DENON 2200 eller Marantz 6400 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    OK. Hvis man ser bort fra alt annet (selv bildekvalitet).

Hvordan er lydkvaliteten på Marantz 6400 kontra Denon 2200?
    Er de sonefrie? Hva må evt. til for å gjøre dem sonefrie?

Jeg er også på jakt etter en god DVD-spiller som spiller "alt", og siden jeg bare har en 32" TV, så er lyden det viktigste for meg akkurat nå.

PS. Og for å gjøre det litt vanskeligere: Hvordan yter Denon 1400 til sammenligning med de to andre her...
    det er forholdsvis stor forskjell på 1400 og 2200. større forskjell enn 2200 og 2900.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    det er forholdsvis stor forskjell på 1400 og 2200. større forskjell enn 2200 og 2900.
    Hva består den forskjellen i, annet enn modellnummer og vekt? (antar jo at det er kvalitative forskjeller, men kunne gjerne tenkt meg å høre litt mer konkret om hva som evt. er bedre med lyd/bilde man får fra 2200 kontra 1400.)

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En måte å finne det ut på er jo å sammenligne modellene på HIFIklubben...

Men jeg vil anta at det er en forskjell i lydkvaliteten, og at denne er mer åpenbar enn forskjeller i bildekvaliteten. Bildekvalitet er nærmest ikke noe tema i dag på dvd spillere, da de aller fleste leverer bra bilder. Lyden derimot varierer fra spiller til spiller. Marantz kommer typsik bra ut på lydkvalitet, og det har jo også 2200 gjort (og 1400 for den saks skyld). Men det har jo selvsagt noe å si hva en modell koster, for alle produkter vektes jo mot pris. Så selv om 2200 låter bra som cd-spiller, og får terningkast 5 på det, og 2900 får terningkast 5 betyr ikke det at de låter like bra.... hadde 2900 kostet det samme som 2200, ville den kanskje fått 6.

Prisnivå gjenspeiler som regel kvalitet (det finnes selvsagt unntak), så du må vurdere behovet ditt, og ikke minst hvilket nivå øvrige komponenter ligger på. En som har et high end anlegg med elektrostathøyttalere, kjøper ikke en DVD spiller til å spille musikk på!!! Vedkommende kjøper en dedikert high end cd spiller, alt annet ville jo vært tåpelig!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Prisnivå gjenspeiler som regel kvalitet (det finnes selvsagt unntak), så du må vurdere behovet ditt, og ikke minst hvilket nivå øvrige komponenter ligger på. En som har et high end anlegg med elektrostathøyttalere, kjøper ikke en DVD spiller til å spille musikk på!!! Vedkommende kjøper en dedikert high end cd spiller, alt annet ville jo
    vært tåpelig!
    Jeg er ikke enig i at pris og kvalitet henger så nøye sammen som mange skal ha det til. Derfor etterlyser jeg mer konkret beskrivelse av hvilke kvalitetsforskjeller som finnes. 2200 er ikke bedre enn 1400 fordi den koster mer. Hvis den er bedre, så må det jo være mulig å si hvilken egenskap som er bedre og i hvilken grad den er bedre.

Når det gjelder DVD-spillere i High End anlegg, så har jeg ingen problemer med det, og skjønner ikke at det skulle være tåpelig. Det er til og med nyttig, siden musikk også kommer på SACD og DVD-audio i disse dager. CDen lever fortsatt og spilles sikkert best på en CD-spiller, men den har et begrenset bruksområde i forhold til de nye formatene for lyd.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt dv 6400, har akkurat kobblet den opp og ikke fått hørt noe særlig, hadde litt probs med å få til alle kablene,(tara labs lissene må byttes,de blager støy i mellom rotelen og marantz'en) så noen skikkelig test blir det ikke før om et par dager.
    Spilleren er stille og bra rask på å 'loade' plater, fikk den sone fri(det gikk knirkefritt)
    og med 2 sett vivanco kabler (350 pr , sikkert helt greie)
    og et par med yi feng (650pr), som er stilige å se på,om de ikke duger til noe ... :wink:

Det eneste er at jeg har Sr 5300 og den har alle innganger på venstre, og dv6400 har alle ut på høyre(samt at den er så liten) blei 0,5 kabler akkurat snug fitt.Tror alle marantz 44 54 64 osv. receivere har flyttet litt på ut/innganger så det passer litt bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er stille og bra rask på å 'loade' plater, fikk den sone fri(det gikk knirkefritt)
    Jeg vurderer også og handle denne dvdspilleren. Hvordan fungerer prosedyren for å gjøre denne spilleren sonefri?

Er det noe en kan gjøre selv med et enkelt håndgrep, eller må det gjøres i en butikk / et verksted???

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 575

Se www.pioneer.no

Vent til denne kommer ut i august. Den skal visstnok koste det samme som 565, ca.2500.-

Ta med spilleren til Norsk Audioteknikk i Storgata i Oslo og oppgrader lyddelen for ca. 2000.-

http://www.lcaudio.dk/index.php?page...9dea8ad32bd243

Har hørt på en 565 som har vært innom NAT og den har spilt fletta av det meste opp til 10k.

Tor

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Vimes
    Det jeg mente knirkefritt var at den ikke var kresen på plater, testet en del sone 1 filmer og det gikk fint. Er litt usikker på hvordan marantz
    har gjort det med sine dvd spillere , men jeg bestilte den ferdig ”fiksa” på
    http://www.jfssoundsystems.no/
    og jeg spurte heller ikke, men tror den må loddes litt i.
    Spilleren er jeg godt fornøyd med til nå, har ikke hatt de store lytte utskeielsene ennå, men den trenger nok noen timer til før den åpner seg helt. Den føles solid tross str. Er stille og rask på skipping/spoling og fjernkontrollen er grei nokk(må trykke litt hardt på knappene, men jeg bruker som regel fjernkontrollen til receiveren) Når man hører på vanlig musikk/stereo kan man skru av videodelen i spilleren, da skrues også displayet av for å få best mulig lyd.
    Ikke la størrelsen skremme deg/dere fra å høre på den…

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg må har byttet ut min gamle Sony STR-DB830 receiver med en Denon 3805. Så har jeg kommet fram til at det er tida for å bytte ut min Pioneer DV-525 dvdspiller også.

Jeg vurderer og vente til Denon kommer med nye modeller som har 3. generasjon Denon Link.

Noen som vet når disse spillerene kommer og hvor prisen kommer til og ligge?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •