Jeg har kjøpt meg dvd-spiller.. Denon DVD-1940 i hus! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 174
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ser at Philips DVP3120 har en fast pris på elkjøp på 499, det samme som de skulle ha for'n på expert i stavanger.
    ok, extraexperttilbud på Sørlandet m.a.o.

JEG ville nok valgt Pioneeren hvis det står mellom den og Philipsen.

Men er ikke 535'en i sort (heter den ikke 525 i sølv???)

Pioneer DV-525 - Review - Pioneer DV525 or DV535

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vegamannen: Igjen driver du og synser uten å ha noen referanse til det du snakker om. At du tviler på noe, er et fullstendig meningsløst utsagn, og kan, hvis den rette( eller gale) tolker deg feil, føre til at noen tar en beslutning på feil grunnlag.

Det hjelper jo ikke hvis produsent har mikset det slik at mesteparten av bassen ligger i LFE-sporet, og ikke i frontkanalene? Vet jeg kverulerer litt nå, men siden dette er et opplysningforum mener jeg at det kan være greit å være litt presis. Ved å ikke ha en sub tilkoblet, får du altså ikke hørt musikken slik den er ment å høres, så lenge det ikke er et PCM spor på plata. Og har du sett samme film med og uten sub, så tenker jeg du revurderer utsagnet ditt...

Som sagt, jeg hevder ikke at det ikke låter bra uten sub, bruker det ikke selv, men potensialet utnyttes ikke fullt ut.
    Joda.. Men her må vi se det beste i situasjon. Og subben spiller i lag med bassen til frontene når vi kjører lyden ut i stereo. Mangler det noe får vi bare se bort i fra dette da det da kreves en surround reciver. Noe som Hoj ikke har eller skal ha seg med det første. Selvfølgelig vil det komme lyd fra subben.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. vet ikke - den er i sølv den han har - tror jeg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktelig synd at denne bare er i svart:
    Welcome to L-Sound!

For det tror jeg er et knalltilbud !

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Selvfølgelig vil det komme lyd fra subben.

Det gjør det med cd-spilleren også.. heldigvis!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ta en titt på Cambridge. Vil passe utstyret ditt ganske godt også

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Men ta en titt på Cambridge. Vil passe utstyret ditt ganske godt også
    Hm.. kan jo ikke bli billigere en dette..

Hjemmekino - DVD-spiller | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE DVD89 DVD-spiller

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det var imponerende billig

Skjønner ellers ikke helt denne tråden jeg.:?

Ser du har Magnepan MG12 høytalere HoJ, og kan godt skjønne at du liker stereo lyden i et slik oppsett. Har selv hatt noen eldre Magnepan høytalere i lytterommet i lange perioder, og liker meget godt Magnepan sine høytalerkonstruksjoner med sin kasseløse spillestil med store mebran areal både i bass og diskant, at høtalerene og rommet nermest forsvinner når man sitter i sweetspot, med riktig plassering av høytalerene osv..

Det jeg ikke helt forstår i denne tråden din, (bortsett fra at jeg først ikke helt trodde noen AV intereserte hadde en VHS spiller og ingen DVD spiller frem til sommeren 2008) er at du virker meget neggativ til flere kanaler enn 2 og 5.1 oppsett generellt, men vil gjerne få ut LFE lydsporet med introduksjon av en DVD spiller og ønsker å ha en dynamisk subwoofer i et slik stereo oppsett, samt vurdere billig DVD spillere som har elendige komponeneter i den analoge lyddelen, dersom den utvendige fargen på boksen er riktig....

Med 1 stk subwoofer(selv i senter) er det etter min mening ikke lenger et 2 kanals oppsett (her er det sikkert mange som er uenig med meg), og som du nå ved flere anledninger og sammen med Vegamannen angir som det eneste riktige.

En annen ting jeg stusser på er er pga MG12 sin konstuksjon med et meget stort membran areal og dipole konstruksjon, som i sin tur gir en helt spesiell måte å spille rask bass på (ganske forskjellig fra dynamiske kasse høytalere, men kanskje mere riktig i forhold til en troverdig bass gjengivelse), så skjønner jeg ikke helt disse tingene rundt subwooferen.

Greit nokk at en MG12 ikke spiller med serlig mye lydtrykk ned i 20hz (hvis man ikke driver en spesiell form for nærfelts lytting), og det sikkert hjelper på å bruke en sub for å få oppsettet mere "fullfrekvent" og mere gøy faktor på enkelte typer musikk, men med introduksjonen av en subwoofer, så får du vel straks en problemstilling rundt utfasing og riktig plassering osv som minner veldig om de problemene man har i 5.1 oppsett, uten muligheter for rom korreksjon og justeringer utover det som måtte være på subwooferen, og plasseringen av denne.

Hadde du f.eks hatt 2 stk subwoofere som løpetidsmessig og symetrisk kunne plasseres riktig i forhold til MG12 og samtidig kun ville bruke den tokanals analoge lyden uten LFE ut av DVD spilleren, så hadde jeg kanskje skjønt dette litt bedre...

Som hjemmekino entusiast er jeg også overrasket at det bare går ann å se ca en film i året, men det er vel godt man er litt forskjellig, og det er helt klart lov å ikke traske etter hverandre i en saueflokk eller være helt enige i et slikt diskusjons forum. Hadde det vært sånn, hadde det vel vært et meget kjedelig AVforum også tenker jeg... :-D

Mvh
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det jeg ikke helt forstår i denne tråden din, (bortsett fra at jeg først ikke helt trodde noen AV intereserte hadde en VHS spiller og ingen DVD spiller frem til sommeren 2008) er at du virker meget neggativ til flere kanaler enn 2 og 5.1 oppsett generellt, men vil gjerne få ut LFE lydsporet med introduksjon av en DVD spiller og ønsker å ha en dynamisk subwoofer i et slik stereo oppsett, samt vurdere billig DVD spillere som har elendige komponeneter i den analoge lyddelen, dersom den utvendige fargen på boksen er riktig....
    Når det gjelder vhs'n så sier det litt om hvor lite jeg ser på film osv. det viser også min tv. Jeg er ikke negativ til flerkanaler, men sier at det er ikke noe jeg kommer til å prioritere. Jeg liker godt stereo - og hører mye på musikk, dvd'n vil også brukes til musikk. Når det gjelder ønske om LFE så må jeg bare si at jeg var spørrende rett og slett fordi jeg ikke viste hva LFE var for noe, og sliter fremdeles med det. Fargen på boksen er viktig, da jeg vil at mer og mer skal stå i stil hos meg.
    Med 1 stk subwoofer(selv i senter) er det etter min mening ikke lenger et 2 kanals oppsett (her er det sikkert mange som er uenig med meg), og som du nå ved flere anledninger og sammen med Vegamannen angir som det eneste riktige.
    Jeg har ikke sagt at 2 kanals er det eneste riktige, men det riktige for MEG, har ingen problem med at andre velger noe annet, men jeg velger å IKKE satset på flerkanals-system. Hvor vidt det ikke lenger er to-kanals-system med en sub i midten, bryr jeg meg ikke noe om, bare det låter greit.
    En annen ting jeg stusser på er er pga MG12 sin konstuksjon med et meget stort membran areal og dipole konstruksjon, som i sin tur gir en helt spesiell måte å spille rask bass på (ganske forskjellig fra dynamiske kasse høytalere, men kanskje mere riktig i forhold til en troverdig bass gjengivelse), så skjønner jeg ikke helt disse tingene rundt subwooferen.
    Suben er til fordi jeg ikke kan spille så høyt, det ligger unger å sover rett over, og jeg har lyst til å høre litt bass.. Når jeg har tomt hus så er suben av.
    Greit nokk at en MG12 ikke spiller med serlig mye lydtrykk ned i 20hz (hvis man ikke driver en spesiell form for nærfelts lytting), og det sikkert hjelper på å bruke en sub for å få oppsettet mere "fullfrekvent" og mere gøy faktor på enkelte typer musikk, men med introduksjonen av en subwoofer, så får du vel straks en problemstilling rundt utfasing og riktig plassering osv som minner veldig om de problemene man har i 5.1 oppsett, uten muligheter for rom korreksjon og justeringer utover det som måtte være på subwooferen, og plasseringen av denne.
    Tja litt problemer med suben har jeg, men ikke mer en andre - men lyden på kassa (suben) liker jeg ikke - så drømmen er en åpen baffel dipol (eller to)
    Hadde du f.eks hatt 2 stk subwoofere som løpetidsmessig og symetrisk kunne plasseres riktig i forhold til MG12 og samtidig kun ville bruke den tokanals analoge lyden uten LFE ut av DVD spilleren, så hadde jeg kanskje skjønt dette litt bedre...
    Har prøvd to suber mange ganger, men problemet ligger som jeg sa over i lyden som kassesuber gir..
    Som hjemmekino entusiast er jeg også overrasket at det bare går ann å se ca en film i året, men det er vel godt man er litt forskjellig, og det er helt klart lov å ikke traske etter hverandre i en saueflokk eller være helt enige i et slikt diskusjons forum. Hadde det vært sånn, hadde det vel vært et meget kjedelig AVforum også tenker jeg... :-D
    Jepp vi er forskjellige.. Når jeg sier en film i året så tok jeg litt i.. Har jo sett en film alt i år - så det kan hende jeg kommer opp i to dette året, men i fjor så jeg ingen så da går det opp i opp.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvor mange jeg prøver å bestille til den fordelaktige prisen, så får jeg dette svaret:
    "Din handlekurv er tom"

Å, neidu HFK - det er ikke handlekurven som er tom, det er beløpet som er tomt!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he:-D

Har prøvd en del jeg også, makan til knallpris!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om jeg legger til en liten vare i kurven så får jeg dette til slutt:
    Vedlegg 34466

Har HFK noe å komme med når de selv har priset varen feil?

Jeg sendte ordren jeg - oppkrav. Så får vi se om varene kommer eller om det kommer en telefon fra HFK...............

OM jeg får varene til den prisen, så skal du FÅ den i sølv av meg, HoJ
    Men du må betale frakt fra Kr.sand til Stavanger.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Men om jeg legger til en liten vare i kurven så får jeg dette til slutt:
    Vedlegg 34466

Har HFK noe å komme med når de selv har priset varen feil?

Jeg sendte ordren jeg - oppkrav. Så får vi se om varene kommer eller om det kommer en telefon fra HFK...............

OM jeg får varene til den prisen, så skal du FÅ den i sølv av meg, HoJ
    Men du må betale frakt fra Kr.sand til Stavanger.

Takker!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettelse ang. filmer, dette gjelder hjemme hos meg!

Jeg er jo med på dette her..HTF - Livet begynner fra 30Hz... og nedover

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke vi skal ha forhåpninger om de spillerne, HoJ.

Her er utdrag fra kjøpsvilkårene:
    Vi forbeholder oss retten til forandre priser og spesifikasjoner uten varsel.
    Vi reserverer oss mot eventuelle trykkfeil samt for at varer er utsolgt fra lager.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder vhs'n så sier det litt om hvor lite jeg ser på film osv. det viser også min tv. Jeg er ikke negativ til flerkanaler, men sier at det er ikke noe jeg kommer til å prioritere. Jeg liker godt stereo - og hører mye på musikk, dvd'n vil også brukes til musikk. Når det gjelder ønske om LFE så må jeg bare si at jeg var spørrende rett og slett fordi jeg ikke viste hva LFE var for noe, og sliter fremdeles med det. Fargen på boksen er viktig, da jeg vil at mer og mer skal stå i stil hos meg.

Jeg har ikke sagt at 2 kanals er det eneste riktige, men det riktige for MEG, har ingen problem med at andre velger noe annet, men jeg velger å IKKE satset på flerkanals-system. Hvor vidt det ikke lenger er to-kanals-system med en sub i midten, bryr jeg meg ikke noe om, bare det låter greit.

Suben er til fordi jeg ikke kan spille så høyt, det ligger unger å sover rett over, og jeg har lyst til å høre litt bass.. Når jeg har tomt hus så er suben av.

Tja litt problemer med suben har jeg, men ikke mer en andre - men lyden på kassa (suben) liker jeg ikke - så drømmen er en åpen baffel dipol (eller to)

Har prøvd to suber mange ganger, men problemet ligger som jeg sa over i lyden som kassesuber gir..

Jepp vi er forskjellige.. Når jeg sier en film i året så tok jeg litt i.. Har jo sett en film alt i år - så det kan hende jeg kommer opp i to dette året, men i fjor så jeg ingen så da går det opp i opp.
    Skjønnte kanskje litt mer etter svaret ditt nå. :-D

Ellers kan vel introduksjonen av en egnet DVD spiller kunne rokke litt med den filmstatistikken din, det kan jo være en sammenheng mellom mangel av DVD spiller og antall filmer sett i heimen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er spørsmålet, jeg handler dvd-spiller i dag, maks 1.500,- Hvilken blir det?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et godt tilbud på DENON DVD-1940, noen som vet noe om den?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God på bilde, ikke så god på lyd. Er det lyd du vil ha, så er det Cambridge DV540V.2 og DVD89/99 så gjelder!

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •