Pioneer DV600 - får ikke multikanal over HDMI v/SACD eller DVD-audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DV600 - får ikke multikanal over HDMI v/SACD eller DVD-audio

Har den koblet opp mot en Onkyo 875, men får kun 2 kanalers PCM uansett oppsett av Pioneer'en ved avspilling av SACD eller DVD-Audio.

Noen som har erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd noe lignende når den er oppkoblet til RX-V661 via HDMI-svitsj.

Av en eller annen grunn virker det som om det er en link mellom videooppløsning ut via HDMI og antall kanaler i LPCM. Innimellom stilles videooppløsningen ned av seg selv på spilleren, og da får jeg heller ikke stilt inn for multikanal ut via HDMI. Når jeg tilbakestiller videooppløsningen til 720p eller 1080i, kan multikanal ut velges via HDMI.

Dette fenomenet har ikke skjedd ved oppkobling mot AVR255 eller Sony STR-DA5300 (uten HDMI-svitch).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Jeg har opplevd noe lignende når den er oppkoblet til RX-V661 via HDMI-svitsj.

Av en eller annen grunn virker det som om det er en link mellom videooppløsning ut via HDMI og antall kanaler i LPCM. Innimellom stilles videooppløsningen ned av seg selv på spilleren, og da får jeg heller ikke stilt inn for multikanal ut via HDMI. Når jeg tilbakestiller videooppløsningen til 720p eller 1080i, kan multikanal ut velges via HDMI.

Dette fenomenet har ikke skjedd ved oppkobling mot AVR255 eller Sony STR-DA5300 (uten HDMI-svitch).
    Takker for svar. Det var noe tilsvarende med mitt opplegg også. Jeg kjører 480i/576i ut via HDMI, og da vil den ikke kjøre MPCM. Nå fungerer det ihvertfall, men litt tungvinnt da jeg må endre video-oppløsning når jeg skifter mellom å kjøre DVD og SACD/DVD-Audio.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er tungvint og merkelig at man ikke kan kombinere low-res video ut med MPCM. Har du ikke mulighet for å kjøre høyere oppløsning ut på videosignalet?

Enda merkeligere er det at man ikke får analog 5.1 ut så lenge en HDMI-kontakt er fysisk tilkoblet spilleren. Jeg tror Firmwaren til DV600 var programmert på en mandag...;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Har du ikke mulighet for å kjøre høyere oppløsning ut på videosignalet?
    Joda, men oppkonverteringen i min videoprosessor(Lumagen RadianceXD), er langt bedre enn Pioneeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •