Mhzs CD spiller, En bløff?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer stirol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mhzs CD spiller, En bløff?

Jeg har de siste 3 dagene lest en god del om Mhzs sine cd spillere og var på god vei til å kjøpe en cd88f.
    Men jeg ble usikker på om jeg kommer til å kjøpe en etter jeg leste dette:

Kilde: MHZS-CD66F_MHZS CD88
    Avsløringen ligger ca midt på siden under "From Lampizator".

Sitat fra siden: "These people are liars and deserve to be condemned. They think that the western customers - whom they are obviously targeting - are a stupid bunch of morons whom they can cheat and rob blind".

Hva sier dere om dette?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojsann - denne SÅ jo spennende ut - mange flotte bilder og mange fine kommentarer, men så kom da en avsløring og dette bilde:

jeg kan verken lodde, for å si det slik - men er dette dårlig håndverk eller ser det bare slik ut når fyren har måttet bøye ting for å få opp lokket?
    Og den chip'en som sitter der - - - - -

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble vel ikke overbvist om at den som har loddet det der ville fått fagbrev som serviceelektroniker nei ...

Men bildene kan lyve litt også, men helt overbevisende var det ikke.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo bildet under som var interessant

Den såkalte egenutviklede DACen

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Står jo tydelig BB på chipen. Så mye for egenutvikling.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg må si noe her
    For min del er dette gammelt nytt, og jeg tror de fleste MHZS-eiere har sett denne siden før.
    At de har tatt en kjapp en, bryr meg egentlig ikke så mye.

For under 5000,- får man en spiller med pervers byggekvalitet, som låter hinsides bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å plukk fra hverandre noen kabler til 1000 kr meteren, så ligger det kanskje noen overraskelser der også?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare innrømme at jeg droppet kjøp av denne CD-spilleren, etter den avsløringen. Jeg er lei av villedende og løgnaktig markedsføring fra hifi bransjen, og ser ingen grunn til å støtte det. Uansett pris og bygge/lydkvalitet.
    Av samme grunn har jeg aldri hatt grønn tusj for cd-platene, eller dyre kabler heller.
    Så lenge hifi "nissene" biter på gang på gang, og overbeviser seg selv at det låter SÅ mye bedre og derfor godtar juks og bedrag, vil ikke bransjen bli noe bedre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Så lenge hifi "nissene" biter på gang på gang, og overbeviser seg selv at det låter SÅ mye bedre og derfor godtar juks og bedrag, vil ikke bransjen bli noe bedre.
    Det er vel ingen som har sagt at det låter SÅ mye bedre, poenget er at til prisen er det en knallgod spiller.

At du er trassig og ikke kjøper den pga noen epoksystøpte komponenter med et lokk over, er vel ditt problem

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. litt skummelt det der ja. Men igjen tvil om at Mhzs'n låter bra likevel..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det at MHZS har limt et pent sort lokk over D/A-konverteren fører til at du får bedre opplevelser med spilleren, er det "svindel" eller er det rett og slett en økonomisk måte å gi deg bedre opplevelser?

Dersom du får bedre opplevelser ved tanken på at MHZS har utviklet sine spesielle D/A-kretser, forsvinner disse opplevelsene når bilder som dette kommer ut?

Er det egentlig gledesdreperne som piller på CD-spillerne og publiserer bildene som er skyld i å ødelegge opplevelsene? :-)

Dersom du har hatt bedre opplevelser med en slik CD-spiller enn en plain-vanilla Burr-Brown CD-spiller fram til nå, hva sier det om størrelsesordenen på de egentlig lydmessige forskjellene?

Har MHZS egentlig gjort seg skyld i noe verre enn godt etablerte firmaer som har montert inn skjerming og edelmetaller og blyvekter som de fleste elektroingeniører vil si har ingen eller marginal effekt, og primært er montert for å behage testere og andre som titter inni, på akkurat samme måte som det MHZS har gjort?

-k

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det påstått at den BB DAC'en som står i denne CD spilleren er den dårligste DAC'en til BB ...... jeg vet ikke.
    Hvis folk er fornøyd så er det det viktigste.

Men hva med loddingen, folkens.......

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del har aldri hengt meg opp i hvilke komponenter som er i...øhm... komponentene mine

Sålenge det låter bra, er ting blitt gjort rett.

Og jeg tviler egentlig på at noen hadde tenkt to ganger på denne "DAC"'en hvis ikke noen hadde plukket den fra hverandre og laget oppstyr om det.
    Spilleren koster under 5lapper, ikke 20lapper.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Dersom det at MHZS har limt et pent sort lokk over D/A-konverteren fører til at du får bedre opplevelser med spilleren, er det "svindel" eller er det rett og slett en økonomisk måte å gi deg bedre opplevelser?
    Hvis det på sidene deres står "egenutviklet" DAC eller noe i den duren, ja da er det svindel.

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Er det egentlig gledesdreperne som piller på CD-spillerne og publiserer bildene som er skyld i å ødelegge opplevelsene? :-)
    En god avsløring er som å bli servert en bedre middag og ikke få noen regning (ref. Valla-saken, ÅslaugHaga-saken m.fl)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stirol

Avsløringen ligger ca midt på siden under "From Lampizator".

Sitat fra siden: "These people are liars and deserve to be condemned. They think that the western customers - whom they are obviously targeting - are a stupid bunch of morons whom they can cheat and rob blind".

Hva sier dere om dette?

Herr Lampizator har også "avslørt" mange feil i vår kjære Music Angel rør-forsterker - han viser bilde av en haug komponenter han har fjernet, nesten 50 %, og så er forsterkeren plutselig langt bedre. Fyren er komplett idiot etter min mening, han kan ikke audio-elektronikk, men har noen brukbare ideer på høyttalere hvis man liker gamle fulltone-enheter fra 50-tallet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Herr Lampizator har også "avslørt" mange feil i vår kjære Music Angel rør-forsterker - han viser bilde av en haug komponenter han har fjernet, nesten 50 %, og så er forsterkeren plutselig langt bedre. Fyren er komplett idiot etter min mening, han kan ikke audio-elektronikk, men har noen brukbare ideer på høyttalere hvis man liker gamle fulltone-enheter fra 50-tallet.

Mener du at han er en "idiot" når han forteller oss at det som skjuler seg under et lokk viser seg å være noe annet enn det produsenten selv hevder er selvutviklet?

Minner om det som står om DAC:
    SUPER 24 BIT 192 KHZ DAC BY MHZS "WHICH BETTER THAN CS OR BB DAC"

Hvem som er "moron" her - avsløreren eller den avslørede får hver og en selv bedømme......

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt det som Hr. Lukasz Fikus skriver tar jeg med en klype salt.

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...sic-angel.html

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Mener du at han er en "idiot" når han forteller oss at det som skjuler seg under et lokk viser seg å være noe annet enn det produsenten selv hevder er selvutviklet?

Karakteristikken gjelder ut fra det han skrev om flere modeller Music Angel. Jeg ville ut fra det jeg har lest ikke stole på relevansen eller viktigheten av det han skriver, altså de audiomessige vurderingene han gjør. Men det han angir som eksakte komponenter er sikkert riktig. Det er mitt poeng.

Jeg har selv prøvd mange av hans mods.

Akkurat denne saken som diskuteres her tror jeg ikke jeg vil bruke mer tid på.

Newcomer stirol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er om dette har så mye å si, og om det alikevel er verdt et forsøk?

Jeg var som nevnt i første innlegg på vei til å kjøpe CD88F utgaven, men har blitt veldig i tvil.

Jeg har ikke gode nok kunnskaper om det tenkniske i en cd spiller.
    Er det noen her som kunne forklart litt nærmere hva dette har og si i forhold til de spec. som har blitt opplyst om.

Er dette fortsatt en spiller som er verdt 4000kr?

Eventuelt, har dere noen andre cd spillere som kan være et godt alternativ i forhold til denne?.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å bli anklaget for å fremme eget utstyr; I mine øyne er den verdt det dobbelte.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er et tema i utgangspunktet. Så mye spiller dette gir for pengene, er det et mirakel at DAC'en er det eneste de har "tatt en snarvei" på. Om spilleren hadde vært en tom boks med en 15 år gammel sansui discman inni, og fremdeles låt like bra, er det vel strengt tatt ikke nøye...?

For å sette det på spissen: Enn om noen har gjort samme "oppdagelse" på en SVS, ville det da bli høuset opp eller dysset ned og bagatellisert?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •