Trenger hjelp til innkjøp av avspiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til innkjøp av avspiller

Jeg fortsetter min bying-spree og skal nå ta til innkjøpt av ny dvd/cd spiller.
    Det jeg hittil har kjøpt er:
    - Cambridge 540A v.2 forsterker
    - B&W DM605 høyttalere

Hovedfokus er på musikk, men jeg vet at jeg i høst kommer til å kjøpe en 37" flatskjerm, og vil gjerne ha en spiller som ihvertfall har grei bildekvalitet og oppskalering til 1080.

Det jeg mest vurderer nå er en CAMBRIDGE 540D v.2 som jeg regner med vil passe bra til forsterkeren. Noen som vet bildekvaliteten på denne?

Et ekstraspørsmål: Ved kopling mellom spiller og tv: Bruke HDMI eller DVI, har det noe å si? Når jeg uansett kommer til å kjøre lyden med phono til forsterkeren.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Praktisk er det med HDMI om skal du ha lyd på tv uten å måtte ha på forsterkeren hver gang. (da har du et valg)
    DVD spilleren du nevner har HDMI ut
    Har tv en DVI inn så må du ha overgang eller kabel som har HDMI kontakt i ene enden å DVI i andre.
    Med HDMI ---> DVI får du neppe brukt oppscaleringsfunksjon i DVD spiller om du ønsker det.
    Med HDMI til DVI er det ikke sikkert 1:1 pixelmapping fungerer.
    Prismessig blir ene eller andre valget av ren HDMI eller HDMI -->DVI kabel det samme men siden du spør så ville jeg valgt HDMI (uten tvil om denne tv har HDMI inn)
    Dette for å utelukke de fleste HDMI --> DVI problemer men også for å få alle praktiske ting med HDMI som DVI ikke gir.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •