Beste Blu-Ray spiller? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 101
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjodnes
    Hvor har du det fra at LG BH200 er 2.0 kompatibel?? Hvis det stemmer + at den kan bytte Blu-ray soner med fjernkontrollen + spille pal-dvd. Da begynner jo dette å ligne en maskin man bare må skaffe seg. Så får det være en bonus på toppen at man kan låne HD-DVD'er av dem som satset på det formatet.
    Den har all HW som trengs for å være 2.0 kompatibel. Trenger bare en FW fra LG for å bli det. Iallefall hva jeg har lest meg til. De fleste tror FW kommer. Dog noe diskusjon rundt temaet på avsforum. Krysser fingrene for det iallefall.

Om ikke annet så vil den kunne spille av BD-Live plater. Har en demo/trailerBD på Hancock filmen som er BD-Live. Den spiller iallefall.

Hva HDDVD plater angår så er det nesten enklere å kjøpe filmene selv. Snittet på det jeg har kjøpt så langt ligger under 50kr/stk
    Om du da ikke har mange snille røde venner. Mine venner var blåøyde fra starten, så jeg får heller låne den typen.

Newcomer vist sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Sony kommer med noen ny spiller snart med profil 2.0 og Ethernet tilkobling. Ønsker å fjerne PS3'en fra stua slik at kona blir fornøyd.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony BDP-S550 kommer i oktober. Den har 7.1 analog ut, støtter alle HD-formater som bitstream og LPCM, og har 2.0 profil og ethernet port.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic gikk seirende ut i Lyd og bilde: Test av seks Blu-ray-spillere - VG Nett om Lyd og bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Panasonic gikk seirende ut i Lyd og bilde: Test av seks Blu-ray-spillere - VG Nett om Lyd og bilde
    Kjedelig test... testet bd30 og ikke bd50? bd1400 og ikke 1500?
    Og er det ikke "alle" som sier at PS3 er bedre enn de fleste på SD/DVD?
    Sitat fra testen: "PS3 er imidlertid ikke like overbevisende som DVD-spiller og som CD-spiller."
    Hmmm... min PS3 har ihvertfall bedre bilde fra DVD enn min Samsung BD1400.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig! I testen får Samsung BD-P1400 terningkast 6 og svært gode kritikker. Håper og tror BD-P1500 er er forbedring. Det er i alle fall den spilleren jeg nå har mest lyst på etter at jeg bestemte meg for å bytte til receiver som dekoder HD-formatene.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det så ut som en mest for pengene test.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og lurer på det samme selv.

HAr ps3 som jeg bruker til bluray og dvd nå. At ps3 gjør en dårligere jobb på dvd tror jeg bare er tull. Man skal ikke tro på alt man leser...
    HAr vurdert samsung sin nye 1500, men virker som kvaliteten på samsung sine BD spillere er litt tvilsom..
    For min del har jeg kommet frem til at dte beste må være å sitte på gjerdet å vente frem til jul. Da har nok de fleste modellene blitt sluppet.
    Trenger selv bare en BD spiller som kan sende alle formater som Bitsteam. Men det er klart at det har mye å si hvor god lyd og godt bilde den gir.
    Rundt jul har nok også de fleste spillere fått oppgradert til 2.0 profil, så da kan man jo se en sammenlikningen av hvor gode muligheter alle de forskjellige spillerene gir. Dessuten får man sett på erfaringene til de som har kjøpt seg spillerene med en gang de ble sluppet. Og de erfaringene stoler jeg mer på enn tester i diverse blekker.
    For min del er både panasonic, sony, denon, pioneer og onkyo høyst aktuelle. Men skal jeg kjøpe en BD spiller, skal den være komplett med de nyeste funksjonene, slik at den ikke blir helt utdatert på 6 mnd. Den skal også fungere feilfritt og ha rask oppstartstid.

Hvis jeg måtte kjøpt BD spiller idag, ser det ut som pioneer sin Lx-71 er noe av det bedre man får kjøpt.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste til nå er vel den kommende Pioneer BDP-51FD. Norge: september 2008.

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...d-blu-ray.html
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Sony BDP S550 generelt vil bli bedre en Pioneer BDP 51FD.

Oppscalering av DVD vil Pioner ha Silicon Optix Reon men Sony vil vel antakelig ha den mye bedre Silicon Optix Realta.

Pioneer er bare profile 1.1 men Sony blir profile 2.0

Man vil sikkert finne eksempler på enkelt ting som er bedre ved den ene eller andre.

Kanskje Pioner med Wolfson DAC til analog utgangene har valgt bedre DAC en Sony men da må man jo være interesert i analog utgangene for at prisen man betaler ekstra skal ha sin verdi.

Nye Samsung BD-P2500 blir også en spiller som kommer snart og vil bli en like komplett spiller som Sony 550

Pioneer BDP-LX91 vil bli en profile 2.0 spiller og bedre enn BDP 51FD

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor slippes det BD-spillere med "gammel" profil? Er ikke det "two steps back"?
    Skjønner det kan være økonomi i det, men at det er interesse for det synes jeg er rart når man tenker på receiver-markedet. Der er jo "alt" gammelt kun et par uker etter release.

Hilsen gjerdesitter...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Tror Sony BDP S550 generelt vil bli bedre en Pioneer BDP 51FD.

Oppscalering av DVD vil Pioner ha Silicon Optix Reon men Sony vil vel antakelig ha den mye bedre Silicon Optix Realta.

Pioneer er bare profile 1.1 men Sony blir profile 2.0

Man vil sikkert finne eksempler på enkelt ting som er bedre ved den ene eller andre.

Kanskje Pioner med Wolfson DAC til analog utgangene har valgt bedre DAC en Sony men da må man jo være interesert i analog utgangene for at prisen man betaler ekstra skal ha sin verdi.

Nye Samsung BD-P2500 blir også en spiller som kommer snart og vil bli en like komplett spiller som Sony 550

Pioneer BDP-LX91 vil bli en profile 2.0 spiller og bedre enn BDP 51FD
    Etter hva jeg har lest, så vil Pioneer ha langt fler og bedre innstillingsmuligheter på bildet enn Sony S550.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må vel Sony BDP S550 slippes ut så man får sett hva den greier og ikke greier og hva den er sterkere eller svakere på.

Er alle som venter på sony S550 like uheldige som de som ventet på S350 fra release spesifikasjonene kom til det faktiske produkt i butikk så behøver ikke S550 bli allverden.
    (S350 hadde mange mangler og endringer som ferdig produkt i fohold til hva som var pappir spesifikasjoner i Februar presse release)
    (kan jo gå andre veien også at S550 blir bedre en lovet men først må den gis ut så får man se)

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Hvorfor slippes det BD-spillere med "gammel" profil? Er ikke det "two steps back"?
    Skjønner det kan være økonomi i det, men at det er interesse for det synes jeg er rart når man tenker på receiver-markedet. Der er jo "alt" gammelt kun et par uker etter release.

Hilsen gjerdesitter...
    Den eneste forskjellen på BD 1.1 og 2.0 profil er internett-tilkobling. På sett og vis kan det være greit å slippe at filmstudioene vet hvilke filmer jeg ser til enhver tid... Men det åpner jo for mye ekstramatriale, for spesielt intresserte.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Først må vel Sony BDP S550 slippes ut så man får sett hva den greier og ikke greier og hva den er sterkere eller svakere på.

Er alle som venter på sony S550 like uheldige som de som ventet på S350 fra release spesifikasjonene kom til det faktiske produkt i butikk så behøver ikke S550 bli allverden.
    (S350 hadde mange mangler og endringer som ferdig produkt i fohold til hva som var pappir spesifikasjoner i Februar presse release)
    (kan jo gå andre veien også at S550 blir bedre en lovet men først må den gis ut så får man se)
    Enig i det meste, men jeg trodde den eneste forskjellen mellom S350 og S550 var at sistnevnte kunne dekode alle formatene. Det er vel heller ikke bekreftet hva slags bildebehandling S550 får, så vi må vente å se.

Ellers så skulle de to være ganske like hva angår bildebehandling. I hverfall i følge disse spesifikasjonene:
    ITpro - Informasjonsteknologi. Enkelt og greit.

Magefølelsen min sier at S350 og S550 leverer identiske bilder. Og da ser det ut til at Pioneer sin BD-spiller har overtaket...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en som ikke har råd tid å bytte BR-spiller i hytt og pedal, så er det egentlig en frusterende periode akkurat nå med tanke på hvilken spiller man skal kjøpe :-?
    En spiller får terning 6 i ei blekke, for å bli slaktet i en annen... profil ditt og profil datt, og nye spillere kommer hele tiden... gleder meg til den dagen jeg har fått mannet meg opp til å trykke på "bestill"-knappen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å slakte en av de siste BD-spillerne blir vel litt useriøst. Kan ikke huske å ha lest det noen sted?

Uansett må man jo spørre seg selv hva man vil ha. Jeg har en PS3 som jeg kommer til å beholde. Derfor er det for meg ikke viktig at en fremtidig stand-alone spiller har BD-Live. Det viktigste for meg er hva den klarer av bildekvalitet, at den kan sende bitstream over HDMI og at bildekvalitet på SD samt 576i over HDMI er mulig. For meg er det da kun to spillere som er aktuelle, og det er Sony S350 og Pioneer BDP-51FD.

Av andre to kjempegode spillere er det Panasonic BD30 og Samsung BDP1500. Av det jeg har lest, så er det veldig vanskelig å se forskjell mellom de nyeste BD-spillerne og PS3 hva angår bildekvalitet med mindre man har 50" eller lerret.

Så skulle jeg ha anbefalt deg en spiller akkurat nå, som leverer det meste til en bra pris; så må det bli Sony S350
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her en tabell jeg har laget som sammenligner diverse nøkkelparametre for noen av de mest kjente BD-spillerne:

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Den eneste forskjellen på BD 1.1 og 2.0 profil er internett-tilkobling. På sett og vis kan det være greit å slippe at filmstudioene vet hvilke filmer jeg ser til enhver tid... Men det åpner jo for mye ekstramatriale, for spesielt intresserte.
    Betyr dette at 2.0 kobles opp mot nettet enten en vil eller ikke?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Enig i det meste, men jeg trodde den eneste forskjellen mellom S350 og S550 var at sistnevnte kunne dekode alle formatene. Det er vel heller ikke bekreftet hva slags bildebehandling S550 får, så vi må vente å se.

Ellers så skulle de to være ganske like hva angår bildebehandling. I hverfall i følge disse spesifikasjonene:
    ITpro - Informasjonsteknologi. Enkelt og greit.

Magefølelsen min sier at S350 og S550 leverer identiske bilder. Og da ser det ut til at Pioneer sin BD-spiller har overtaket...

Med BD leverer de sikkert samme bilder.
    Scalere DVD tror jeg S550 kommer med bedre chip.

S350 har bare 2.0 stereo analog ut (var lovet 7.1 men ble ikke noe av)
    S550 er lovet 7.1 analog ut + samme 2.0 stereo som S350

S350 var lovet profile 2.0 men ble levert med 1.1
    S550 er lovet profile 2.0

S350 var lovet decoding og bitstream av alle HD lyd codec men mangler vel decoding av DTS HD MA.
    S550 er lovet decoding og bitstream av alle HD codec

S550 vil vel ha noen få finesser/detaljer mere en 350 som ----->
    S550 -> 1GB Memory included , Back-lit Remote Commander (Blue LED)
    S350 NOT

BDP-S350 vil jo kunne oppdateres til profile 2.0 når man har kjøpt minne brikke og firmware er klart , også DTS HD MA vil komme med firmware men det tar jo en stund

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •