Cambridge dvd89 vs Cambridge 540D v.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge dvd89 vs Cambridge 540D v.2

Hei.

For ikke lenge siden gikk jeg til innkjøp av en Cambridge 540A v.2 forsterker og noen fantastiske B&W DM685 høyttalere. Nå er det på tide med en ny CD/DVD spiller(dvd-spiller siden jeg snart også går til innkjøp av flatskjerm).

Siden jeg har 540 forsterkeren i azur-serien har jeg hele tiden tenkt på dvd-spilleren som også heter 540. Hvis jeg kjøper denne kan jeg styre alt med èn kontroll. Men i det siste har jeg lurt på om det er verdt det(er fattig student) og om jeg bare skal gå for den billigere dvd89-spilleren, noe som vil spare meg for en tusenlapp.

Er det stor forskjell på disse to? Jeg trenger ingen high-end spiller men rett og slett bare en grei dvd spiller som også er god på lyd. Og tusen kroner bare for å kunne bruke èn kontroll er litt mye.

Tanker?

Har et lite ekstraspørsmål: Noen som vet hva prisen ligger på for stativ til 685'ene? Må man virkelig opp i et par lapper her også?

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje prøvd 540D, men har DVD89 og må skryte litt av den. Eg kjøpte den då den kostet det same som 540D no og til den nye prisen er det ingen haker ved dette kjøpet. Eg hadde tatt turen til HFK for en nøyare test om du føler du kan bruke 1000kr ekstra på ein dvd-spelar.

Tenkt litt på Blue-ray?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte stativ hos hifiklubben der har de alt fra 1000lappen til mer. Men vet du kan få billigere her: Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert blu-ray, men tror det blir seinere. Verken lommeboka eller bruk tilsier at det er noe jeg trenger nå. Holder lenge med dvd-spiller med oppskalering.

Stikker nok ned til hi-fi klubben imorgen og forhører meg litt, hva dem har på lager osv.

Kjøper nok stativer der også, så slipper jeg styr med frakt. Men ligger høyttalerne bare løst oppå stativene, eller fester man dem? Virker litt usikkert at dem bare ligger løst.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein BD-spelar som er veldi god på dvd også er det fleire av. Er ikkje sikker på kor flinke dei er på musikk, men for dei som vurderar dvd-spelar som signalkilde vil eg tru dei gjer ein god jobb.

Sjå her, denne kostar berre ca2000 og har fått strålande kritikk.
    Test

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det hifiklubben surrer med? Jeg hadde sett DVD89 til 1685; på hifiklubben sine sider her om dagen. Jeg betalte plutselig 1998; istad. Stusset litt på det, sjekket på sidene og nå koster den 2300;

Skjønner ingenting jeg.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpte du deg ikke DVD99 da? Den koster jo det samme.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjølv om du har kjøpt ein god dvd-spelar ville eg levert den inn igjen og kjøpt ein bd-spelar som kostar det same! Mykje meir framtidsretta og like bra på dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hvorfor kjøpte du deg ikke DVD99 da? Den koster jo det samme.
    Nå ja, men jeg betalte 1998kr for dvd89, mens dvd99 koster 2298kr. Fikk den vel litt billigere siden de holdt på å skifte pris akkurat når jeg kjøpte den.

Når det gjelder BD-spiller er jeg litt usikker. Kan man få pengene tilbake når spilleren er brukt i et døgn nå da? Selve spilleren er jeg storfornøyd med, og kommer nok egentlig ikke til å kjøpe noe særlig blu-ray før en god stund inn i fremtiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •