Oppo DV-983H / Pioneer DV-LX50 hvem er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo DV-983H / Pioneer DV-LX50 hvem er best?

Noen som har erfaringer med disse dvdspillerne? Tenkte hovedsaklig på bilde delen, men andre erfaringer tas også imot. Har veldig lyst på Pioneer'en, ettersom jeg er opptatt av design og et homogent AV-rack. Har pr. idag en Pioneer 507XA plasma, og skal gå til innkjøp av Pioneer VSX-LX60 eller 70 AV reciver, så DV-LX50 vil passe godt inn..

Noen erfaringer med nevnte dvdspillere?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer LX-50

Jeg kjøpte denne for en uke siden (sonefri). Herlig spiller. Erstatter min 757. Bra kvalitet. Oppo spilleren koster vel vesentlig mindre ?. Får ihvertfall DV-980H for 800kr. på Datakjeden. Ikke den samme spilleren , men den får masse skryt.

Arne M

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tviler jeg på at Pioneer LX-50 klarer å levere like gode DVD bilder som Oppo DV-983H.
    Men Pio'en kommer unektelig til å se bra ut sammen med en LX reciver. Sykt pene produkter !

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, er du så siker Andy?

Jeg trodde Pioneer sin LX-serie var i ypperste klasse?

Dessuten har den scoret høyt på tester:
    Pioneer DV-LX50 Reviews
    http://www.pioneer.no/files/no/dvlx50hjemmekino0408.pdf
    Pioneer DV-LX50 DVD Player - TrustedReviews

Her er forresten en Cnet test av DV-983H:
    Oppo DV-983H Video Players and Recorder reviews - CNET Reviews

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å tråkke noen med veldig sterke meninger på tærne.
    Mange av de veldig hypete merkene på nett er ikke altid like gode som menigheten på diverse netforum skal ha det til. Spesielt slike "for bra til å være sant" produkter har en tendens til å blir blåst opp til noe litt mer enn de faktisk er. Jeg har dog ikke testet 983, men etter all skryten 980 fikk når den kom bestilte jeg en slik, men den overlevde ikke lenge i oppsettet mitt. Den er bra til prisen, men etter min mening ikke en spesielt god spiller. Du får sannynligvis ikke noen bedre spiller for den summen du betaler, men du skal ikke så langt opp i pris før du finner noe som jeg oppfatter som bedre. Bilde på spilleren over HDMI er OK, bilde på component var dårligere enn en utgammel Denon med component, lyden over analog er tragisk og de digitale signalene over både optisk og coax er plaget av støy hvis du har litt dårlig strømnett hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg ikke testet Pioneer DV-LX50, men jeg har hatt Oppo 983H i noen uker. Så langt har jeg vært strålende fornøyd. Det eneste jeg savner, er muligheten til å flytte tekst (subtitles) oppover og nedover i bildet. Men dette komme muligens i en senere firmwareoppdatering. Andre dvd-spillere jeg har i heimen og sammenligne med, er PS3 og Toshiba HD-EP35.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Med fare for å tråkke noen med veldig sterke meninger på tærne.
    Mange av de veldig hypete merkene på nett er ikke altid like gode som menigheten på diverse netforum skal ha det til. Spesielt slike "for bra til å være sant" produkter har en tendens til å blir blåst opp til noe litt mer enn de faktisk er. Jeg har dog ikke testet 983, men etter all skryten 980 fikk når den kom bestilte jeg en slik, men den overlevde ikke lenge i oppsettet mitt. Den er bra til prisen, men etter min mening ikke en spesielt god spiller. Du får sannynligvis ikke noen bedre spiller for den summen du betaler, men du skal ikke så langt opp i pris før du finner noe som jeg oppfatter som bedre. Bilde på spilleren over HDMI er OK, bilde på component var dårligere enn en utgammel Denon med component, lyden over analog er tragisk og de digitale signalene over både optisk og coax er plaget av støy hvis du har litt dårlig strømnett hjemme.
    Jeg er rund i kantene, men dette kjøper jeg ikke (se uthevet tekst).

Hvis du opplever den lyden som tragisk så må det være noe galt med spilleren din, kablene dine eller receiveren din.

Eller du har "tuklet" i setup menyen.

Lyden er fenomenal på analog når jeg spiller SACD/DVD-audio - hos meg!

Og nei, jeg plages ikke av støy på "raw" via optisk heller.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg er rund i kantene, men dette kjøper jeg ikke (se uthevet tekst).

Hvis du opplever den lyden som tragisk så må det være noe galt med spilleren din, kablene dine eller receiveren din.

Eller du har "tuklet" i setup menyen.

Lyden er fenomenal på analog når jeg spiller SACD/DVD-audio - hos meg!

Og nei, jeg plages ikke av støy på "raw" via optisk heller.
    Heisann,

Vi begynner kanskje å dra denne tråden litt OT, men jeg kan ikke la dette stå ubesvart

Det er (heldigvis ikke) noe feil med hverken preamp, kabler eller spilleren min og jeg har heller ikke tuklet med setup.
    Jeg har ikke hatt anledning til å prøve Oppo på SACD eller DVD-audio da jeg ikke eier en eneste skive i disse formatene. Erfaringene mine er kun basert på vanlig CD og DVD. Av de CD og DVD spillerne jeg har i huset HK DVD1, HK DVD 47, Sony ettellerannetDVDopptaker, Shanling CDa10-T er Oppoen helt klart den dårligste som ren lydformidler ved analog ut.
    Jeg har vært i dialog med Oppo på grunn av de problemene med støy på de digitale utgangene. Den har vært brukt på 10A kursen i kjelleren min som deles med noen panelovner, taklamper og en fryser(Ja, Elektriker er neste post på oppgradering av anlegget), og dette er det svaret jeg fikk fra Oppo:

Depending on the power conditioning of your current setup, power
    management can be a huge issue. We have seen in several international
    cases that power regulation is not as accurate as most US households.
    This can cause adverse errors with our units, especially if the power
    fluctuates below the voltage threshold.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc.

Jeg har også testet spilleren på en 16A jordet kurs på det gamle demorommet til Emtech og der spilte den klokkeklart på coaxutgangen(som var den eneste vi testet).

Jeg vil nok en gang understreke at jeg mener at Oppo lager gode produkter i forhold til prisen, men at det finnes bedre ting på markedet som ikke trenger å være så veldig mye dyrere. Når Oppo etter hvert kommer med en blu-ray spiller er det ikke utenkelig at jeg kommer til å sjekke ut den selv(Værtfall hvis jeg har fått orden på strømmen i kjellern)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må straks og med en gang skaffe deg en SACD og teste ut lyden på Oppo sine analoge utganger. Jeg bruker gode gamle lakrissnører (jada jada, bare le i vei - hehe) - og det er FENOMENALT !

Ang strøm: ja da fant du ut av det - det er altså ikke spillerens feil, men noen gamle, litt sprø og deilige strømledninger/kontakter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hmmm, er du så siker Andy?

Jeg trodde Pioneer sin LX-serie var i ypperste klasse?

Dessuten har den scoret høyt på tester:
    Tja. Hvis man tar en titt på innholdet i 983H, så tipper jeg at i denne prisklassen blir den vanskelig å slå.

Ikke sammenlign 981 med 983. Med 981 vs LX50 så stiller begge ganske likt etter min mening. Begge disse bruker vel DCDi av Faroudja.
    Hvis LX50 hadde benyttet Silicon Optix sin Realta HQV chip så hadde nok saken vært litt andeledes.

983H virker dog imponerende. Oppbygningen bygger på den samme videoprosseseringen man finner i DVDO iScan VP30 !!
    Video deinterlacer'en ABT102 og Anchor Bay Technologies nye generasjon videoscaling chip ABT1018 tipper jeg er en skjeldenhet å finne på spillere i denne prisklassen.

Uansett så snakker vi nok om nyanser. Så hvor synlig den forskjellige bildebehandlingen er på vanlig filmmateriale kan jo diskuteres...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •