Sonefri Sontech DVD-spiller fra Europris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sonefri Sontech DVD-spiller fra Europris?

Jeg har nettopp kjøpt Sontech-spilleren hos Europris, som de reklamerer med skal være sonefri. Men den spiller bare av sone 2-filmer. Jeg har snakket med flere som jobber hos Europris, men de ser ikke ut til å vite noe særlig. Bortsett fra en dame som ga meg en kode jeg kunne taste inn. Men HVOR og HVORDAN taster man inn denne koden??? Er det noen andre som har fått denne spilleren (Sontech DVD 8843) til å spille DVDer fra andre soner?

HB.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen!!!

Eneste jeg kan si til dette er at jeg selv kjøpte en LG dvd spiller på obs i ca 2002!!! Denne var også såkalt sonefri, men det fulgte med en beskrivelse på norsk, printet på ett a-4 ark om at en måtte taste inn en kode, samt fremgangsmåten for dette, husker ikke så mye rundt det, men vet jeg prøvde når jeg installerte den den gangen, minnes også at jeg klødde meg litt i hodet rundt dette. Om den ble sonefri? Har ingen ide da jeg aldri har hatt annet en sone 2 å spille :-)

Hva vidt jeg har fått med meg, skal i dag dette sone greiene være opphørt? og alle dvd spillere i salg skal være kompatible for alle marked, altså sonefri...

Kanskje Europris har kommet over noen paller DVD-spillere på ett eller annet vekkhjemt lager en plass i verden, siden deres spillere fremdeles lever som om de var fra forrige århundre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-spillere leveres normalt ikke sonefri, så her har nok skribenten over misforstått et eller annet.
    Kun et fåtall DVD-spillere leveres ferdig sonefri fra esken selv i dag!
    Koden vet jeg ikke hvordan tastes inn.
    Ofte så skal koden tastes inn når DVD skuff er åpen eller etter man har trykket på setup meny.

Newcomer laaars sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere, veldig få spillere i dag blir solgt sonefrie fra butikkene i dag. Om man gjør de sonefrie selv har man "klundret" med maskinvaren og garantien utløper.

MEN om man likevel ønsker å gjøre den sonefri (som de fleste ønsker) kan man bare laste ned DVD Hacks. Goooooogle it
    Da står det enkelt forklart hvilken kode til hvilke spillere samt fremgangsmåte.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laaars
    Som nevnt tidligere, veldig få spillere i dag blir solgt sonefrie fra butikkene i dag. Om man gjør de sonefrie selv har man "klundret" med maskinvaren og garantien utløper.

MEN om man likevel ønsker å gjøre den sonefri (som de fleste ønsker) kan man bare laste ned DVD Hacks. Goooooogle it
    Da står det enkelt forklart hvilken kode til hvilke spillere samt fremgangsmåte.
    Hvem sier at garantien utløper ,når man har gjørt den sonefri ??

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverandørene..!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverandørene..!
    Det har jeg litt vanskelig for å tro, men jeg har ikke sjekket med aktuelle leverandører.
    Det er jo f.eks. flere importører og leverandører som oppgir sonefri fremgangsmåte på sine hjemmesider. -Så dem kan ikke nekte service i ettertid.
    Det var en gang da sonefri betydde modifisering av chip eller lodding i spilleren (som i dag er aktuelt på Blu-ray spillere), det var garanti/reklamasjonsstridig. Men dette er over 5 år tilbake i tid på DVD-spillere.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverandørene..!

Nei det nekter jeg å tro .. har du kilde ?

Når jeg kjøpte DVD spiller så var den ikke sonefri men det fulgte med e lapp om hvordan man dette gjøres. Merkelig står det ikke noe på lappen eller info fra HFK om dette .. heller ikke på leverandøren sin side...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å komme tilbake til sider som er Leverandører, når jeg har tid til nett hjemme. Mener å huse 2-3 meker, skal sjekke det opp.
    Dem aller største verdenskjente merkene vet jeg ikke oppgir soneinstillinger på egen nettsider (Panasonic, sony o.l.).

Siste jeg husker er:
    Jensen Scandinavia AS

Dette er vel egentlig leverandøren det, selv om dem ikke eier fabrikken.
    -Men jeg vet om fler som ikke er fra "uavhengige sider", skal bare søke fram, har hjulpet en del kollegaer med soneinstillinger.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plankeby
    Det har jeg litt vanskelig for å tro, men jeg har ikke sjekket med aktuelle leverandører....
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Nei det nekter jeg å tro .. har du kilde ?

Pioneer.. Mulig de ikke er så strenge på det lenger, men er ikke lenge siden jeg var i snakk med de om dette. Men uansett, spillere til under 1000,- byttes jo bare uansett innenfor garanti tiden.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm , ser ikke at det overbeviser meg men har du kilde kanskje du klarer det

Spiller ikke noe rolle om det koster under eller over 1000kr. Du åpner ikke DVD spilleren for å gjøre noe inngrep inni DVD spilleren. Å taste inn e kode som du for utlevert av leverandøren eller butikken brytter ikke garantien ...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •