DV656a og Panasonic SA-HE200 forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DV656a og Panasonic SA-HE200 forsterker

Har en DV656a DVD spiller og en SA-HE200 forsterker med DD-ex og DTS-ex deodere innebygget. Den har også analog 5.1 inngang.
    Jeg lurer på om det blir best lyd med å kjøre digitalt (opisk eller coax) eller analogt signal multi 5.1 utgang fra DVD spiller når jeg skal spille av DVD filmer?

Har også en Panasonic AE300 projektor og lurer på om jeg heller burde kjøpe en Samsung DVI spiller med progressivt signal. Denne spilleren støtter bare interlaced.

Kjøpte den for 2000kr på elkjøp (Tilbud) og har 30 dagers returrett.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    når det gjelder kabling her, så må du koble til både 5.1 analogt fra dvd spiller og digitalt(anbefaler å bruke koax). den analoge tilkoblingen trenger du for å få utnyttet spillerens mulighet for dvd-a og sacd. den digitale tilkoblingen er nødvendig for å få utnyttet dd-ex og dts-es. på filmer med vanlig dd eller dts lyd, så vil du få lyden både fra den digitale og den analoge tilkoblingen, så da kan du bruke den som du synes gir deg best lyd. er ikke helt sikker på om jeg hadde tatt bryet med å bytte til en samsung utelukkende for å få dvi. les litt i trådene ang samsungen, å du vil se at det ikke bare er positive erfaringer. komponent tilkobling vil nok gi deg mer en godt nok bilde her.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine