Blu-ray spiller som spiller "alt"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray spiller som spiller "alt"?

Hei

Er på jakt etter en Blu-ray spiller (til "stuebruk") som spiller BD-R,
    BD-RE, DivX (med undertekst) brent på hvilket som helst media, samt
    muligheten til å spille Blu-Ray filmer brent på DVD-R plater.
    Ja, det er faktisk mulig å splitte opp en Blu-Ray film i 4-5 deler, brenne
    det til DVD-R og beholde full HD-kvalitet.

Se denne guiden:
    BD2DVD: Blu-ray to DVD guide - Club CDFreaks - Knowledge is Power

Noen forslag? Den må selvsagt også spille DVD filmer brent på DVD + - R.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu Ray spillere er ikke så utviklet ennå da.

Ja enkelte BD spillere skal kunne avspiller DivX
    Splitte Blu Ray til en masse DVD plater er mest et "har for lite å gjøre" prosjekt"
    Som du selv ser ut fra tråden du lenket til er dette mest ekprementering å ingen BD spiller er garanti for at dette går.
    Eksempel på 4-5 DVD plater er da orginal Blu Ray er på under 25 GB men
    når en orginal plate er 50 GB kan det fort bli 8 DVD plater for å avspille en film.
    Du kan selvsagrt fjerne all den gode lyden å sitte igjen med dårligste lyd men bra bilde.
    Da har du PS3 som vil være et av de beste alternativ til avspilling av ulike formater.
    Da kan du også gjøre om HD filmer til mkv som er det vanlige i dag å avspille med PS3.
    Du kan bruke PC som avspiller for ulike format å antakelig den muligheten som vil gi deg minst feil å problemer.

Du må ha en Blu Ray leser til pc for å først få dette inn på en harddisk .
    Du kan jo kjøpe Blu Ray brenner til PC
    Amazon.com: Sony BD-R: Electronics

Som en bedre måte en DVD vil en nettverks media player kunne avspille dette på en enkel å problemfri måte
    http://avforum.no/forum/av-prosessorer-mediaspillere/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Blu Ray spillere er ikke så utviklet ennå da.

Ja enkelte BD spillere skal kunne avspiller DivX
    Splitte Blu Ray til en masse DVD plater er mest et "har for lite å gjøre" prosjekt"
    Som du selv ser ut fra tråden du lenket til er dette mest ekprementering å ingen BD spiller er garanti for at dette går.
    Eksempel på 4-5 DVD plater er da orginal Blu Ray er på under 25 GB men
    når en orginal plate er 50 GB kan det fort bli 8 DVD plater for å avspille en film.
    Du kan selvsagrt fjerne all den gode lyden å sitte igjen med dårligste lyd men bra bilde.
    Da har du PS3 som vil være et av de beste alternativ til avspilling av ulike formater.
    Da kan du også gjøre om HD filmer til mkv som er det vanlige i dag å avspille med PS3.
    Du kan bruke PC som avspiller for ulike format å antakelig den muligheten som vil gi deg minst feil å problemer.

Du må ha en Blu Ray leser til pc for å først få dette inn på en harddisk .
    Du kan jo kjøpe Blu Ray brenner til PC
    Amazon.com: Sony BD-R: Electronics

Som en bedre måte en DVD vil en nettverks media player kunne avspille dette på en enkel å problemfri måte
    http://avforum.no/forum/av-prosessorer-mediaspillere/
    Takk for svar. Jeg har Playstation 3, Blu-ray brenner (i Pc'n) og en Blu-ray rom i den andre Pc'n.
    Trenger en spiller til og da vil jeg ha en vanlig avspiller. PS3 spiller egentlig alle formater jeg trenger, men den irriterer meg litt da den etter en stund begynner å støye forferdelig p.g.a. varme.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo til nå noen få Blu Ray spillere som har LAN
    (nettverks inngang for stream av film og musikk)
    Da vil den på samme måte som en nettverks avspiller kunne hente filmer fra diverse pc harddisker du har eller nettverkshardisker.

Nå vil ikke jeg anbefale denne Blu Ray spilleren men som et eksempel på at enkelte er til streaming.
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1539
    (foreløpig begrenset i forhold til kvalitet og format men dette vil utvikle seg)

Det kommer mange nye spillere så man får se hvilke muligheter de får
    Master List Of Blu-ray Players

Blu-ray.com - Blu-ray Players and Player Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo til nå noen få Blu Ray spillere som har LAN
    (nettverks inngang for stream av film og musikk)
    Da vil den på samme måte som en nettverks avspiller kunne hente filmer fra diverse pc harddisker du har eller nettverkshardisker.

Nå vil ikke jeg anbefale denne Blu Ray spilleren men som et eksempel på at enkelte er til streaming.
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1539
    (foreløpig begrenset i forhold til kvalitet og format men dette vil utvikle seg)

Det kommer mange nye spillere så man får se hvilke muligheter de får
    Master List Of Blu-ray Players

Blu-ray.com - Blu-ray Players and Player Reviews
    Takk igjen for svar. Jeg har sjekket litt selv nå og denne spilleren:

PANASONIC Nordic - DMP-BD30

skal spille alt jeg er ute etter, også Blu-ray filmer brent på DVD-R plater.
    Vel, han jeg snakket med på kundeservice sa i alle fall det.

Ang. brenne Blu-ray til DVD-R så har alle filmene jeg har brent gått på maks. 5 DVD-R plater. Jeg har da fjernet menyer og unødige tekst/lydspor.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke disse testene et ultimat svar på hva som går å hva som ikke går men som du ser er dette ikke helt i samsvar med kundeservice.
    ( hvem kundeservice ? )

BD2DVD: Blu-ray to DVD guide - Page 5 - Club CDFreaks - Knowledge is Power

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke disse testene et ultimat svar på hva som går å hva som ikke går men som du ser er dette ikke helt i samsvar med kundeservice.
    ( hvem kundeservice ? )

BD2DVD: Blu-ray to DVD guide - Page 5 - Club CDFreaks - Knowledge is Power

Sant nok. Det som i alle fall er sikkert er at Blu-ray filmer splittet og brent på DVD-R funker helt fint på Playstation 3. Jeg har gjort det på flere filmer og de spiller helt fint, til og med undeteksten blir med.

Playstation 3 er nok en grei avspiller i og med at den spiller mye, bare synd den bråker.

Etterhvert som prisen synker på BD-R plater blir det jo også mindre interessant å splitte/brenne til DVD-R.

Det var foresten Panasonic's kundeservice som sa det gikk.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teori skal det fungere siden Blu Ray spilleren støtter codec osv.
    Om det har noe med oppbygingen av Blu Ray spillere som kan gjøre at HD på DVD med samme codec som leses av med den røde laseren blir behandlet ulikt en det som kommer inn den blå (lilla)vet jeg ikke.

Nå har jeg ikke peiling på hvordan du splitter Blu Ray eller hvilke filstruktur du får på hver enkelt DVD plate.

er det så at bare m2ts filene blir på DVD platene å ingen andre filtyper som skal gi drevet en informasjon så fungerer vel DVD filmen som en HD kamera film kanskje.
    AVCHD (m2ts fil)
    Alle Blu Ray spillere avspiller vel ikke slike filmer om fil strukturen på platen ikke samsvarer med den informasjonen hver enkelt avspiller krever ?

Blir det på samme måte som AVCHD så avspiller panasonic slike filer.

Er det bare m2ts filer er dette transport stream filer.
    På samme måte som SD video kamaera som har TS
    Med TS filer til SD kan man bare endre filendelse til VOB men man får sync problem.
    Man kan heller ikke brenne bare VOB på DVD plate å få avspilt den men det går bel om man endrer filendelse til MPEG2.

Noe av det samme blir vel til Blu Ray eller tar jeg feil ?
    Da var tanken at AVCHD ville bli bra.
    Enkelte software gjennkjenner ikke m2ts men gjør vel det om filendelse blir m2t

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teori skal det fungere siden Blu Ray spilleren støtter codec osv.
    Om det har noe med oppbygingen av Blu Ray spillere som kan gjøre at HD på DVD med samme codec som leses av med den røde laseren blir behandlet ulikt en det som kommer inn den blå (lilla)vet jeg ikke.

Nå har jeg ikke peiling på hvordan du splitter Blu Ray eller hvilke filstruktur du får på hver enkelt DVD plate.

er det så at bare m2ts filene blir på DVD platene å ingen andre filtyper som skal gi drevet en informasjon så fungerer vel DVD filmen som en HD kamera film kanskje.
    AVCHD (m2ts fil)
    Alle Blu Ray spillere avspiller vel ikke slike filmer om fil strukturen på platen ikke samsvarer med den informasjonen hver enkelt avspiller krever ?

Blir det på samme måte som AVCHD så avspiller panasonic slike filer.
    Når jeg splitter opp filmen etter denne: BD2DVD: Blu-ray to DVD guide - Club CDFreaks - Knowledge is Power guiden blir mappestrukturen akkurat som på en Blu-ray fim med "BDMV" og CERTIFICATE" mappe og med m2ts-filen(e) i en undermappe som heter "STREAM". Når den spilles på PS3 står det på skjermen at det er AVCHD DVD-rom (se bilde i guiden).

Skal for moro skyld prøve å brenne en m2ts-fil og legge den rett på rot og se hva PS3 kaller den da.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sikkert riktig denne guiden som du viste til men slik jeg forstår det blir dine DVD r AVCHD.
    AVCHD og Blu-Ray har ulik filstruktur å alle Blu Ray spillere avspiller ikke AVCHD.
    Men finner du BD avspillere som støtter AVCHD så skal dine DVD kunne avspilles .

Når du har kopiert Blu Ray til harddisk å fjernet unødvendige lydspor osv så skal det vel også gå ned Nero som støtter HD å brenne AVCHD på DVD plate.
    Nero – Press Releases
    legge inn m2ts filene og lage AVCHD.
    For å gjøre det Nero måten må m2ts filene splittes til flere filer / størelse så det passer på en DVD 5 eller DVD 9 ettersom hva du skal brenne til.
    Splitte kan du gjøre med HDBDSplitGUI

AVCHD - Wikipedia, the free encyclopedia

Panasonic bdp 10 skal kunne avspille AVCDHD så da er det kanske ikke så usansynlig at BDP 30 også kan så din kundeservice ifo er riktig.
    (Det er ikke mange BD spillere som avspiller AVCHD
    (men PS3 kan også som du har testet)
    (UDF DVD data disc er det vel du brenner)

bare brenne m2ts (transport stream) fil tror jeg ikke lar seg avspille.
    PS3 og XBOX 360 er fine når det gjelder film og formater men Blu-Ray spillere har til nå meget begrensning for støtte til ulike formater.

Elura User - Canon Elura tips and tricks - Playing AVCHD video on a Blu-ray player

Fint verktøy til info om video filer er Mediainfo
    MediaInfo
    (lydspor , text , bitrate , codec osv)

Bare tenkte
    AVCHD spesifikasjoner >> Maximum system data rate ~24 Mbit/s (~18 Mbit/s for DVD)
    Da må man passe på at man får fjernet så mye fra en Blu Ray film at man ikke overstiger 18 Mbit/s vel?

Lager man DVD ut fra guide du lenket til (CD freaks) så blir ikke filmen Recodet så der kan den vel være større en 18

Med Nero går jeg ut for at filmen blir recodet så 18 blir max ellr er filmen i utgangspunktet under 18 før recoding så vil det bli ingen tap av kvalitet.
    ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sikkert riktig denne guiden som du viste til men slik jeg forstår det blir dine DVD r AVCHD.
    AVCHD og Blu-Ray har ulik filstruktur å alle Blu Ray spillere avspiller ikke AVCHD.
    For meg ser filstrukturen akkurat lik ut uansett om det er DVD-R plater brent etter guiden eller en vanlig Blu-Ray film.
    Legg også merke til at i punkt 3 i guiden så lager man "Blu-ray disc structure from those new M2TS files by using TsRemux again".

Som sagt sier PS3 at det er AVCHD når det blir brent til DVD-R. Det som er litt merkelig er at om jeg tar de eksakt samme filene å brenner på BD-R isteden så sier PS3 at det er en BD-rom plate, altså ikke AVCHD.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men
    Brenner du dem på DVD brenner du dem som UDF 2.5
    og på Blu Ray blir det brent som orginal BD struktur eller?

Edit ( Blir Vel sikkert UDF 2.5 samme hvordan man brenner vel)
    Jeg bare tenkte litt i forhold til at det ble lest som to forskjellige format.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men
    Brenner du dem på DVD brenner du dem som UDF 2.5
    og på Blu Ray blir det brent som orginal BD struktur eller?

Edit ( Blir Vel sikkert UDF 2.5 samme hvordan man brenner vel)
    Jeg bare tenkte litt i forhold til at det ble lest som to forskjellige format.
    Brenner dem som det står i punkt 4 i guiden, altså UDF v2.5.
    Det gjelder uansett om jeg brenner på DVD-R eller BD-R.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg skriver mye rart men det er for å lufte muligheter / umulige ting.
    Et BD drev har en max lesehastighet
    Et DVD drev har max lesehastighet.
    Nå er BD og DVD to helt forskjellige drev men tar jeg ikke feil er MAX lesehastighet for DVD drev på en blu ray spiller max 16.5 MBps (12X)
    Dette ligger langt under det en BD drev har som har max overføring 12× = 432 Mbit/s (bruker selvsagt ikke hele men det er mulig som en fremtid)

Blir det ikke en umulig oppgave å fylle en DVD med film som krever raskere avspillingshastighet en det drevet greier)
    Selvsagt er DVD rød laser som HD DVD å HD DVD greier stor hastighet.
    Overføringen er i hverfall ikke lik da 1 X HD DVD er det samme som 3,3 x DVD
    1 X bLU ray er også samme hastighet som X 3,3 DVD

PS3 DVD drev kan av ulike årsaker ha mulighet for større hastighet en det som er vanlig (kanskje med tanke på fremtidige spill)
    Men siden man leser om så mange tester i CD freaks som kun avspiller sekunder eller ikke i det hele tatt så må det jo være en logisk forklaring på at DVD spillere ikke takler DVD med BD struktur og høykvalitetsinnhold.

En slik plate spiller vel problemfritt på et pc drev ?

Om man da lager filmen til AVCHD så er det et format med max 18 Mbps på DVD om jeg ikke har tolket det feil.
    Da er kanskje eneste muligheten til å gjøre BD film om til AVCHD om man skal avspille den på en BD spiller.

Det var en lang tanke

Det er jo selvsagt at DVD drev kan ha høyere lesehastighet (feks på pc) men er DVD drevet på en BD laget for å overføre så store hastigheter som full HD kvalitet fra Blu Ray ?

Blir hastigheten anderledes pga codec så kan man vel overføre mere MB HD film per sekund med et DVD drev som er satt opp med max 12 x om jeg ikke er helt ute å kjøre

Dette var eksempler med 4.7 GB (et lags plater)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •