Philips 963SA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 963SA?

tenkte å skaffe meg ny dvd spiller, har tenkt litt på Philips DVD 963SA, siden det er så mye snakk om den, og siden Philips DVP900SA ikke har kommet enda,(eller har den?) men klin umulig å finne noen som har og selger disse spillerene! kan noen hjelpe meg der? ps: ja har sett annonsert brukt til 3400,-kr, men blir for dyrt brukt

hvis dette blir vanskelig har noen her tips på noen bra spillere rundt 5000kr ? har forøvrig yamaha RXV-1400

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Jeg vil iallefall ikke anbefale deg en 963SA. Jeg har bare hatt masse problemer med den, og er nå på jakt etter en annen spiller.. (om du ser poster jeg har kommet med om denne, så forstår du kanskje)

((forøvrig, det kan jo hende at akkurat _jeg_ var uheldig. ))

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel svært mange som har vært plaget med denne så det er ikke bare deg.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh, greit..så ser jeg ikke etter den mere da :lol: men noen andre spillere som kan annbefales? noen som har erfaringer med yamaha DVD-S830 ?

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er solgt forbasket mye av denne spilleren også da! Langt flere eksemplarer enn enkelte konkurrenter. Det er forøvrig underlig at verken jeg eller mine kunder har hatt problemer med spilleren. I alle fall ikke noe verre enn noe småtteri som lot seg ordne gjennom en firmware-oppgradering... For de rapporterte feilene på internettforum har nesten alltid vært i softwaren og ikke noe teknisk ved produktet. Sånt prat om at den blir for varm rister jeg på hodet av. Den står kontinuerlig på hos meg på jobben. Hvis noen synes den er for varm eller bruker den mer enn meg på jobben(opp til 10 timer) vitner det om enkeltes velutviklede evne for flisespikkeri, evt et akutt behov for noe å fylle fritiden med.

I likhet med flere andre håper jeg Philips klarer å luke ut flere software-feil på forhånd denne gangen, slik at vi slipper noen runder med oppgradering. Oppgraderingen går riktig nok kun ut på å spille av en CD i spilleren i noen minutter. Mitt eneste problem med spilleren var at den nektet å spille av EN bestemt CD. Jeg spiller mye forskjellig musikk og har derfor testet ut ganske mye på den. Etter oppgraderingen forsvant dette problemet.
    Uansett, Philips har kanskje med 963SA fått en rekke nye kunder innenfor visse kretser de ikke har noe godt rykte hos i utgangspunktet(lydfreaker osv). Disse kundene bruker kanskje enkelte produkt på en mer krevende måte enn en vanlig konsument. Dette byr igjen på nye utfordringer for Philips skulle jeg tro.

Denne tråden gjelder i utgangspunktet om det lønner seg å kjøpe å kjøpe 963SA. Jeg kan på det varmeste anbefale spilleren da den er fantastisk bra til prisen, men nå er det ikke så veldig lenge til DVP900SA kommer. Den var i utgangspunktet planlagt på sensommeren/høsten 2004, men jeg får en oppdatering på dette i neste uke da jeg skal på kurs hos Philips.

-Kjetil-

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, selv om mange har opplevd negative hendelser med den spilleren så ver det fristendes å prøve spilleren til den nye kommer iallefall, ikke snakk om høye prislappen uansett, det som er problemet mitt er at jeg finner ingen steder å kjøpe spilleren fra! så hvordan kan denne skaffes????

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 963 surrer og går enda den. Har ikkje hatt nokon problem med den. Denna spelaren ska eg alder kvitta meg med. 8)

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    takker for svar, selv om mange har opplevd negative hendelser med den spilleren så ver det fristendes å prøve spilleren til den nye kommer iallefall, ikke snakk om høye prislappen uansett, det som er problemet mitt er at jeg finner ingen steder å kjøpe spilleren fra! så hvordan kan denne skaffes????
    Da har du litt av en utfordring. Spilleren er gått ut av produksjon!
    Ditt eneste håp er enkelte restlager og utstillingsmodeller...

-Kjetil-

Newcomer intel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Min 963 surrer og går enda den. Har ikkje hatt nokon problem med den. Denna spelaren ska eg alder kvitta meg med. 8)
    Ikke jeg heller!
    Jeg kjøpte en 963 etter faktisk å ha lest om dens fantastiske egenskaper bl.a. her på forumet.
    Har gjort den sonefri og oppgradert firmware 2 ganger uten noen som helst problemer.
    Mange som har sett DVD hos meg har kommentert kvaliteten

Denne blir hos meg leeeenge...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor produserer de ikke den lenger? spilleren er jo en stor "hit" da, virker litt rart..hoff, blir vanskelig å skaffe :roll:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må belage deg å gi over 3.000 kroner for den brukt. Selv solgte jeg min for over 3.000 pent brukt i år. Dersom du kommer over et "røverkjøp" brukt, bør du jo være på vakt og sjekke at spilleren ikke er en "mandags-spiller", men det er vel lettere sagt enn gjort.

Glem en brukt 963 og gå for den nye 900SA, er mitt tips. Selv venter jeg til sensommeren.

PS: Hva med en Sony DVP-NS730 (underkant av 2.000) eller Sony DVP-NS930 (underkant av 4.000)?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tror du må belage deg å gi over 3.000 kroner for den brukt. Selv solgte jeg min for over 3.000 pent brukt i år. Dersom du kommer over et "røverkjøp" brukt, bør du jo være på vakt og sjekke at spilleren ikke er en "mandags-spiller", men det er vel lettere sagt enn gjort.

Glem en brukt 963 og gå for den nye 900SA, er mitt tips. Selv venter jeg til sensommeren.

PS: Hva med en Sony DVP-NS730 (underkant av 2.000) eller Sony DVP-NS930 (underkant av 4.000)?
    Jeg har funnet steder i england å bestille fra da, er jo ganske risky egentlig, men får mere & mere lyst på spilleren da, den koster 339 £ (ca 4000kr nok) ? ja hørt at den sony DVP-NS930V er bra, men vet ikke om den tilføyer så mye mer en den jeg har fra før (H/K DVD 25) noen som kan anbefale yamaha DVD S-830?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var en til salg på audio.no, men den er kanskje borte nå...
    Niels

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av intel
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Ikke jeg heller!
    Jeg kjøpte en 963 etter faktisk å ha lest om dens fantastiske egenskaper bl.a. her på forumet.
    Har gjort den sonefri og oppgradert firmware 2 ganger uten noen som helst problemer.
    Mange som har sett DVD hos meg har kommentert kvaliteten

Denne blir hos meg leeeenge...
    Hvordan har du gjort den sonefri? Hvordan oppgradere firmware? Er ikkje heilt inne på detta med "firmware" :shock:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Putt heller penga i en HTPC... er ikke mange kronene du må ut med for å mekke en PC som matcher 963 nå uansett...

Hadde 963 innom en dag for en stund siden, men ble ikke imponert over bildekvaliteten kontra Laptopen min. Men kanskje om bruken er beregnet til lyd...

Uansett kostet 963 under 3000 spenn ny på Siba når jeg kjøpte den, så selger man dem brukt for den prisen nå så får man godt betalt.

Sikkert en grei spiller for øvrig, tross alle softwareproblemene...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har gitt opp den spilleren, finnes sikkert noen nye spillere på markedet som kan måle seg opp til den spilleren, kanskje marantz DV-6400? sikler litt på den om dagen :lol: noen som har noen erfaringer med den?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, htpc er sikkert bedre for nogen, men vil man ha sacd og dvd og har en analog forstærker er der ingen andre mulighet enn en kombi spiller.
    Marantzen, der kommer vel snart en ny model også. Hvad med en Pioneer 668 ??
    Niels.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått med meg at det er mulig å "bygge" om scart utgangen på Philips 963 slik at man kan få glede av progressiv 520p på RGB utgangen.

Noen som vet hva inngrepet innebærer?

Mvh

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •