Pioneer dv 989

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer dv 989

Har i det siste merket at min dv 989 sliter litt med lesing av brente dvd.
    Hakker litt i lyden ved DTS, og sliter endel med slutten av platen.
    Dette problemet har jeg ikke ved avspilling på ps3.
    Noen som har noen tanker om dette?
    Jeg bruker Sony og Maxell dvd+r på en Samsung sata dvd brenner....
    Så vidt jeg husker skjedde ikke dette på min gamle pc med Samsung ide brenner... Dårlige plater, feil med brenner eller service på Pioneer dv 989?????
    Virker jo litt rart at ps3 gjør jobben da!!

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er muligens en kombinasjon av alle de alternativene du beskriver. De platene du bruker er ikke av beste kvalitet. Har en 5 år gammel dv 757. Den har fått enn tendens til å bare stoppe under avspillingen. Dette skjer mest på RW plater. Byttet derfor nå til LX-50.
    Du kan prøve å kjøpe en rense dvd-plate først. Mulig det er noe støv på linsa. Siden platene virker bra på pS3 er vel sjansen størst for at feilen ligger i spilleren. Bruker du Nero under brenning kan du sjekke kvaliteten på brenningen etter brenning. Litt usikker på Samsung støtter dette. Det kan du få svar på i Hardware.no forumet.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den virker helt topp ved avspilling av orginale plater, både dvd og cd...
    Har dette noe å si?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg du bør bytte merke på de platene bu brenner. Støtter brennern din disk test i Nero. Bruker du Nero ?? Det er ting du bør finne ut.

Arne M

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en gang i tiden problem med brente plater selv. Sjekket en del opp i hvordan plater og brenner fungerte, og kom frem til at det ikke bare er "tut og kjør". Nå tror jeg ikke at du bruker plater av dårlig kvalitet, men brenneren din har jeg ikke den helt store troen på, ihvertfall ikke dersom den brenner på høyeste hastighet. Jeg har kun brukt Verbatim plater de siste årene, og da 16X +R plater. Disse blir brent på 12X i Benq brennerene mine, og 8X i en Samsung S-ata brenner på jobb. Det pleier å gi en ok kvalitet.
    Pioneer Dv989 er forøvrig den beste spilleren jeg har hatt på brente og ripete plater (Gud forby at sistnevnte skal forekomme i min samling).
    Kan godt være at din spiller trenger service også... Dersom den er innenfor garanti-tiden er det liksågodt å få det gjort kanskje?
    Fremdeles en topp-spiller med tanke på bildekvalitet, så den er verdt å beholde

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er uten tvil den beste dvd spilleren jeg har hatt. Skrudde den opp igår å sjekket for støv etc. inni. Gned forsiktig av laseren med en NY q tips, og håper det hjelper. Som sagt det er heller ikke alle brente som ikke virker, men alle orginale virker 100%.Har alltid brukt Verbatim, men de siste 200 platene jeg kjøpte var Sony og Maxell. Dette er jo vesentlig billigere plater. Bruker nero, og full hastighet ved utbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner jeg ut det med disk test i nero?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nero start smart ---> tillegg ---> test stasjonen --->

Bruk bra plater som Verbatim , Tayo Yuden , Sony
    Også bra fabrikanter kan levere dårlige plater da de har ulike kvalitets serier.
    Kjøper du i butikk som Lefdal , Elkjøp osv får du bra plater.
    Alle plater har en Mediekode som vil si hvor bra kvalitet den er
    DVD Identifier - Your DVD, HD DVD & Blu-ray Companion betaler du mye å finner en dritplate så lever den tilbake.

Kjøp + plater (større sjangse for lesefeil med -) men går det ikke bra med plater fra Tayo Yuden , Veratim , Sony så prøv så med - minus
    Brennehastighet skal ikke gjøre dette men bit feil kan man få selv med melding brenning vellykked.
    bit feil vil vanligvis bli en liten pixel feil men får du større feil kan det gi kraftig hakking/bilde,lyd låser seg / får ikke startet platen.

Det er 3 ting jeg ser som sansynlig feil.
    1 Prøv bedre plate
    2 mål PI Failures og PI error når du tester med Nero.
    Får du for mange feil sjekk om dine harddisker / DVD drev står som DMA og ikke PIO (står noe av det som PIO så skift til DMA og restart pc (som du får beskjed om)
    3 last ned å innstaler ny firmware til din DVD brenner
    se om du finner den her > The Firmware Page • Index page eller søk hos produsent av brenner.

Hvor lang er din brennetid på X hastighet du har ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •