Hva skal en med HD-opptaker når man har kabelTV fra CD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal en med HD-opptaker når man har kabelTV fra CD?

Med gamml HD-opptaker får man jo bare analogt opptak, imen s man på en PVR får digitalt. Vil ikke markedet for HD-opptakere falle sammen?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Med gamml HD-opptaker får man jo bare analogt opptak, imen s man på en PVR får digitalt. Vil ikke markedet for HD-opptakere falle sammen?
    HD = High Definition
    HDD = Hard Disk Drive

Jo, jeg er helt enig med deg. Ettersom PVR blir vanlig, vil vi ikke trenge en ekstern HDD-opptaker i tillegg.
    Men dagens HDD-opptakere har som regel DVD-brenner også. Og det kan være kjekt å ha. Hvis man har tatt opp noe på sin PVR som man ønsker å spare på, arkivere. Da kan man brenne dette ut på en DVD-brenner. At opptaket gjøres analogt er ikke noe å henge seg opp i. Det kan bli helt grei kvalitet så lenge man velger RGB, høyeste kvalitet og kun skal lage én kopi og ikke kopiere kopien igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "og kun skal lage én kopi og ikke kopiere kopien igjen.."

Har man først fått brent det ut på en DVD så er det jo digitalt og da spiller det ikke noen rolle hvor mange ganger man brenner, skal jo i prinsippet bli likt hver gang

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men med en HDD blir jo opptaket analogt, og ser rimelig dårlig ut på en stor skjerm...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men med en HDD blir jo opptaket analogt, og ser rimelig dårlig ut på en stor skjerm...
    Svært få kanaler sender HD-materiale idag, så mange vil nok ha behov for å kunne ta opp tv-serier osv i SD flere år fremover. Hvis det ser greit ut rett fra dekoderen ser det greit ut fra opptak også. Mutter f.eks må jo ta opp gullrekka på NRk hvis hun er borte en fredag og da surrer HDD-opptakeren borti kroken.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Svært få kanaler sender HD-materiale idag, så mange vil nok ha behov for å kunne ta opp tv-serier osv i SD flere år fremover. Hvis det ser greit ut rett fra dekoderen ser det greit ut fra opptak også. Mutter f.eks må jo ta opp gullrekka på NRk hvis hun er borte en fredag og da surrer HDD-opptakeren borti kroken.

Det kan da ikke stemme? Opptak på HDD blir jo det samme som å se TV rett fra kabel uten vegen om en dekoder, og hos meg på mitt gamle CRT TV er det STOOOR forskjell på signaler fra dekoder og rett fra veggen. Regner med at forskjellen er enda større på en stor TV

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan da ikke stemme? Opptak på HDD blir jo det samme som å se TV rett fra kabel uten vegen om en dekoder, og hos meg på mitt gamle CRT TV er det STOOOR forskjell på signaler fra dekoder og rett fra veggen. Regner med at forskjellen er enda større på en stor TV
    Til og med på min gamle Panasonic-DVD-recorder får jeg relativt bra bilder å opptak. Jeg kjører kabel-TV fra min Humax HD-boks via RGB scart og inn i recorderen og til TV-en med component. Lyd over optisk.
    Hvorfor skulle man kjøre utenom dekoderen?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du da ta opp noe annet enn det du ser på da? Ofte det en HDD-opptaker brukes til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en viss grad kan du det. Hvis du kjører antennekabelen ut fra dekoderen og inn i opptakeren, får du alle kanalene i grunnpakken som ikke krever dekoder, og
    det er faktisk ca.15-20 kanaler. Ja, selvfølgelig blir det ikke samme kvalitet, men det fungerer greit nok.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Til en viss grad kan du det. Hvis du kjører antennekabelen ut fra dekoderen og inn i opptakeren, får du alle kanalene i grunnpakken som ikke krever dekoder, og
    det er faktisk ca.15-20 kanaler. Ja, selvfølgelig blir det ikke samme kvalitet, men det fungerer greit nok.

OK, det jeg tenkte. Hjalp en kar med å sette opp sin 42" Kuro og det analoge signalet du snakker om er i alle fall slik jeg ser deg ubrukelig å se på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •