Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 49 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 961
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har testet denne med analog (komponent) video? Foreløpig har jeg bare hdready analog video input på projektoren - og leste ett sted at komponent utgangen på denne ikke bruker den samme "fancy" videochipen som sitter på hdmi utgangen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppoen finnes forøvrig til salgs her..
    Online Dvd Store, Region Codefree Dvd Player, Best Buy Dvd Players

Her kan man få den med multiregion på dvd/bluray samt HD-SDI modifisert spiller hvis man ønsker det..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Oppoen finnes forøvrig til salgs her..
    Online Dvd Store, Region Codefree Dvd Player, Best Buy Dvd Players

Her kan man få den med multiregion på dvd/bluray samt HD-SDI modifisert spiller hvis man ønsker det..
    De hadde mye spennende, men ~€700 er jo litt mye kronasjer (6500,-) pluss moms osv på Oppo

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    De hadde mye spennende, men ~€700 er jo litt mye kronasjer (6500,-) pluss moms osv på Oppo
    er jo ikke det. kommer sikkert til å koste det samme om ikke mer når du får kjøpt den via svergie.

pluss hvor får du en så bra spiller til en billigpenge.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    er jo ikke det. kommer sikkert til å koste det samme om ikke mer når du får kjøpt den via svergie.

pluss hvor får du en så bra spiller til en billigpenge.
    F.eks Pioneer 51FD. Ingen hakking i panoreringer til drøye 4000 kr. Jeg synes Oppo kom med stiv pris og det var skuffende at den ikke kom ferdig beta testet. Nå kom det mange firmware til Pioneer også i starten som forbedret bildet vesentlig. Sånn vil det sikkert bli for Oppo også. Men til sammenligning så har 51FD snart vært på markedet i ett år. Derfor burde i hvertfall bildekvaliteten på Oppo vært upåklagelig fra første dag. De skrøt tidlig av Anchor Bay bildeprosesseringen og forventningene til ekstremt gode DVD- og BD-bilde er det sikkert fler enn jeg som har hatt...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    F.eks Pioneer 51FD. Ingen hakking i panoreringer til drøye 4000 kr. Jeg synes Oppo kom med stiv pris og det var skuffende at den ikke kom ferdig beta testet. Nå kom det mange firmware til Pioneer også i starten som forbedret bildet vesentlig. Sånn vil det sikkert bli for Oppo også. Men til sammenligning så har 51FD snart vært på markedet i ett år. Derfor burde i hvertfall bildekvaliteten på Oppo vært upåklagelig fra første dag. De skrøt tidlig av Anchor Bay bildeprosesseringen og forventningene til ekstremt gode DVD- og BD-bilde er det sikkert fler enn jeg som har hatt...
    Av det jeg kan se av spek. på 51FD, så spiller den verken DVD-A eller SA-CD.
    Sånn sett kan den da ikke sammenlignes med Oppo.

BDP-51FD - Funksjoner - Pioneer Blu-Ray og DVD-spillere - Audio & video

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

^

se andre spillere som også spiller sa cd så må du nok opp ende i pris

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Oppo kom med stiv pris og det var skuffende at den ikke kom ferdig beta testet. Nå kom det mange firmware til Pioneer også i starten som forbedret bildet vesentlig. Sånn vil det sikkert bli for Oppo også. Men til sammenligning så har 51FD snart vært på markedet i ett år. Derfor burde i hvertfall bildekvaliteten på Oppo vært upåklagelig fra første dag. De skrøt tidlig av Anchor Bay bildeprosesseringen og forventningene til ekstremt gode DVD- og BD-bilde er det sikkert fler enn jeg som har hatt...
    Nå er det vel ingen Blu-ray spiller som har kommet ferdig beta testet enda. Alle blir sluppet, så fikset med firmware senere. Det er nok vår nye hverdag. Slik kommer det til å bli på alle brune varer etter hvert, inkludert kjøleskapet

Personlig så har jeg ikke sett bedre bilde, spesielt på DVD. Skal få sett flere BD filmer i helgen og sett om hakkingen fortsetter. Tipper det som ga veldig mye hakking i "The International" var selve filmen. Har ikke opplevd slik irriterende hakking i enkelte scener noen sinne. I "No Country for Old Men" så var det minimalt mer enn på Samsungen, men det var bare litt mer synlig.

Skal legge inn nyeste beta firmare i dag, og teste den igjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Sammenlignes kan den. Hadde jo vært interessant å sammenlignet de to på DVD-bilde, BD-bilde og lydkvalitet i stereo. Og når det gjelder SACD, så har jeg det på min PS3. Verken DVD-Audio eller SACD er noe som er veldig utbredt. For de som har investert i flere SACD- eller DVD-Audio titler enn 1-2 stk, vil jeg tro allerede har en god spiller de er fornøyd med. Men for all del, flott at det kom en spiller som tar alle format som er lagd på CD-format-skiva.

Sjøl så har jeg 1 stk DVD-Audio og ett par tre SACD-titler. Skulle ikke forundre meg om jeg lå over snittet.

Man kan f.eks kjøpe en Pioneer DV610 DVD-spiller til 1500 kr på Expert. Denne tar både DVD-Audio og SACD. Derfor synes jeg Oppo sin pris var stiv...

Men nå er ikke jeg her for å "disse" Oppo sin nye spiller. Tvert i mot. Jeg har vært interessert i spilleren lenge. Og hadde det ikke vært for at det tok så langt tid før den kom, hadde jeg kankje kjøpt den i steden for 51FD. Fattern er litt sugen på å kjøpe Oppo, så da må jeg fortsatt følge med...

Og jeg er helt sikker på at de feil som måtte ligge der nå, forsvinner ved første firmware

Så er det bare å gratulere de som har kjøpt spilleren.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn nyeste beta firmware. Litt annerledes måte her enn de andre spillerene jeg har vært borti.

Brukte CD, da betaen ikke kommer opp på internett forbindelsen.

Det er den kjappeste oppgraderingen jeg har vært borti, tok vel totalt 3 minutter, hvis jeg tar hardt i.

Det som er annerledes her er at den har 3 deler, som man må si ja eller nei til.

Trykket ok på alle når de kom opp, og noen sekunder senere så var alt gjort

Testet da med en gang med "No Country for Old Men" og "The International", la ikke merke til noen forandring på hakkingen her. Men tror den ekstreme hakkingen på "The International" for det meste er en total uheldig sammenheng mellom kameraføring og bevegelse på personen i bilde. Jeg har testet ved å bruke Motion Flow både på Standard og Høy på TVen, og da forsvinner problemet på "No Country...", mens "The International" fortsatt har problemene. (Kjører med Motion Flow normalt av, da det ikke gir meg "korrekt" bilde. Noen liker det, andre ikke).

Scenen jeg tester med i "The International" er helt på starten når det sitter 2 menn å snakker i en bil. Når mannen i baksetet går ut, og går mot Clive Owen, så hakker hans bevegelser noe veldig, mens bakgrunnen osv ikke irriterer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men ligger da problemet i Oppo eller i skjermen din, eller samkjøringen mellom skjerm og spiller? Da er det ikke nødvendigvis feil med Oppo...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet spilleren med CD og analog overføring.

Jeg koplet til mine QED Quinex 1 analoge kabler, hadde ett par Monster kabler som er bedre, men de var for korte til å kunne brukes.

Dette er utstyret er brukt.

Høytallere: Klipsch RF63
    Forsterker: Marantz AV8003
    Effektforsterker: Marantz MM8003
    CD spiller: Denon DCD-700AE (koplet analog med QED Quinex 1)
    Samt Oppoen da.

Det ble litt mye skriving , Så for de som ikke gidder å lese alt så legger jeg inn en kjapp liten konklusjon helt nederst.

Jeg kalibererte også for lydforskjell med en dB måler. Når jeg hadde Oppoen på -24 så måtte Denonen på -23 for å ha likt lydnivå

Først setter jeg Marantzen i Pure Audio, og velger analog på begge kildene. "A Nightmare to Remember" fra Dream Theaters nyeste plate. Denne har jeg blitt godt kjent med siden jeg fikk den tidligere denne uken. Har gått med den konstant på øret på jobben. Sangen starter med litt uvær, så noe av det tyngste DT har levert. Forskjellen på det tyngste er ikke så stor, men uværet på starten har litt mer luft med Oppoen enn Denon spilleren.

"Scorponok" melodien fra Transformers har mye bass av forskjellige typer, samt mot slutten så kommer den en nydlig melodi. Også her er ikke det store forskjellen mellom spillerene på starten, men når melodien tar over, og det kommer en liten fioli oppe til venstre i lydbildet, så har Oppoen litt mer detaljer og litt mer rom rundt den.

"The Boxer" fra Simon & Garfunkle er en av mine favoritter, den har en bass tromme som ligger med de samme tre slagene hele tiden, samme hva som skjer ellers. Denne trer litt mer frem med Oppoen enn Denonen. Men ikke like mye som jeg ellers er vant med fra mine andre anlegg (Hodetelefoner med hodetelefonforsterkere på enten PC eller iPod)

Det supre albumet The Jester Race fra svenske In Flames så starter sangen "Moonshield" med 2 klassiske gitarer før de elektroniske tar over. Dette er en av mine favoritt melodier. På Oppoen så er det igjen mere luft og detaljer rundt dem, og skillet mellom de og trommene på starten er bedre enn på Denonen. Ikke mye men litt.

Så over til min abosolutte favoritt låt, Dream Theaters "The Glass Prison". Med en lang intro så starter James LeBrie å synge. Når han gjør det så kommer Mike Portnoy inn med en bass rytme som er helt rå. Denne bruker jeg hver eneste gang jeg tester noe utstyr. Jo bedre denne rytmen kommer frem, jo bedre liker jeg meg Som regel så forsvinner denne litt i resten av musikken. Noe den også gjør med Oppoen, men ikke like mye som på Denon. Oppoen er så nær det beste jeg har hørt. Jeg har hørt det bedre. Da på mitt PC anlegg bestående av Creek OBH-21 SE hodetelefon forsterker og Philips SHP8900, samt Creative X-FI Xtreme Music lydkort (Har testet akruratt samme kombo med Sennheiser HD-595, men de mangler totalt bass i forhold til Philipsene (som koster 1/3)).

Så er det i med litt Iced Earth. Det finnes 3 utgaver av sangen "Angels Holocaust" utgitt på vanlig album (Samt 1 live). De 2 første er på albumet Night of the Stormrider, både original og i remastret utgave. Den remastrede er har best lyd. Men i mellom disse utgavene så kom samlealbumet Days of Purgatory", men da med vokalisten Matthew Barlow på vokal. Og valget er ikke vanskelig når den vokalisten jeg anser som den beste de siste 15 årene (Før Bruce Dickinson ble for gammel ).

Sangen som har ett meget aktivt men ikke lider av loudness dritten som har kommet. Får de forskjellige instrumentene meget bra avskilt. Under denne sangen så byttet jeg Denonen om fra Analogt til Digitalt, da den får enda bedre lyd da. Fortsatt så var Oppoen bedre detaljert. Når refrenget starter så har trommis Brent Smedley (som jeg anser som trommisen med beste ben ryttmer) en meget bra ben parade. Dette sammen med Jon Schaffers enormt bra rytme gitar så er det morsomt når alle tre, vokal, gitar og trommer, kommer godt og avskild med mye detaljer. Da er absolutt Iced Earth best.

Så var det inn med "Metropolis pt 2: Scenes from a Memory" fra Dream Theater (som dere kanskje skjønner så liker jeg dette bandet litt )

Starten har en klokke som tikker, med anhvert slag ytterst i hver høytaller, så langt fra hverandre de greier å komme. Disse skal være så konstante som mulig, mens hypnosøren som snakker ligger i midten før musikken starter. Igjen så ligger alt der det skal med litt mer detaljer enn Denonen.

Så jeg velger å teste Oppoen analogt og digitalt. Digitalt via HDMI. Her må jeg hoppe fra HDMI til analogt. Den andre veien så bruker forsterkeren for lang tid til at man kan hoppe frem og tilbake.

Både på "Regression" og "Home" så viser lydbildet seg å være større analogt enn digitalt. Det virker som om lydbildet blir litt høyere.

Det vil i mine ører si at Oppoen har bedre DAC enn det min forsterker fra Marantz har. Ikke dårlig, da jeg sist hørte prisen på AV/MM8003 var 43.000,- (Gått en del opp siden det kom, fikk det for 31.000,- selv). Ikke dårlig av en spiller jeg betalte 4.800,- for.

Det store minuset jeg ser med Oppoen er at jeg ikke egentlig har bruk for min DVD-spiller, CD-spiller eller PS3 mer. Positivt men negativt hvis dere skjønner hva jeg mener

En ting jeg la merke til, som kanskje kan irritere litt, men mest får en til å skvette, er at Oppoen husker hvor den var i platen, også når den er tatt ut. Så hvis den ble tatt ut på ett sted i sangen med høyt nivå, så starter den også der. Dette funker også på BD plater, men da ikke på de BD platene som har tunge Java menyer. Warner tittler osv funker, men ikke Disney osv.

Mens jeg hørte så tok jeg også noen ganger å sjekket Pure Audio funksjonen/knappen på Oppoen. Den slår da av all video kretser osv for å gi best mulig lyd. Denne merket jeg absolutt ingen forskjell på.

Jeg slang også i ett par av mine DVD-Audio disker. Bruce Dickinson sin "Tears of the Dragon" har en lydmiks hvor bassen har blitt altfor mye fremtredende. Og Oppoen får ikke gjort noe med det.

Metallicas "Metallica" (Liker ikke å bruke kallenavnt på ting, heter platen noe så heter den det , det samme med film, kan jeg si original tittelen, så blir det det). Her er lydmiksen mye bedre enn Dickinson sin. Meget bra surround, selv om jeg her liker å ha Marantzen satt til Auto og ikke Pure Direct.

Har ikke testet SACD av den enkle grunn at jeg ikke har noen.

Skal få testet Bitstream mot Dekoding etter Tour de France eller i morra. Kommer tilbake med inntrykkene da.

Plater brukt:

CD:
    Dream Theater: Black Clouds & Silver Linings - Spor 1: A Nightmare to Remember
    Film Musikk: Transformers - Spor 10: Scorponok
    Simon & Garfunkle: The Essensial - Disc 2 - Spor 15: The Boxer
    In Flames: The Jester Race - Spor 1: Moonshield
    Dream Theater: Six Degrees of Inner Turbulence - Disc 1-Spor 1: The Glass Prison
    Iced Earhh: Days of Purgatory - Disc 1-Spor 3: Angels Holocaust
    Dream Theater: Scenes from a Memory - Spor 1: Regression
    Dream Theater: Scenes from a Memory - Spor 8: Home

DVD-Audio:
    Bruce Dickinson: Balls to Picasso - Spor 10: Tears of the Dragon
    Metallica: Metallica - Spor 1+4+9: Enter Sandman, Unforgiven, Of Wolf and Man

Konklusjon:

Oppoen har på mitt anlegg litt mer detaljer og litt større lydbilde enn min Denon CD spiller. Samt lyder litt bedre analogt enn digitalt. Ved finlytting så er forskjellene der. Men skal man bare ha på lyd så er det samme hvilke kilde jeg velger. Men prismessig så vil jeg si denne spilleren fra Oppo på alle områder til nå er det som kan kalles ett kupp.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men ligger da problemet i Oppo eller i skjermen din, eller samkjøringen mellom skjerm og spiller? Da er det ikke nødvendigvis feil med Oppo...
    Tror nok sammenhengen er litt her og der. Både fra film, spiller, og skjerm.

Skal få testet litt mer, da jeg også kun nylig har fått utnyttet 24Hz som ligger på disken. Kjørte før kun 1080p/60 da skjermen jeg brukte ikke tok 24.

Men vil legge til at jeg ikke la merke til mye hakking fra "The International" etter hvert som filmen tok av. Det var mer på starten da jeg satt å kikket på detaljer osv da det var en av de første jeg så.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra testing AndersT2.
    (er ikke altid man må betale 10 tusenvis av kroner for bra lyd)

Forstår jeg det riktig at din Marantz tilført digital lyd ikke ga like bra analog lyd som analog lyd fra Oppo ?

Du testet digital 2.0 stereo fra Oppo til Marantz med HDMI
    Prøv også optisk eller Coax
    Det er ingen automatikk at HDMI som har de beste ytelsses kvalifikasjoner på pappieret nødvendigvis er det beste valg for å sende eller for å mota digital 2.0 stereo
    (enkelte apparater kan gi bedre lyd optisk/coax fremfor HDMI)

Dette for å helt sikkert kunne si at Marantz reciveren ikke gjør så bra DAC behandling som Oppo 83

Reffererer man til betegnelser som er skrevet om Marantz reciveren
    -------------------->>>>>>>>
    ypperste av det ypperste innen prosessor-chiper, digital- til analoglydomformere (DAC)
    I signalkretsene sitter kun høykvalitetskomponenter, med forgylte ledere

så er det rart at en BD spiller som er i hovedsak mest påkostet til digitalle behandlinger og overføringer og til 1/8 del av prisen Marantz reciveren koster faktisk "gruser" analog lyden Marantz gir

Bra er det om Oppo 83 kan bevise at mange komponenter og brukermulighet faktisk kan gi bra 2.0 stereo analog lyd ut som de fleste benekter da de mener enten ekstern DAC eller ren CD spiller er eneste alternativ til bra lyd.

Bitstream mot Dekoding skal ikke bli forskjell enten BD spilleren heter Samsung , Pioneer eller Oppo.
    Forskjell Bitstream mot Dekoding er det generelt da LPCM får redusert LFE men utover det så gir ikke Pioneer , Sony , Samsung , Oppo bedre LPCM en andre
    (med unntak av nyeste Pioneer spillere som har PQLS på 7.1 LPCM lyd)

Det er ingen tvil om at 2.0 stereo fra Oppo 83 skal kunne være bra men om DAC til multichannel utgangene er bra ? er det synd ikke du får testet.
    (dette fordi Oppo har en 8 kanals DAC chip å ikke en DAC for hver kanal eller som feks Pioneer BDP spillerene som har 4 DAC til 8 kanaler)
    Sony BDP S550 og andre forholdsvis billige BD spillere bruker samme one chip single DAC til 8 kanaler som er ok men selvsagt ikke i toppsjikt DAC .
    Mange allerede SACD , DVDA eiere lurer sikkert på om det er noe vits å kjøpe BDP 83 til den multichannel analog delen eller om deres allerede eide SACD , DVDA spillere ennå er beste lydvalg.

CS4398
    Tror faktisk det er eksakt samme DAC (stereo) brikke til din Marantz reciver , Oppo BDP 83 og Creative lydkort X fi Elite Pro (har det selv) så den av de som har beste komponeter og bygging skal gi best lyd men behøver selvsagt ikke være den som koster mest

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Bra testing AndersT2.
    (er ikke altid man må betale 10 tusenvis av kroner for bra lyd)

Forstår jeg det riktig at din Marantz tilført digital lyd ikke ga like bra analog lyd som analog lyd fra Oppo ?

Du testet digital 2.0 stereo fra Oppo til Marantz med HDMI
    Prøv også optisk eller Coax
    Jepp, syntes lyden fikk litt større rom, da mest i høyden når det kom analogt fremfor digitalt (HDMI) fra Oppoen.

Kan kanskje teste de andre digitale utgangene hvis jeg får tid og lyst.

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Bitstream mot Dekoding skal ikke bli forskjell enten BD spilleren heter Samsung , Pioneer eller Oppo.
    Forskjell Bitstream mot Dekoding er det generelt da LPCM får redusert LFE men utover det så gir ikke Pioneer , Sony , Samsung , Oppo bedre LPCM en andre
    (med unntak av nyeste Pioneer spillere som har PQLS på 7.1 LPCM lyd)
    Vet at dekoding vs bitstream i utgangspunktet ikke skal gi noe forskjell. Testet dette selv med min Samsung BD1500. True HD dekodet eller ikke. Og da ga bitstream større og bedre lydbilde. Skal teste samme film igjen, samt med DTS MA. Helst ønsker jeg har det ikke er forskjell, forda kan jeg la Oppoen dekode signalene. Fordi Marantz AV8003 ikke greier å legge til EQ og lage lyd til Surround Back av ett 5.1 signal når den blir foret med DTS MA. Det er så å si eneste limiten forsterkeren har.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet Bitstream vs dekoding i spilleren.

Og nå merket jeg ingen forskjell. Greide ikke å høre noe forskjell slik jeg gjorde forrige gang når jeg testet Samsung BD1500 spilleren. Brukte samme film også.

Test disken er "Batman Begins" og jeg bruker de første 2 minuttene, fra Warner logoen til Bruce Wayne våkner i fengselet. Det er mye lyd og mye detaljer i de få scenene.

Siden jeg da kan sette på Audyssey, og med det fikk litt større lydbilde så kommer spilleren min til å stå til PCM, slik at jeg får utnyttet min Marantz AV8003 til sitt fulle.

Får teste litt frem og tilbake om LFE kanalen er med som den skal. Noen sier jeg må sette opp LFE kanalen med 10 dB, men det er vel hvis jeg kjører analogt tipper jeg. Hvordan er det med True HD/DTS MA til PCM?

Jeg så "Cars" i går, og den har ett PCM lydspor, hvis jeg må skru opp LFE kanalen for True HD/DTS MA, så kommer jeg til å få ett stort sjokk hver gang jeg kjører en film med PCM, for i "Cars" så manglet det ikke volum i LFE kanalen for å si det slik.

Skal rekke å se en film før Tour de France, så jeg får sjekke litt da.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fleste recivere booster LFE LPCM riktig på samme måte som om lyden kom bitstream.
    Endel eldre recivere behandler ikke LFE LPCM riktig (mange recivere har fått firmwareoppdateringer til å fixe dette)

Leste nettopp privattest der Pioneer BDP 320 fikk bedre omtale av 2.0 stereo analogt ut fra spilleren en Oppo BDP 83.
    (har også i tidligere beta test tråder lest at LX serien til Pioneer gir bedre analog stereo)

Selvfølgelig er det ørene som lytter

Oppo BDP-83 versus other blu ray players thread - Page 24 - AVS Forum

også her har BD bilde på Oppo fått merknader

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første film som ikke ville spille klar. Tror jeg faktisk ikke har opplevd det på Blu-ray før. Filmen er USA utgaven av "12 Rounds". Var nettopp å testet samme disken hos min bror, og der var det ikke noe problem. Så det er spilleren. Da er det bare å vente på ny firmware. Noe som kan ta sin tid kanskje da jeg la inn beta-firmwaren i dag, og den funket ikke der.

Hvis noen andre får spilleren og har den filmen så setter jeg pris på en test

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da var første film som ikke ville spille klar. Tror jeg faktisk ikke har opplevd det på Blu-ray før. Filmen er USA utgaven av "12 Rounds". Var nettopp å testet samme disken hos min bror, og der var det ikke noe problem. Så det er spilleren. Da er det bare å vente på ny firmware. Noe som kan ta sin tid kanskje da jeg la inn beta-firmwaren i dag, og den funket ikke der.

Hvis noen andre får spilleren og har den filmen så setter jeg pris på en test
    Jeg har også samme problem med 12 Rounds.. Menyen på plata kommer greit opp, men når jeg trykker play så står det bom stille..
    Dette er på en Pioneer BDP-51FD.
    Jeg oppgraderte firmware på pioneeren til siste firmware men 12 rounds vil fremdeles ikke spille.

Iflg bl.a avsforum så er visst dette et kjent problem med de nyeste filmene fra 20th century fox.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Custom

Hei, hei!

Det er vel ikke noen her som har bestilt Oppo'en herifra?

http://www.custom-ht.com/oppo.html

Lurte på å bestille meg denne her

Oppo BDP-83CHT "Digital Transport Ed." MSRP 999$
    -Upgraded power supply with Toroidal Isolation Transformer
    -High-end extremely low jitter clock upgrade
    -Disabling of analog audio section for ultimate low noise digital performance
    -Gold plated rear capping of analog RCA audio connectors
    -Complete copper shielding of upper case for shielding of interference
    -Choice of 120v or 240v input & supplied with exact power cable needed for your country

Bare lurte på om noen hadde noe erfaring med disse. Er litt tidlig å spørre kanskje, de har bare levert dem i en mnd nå...

Side 11 av 49 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •