Overføring av VHS til DVD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overføring av VHS til DVD?

Noen som kjenner til utstyr som gjør dette mulig? bruker man en standard vhs/dvdrecorder kombo maskin?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elnor har en Deawoo dvd-recorder til 400 kr, skulle kunne gjøre jobben, hvis du har vhs´en selv da.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne godt ha tenkt meg å overført noen spesielle VHS til dvd.

Har en selv en super VHS spiller med Scart RGB som beste utgang, burde vel være mulig å koble denne til min Sony HX820 dvd recorder med en god gull Monster scart og få et ikke alt for degradert signal (utgangspunktet er jo ikke allverden uansett....).

Har ikke testet dette enda, og har to spørsmål. Hvor stor blir en VHS når en tar den opp i HQ? Er det egentlig bortkastet og en burde finne en lavere oppløsning som gjør at den passer på en 4,7 dvd R?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett HQ opptak blir 1 time på en dvd. Jeg har tatt opp selv noen VHS over til DVD og da brukte jeg SP og LP innstillingen på dvdopptakeren, da fikk jeg 2 timer på en DVD (SP) og 4 timer på LP. Ettersom VHS har litt dårlig oppløsning kan LP holde på gamle eller slitte opptak, men på bedre opptak så kan SP brukes. Men har du SUper VHS så må du vel bruke enda bedre ja, for å ta vare på oppløsningen. En god kabel må også brukes ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp

Tror de kan gi gode tips, og har iallfall en billig løsning til hjelp. Bare 60 kr pr kassett, billigste alternativet jeg har sett. Se link:
    FINN tjenester - Hele Norges markedsplass for tjenester til private og bedrifter.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil heller anbefale å overføre til PC.

Har selv gått til innkjøp av en USB dongle som tar i mot signalene fra VHS (Komposit+stereo, enkelte har S-video også).

Dette funker kjempe lett, da får man 1 fil man kan redigere eller skrive ut til DVD. Program varen som følger med er kjempe enkel, det er bare å starte VHS-spilleren og trykke på opptak på PCen når man har bilde, samt pause opptaket hvis man ønsker å ta vekk noe mens man ser på.

Man kan også drive med andre ting samtidig, uten at det går utover opptakene.

Kvaliteten blir som den er på VHS.

Plextor ConvertX PX-AV200U - Netshop.no - pc data foto minne digital

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •