Opptak med parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptak med parabol

Jeg har tv via parabol hos Canal Digital. Kan jeg bruke en hvilken som helst hdd opptaker til å se på en kanal mens jeg tar opp en annen? Gjelder det samme om jeg senere går over til kabel-tv?

Jeg så Canal Digital hadde en egen HD PVR, men i og med at jeg muligens flytter innen et år og sikkert ikke trenger parabol senere så er det litt dumt å investere i denne om den ikke kan brukes med kabel-tv eller annen leverandør.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se en kanal, og ta opp på en annen når enheten, enten det er video, hdd osv., har to tunere.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vanlig dekoder har kun én tuner, dvs. den kan bare dekode og vise én kanal om gangen. Så svaret på spørsmålet ditt er -nei, en vanlig HDD-opptaker kan ikke ta opp en kanal og vise en annen samtidig. Det som gjør at PVR-en til CD kan gjøre dette er nettopp det at den inneholdet to tunere og kan dekode to kanaler samtidig.

En midlertidig løsning er at du kan ta opp fra den gamle dampantenna (før nettet stenges og ersattes av RiksTV) samtidig som du ser på et opptak fra HDD-opptakeren, eller omvendt. Men når det gamle analoge nettet stenges, så går ikke dette lenger. Og grunnen til at du kan gjøre dette er at mange (de fleste?) HDD-opptakere har innebygget analog TV-tuner. Det har hvertfall fungert hos meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •