DENON 2200 eller Marantz 6400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON 2200 eller Marantz 6400

ja som dere ser i topic'n, skal ha en ny dvd spiller, vil ha mest mulig kvalitet på bilde/lyd som mulig for pengene! DOH :lol: viktig at den er ganske bra som cd spiller også, har forøvrig Yamaha RXV-1400 og høytalere fra B&W 603 serien, hørt mye bra om begge spillerne, prisen er jo litt høyere på denon (6500kr) mens Marantz er på 5000kr,- liker jo designet på marantz mye bedre,
    - hva ville dere med en del kunnskaper ha valgt og hvorfor? takker for svar

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at marantz designen er overlegen!
    Har selv en Marantz sr-7400 receiver som har samme farge som dv6400, den er kjempeflott!
    Men jeg har likevel Denon DVD2200, dette skyldes at jeg kjøpte DVD spilleren før jeg kjøpte receiveren. Tror kanskje jeg hadde valgt Marantzen om jeg skulle valgt igjen. Hovedsakelig pga. designen og det faktum at den vil passe perfekt til min receiver.

Men når det gjelder resultater, er Denon dvd2200 hakket bedre enn Marantz dv6400 på bilde-delen. Som cd-avspiller er det ganske likt, mens det på sacd igjen heller litt i Denonen's favør. Dette er iallfall det jeg har lest meg til i diverse tester rundt omkring, men jeg har aldri selv sett Marantz'en i aksjon!!! Jeg tror ikke personlig at jeg ville merket den helt store forskjellen, da forskjellene synes å være relativt små (ut fra testene iallfall) og dette underbygges jo igjen av min tidligere uttalelse, nettopp at jeg nok ville valgt marantzen om jeg skulle velge igjen.

Uansett ville jeg hørt og sett på begge spillerne, og tatt en avgjørelse på bakgrunn av det inntrykket jeg satt igjen med. Men DV6400 var ikke på markedet når jeg kjøpte dvd spiller.... og da så jeg ingen klare konkurrenter i prisklassen med de funksjoner denne spilleren har.

Lykke til med valget.

Link til en omtale i audiophile.no: http://www.audiophile.no/omtaler/marantz_dv6400.html

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt kjøp for deg som er ute etter "one dings to play them all".

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joa, er jo enklelt for mange å bare si at man skal gå å høre/se på spillerene, men ikke alle som har slikt tilgjengelig :? Marantzen fikk bra i test i lyd og bilde, men på audiophile.no så fikk den ikke så bra..blir jo litt i tvil da..

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å sjekke ut Pioneer DV 668.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste også testen i Audiophil og ble litt ”hmmm”. Har sett meg ut DV 6400 som min neste dvd og etter testen i lyd og bilde var saken grei.
    Der får den ganske bra på cd/stereo, mens Stian syntes det ikke låt helt i 100..
    Det stod vel egentlig ikke hva de testet den på i Lyd og bilde. Det går sikkert an å finne ut.

Har sett på Denon 2200 men den koster jo 1500++ sonefri mer en DV6400, det kan man bruke til kabler.
    Tips fra Stian var Monster Cable 206 HT , Sveiset sammen 6 RCA-ledninger i bredden . Du kobler den til mellom DVD og receiver, så overfører den alt som kommer ut på 6-kanalsutgangene

Men etter testen av Stian i A. ble jeg usikker så jeg sendte han en mail i går å spurte..
    Han har jo et oppsett(100000+) som nådeløst avslører det meste som han sier Et lite tips var Dv 6400 og senere gå for cd 5400 til 2500kr. Eller la være om man blir fornøyd med Dv6400. Det kommer an på øret som hører. Uansett så tror jeg selv at jeg går for Dv 6400 siden jeg har Sr5300 og at bilde delen i Marantz gjør en god jobb. Det var i hvert fall begge testene enige i.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som er litt kjipt med Marantzen, er det faktum at den bare veier halvparten av Denon'en, og er mye mindre i dybden og høyden.. Jeg har en litt konservativ oppfatning av at elektronikken skal veie endel og ikke være altfor liten. Blir det for smått og puslete får det hele litt for mye Elkjøp preg over seg... det liker jeg dårlig.

MEN, hvis jeg ikke husker feil, så har Marantzen børstet aluminiumsfront! Det er i og for seg bra! Denonen har kun plastfront, det trekker litt ned på kvalitetsfølelsen synes jeg da...

Dersom Marantz hadde kommet med en DVD spiller som kostet omtrent 6-7000 kroner og som kunne være litt større og veid det dobbelte (eller mer), så hadde det vært drømmen! Da hadde det gitt inntrykk av solid kvalitet, en spiller som veier 2,2 kg gir dessverre ikke et slikt inntrykk, uansett valg av frontpanel.... :roll:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, den ser litt tusslig ut i hylla,knapt dypere enn en cd plate.
    Så litt på P 668. Ser ut som en kjempespiller men litt i overkant dyr.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.audioreview.com/DVD%20Pla...x.aspx#reviews

Noen kjøperes synspunkter..

Tror i bunn og grunn man bare må få låne med seg hjem eller ta med seg favoritt platene sine ned til butikken , kanskje de som er litt kranglete også for å teste greiene…

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for å virke snobbete, opphengt og vanskelig men hadde pioneer hatt produkter 1,5-2 cm bredere så ville jeg vurdert de,men pioneer produkter ser ikke pent ut med nesten noe som helst, for de som syntes design er litt viktig da :?

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ingenting at Denonen er tyngre hvis Marantzen er bedre :wink:

Hørte Marantz DVD spilleren her en dagen, og det var ingenting å klage på der nei.

Designet er veldig fint, den har flere formater som f.eks SACD og DVD audio, den har fått god kritikk og bildet på marantz DVD spillere skal være veldig bra!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må legge til en ting: den spillte utrolig bra cd også, selgeren sammenlignet cd avspillingen med en Marantz CD spiller til ca.2500.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="martin"]

Hørte Marantz DVD spilleren her en dagen, og det var ingenting å klage på der nei.

quote]

Det må vel ha vært noe, eller var den perfekt????? :shock:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var perfekt!

Neida, jeg lyttet ikke så veldig lenge og trykket selv for å si det sånt, men på den tida merket jeg ingenting galt.

Men jeg har ikke hørt Denonen bare slik at det er sagt.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var betryggende å høre. Hørte du bare på cd eller testet du en dvd eller 2 også???
    Hvordan var støyen fra spilleren?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Den var perfekt!

Neida, jeg lyttet ikke så veldig lenge og trykket selv for å si det sånt, men på den tida merket jeg ingenting galt.

Men jeg har ikke hørt Denonen bare slik at det er sagt.
    Så du sier at det ikke er vits i å kjøpe f.eks marantz DV 8400, fordi det ikke mangler noe på DV 6400? Hva med en ren cd-spiller da? Har de utspilt sin rolle?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal noe negativt trekkes fram på Denonen, så er det at spilleren av og til lager litt lyd ved avspilling av enkelte cd'er. På förste og andre sporet på en og annen plate durer den litt, men dette problemet blir knapt merkbart ved bruk av dempefötter under spilleren (det er ristingen i spilleren som forplanter seg i tv-skapet som lager lyden).

En annen ting er DVD spillerens bass management, den fungerer greit til det meste med unntak av LFE ved avspilling av DVD audio og SACD. Da blir ikke LFE rutet til frontene av en eller annen grunn. Det kan selvsagt väre feil på spilleren min, for i fölge HIFI klubben har denne spilleren en utmerket bass-management funksjon... skal stikke innom dem og teste en dag tenker jeg.

Postivt er selvsagt prestasjonene. Bilde og lyd er i toppklasse, og får gode kritikker i hifiblader. Den blir sett på som en nedskalert DVD 2900 som har vunnet utallige priser, og det er hovedsakelig lyden ved cd avspilling som er noe dårligere enn 2900. Jeg har selv hört begge, men jeg er ikke dreven nok til å höre forskjell på dem... Derfor var ikke prisökningen på 3000 kroner til DVD2900 aktuell for meg.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Hvis man ser bort fra alt annet (selv bildekvalitet).

Hvordan er lydkvaliteten på Marantz 6400 kontra Denon 2200?
    Er de sonefrie? Hva må evt. til for å gjøre dem sonefrie?

Jeg er også på jakt etter en god DVD-spiller som spiller "alt", og siden jeg bare har en 32" TV, så er lyden det viktigste for meg akkurat nå.

PS. Og for å gjøre det litt vanskeligere: Hvordan yter Denon 1400 til sammenligning med de to andre her...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper å få høre på dv6400 i dag om
    http://www.jfssoundsystems.no/
    har den inne.
    Prisen der er det ingenting å si på der. (Detta skal vel egentlig nevnes et annet sted sorry)
    5200 ferdig sonefri og kabler for dvd-a sacd ink.

Tenkte å høre på den kontra cd spilleren til 2500(marantz) som jeg ikke husker hva heter i farta nå..Bare for sammenligningens skyld

Selv har jeg dali 710 og sr5300 og liker godt den kombinasjonene, men med en metz dvd spiller som snart er 4 år så gleder jeg meg til å høre forskjellen(om jeg ikke gjør det grave jeg ned øra og legger opp)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •