Blu ray spiller som "drivverk" når man har reciever som støtter ulike HD-formater?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu ray spiller som "drivverk" når man har reciever som støtter ulike HD-formater?

Har en Denon 4308, og har en tid vurdert om jeg skulle kjøpe Denon sin kommende blu ray "transport" 2500BT.

Men klarte ikke å vente lengre og bestillte meg en Samsung BD-P1500 fra NetonNet istedet.

Har ikke fått Samsungen ennå, men kom til å tenke på en ting. Hva er vitsen med å kjøpe en Denon 2500BT som er over dobbelt så dyr dersom en Samsung kan fungere tilsvarende som "transport/drivverk"?

Vil jeg ikke kunne sende både lyd og bildesignaler direkte inn i recieveren og utnytte lyd og bildeprosessorer som står i denne?

Eller har jeg misforstått noe her?

Jeg skjønner selvfølgelig at Denon sin spiller sannsynligvis har bedre byggekvalitet etc, men som en rimelig begynnelse må vel det kunne fungere å gjøre det på denne måten?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet blir uansett behandlet i spilleren, altså dekodet fra blu-ray enten mpeg2, avc(h.264) eller vc-1.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, så det er kun lyden som da prosesseres i recieveren, ikke bildet?

Såvidt jeg forstår fra HFK så er Denon transporten "ribbet" for lyd og bilde-dekodere?

Sitat fra Kjøp hjemmekinoanlegg, stereoanlegg, høyttalere og flatskjerm TV hos Hi-Fi Klubben!

DVD-25000BT markerer DENONs inntreden på Blu-ray-markedet og er på mange måter et unikt produkt. Den er et rent high-end Blu-ray-drev med et absolutt minimum av audio- og videodekodere, og har derfor kun en enkelt HDMI-utgang på baksiden. DVD-2500BT henvender seg nemlig til hjemmekinoentusiasten som allerede har, eller planlegger å skaffe seg, en A/V-forsterker eller receiver med all den nødvendige signalbehandlingen for både High Definition audio, video og DVD/CD, f.eks. DENON AVC-A1HD eller AVR-3808. Fordelen er innlysende – du betaler for disse dyre kretsene kun én gang, hvilket tydelig illustreres av prisforskjellen på DVD-2500BT og storebror DVD-3800BD med full prosessorkraft.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er spennende er om man kan sende ønsket "HD-format" på bildesiden som feks 1080P24 av 2500BT og samtidig velge 576i fra dvd uavhengig av hva man har valgt fra BD. Sikker knotete forklart, men kanskje noen forstår hva jeg mener. Er dette en støttet av Denon 2500BT?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •