Skal kjøpe cd-spiller - Spm rundt det. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Huldal
    For jeg har rett og slett ikke peiling på hifi i det hele tatt. Har i en alder av 32 år kjøpt mitt første anlegg... Alle tips jeg får er "gullverdt" for meg. Jeg luker fort ut "useriøse" innlegg. Jeg kan gå inn og lese spesifikasjonene på hver enkelt spiller med det er "gresk" for meg. Derfor håpte jeg at noen kan studere spesifikasjonene til hver enkelt cd-spiller og komme med en konkret anbefaling på at den ene er bedre enn den andre; og i tillegg forklare hvorfor.
    Spesifikasjonene sier ingenting.

Jeg mener at blindtester viser tyder på at dette ikke er noe problem.

Andre er uenig med meg.

Absolutt alle er enige om at _dine_ ører er viktigst uansett.

Så hvorfor tør du ikke å bruke ørene dine?
    Syns egentlig også at innlegget ditt er unødvendig og poste i og med at det bringer ingen nyttig informasjon. Har merket meg at mange poster mest mulig for å vise at man er en ivrig poster, dette innlegg ditt lukter litt av dette. Håper jeg tar feil.
    Det er synd hvis du sitter igjen med det inntrykket. Har du veldig lyst på en ny CD-spiller, men føler at du mangler argumenter og at du har for lite peiling til å gjøre avgjørelsen selv? Mitt konkrete råd er: ikke bytt. Hvorfor er det rådet mindre verdt enn noe annet?

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vart bare litt frustert over at du "ikke forstår spørmålene mine".... Og de var jo veldig enkle....

Var tenkt og bruke dvd-spiller som kilde, men med fare for å "slite" ut denne med cd-plater så har jeg valgt og kjøpe en cd-spiller for bruk til musikk.

Gikk for en Cambridge 640 v2......

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Cambridgen er ikke dum

Noe annet som man kan tenke litt over når det gjelder den HK'en jeg linket til - den kan også fungere som ekstern dac.

Dette betyr at du kan kople til en pc og spille av mp3, flac eller hva du nå vil.

Selv har jeg ikke spilt en cd på et par år. Bruker kun sacd i avspilleren Alt går via pc med musikk på harddisken.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var tenkt og bruke dvd-spiller som kilde, men med fare for å "slite" ut denne med cd-plater så har jeg valgt og kjøpe en cd-spiller for bruk til musikk.

Gratulerer - gode produkter de leverer.

Litt skryt er jo kjekt å ta med seg:
    Cambridge Audio

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller, har du pc, da får du en Logitec Squeezebox SB3 til samme pris ca.
    Da streamer du trådløst lyden fra pc´en til Squeezeboksen og bruker digital ut til dac konverteren i din H/K forsterker.
    Da får du også via internettet tilgang til alverdens radiostasjoner.
    Squeezebox™ Classic Wireless Digital Media Player: Listen to the music you love in any room in your home
    Eller den nye Duet : Squeezebox™ Duet Network Music System: Listen to the music you love in any room in your home

Edit: så du valgte Cambridge, sikkert et bra valg.....

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Pokker
    er jeg feilinformert via flere nettsider ang AD 1955 og at det ikke er en eneste digital inngang ?

Er det ingen
    Digitale innganger (koaksial, SPDIF)
    Digitale innganger (optisk, TOSLINK)
    på HK 970 ?

Er det slik så er man 100% avhengig av DAC i avspillere (CD , DVD , TV sendinger , PC) som da gjør denne jobben og avhengig på den måten at gjør de en dårlig jobb er man dømt til dårlig lyd.

https://www.hci-services.com/tech_doc/documents/harman%20kardon/Home/Electronics/HK/HK%20970/Owner's%20Manual/HK970_ENG.pdf

Er det slik at man ikke har digital input på HK 970 (noe de som eier en slik kan bekrefte/avkrefte) ?

Da er mulighet en ekstern DAC siden man har flere avspillere som alle gir dårlig analog lyd.
    Eller CD spiller med bra DAC for da man i det minste bedre lyd fra CD om tv og pc forblir rotten lyd.

Eller så kanskje Squeeze box.
    (den skal ha nogen lunde ok DAC og da bedre man sine tv , cd , pc avspillinger og får flere funksjoner i tillegg.
    Står mye på AV ang Squeezebox , popcorn eller andre media avspillere
    http://avforum.no/forum/av-prosessorer-mediaspillere/
    Tror du forveksler med HD970, cd-spilleren., hvor du kan velge "dig in" som kilde. Det gjør at denne kan brukes som cd-spiller og/eller ekstern dac for en PC.(eller annen avspiller.)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vart bare litt frustert over at du "ikke forstår spørmålene mine".... Og de var jo veldig enkle....

fare for å slite ut dvd-spilleren? jaja.

Cambridge 640 er ialfall en kjempespiller til prisen, hadde den innom en runde for en stund siden mens jeg hadde stereo.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden vi snakker om pc som kilde og der har vel de fleste et 10-talls tusen låter liggendes i mp3 format.

Så mitt spm er: Er en mp3 låt med en bithastighet på 192 kbps i sammekvalitet som en vanlig original cd? Eller vil man merke vesentlig forskjel på kvaliteten fra en mp3 og en original cd?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •