DVD->Receiver analog kobling for å høre SACD/DVD-A i 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD->Receiver analog kobling for å høre SACD/DVD-A i 5.1

Har nettopp anskaffet meg Pioneer DV668 (som kjent uten iLink) som brukes mot en Pioneer VSA-E07 5-kanals surroundforsterker. Sistnevnte er noen år gammel, og jeg er noe usikker på om den kan brukes mht. å få avspilt alle kanalene i multikanal SACD/DVD-Audio avspillinger. Forsterkeren har nemlig 6 RCA-innganger (5.1) for noe den kaller "External Decoder" - vil disse kunne benyttes som oppkoblingspunkter for DV668 sine 5.1 audio-output? Manualen snakker om at disse kan benyttes for avspilling av spesielle typer CD/DVD-formater - er det naturlig å anta at man allerede da hadde flerkanals musikk i tankene? Samtidig virker det som om det er veldig lite forsterkeren kan gjøre med disse signalene, annet enn å kjøre dem rett gjennom, evt. kun med +- decibel justeringer for den enkelte kanal. Høres dette naturlig ut?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVD->Receiver analog kobling for å høre SACD/DVD-A i

Sitat Opprinnelig postet av mags
    Har nettopp anskaffet meg Pioneer DV668 (som kjent uten iLink) som brukes mot en Pioneer VSA-E07 5-kanals surroundforsterker. Sistnevnte er noen år gammel, og jeg er noe usikker på om den kan brukes mht. å få avspilt alle kanalene i multikanal SACD/DVD-Audio avspillinger. Forsterkeren har nemlig 6 RCA-innganger (5.1) for noe den kaller "External Decoder" - vil disse kunne benyttes som oppkoblingspunkter for DV668 sine 5.1 audio-output? Manualen snakker om at disse kan benyttes for avspilling av spesielle typer CD/DVD-formater - er det naturlig å anta at man allerede da hadde flerkanals musikk i tankene? Samtidig virker det som om det er veldig lite forsterkeren kan gjøre med disse signalene, annet enn å kjøre dem rett gjennom, evt. kun med +- decibel justeringer for den enkelte kanal. Høres dette naturlig ut?
    bare å koble til external decoder inngangen her ja. går rett til volumkontrollen. oppsett av høytalere etc gjøres i dvd spilleren
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme dvd spiller og en ikke helt ny NAD reciever, og lyden ble meget mye bedre, både musikk (cd,sacd,dvd-a) og film, ved å kjøre analogt ut ifra dvd spilleren. I tillegg likte jeg menyene og oppsettet på Pioneer spilleren mye bedre enn menyene på NAD recieveren. Ulempen var dog at jeg måtte ut med endel penger for 4 nye signalkabler, men jeg synes det var verdt det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •