Resume på Blu-Ray?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Resume på Blu-Ray?

Hvordan profil må man ha på en BD spiller for at den skal ha resumefunksjon? Beggynner å bli møkkalei av at det nesten ikke går an å gå på do etter å ha satt filmen på pause, for så å komme tilbake å se at spilleren har gått i Stopp. Forbaska irriterende å må gå igjennom hele ruklet for å sette på filmen der man satt på pause. Har dette med profiler å gjøre, eller er det plata? Noen plater resumer som bare det, mens andre må man gå igjennom og vente så lenge før man finner siste punkt :|

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel egentlig svart på det selv, det ligger på plata...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du har vel egentlig svart på det selv, det ligger på plata...
    Har vel forsåvidt det, men jeg mener å ha lest en plass at med en viss profil så skulle resume virke om man satte på pause på filmen, eller slo spilleren av, og når man startet opp igjen fant den punktet den ble stoppet på... mulig jeg har lest det i drømme, men tror egentlig ikke det heller.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger det på plata??
    Min Philips dvd 963SA husker de siste 25 film du har spilt, sett i filmen og den spør om du vil starte hvor du kom til sist......
    Se film, trykk stopp, gå på do, trykk play når du kommer tilbake og den starter hvor du var.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ligger det på plata??
    Min Philips dvd 963SA husker de siste 25 film du har spilt, sett i filmen og den spør om du vil starte hvor du kom til sist......
    Se film, trykk stopp, gå på do, trykk play når du kommer tilbake og den starter hvor du var.
    Denne "informasjonen" ligger implementert i alle dvd-plater, ergo kan f. eks. Philips lage en dvdspiller med et slikt minne. Dette fungerer ikke på BD (ennå) da det er total forskjellig teknologi, men det kommer nok etter hvert. Siden BD fremdeles er ganske nytt så er ikke alle slike standarder fastslått. Som sagt i tråden så finnes jo dette allerede på enkelte plater, men både platen og spilleren må støtte dette for at det skal fungere. Er nok derfor du har lest det, jeg syns også å huske å ha lest engang at nå støttet PS3 denne funksjonen, men om det var en rein PS3 update eller om det var en BD-profil det husker jeg ikke.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Dette fungerer ikke på BD (ennå) da det er total forskjellig teknologi, men det kommer nok etter hvert. Siden BD fremdeles er ganske nytt så er ikke alle slike standarder fastslått. Som sagt i tråden så finnes jo dette allerede på enkelte plater, men både platen og spilleren må støtte dette for at det skal fungere. Er nok derfor du har lest det, jeg syns også å huske å ha lest engang at nå støttet PS3 denne funksjonen, men om det var en rein PS3 update eller om det var en BD-profil det husker jeg ikke.
    Dette ble sagt om versjon 2.20 oppgraderingen i mars:

PlayStation 3's upcoming 2.20 firmware will include Blu-ray Disc Profile 2.0 (known as "BD-LIVE")

- A new "Resume play" option will enable PS3 to start Blu-rays or DVDs at the point they were stopped, even if the disc was removed.

Vil resume-play funke på alle spillere med BD profile 2.0 da?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noticed BD "Resume Play" Using a Regular BD Player? - AVS Forum
    takk for forklaring. Det er intet mindre enn latterligt at en sånn feature ikke er på plass, helt utroligt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •