Jeg har kjøpt meg dvd-spiller.. Denon DVD-1940 i hus! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 174
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Tenkte faktisk ikke på deg akkurat nå :-) Du ville jo ikke ha sort farge....

Men det er din tråd - sorry - hos meg er de analoge kablene koblet inn i receiver på "multi channel in" og den settes til "multi ch" for å få lyd ut på f.ke SA-CD. Da er vel receiveren bare å betrakte som en forsterker slik jeg har skjønt det ?? Eller hva marsboer ?

Jeg driter i hvem sin tråd det er.. - dette er meget lærerikt for meg - som knapt nok vet hva en dvd-spiller er:-D

Kan jeg hos meg koble høyre og venstre analog ut fra dvd'spilleren så til stereo-forsterkeren, og da få med suben? Slik det gjøres på cd-spilleren?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg driter i hvem sin tråd det er.. - dette er meget lærerikt for meg - som knapt nok vet hva en dvd-spiller er:-D

Kan jeg hos meg koble høyre og venstre analog ut fra dvd'spilleren så til stereo-forsterkeren, og da få med suben? Slik det gjøres på cd-spilleren?
    marsboer - hjeeeelp

se edit i mitt forrige innlegg - det funker veldig fint hos meg - men så var det det med om min receiver egentlig er å betrakte som en ren forsterker når den mottar og sender videre analoge signaler via de kablene...............

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du 100% sikker på at man ikke får LFE direkte til sub fra den analoge utgangen f.eks på denne DVD spilleren?

Vedlegg 34451

og i menyen på spilleren kan man velge:
    - stereo/surround 5.1/osv
    - subwoofer on/off
    osv
    Jo man får LFE ut på den utgangen jo. Men hvem er det som vil ha fullt referansevolum på sub-en til enhver tid, noe man får dersom man plugger denne direkte i suben? Husk at disse utgangene ikke er volumregulert i spilleren... Du kan jo selvfølgelig manuelt avpasse sub-en volummessig ved å springe frem og tilbake til suben hver gang man endrer lyttevolum, men det høres forferdelig tungvindt og vanskelig ut. Alternativt bruke en surround-pre/receiver som fungerer som volumkontroll for alle kanalene samtidig, men da er man tilbake ved utgangspunktet hvor surroundutstyr må anskaffes, noe som ikke var aktuelt.

HoJ: du kan koble slik du gjør med CD-spilleren ja. Det er vel den eneste muligheten du har uansett. Du vil få med sub-en på alt under delefrekvensen du har satt som vanlig. Men suben vil bare ikke få tilsendt LFE-kanalen der dette er lagt inn (dvs alle .1 lydspor (f.eks 5.1) Står det .0 bakerst (2.0) vil du få med all informasjonen i lydmiksen siden dette betyr at det ikke er et LFE-spor)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jo man får LFE ut på den utgangen jo. Men hvem er det som vil ha fullt referansevolum på sub-en til enhver tid, noe man får dersom man plugger denne direkte i suben? Husk at disse utgangene ikke er volumregulert i spilleren... Du kan jo selvfølgelig manuelt avpasse sub-en volummessig ved å springe frem og tilbake til suben hver gang man endrer lyttevolum, men det høres forferdelig tungvindt og vanskelig ut. Alternativt bruke en surround-pre/receiver som fungerer som volumkontroll for alle kanalene samtidig, men da er man tilbake ved utgangspunktet hvor surroundutstyr må anskaffes, noe som ikke var aktuelt.
    På min Oppo kan jeg regulere volumet - tror jeg......... men må inn via menyene.

Men hva med spørsmålet om en reciever og bruk av multi-ch, fungerer den da ikke som ren forsterker og betyr ikke det at HoJ kan koble til med analoge kabler parallellt med optisk/coax slik jeg gjør det?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men slik som hos meg.. som har stilt suben manuelt på suben, altså ikke på receiveren. Er det ikke å enkelt at dvd-spilleren er en kilde til lyd helt lik cd-spilleren.. ferdig med det?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Oppo kan jeg regulere volumet - tror jeg......... men må inn via menyene.

Men hva med spørsmålet om en reciever og bruk av multi-ch, fungerer den da ikke som ren forsterker og betyr ikke det at HoJ kan koble til med analoge kabler parallellt med optisk/coax slik jeg gjør det?

Jeg har ikke optisk\coax på min stereo-forsterker..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi ser hva marsboer svarer - jeg føler meg på ufattelig tynn is her nå..........

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette begynner å bli vanskelig.. Spørs om jeg ikke bare beholder vhs'n den har jeg sub på..

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JA

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    JA

Takk, da er det jo ikke noe problem..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da er det jo ikke noe problem..
    Bruk den som en vanlig cd spiller du, så skal du se alt funker som det skal.

Om LFE sporet er med eller ei, tviler jeg på du legger merke til.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk den som en vanlig cd spiller du, så skal du se alt funker som det skal.

Om LFE sporet er med eller ei, tviler jeg på du legger merke til.

Nei, jeg kommer nok ikke til å legge merke til slikt..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo all lyd som kommer ut i frontene, og en sub som spiller det samme som frontene er vel slik vi vil ha det?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo all lyd som kommer ut i frontene, og en sub som spiller det samme som frontene er vel slik vi vil ha det?
    Hehe, riktig innstilling i hvertfall.
    HoJ, du kan trygt koble akkurat som du gjør i dag.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I min verden så finnes det ikke noe annen form for lyd:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HoJ, Expert i Kr.sand selger en, etter mine begreper, veldig grei DVD spiller for en latterlig pris.

Philips DVP3120 (sølv!) til kr 399,-

Ut fra spek'ene på DAC'en ser den ok ut på lyd også faktisk. Vet ikke hvilken brikke som sitter i den, dessverre.

Spiller ikke SA-CD.

Amazon.co.uk: Philips DVP3120 - DVD Player: Electronics & Photo
    Philips DVP3120 DVD Player Review - DVD Players. Review of 250333
    Philips DVP 3120 - Read Reviews

DVP3120/05 - DVD Player - Players and recorders - Recorders, DVD and home theatre - Philips

Sjekk om Expert i Stavanger også har denne inne.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HoJ, Expert i Kr.sand selger en, etter mine begreper, veldig grei DVD spiller for en latterlig pris.

Philips DVP3120 (sølv!) til kr 399,-

Ut fra spek'ene på DAC'en ser den ok ut på lyd også faktisk. Vet ikke hvilken brikke som sitter i den, dessverre.

Spiller ikke SA-CD.

Amazon.co.uk: Philips DVP3120 - DVD Player: Electronics & Photo
    Philips DVP3120 DVD Player Review - DVD Players. Review of 250333
    Philips DVP 3120 - Read Reviews

DVP3120/05 - DVD Player - Players and recorders - Recorders, DVD and home theatre - Philips

Sjekk om Expert i Stavanger også har denne inne.
    Takker, skal se etter..

Noen som har noe formening om hvordan denne er vs. Pioneer DV535 (g-h sin)?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vegamannen: Igjen driver du og synser uten å ha noen referanse til det du snakker om. At du tviler på noe, er et fullstendig meningsløst utsagn, og kan, hvis den rette( eller gale) tolker deg feil, føre til at noen tar en beslutning på feil grunnlag.

Det hjelper jo ikke hvis produsent har mikset det slik at mesteparten av bassen ligger i LFE-sporet, og ikke i frontkanalene? Vet jeg kverulerer litt nå, men siden dette er et opplysningforum mener jeg at det kan være greit å være litt presis. Ved å ikke ha en sub tilkoblet, får du altså ikke hørt musikken slik den er ment å høres, så lenge det ikke er et PCM spor på plata. Og har du sett samme film med og uten sub, så tenker jeg du revurderer utsagnet ditt...

Som sagt, jeg hevder ikke at det ikke låter bra uten sub, bruker det ikke selv, men potensialet utnyttes ikke fullt ut.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Philips DVP3120 har en fast pris på elkjøp på 499, det samme som de skulle ha for'n på expert i stavanger.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, skal se etter..

Noen som har noe formening om hvordan denne er vs. Pioneer DV535 (g-h sin)?
    Er prinsippielt skeptisk til en DVD-spiller til 399,- spesielt når du skal bruke analogutgangene.

Ville vurdert den Marantzen som ligger på HFS. Bruk litt tid, så dukker det sikkert opp noe bra brukt.

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •