet slik hvert selskap ønsker, samt forskjellige fronter.
    Jeg likte designet på Lexicon sin spiller meget godt, men her er det vel snakk om smak og behag

Litt tidlig å si om Lexicon spillere kan gjøres sonefri iom at den ikke har kommet ut, men man kan jo håpe.

Ellers tror jeg du tar litt feil med at den er bygget på HK.

Bakside Lexicon Blu-Ray

Bakside Oppo
    OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player

Bakside HK
    Product - Harman Nordic

Forskjellene Oppo/Lexicon er designet, og innmaten. Er ofte det High-End firmaene gjør, starter med en basis for så forbedre trafo og en del andre ting.
    Lexicon sin er THX sertifisert (sier ryktene).
    Spennende spiller, selv om det er mye penger.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den testet i dag:

PLAYBACK 22: Oppo Digital BDP-83 Blu-ray/Universal Player | AVguide

BOTTOM LINE:
    Oppo’s BDP-83 Blu-ray/universal player is more versatile than most other players at any price, and it offers better picture and sound quality than anything I’ve seen or heard at, or even remotely close to, its price. For these reasons, I would argue it represent the biggest bargain going in today’s home theater marketplace. Playback is adopting the Oppo as its Blu-ray reference player.

:-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Siste er da Lexicon sin som og er en oppgradert Oppo 83.
    Vet ikke helt hva Lexicon har gjort, men ser bla at den er THX sertifisert.
    Er veldig happy med produktene til Lexicon, så har lyst på deres versjon av 83'en.
    Det de ihvertfall har gjort, er å øke MRSP fra USD 499 til USD 3,499 - hvilket er kriminelt uansett hva slags magi de har puttet i den.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte inn siste beta firmware i dag. Fikk da filmen "12 Rounds" til å funke.

Men fikk ett problem med en gang, fargene var ikke korrekte, rød var blått osv.

Det hjalp heller ikke å starte den på nytt. Måtte inn i Video setup menyen, og sette NTSC til PAL, og så tilbake til NTSC igjen. (Jeg kjører NTSC fordi jeg på DVD for det meste har NTSC, og Multi valget ga meg sort skjerm).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med at fargene er feil ser ut til å skje hver gang jeg starter spilleren. Trenger heldigvis kun å gå inn i setup menyen så fikser det seg. Men litt irriterende er det.

Men slik er det vel med beta firmwarer.

Så min første Universal film på denne i dag (Fast & Furious) og heller ikke denne spilleren så kan man trykke på Play når screensaveren til Universal dukker opp. Må trykke på menu for å starte filmen igjen. Så problemet er altså Universal sitt, og ikke spillerene (Det var slik på min Samsung BD1500 også)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo har vært kjent for å ha mye ytelse ift. pris, men byggemessig ligner de mer på et no-name produkt man plukker med seg fra billigkurven på Elkjøp. For mange er slike ting dealbreakere alene.
    970, ja den så ut som et Elkjøp produkt, men 980, 983 og den nye BD spilleren har et mye bedre design slik jeg ser det.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere den havner i noen norsk nettbutikk snart?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    970, ja den så ut som et Elkjøp produkt, men 980, 983 og den nye BD spilleren har et mye bedre design slik jeg ser det.
    BDP-83 er meget solid bygget, mye bedre enn både Samsung BD1500 og Sony S300 som jeg har.

Kan egentlig sammenlignes litt med Toshibas XE1 spiller, meget solid og bra.

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var BDP-83 i hus.
    Til andre som vurderer kjøp over eBay, vil jeg påpeke at noen modeller selges med sonefri hardware oppgradering, mens noen selges med firmware oppgradering. Sonefri mulighet vil forsvinne ved oppgradering av firmware (dette var modellen jeg fikk da jeg desverre ikke leste teksten godt nok før jeg kjøpte).
    Dette har ikke så mye å si for min del da jeg ikke har filmer annet enn sone 2, men for folk som har fra andre soner, er dette bare en påminnelse om å lese teksten godt før kjøp.
    Har ikke fått testet maskinen skikkelig ennå, men så langt er jeg veldig fornøyd.

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil
    Da var BDP-83 i hus.
    Til andre som vurderer kjøp over eBay, vil jeg påpeke at noen modeller selges med sonefri hardware oppgradering, mens noen selges med firmware oppgradering. Sonefri mulighet vil forsvinne ved oppgradering av firmware (dette var modellen jeg fikk da jeg desverre ikke leste teksten godt nok før jeg kjøpte).
    Dette har ikke så mye å si for min del da jeg ikke har filmer annet enn sone 2, men for folk som har fra andre soner, er dette bare en påminnelse om å lese teksten godt før kjøp.
    Har ikke fått testet maskinen skikkelig ennå, men så langt er jeg veldig fornøyd.
    Jeg la merke til det jeg også, men vil ikke en ny software da endre spilleren din tilbake til å bare spille sone 1?

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe en modifisert via ebay, eller kjøpe en via Oppo og mod'e den selv.. Virker som den ultimate spilleren for meg..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppoen er nok ikke tilgjenglig i Sone 2 enda nei, så da bil nok den gå tilbake til Sone 1 ved neste firmware.

Men hvis man ikke har problemer, så er det jo bare å vente til neste sonefrie firmware kommer før oppgradering. Det anbefales jo å ikke oppgradere firmware før det faktisk er noe feil man merker, eller om det er andre virkige oppgraderinger som ikke kun er disc-fix

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut mer av det med hakking? Hakker spilleren mer enn andre spillere på BD?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min BD-83 fra Oppo i USA og kjøpte et kit fra GB som er nevnt tidligere i tråden. I går foretok jeg en firmware oppgradering via internett og jeg hadde ikke noen problemer med å skifte fra reg a til reg b bd-filmer. Det er viktig å huske at soneskifte må skje når spilleren står i standby (av). Forøvrig er jeg meget godt fornøyd med kjøpet og sonefrihet var et krav uavhenging av format (DVD/BD). Utrolig greit å gi blaffen i å lete seg frem til om filmer kjøpt fra USA kan avspilles på reg b spillere eller ikke. Tidligere brukte jeg PS3, som jeg forøvrig synes var tilfredstillende. Jeg har ikke registrert den store endringen billedmessig, men jeg synes lyden er bedre med Oppo-spilleren.

Edit: Jeg kan forresten legge til at i tillegg til lys på knappene har fjernkontrollen veldig god rekkevidde. Jeg har BD-spilleren i et avskilt rom ved siden av hjemmekinoen og jeg har ingen problemer med å styre spilleren med å peke inn gjennom åpning av rommet. Plasseringen er kanskje letter å skjønne ved å se på tegningene av rommet i min byggetråd.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av spilleren hos HiDefDigest.com

Hardware Review: OPPO BDP-83 Blu-ray Player | High-Def Digest

Ikke mye negativt å spore der

Side 14 av 49 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •