Jeg har kjøpt meg dvd-spiller.. Denon DVD-1940 i hus! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 174 av 174
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg synes det høres ut som overraskende mye rabatt jeg. Nesten 10 prosent

Pluss jeg fikk med scart kabel.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ok, på denne så står det at "audio out" er til stereo-anlegg bl.a.
    Ja, det står der på nesten alle jo. Men kanskje Denon er bedre på det, sjekk litt på nettet kanskje, audio ut inneholder uansett en mikser.
    Men, har du separat dac vil du jo benytte digital ut fra dvd´en til den, eller ? Det gjør jeg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, det står der på nesten alle jo. Men kanskje Denon er bedre på det, sjekk litt på nettet kanskje, audio ut inneholder uansett en mikser.
    Men, har du separat dac vil du jo benytte digital ut fra dvd´en til den, eller ? Det gjør jeg.

Nei, jeg har ikke noen dac.. ennå..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har en integrert stereo forsterker med digital inngang, vil man få med LF sporet på film da? Altså, mixer de fleste dvd-spillerne inn LF kanalen i stereo på digital utgangen? Eller gjelder det samme som på analog utgangene her?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet analog-delen på denon'n og den er ganske bra, langt i fra så bra som talk-spilleren min, men bra. Jeg synes den er bedre en den andre cd-spilleren jeg har (Rotel rcd-02). Og det er jo en spiller som for ikke mange år siden kostet rundt 5k.. Så da er det jo greit!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på nettet ang. spilleren det den får minus for er surround lyden, mens analog-delen får meget bra omtale rundt forbi. Spesielt skal den være bra på sacd..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål til folk der ute.. hdmi-lyset står å blinker.. kan en skru denne av?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Mener det var en knapp for å velge mellom ulike HDMI-oppløsninger samt å skru HDMI helt av på fronten på DVD-spilleren. Sett HDMI-utgangen til off så forsvinner lyset om jeg husker korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Tv`n ikke står på vil dette lyset blinke så lenge Hdmi-utgangen står på. Sett hdmi på fronten av spilleren til "off" så forsvinner lyset. Ganske irriterende at man må frem til spilleren for å gjøre dette hver gang man skifter mellom cd og dvd....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker dere!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware 1.05 ute på nett til 1940'n

DENON Download&Support

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kan også sette på pure direct, da skal vel de fleste lamper slutte å lyse...

Har selv Denon1940 og synes analogdelen funker meget bra, synes den funket ekstra bra i kombinasjon med Pioneer A120 forsterkeren min.
    Jeg synes nesten lyden er bedre enn bilde på 1940, men det kan ha noe med kvalitet på tvn min å gjøre også. Har hørt andre skryte av bildebehandlingen.
    Selv kjører jeg heller bilde ut via component og progressive scan istedenfor å bruke HDMI og synes jeg får bedre bilde av det, noe jeg synes er litt spesielt.

Føler meg litt dum som solgte Pioneer forsterkeren... får nemlig ikke like oppløst lyd med Yamaha receiveren men er ellers fornøyd med lyden i den også....
    Bare det at Pioneer hadde bedre oppløsning til musikk.
    Jimi Hendrix hørtes fantastisk ut i den komboen, selvom jeg ikke vanligvis pleier å høre så mye på den karen.

Personlig synes jeg 1940dvd til musikk dvd må være et meget bra valg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan ikke jeg si jeg har hørt så mange andre dvd-spillere, men at det fungerer greit er det ingen tvil om.. Prøve å bytte signalkabler hos meg, bruker MIT noe jeg tror er feil, da jeg tror at denon'n allerede har en ganske "fet" lyd i seg.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har endt opp med Qed analog audio ledninger, synes de gir ganske fetere lyd enn annet jeg har prøvd.

Synes audioledninger nesten er det viktigste i forhold til andre ledninger...
    Har merket litt forskjell på HDMI i forhold til farge også, men hører andre si at det ikke er mulig. Produsentene mener jo noe annet igjen....

Det viktigste er jo uansett ikke at det er så dyrt som mulig bare det passer greit sammen med oppsettet.

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •