Ny CD-spiller og ny DVD-spiller. Rotel.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny CD-spiller og ny DVD-spiller. Rotel.

Hei. Tenkte jeg skulle invistere i en ny cd-spiller og en ny dvd-spiller.

Har sett litt på disse to:

RDV-1093
    Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

RCD-1072
    Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

Hva synes dere om disse? Blu-Ray kan jeg spille av på PS3 (som er vel en god blu-ray spiller?)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sørg for å få hørt på den selv.

Sørg for å få hørt på den selv. I tillegg vil jeg gjerne gi deg et tips om å teste Usher CD-7 som ligger på 6995,- (med enkel nettkabel).

Les om denne spilleren i tråd lenger ned på siden.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann tomu

Ja, jeg har lest den... Jeg bor i Trondheim, og vil gjærne kjøpe i butikk/teste cdspilleren og dvd-spilleren før jeg kjøper.

Jeg skal på toneart i Trondheim for å teste rotel cd-spiller og dvd-spiller. Har før hatt rotel forsterker og var veldig fornøyd med den, så tenkte jeg skulle teste disse ut.

I tillegg vil jeg ha cd- og dvd-spiller i denne stilen da den passer bra med forsterkeren min

Men jeg må si jeg ble intressert i Usher CD-7 og. Likte utseende og erfaringene den har fått. Skulle vært en matchende dvd-spiller i like god kvalitet

Er det ingen som har erfaring med rotel cd- og dvdspilleren?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meningen å bare avspille CD og DVD plater
    eller også DVDA og SACD plater

Er meningen å ta all lyd ut analogt eller skal noe av det også digitalt med HDMI , Optisk , Coax.

Hvor skal lyden gå ? . (reciver , forsterker osv)

Hvorfor
    Hvorfor ikke avspille CD med RDV-1093 ?
    Jeg har kun lest manualene til begge men skjønner ikke hva RCD-1072 til ca 7000,- kr kan gjøre av undreverker med CD spilling i forhold til RDV-1093.
    (begge har HDCD , samme DAC osv)

En selger ville sikkert fortalt deg at du må ha begge deler men hvorfor ikke legge de 7000,- i en enda bedre DVD spiller som vil feks gjøre enda bedre DAC om målet er bra digital til analog convertering.

eller kjøp en helt annen CD spiller.
    Hvorfor er at du sansynligvis får to nesten eller helt like CD spillere med 1093 og 1072.

Er målet å kjøre lyd digitalt å SACD er noe du avspiller ville jeg valgt en med HDMI v1.2 så du får kjørt DSD som bitstream om motaker for lyd støtter DSD..
    Er målet også med digitalt å avspille DVDA bør man ha støtte for det.

RDV-1093 er vel største modellen til Rotel men greier ikke bitstreame DSD (SACD) eller sende DVDA som 6 ch PCM

bare en tanke

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en del jeg ikke skjønte med forrige post... Hehe... Er ikke så godt inne på fagfeltet.

Jeg har en forsterker: Cav A8M

Jeg vil spille dvd-er i god kvalitet. BluRay kan jeg vel spille bra nok på PS3?

Til nå har jeg bare vanlige CD'er, så det er det som er målet. Vil ha god lyd og rask respons. Problemfri CDspiller som leser cder godt.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte også på at de er veld e beste modellene til Rotel, men er de ikke noen år gamle nå?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen alternativer?

Jeg vil at cd og dvd skal matche, samt ha ca samme utseende som de jeg viste til ovenfor (metall/titan, proff utseende).

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, en slik en ja...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at med en RDV 1093 kan du avspille
    CD plater (vanlige CD plater )
    CD-R og CD-RW (opptaks CD plater med vanlig cd eller med mp3 , wma)
    CD-R og RW med SVCD (film) og JPEG (bilder)
    HDCD plater High Definition Compatible Digital - Wikipedia, the free encyclopedia
    DVD Video
    DVDA (audio)
    DVD R plater med DVD film , mp3 musikk , DVDA osv
    SACD Super Audio CD - Wikipedia, the free encyclopedia

Mitt spørmålstegn stilles til hva trenger du RCD-1072 egentlig til så lenge RDV 1093 avspiller CD plater ? (smør på flesk)

Jo det måtte være om RCD-1072 gir en bedre avspilling av CD plater en det RDV 1093 vil gjøre.

En DVD spiller til 13000,- vil ofte kunne avspille like bra lyd som en CD spiller til 6 - 7 000 å serlig da når det er samme produsent.
    (for alt du vet kan det sitte samme komponenter til CD avspilling i DVD spilleren som i CD spilleren)

Om en CD og DVD spiller er så nær eller tilnærmet lik i lydkvalitet så er kanskje 7000,- kr i en ren CD spiller bortkastet å derfor burde innvisteres i en annen CD spiller som gir bedre kvalitet eller kjøpe en DAC som som har bedre digital til analog convertering en CD / DVD spilleren.

Fra min side er dette tanker og forslag , den eventuelle forskjellen som kan hende eksisterer mellom RCD-1072 og RDV 1093 har jeg ikke kompetanse til å avklare (har kun lest manualene og spesifikasjonene til begge) men min mening er at du kanskje får bedre lyd ved å bruke de ca 7000,- kronene CD spilleren koster til andre ting.

(Det kan jo hende at du er så fornøyd med CD avspillingen på DVD spiller at du dropper bedre CD spiller eller DAC)
    Da har du spart ca 7000,-

Det er mange kompetente på siden her til å gi deg et bedre håndfast svar så se dette som noen tanker rundt kjøp av RCD-1072 og RDV 1093

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Hei. Tenkte jeg skulle invistere i en ny cd-spiller og en ny dvd-spiller.

Har sett litt på disse to:

RDV-1093

RCD-1072

Hva synes dere om disse? Blu-Ray kan jeg spille av på PS3 (som er vel en god blu-ray spiller?)
    Jeg hadde Rotel RCD-1072 for noen år siden. Det er en OK CD-spiller men ikke noe mere. Rotel sine DVD-spillere er heller ikke noe bedre enn midt på treet. Har hatt en god del Rotel-produkter opp gjennom åra og kjenner de ganske godt.
    Ser at disse to kommer på ca. 20 000 veil. Jeg har en helt splitter ny uåpnet Arcam DV139 (nypris 27 000) til salgs for 17 000.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=32289&cat=500

Denne har en nyere og bedre scaler og videoprosessor en RDV-1093 og har det beste bildet jeg har sett fra en DVD-spiller (litt bedre enn den jeg har nå men litt dårligere lyd). Den er i tillegg en mye bedre CD-spiller enn RCD-1072, pluss at den i tillegg spiller SACD og DVD-A utrolig bra. Vil påstå dette er ett kupp i forhold til RCD-1072 og RDV-1093.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det jeg mener er at med en RDV 1093 kan du avspille
    CD plater (vanlige CD plater )
    CD-R og CD-RW (opptaks CD plater med vanlig cd eller med mp3 , wma)
    CD-R og RW med SVCD (film) og JPEG (bilder)
    HDCD plater High Definition Compatible Digital - Wikipedia, the free encyclopedia
    DVD Video
    DVDA (audio)
    DVD R plater med DVD film , mp3 musikk , DVDA osv
    SACD Super Audio CD - Wikipedia, the free encyclopedia

Mitt spørmålstegn stilles til hva trenger du RCD-1072 egentlig til så lenge RDV 1093 avspiller CD plater ? (smør på flesk)

Jo det måtte være om RCD-1072 gir en bedre avspilling av CD plater en det RDV 1093 vil gjøre.

En DVD spiller til 13000,- vil ofte kunne avspille like bra lyd som en CD spiller til 6 - 7 000 å serlig da når det er samme produsent.
    (for alt du vet kan det sitte samme komponenter til CD avspilling i DVD spilleren som i CD spilleren)

Om en CD og DVD spiller er så nær eller tilnærmet lik i lydkvalitet så er kanskje 7000,- kr i en ren CD spiller bortkastet å derfor burde innvisteres i en annen CD spiller som gir bedre kvalitet eller kjøpe en DAC som som har bedre digital til analog convertering en CD / DVD spilleren.

Fra min side er dette tanker og forslag , den eventuelle forskjellen som kan hende eksisterer mellom RCD-1072 og RDV 1093 har jeg ikke kompetanse til å avklare (har kun lest manualene og spesifikasjonene til begge) men min mening er at du kanskje får bedre lyd ved å bruke de ca 7000,- kronene CD spilleren koster til andre ting.

(Det kan jo hende at du er så fornøyd med CD avspillingen på DVD spiller at du dropper bedre CD spiller eller DAC)
    Da har du spart ca 7000,-

Det er mange kompetente på siden her til å gi deg et bedre håndfast svar så se dette som noen tanker rundt kjøp av RCD-1072 og RDV 1093
    Ja, det kan være smør på fleks. Kommer uansett til å kjøpe dvd-spiller først, å så eventuelt en cd-spillere ved en senere anledning.

Hva er en DAC?

Forslag til DAC?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ute etter å kverrulere, man hva skal du med DVD-spiller når du har PS3 som også er en meget habil DVD-spiller?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Primare DVD30 til å spille både dvd og cd?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken type TV har du

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thosiba regza 37X3000PG

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Hva med en Primare DVD30 til å spille både dvd og cd?
    Primare er nesten utdatert når det gjelder bilde. Arcam DV139 "moser" DVD30 når det gjelder bildekvalitet med sin video DAC fra Zoran Vaddis og Ancor Bay scaler (DVDO). Lydmessig så er de omtrent likverdige.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare skrive det jeg mener så for eksperter rette meg om jeg tar feil.
    Primare DVD30 er 5 år gammel å er på mange måter out of date.
    http://www.primare.net/documents/00010.pdf

Den var vel i sin tid med oppscalering av SD video (feks DVD) en enorm DVD spiller.
    men i utviklingens tid vil jeg mene du vil ha en bedre scalerer på en ny DVD spiller på elkjøp til 1500,-
    Når Primare DVD30 i 2003 var ny var vanlige form for overføring av bilde analogt med kabler å vår maxoppløsning var 720x576 pixler.
    En DVD spiller den gang var en gudegave som kunne scalere til 720p , 1080 i
    (idag er det helt vanlig og med bedre prosessorer og HDMI ut)
    (DVD30 har DVI D ut)

Reciveren har 3 x 24 bit 196 kHz DAC noe du overhode ikke har brukt for når du bare skal avspille CD (3X 24/196 er til 6 kanaler å brukes til SACD og DVDA lyd. (unødvendig med mange påkostede DAC om man ikke skal bruke de)
    Til DVD spilling bruker du vel 5.1 høytalere til DD 5.1 lyd og DTS som ligger på DVD platen.
    Du har i hvertfall decoder til denne lyden på din reciver når du bruker optisk / coax kabel for overføring fra DVD .
    Lyddelen til CD på denne spilleren skal være kjempebra men ærig talt så er denne overpriset veldig da bilde delen etter min mening er helt ute av dato.
    Analoge lyden ut fra DVD har jeg kun lest at ikke er så bra men de som har skrevet det kan jo ha feil.

Du har en tv som ikke ligger i klassen > beste bilde
    (ikke fornermende ment)
    men den vil være en standard på hvor godt du vil få SD DVD til å vises
    Om du bruker 50 000,- kr på dyr elektronikk i avspillere så vil du aldri få utnyttet denne innvisteringen om ikke tv greier å gjengi den.
    Det er da også begrenset hva man kan få ut av en DVD film som kvalitet.

Slik jeg ser det kommer du langt med en DVD spiller i 2000,- kr klassen til filmdelen (da får du også mye bedre filmbilde mot for å bruke PS3)

Lyddelen (CD)er som jeg skjønner du ønsker å få mest mulig kvalitet ut av.
    Da kan alternativet være å kjøpe en riktig bra CD spiller

Eller satset på kombinert CD og DVD spiller som Trond B har til salgs ny som virker som en meget bra spiller Hjemmekino.no - Produktdatabase - Arcam DV139
    eller andre.

Du trenger virkelig litt hjelp så du ikke roter deg bort føler jeg men Se etter noe som er nærmere 2008

Jeg skjønner at det skal koste men få ekspert hjelp til å plassere disse pengene på riktig sted så du får mest mulig ut av dem.

DAC -------> Digital til analog-omformar - Wikipedia

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var tanken også å kjøpe en dvd-spiller med tanke på at jeg skal ha en hjemmekino med en god prosjektor. Men dette er enda litt frem i tid, så når jeg tenker meg om så kan jeg heller beholde den dvdspilleren jeg har i dag og heller kjøpe meg en god cd-spiller nå. For så å oppgradere dvdspiller senre når jeg skal skaffe meg prosjektør.

SÅ da er jeg ute etter en god cd-spiller til CAV A8M

Til nå har jeg en anbefaling som jeg synes ser vledig intressant: Usher cd-7

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endda mer forvirrende : Jeg kan ikke skjønne hva du vil med en dvd spiller og en cd spiller ......., er det fordi det bare er noe du MÅ ha ? Lytt nøye til hygen, og orienter deg om markedet og hva du egentlig trenger......
    Du har PS3, spiller den ikke også dvd ?
    Ellers, en Oppo dvd spiller koster ikke mange kroner og er ganske kompetent.
    Dine cd´er kan du legge inn tapsfritt på din pc, kjøp deg da en Squeezebox og en Berhesford dac for lyden (eller bruk d/a konverteren i din forsterker om du har det) og du har kremlyd til nesten ingen penge.
    Og ja, jeg har ikke brukt en cd spiller i nesten 3 år nå..., hvilken befrielse!

PS. jeg finder ikke alverdens info om din forsterker, har du en link til fabrikant ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •