Problem - Ny LCD kobles til opptaker med HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem - Ny LCD kobles til opptaker med HDMI

Håper noen med mer kunnskap enn meg kan hjelpe.

Har nettopp kjøpt ny 40" LCD av merket Samsung LE40S8 (HD ready). Har koblet Riks-TV mottakeren til HDMI1 og dette funker fint i alle oppløsninger (bruker 1080i).

Men så koblet jeg DVD opptakeren av merket LG RH188H til HDMI2.

For det første skulle jeg ønske at TV'n skiftet til HDMI2 automatisk når jeg slår på DVD'en. Er dette mulig å få til?

For det andre vil ikke bildet fra DVD vises selv om jeg manuelt skifter til HDMI2 på tv'n. Tv'n sier "Modus støttes ikke". Så jeg må bort til DVD'en og manuelt skifte oppløsning på den (576p, 720p, 720i eller 1080i). Den står alltid i 576i. Dette er irriterende.

Det ser ut til at tv'n ikke støtter 576i og at dette er standardinnstillingen på DVD'en hver gang jeg slår den på. Er det noen mulighet til å legge inn eller lagre annen standardoppløsning på DVD'en? Evt. har noen andre finurlige løsninger?

Skjønner dere hva jeg vil frem til?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder riks-TV mottakeren kan du fogså forsøke 720p ut. Da slipper den HD-ready TVen å skalere, og Riks-boksen trenger heller ikke skalere SD sendingene så mye.

Men, til problemet: DVD opptakeren din må kunne holde på oppløsningen du har satt, ellers må det være noe galt med den. Sjekk med manualen om det er andre muligheter til å sette den. Slik skal det definitivt ikke være.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •