Mhzs CD spiller, En bløff? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Dersom det at MHZS har limt et pent sort lokk over D/A-konverteren fører til at du får bedre opplevelser med spilleren, er det "svindel" eller er det rett og slett en økonomisk måte å gi deg bedre opplevelser?

Dersom du får bedre opplevelser ved tanken på at MHZS har utviklet sine spesielle D/A-kretser, forsvinner disse opplevelsene når bilder som dette kommer ut?

Er det egentlig gledesdreperne som piller på CD-spillerne og publiserer bildene som er skyld i å ødelegge opplevelsene? :-)

Dersom du har hatt bedre opplevelser med en slik CD-spiller enn en plain-vanilla Burr-Brown CD-spiller fram til nå, hva sier det om størrelsesordenen på de egentlig lydmessige forskjellene?

Har MHZS egentlig gjort seg skyld i noe verre enn godt etablerte firmaer som har montert inn skjerming og edelmetaller og blyvekter som de fleste elektroingeniører vil si har ingen eller marginal effekt, og primært er montert for å behage testere og andre som titter inni, på akkurat samme måte som det MHZS har gjort?

-k
    De har gjort seg skyldig i en markedsføring som inneholder direkte løgn, kanskje en grov løgn (?), og for meg er det svindel.
    De bruker nettopp dette plastlokket som et av hovedpunktene i markedsføringen, nemlig det at den inneholder en egenutviklet DAC, som overgår alle Burr-Brown DACer. Mens det i realiteten faktisk nettopp sitter en billig og simpel B-B DAC i spilleren.

MEN jeg har ikke sagt noe fra eller til på spilleren, verken på byggekvalitet, lydkvalitet eller pris.
    Og hva Hr Lampizator skulle mene spiller ingen rolle for meg.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nå er det påstått at den BB DAC'en som står i denne CD spilleren er den dårligste DAC'en til BB ...... jeg vet ikke.
    Hvis folk er fornøyd så er det det viktigste.

Men hva med loddingen, folkens.......
    Jeg har dissekrert denne spilleren opp og ned og i mente, loddingene er ingenting å si på. På bildet du titter på har fyren røkket endel for å få opp sakene.

Spilleren er god, men jeg må si den blir vel mye forgudet. Jeg har testet endel andre billige dvd spillere og diverse mot den, og noe låter totalt søppel i forhold, mens andre holder ålreit følge. Fikk meg en bra overraskelse da gamlingens billige dvd spiller til 300,- låt nesten like bra.....
    Jeg har solgt min, og bruker en eldre onkyo 6-disc spiller til fordel - den låter like bra.

Forøvrig kan du like greit kjøpe cd66, med mindre du vil ha det lille ekstra utseendet fra cd88'n, disse låter likt - har testet grundig. Eneste forskjell på disse er likerettingen, cd88 bruker rør, det gjør ikke cd66.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, Legatia - takk for svar.
    Nå er jeg ikke på jakt etter noe ny eller oppgradering................................ennå.. ...........................
    Men dæ**n som det frister med både det ene og det andre. Det er kanskje det mest frustrerende med det å være en aktiv AVforum bruker - man blir så inni granskauen fristet...............

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å prøve meg på import av CD-spiller og kanskje også en rør-forsterker men jeg finner ingen tråd her inne på butikker som man kan sjekke ut..

Det virker som om det er en del som har postet i denne tråden som kanskje har oversikt over noen gode Kina-nettsteder som er til å stole på med gode priser.

Sorry for avsporingen, kanskje en idè at jeg lager en egen tråd for dette..?

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Vurderer å prøve meg på import av CD-spiller og kanskje også en rør-forsterker men jeg finner ingen tråd her inne på butikker som man kan sjekke ut..

Det virker som om det er en del som har postet i denne tråden som kanskje har oversikt over noen gode Kina-nettsteder som er til å stole på med gode priser.

Sorry for avsporingen, kanskje en idè at jeg lager en egen tråd for dette..?
    Tube Amp online shop - YAQIN, MHZS, XDSE, EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player
    E-Audio Net Home Page

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet, men ser de har Dussun V8I, som Mark Levinson´s Red Rose Music selger med Mark Levinson navnet på, til 10x prisen.....

Newcomer Beetlejuice sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja,
    jeg betalte ca 2100,- inkl. frakt for en CD66E fra Hong Kong.
    Ettersom lyden i mitt anlegg uten tvil ble mye bedre så er jeg veldig fornøyd.
    (MHZS CD66E + Densen Beat 100 forsterker + B&W 705)
    Nekter å tro at så mange andre cd-spillere gir en så stor forbedring til samme pris.

Forøvrig,
    det er vel ingen som tror på ramme alvor at en relativt ukjent kinesisk elektronikkprodusent er til å stole på i forhold til markedsføring?

Eller at det nettbutikker basert i Hong kong skriver på sine nettsider nødvendigvis er korrekt?

Man kjøper jo noe man ikke vet hva er, og håper på det beste.
    For min del var det mer enn godt nok.

Newcomer stirol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var veldig i tvil, men etter mye lesing på diverse fora og googel, så har jeg overbevist meg selv om å kjøpe en CD88F.

Selv med denne avsløringen så er det ikke tvil om at det er mye cd spiller for pengene etter hva jeg har lest meg frem til.

8)

Newcomer Beetlejuice sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil bli skuffet.
    Dog, tror også det kan være lurt å vurdere CD66F ettersom den er identisk med CD88F, bortsett fra rørene på strømforsyningen.

Prisene kan variere veldig mellom CD66 og CD88 og mellom ulike selgere.
    Husk også å sjekke fraktprisen, som også varierer veldig.
    Tror nok noen selgere i Hongkong setter en veldig lav pris på selve spilleren og så en tilsvarende høy pris på frakten.

Jeg kjøpte forøvrig min på britisk ebay.
    For et godt "dagens" tilbud se:
    Brand New TOP LOADING MHZS CD66F 24b192k HDCD CD Player - eBay (item 270250906772 end time Jul-16-08 11:00:00 PDT)

Om du får den for £70 + £165 i frakt = ca. 2400 NOK (før norsk moms)
    Skal det være et dårlig kjøp? Aldri i verden...

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stirol
    Jeg var veldig i tvil, men etter mye lesing på diverse fora og googel, så har jeg overbevist meg selv om å kjøpe en CD88F.

Selv med denne avsløringen så er det ikke tvil om at det er mye cd spiller for pengene etter hva jeg har lest meg frem til.

8)
    Har spillerem kommet deg i hende enda? Jeg har denne selv og til 3800,- som jeg betalte for den er det ett latterlig godt kjøp..Det er visst en god del å hente på rørbytte, noe jeg er sugen på å teste ut..

Newcomer stirol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enda. Den forlot Hong Kong den 21, så regner med at jeg kanskje har den i slutten av neste uke. Kommer litt ann på tollen i Norge også.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MHZS 66 med Mullard rør,en helt rå cd spiller bløff eller ikke,kjempe fornøyd

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cd spiller

klarte ikke la være, bestilte meg en 88 jeg også....
    men når det gjelder DAC'en som det har vært en del prat, så er dekselet rundt på de nye faset(altså forandret) og det står:

SUPER 24 BIT 192 KHZ DAC BY MHZS "WHICH BETTER THAN CS OR BB DAC"

noen som har denne versjon eller vet hva det er? :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet ut den nye MHZS cd88g? Minner om MBL med ny DAC!
    Jeg var dessverre så dum at jeg solgte min MHZS cd88F, men jeg vurderer å gå til innkjøp av cd88g da den umulig kan være dårligere..Sammenliknet med min Copland CDA289 til nærmere 30.000,- syns jeg faktisk MHZS`n spilte hakket varmere, bredere og mer oppløst og det var med standard kinesiske rør.. En skam at fler ikke har fått opp øynene for disse spillerne!

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

fikk en slik i midten av November riktig nok en CD88F, vet ikke hva som skiller F og G... det er samme DAC i de ihvertfall...

den låter meget godt! er super fornøyd med den... litt følsom på vibrasjon så noe dansing funker nok dårlig hos meg, men det kan bare være min og har man betong gulv er det nok ikke noe problem...

jeg laget noen silikon dempere til hver spike som hjalp godt

ble borte et par gamle Ampex made in Holland i posten, så jeg får tilsendt et par nye nå... det skal vistnok heve lyden enda mer

Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Noen som har testet ut den nye MHZS cd88g? Minner om MBL med ny DAC!
    Jeg var dessverre så dum at jeg solgte min MHZS cd88F, men jeg vurderer å gå til innkjøp av cd88g da den umulig kan være dårligere..Sammenliknet med min Copland CDA289 til nærmere 30.000,- syns jeg faktisk MHZS`n spilte hakket varmere, bredere og mer oppløst og det var med standard kinesiske rør.. En skam at fler ikke har fått opp øynene for disse spillerne!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Hei

fikk en slik i midten av November riktig nok en CD88F, vet ikke hva som skiller F og G... det er samme DAC i de ihvertfall...

den låter meget godt! er super fornøyd med den... litt følsom på vibrasjon så noe dansing funker nok dårlig hos meg, men det kan bare være min og har man betong gulv er det nok ikke noe problem...

jeg laget noen silikon dempere til hver spike som hjalp godt

ble borte et par gamle Ampex made in Holland i posten, så jeg får tilsendt et par nye nå... det skal vistnok heve lyden enda mer
    Jeg har selv hatt cd88F og var veldig fornøyd med den. Men det er ikke samme spiller da cd88G har fått ny DAC (Ordentlig BB denne gangen) ny "high-end" strømforsyning og benytter russiske rør. Mtp rørene tror jeg det er liten forskjell.. Men selve utførelsen er meget lekker da den har blank sort front med gullfargede knapper og ring rundt displayet.

Jeg lurer på om jeg skal gå til anskaffelse av en slik da jeg var meget fornøyd med cd88F. Erfaringsmessig har en god strømforsyning sinnsykt mye å si..

Mr.Lampizator var meget fornøyd med denne spilleren da han mente de hadde byttet ut alt som ikke fungerte med gode ting så spilleren ble det perfekte kupp under 30.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til feilsøk på MHZS CD66F...

Hei !
    Jeg tok sjansen på en CD66F, og fikk den levert torsdag kveld forrige uke. Etter en snau times spilling forsvant lyden. Jeg prøvde nye plater, kabler osv, uten å finne noen løsning. Jeg åpnet spilleren for å se etter eventuelle sikringer som var gått, men fant ingen. Etter å ha motert den igjen og plundret videre med x antall cd-er kom lyden plutselig tilbake like plutselig som den forsvant.

Glad og lykkelig, dog med et snev av usikkerhet..., tok jeg meg tid til å lytte litt før jeg gikk til sengs. Fredag og lørdag spilte den feilfritt, men da søndagen opprant (med ti nyanskaffede plater:evil: ) var lyden vekk igjen.

Har feilsøkt etter beste evne uten å lykkes denne gangen. Spilleren leser tilsynelatende som den skal, og en test på en av ungenes PC som har optisk inngang fant vi ut at den spiller som den skal.

Feilen må så vidt jeg kan skjønne ligge i en eller annen komponent i DAC eller utgangstrinn. Det som er litt spesielt i så måte er jo at den er død i begge kanaler.

Er det noen som kan så mye om oppbygningen av en CD-spiller at de tør spå noe om hvor feilen kan ligge ?

Hadde satt utrolig pris på litt hjelp og støtte...

mvh:
    Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mhzs Cd66f...

Hei er det noen som kan si meg hvor jeg får tak i nye rør til denne cd66F ?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

E-bay

Sitat Opprinnelig postet av Roald Tønnesen
    Hei er det noen som kan si meg hvor jeg får tak i nye rør til denne cd66F ?
    Prøv på http://www.ebay.com

Søk etter: tubes, vacuum tubes, nos tubes ect ect ect...

Men vær obs på hva/hvilke rør du kjøper. Mye useriøse selgere som påstår de selger nos-rør, men som viser seg å ikke være det...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •