Pioneer BDP-LX71 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rubio
    Jeg har hatt denne spilleren i noen uker. Bildet går via HDMI-kabel til en Pioneer plasma-TV, mens lyden går via RCA til stereoforsterkeren. Bildet er helt topp, men jeg synes utgangsnivået på lyden er lav i forhold til alle andre komponenter koblet til stereoforsterkeren. Mens volumknappen ved bruk av den tidligere Denon DVD-spilleren vanligvis sto på "klokka 8 til 9" må jeg nå opp på "klokka 11-12" (som er halvveis til maks. volum). Det er sjelden andre komponenter er over "klokka 9".

Jeg bruker "downmix DTS til stereo" i menyen. Er det andre som har opplevd det samme. Jeg tror lyden er forholdsvis normal, eller er det kanskje noe som går tapt i denne konverteringen til analog tokanals-lyd?

På forhånd takk for all hjelp.
    En annen ting jeg legger merke til at lyden når ulike filmer står i "menyposisjon" er ganske mye høyere enn under avspilling av selve filmen. Jeg la ikke merke til dette med Denon-spilleren. Det kan også virke som om stemmene er litt lavere enn normalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rubio
    En annen ting jeg legger merke til at lyden når ulike filmer står i "menyposisjon" er ganske mye høyere enn under avspilling av selve filmen. Jeg la ikke merke til dette med Denon-spilleren. Det kan også virke som om stemmene er litt lavere enn normalt.
    Nå har jeg fått sjekket ut at ved å bruke en DVD hvor jeg har muligheten til å velge Stereo Surround i filmmenyen (Ringenes Herre) blir lyden helt normal (og veldig bra). På DVD'er hvor jeg ikke har denne muligheten virker det som om spilleren låser seg i multikanal (selv om jeg ikke har valgt det i oppsettet), og mye lyd forsvinner til en senter som ikke er der. Dette dreier seg jo om de fleste DVD'ene jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min LX 71 i dag. har Samsung BDP 1400 fra før og Pioneer BDP-LX 5090 skjerm. Prøvde å kjøre samme film samtidig på begge bluray spillerne og bruke hdmi switchen på min Pioneer LX 70 for å bytte kjapt over fra den ene til den andre. Jeg greide søren ikke å se noe forskjell på bildene.....Merkelig. Kanskje jeg burde kjøpe nye briller.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plopp
    Fikk min LX 71 i dag. har Samsung BDP 1400 fra før og Pioneer BDP-LX 5090 skjerm. Prøvde å kjøre samme film samtidig på begge bluray spillerne og bruke hdmi switchen på min Pioneer LX 70 for å bytte kjapt over fra den ene til den andre. Jeg greide søren ikke å se noe forskjell på bildene.....Merkelig. Kanskje jeg burde kjøpe nye briller.
    Det er ikke så stor forskjell på bildet på Blu-ray nei.
    Har du prøvd det samme med DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testa det nei. Kjøpte spilleren først og fremst for å få et løft lydmessig og det har det definitivt blitt.
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er ikke så stor forskjell på bildet på Blu-ray nei.
    Har du prøvd det samme med DVD?

Newcomer r.j sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har tatt en titt inne i spilleren?! Ser ut som det sitter en vanlig bd-rom spiller der med PATA tilkobling av type BDC-S02. Kan sikkert sette den rett i pcen. Forestillte meg at det skulle være noe mer avansert driverk, men den gang nei.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r.j
    Noen andre som har tatt en titt inne i spilleren?! Ser ut som det sitter en vanlig bd-rom spiller der med PATA tilkobling av type BDC-S02. Kan sikkert sette den rett i pcen. Forestillte meg at det skulle være noe mer avansert driverk, men den gang nei.
    Hva mener du med mer avansert drivverk?

Tror du at du ville få bedre bilde og lyd hvis drivverket hadde en mer fancy innpakning?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet mitt første ordentlig ankepunkt mot denne BD spilleren:

Startet opp en film idag (mumien, dragekeiserens grav) og etter å ha sett filmen i ca 15 min bestemte jeg meg for å ordne noen andre småting før jeg fortsatte å se filmen.

Stoppet filmen og skrudde av BD spiller. Når jeg skulle starte filmen igjen begynte den ikke der jeg stoppet filmen, men den begynte helt på nytt igjen.. Lurer på om den gjør dette med alle filmer, og om det evt blir fikset med en firmware oppdatering...
    Irriterende egentlig.

Pioneer DVD spilleren min (dv lx 50) starter jo filmen der man slapp, til og med hvis man tar ut filmen og ser en annen film først... Da burde jo BD spilleren klare dette også..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Startet opp en film idag (mumien, dragekeiserens grav) og etter å ha sett filmen i ca 15 min bestemte jeg meg for å ordne noen andre småting før jeg fortsatte å se filmen.

Stoppet filmen og skrudde av BD spiller. Når jeg skulle starte filmen igjen begynte den ikke der jeg stoppet filmen, men den begynte helt på nytt igjen.. Lurer på om den gjør dette med alle filmer, og om det evt blir fikset med en firmware oppdatering...
    Irriterende egentlig.

Pioneer DVD spilleren min (dv lx 50) starter jo filmen der man slapp, til og med hvis man tar ut filmen og ser en annen film først... Da burde jo BD spilleren klare dette også..
    Det kommer an på om funksjonen ligger på platen eller ikke. Veldig få BD med denne funksjonen desverre...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er nok desverre sånn, forsøk pauseknappen eller kapittelnr..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irriterende egentlig.
    Hvis man trykker på stop en gang skal spilleren bli stående i resume. Men hvis man nå trykker på stop en gang til, så går den ur resume og filmen starter på ny når man trykker på play.

Dette har ikke jeg hatt noe problem med, har riktignok en 51FD, men firmware og funksjoner skal være de samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykker bare stopp en gang. Men skrudde av spilleren, og da ville den ikke starte opp på samme sted igjen.
    Så lenge jeg ikke skrur av spilleren starter den på samme sted i filmen som den slapp.
    Kan ikke skjønne at det skal ha noen betydningen om man skrur av spilleren eller lar dne stå på?
    Og kan heller ikke skjønne at BD platen skal ha så mye med saken å gjøre?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykker bare stopp en gang. Men skrudde av spilleren, og da ville den ikke starte opp på samme sted igjen.
    Så lenge jeg ikke skrur av spilleren starter den på samme sted i filmen som den slapp.
    Kan ikke skjønne at det skal ha noen betydningen om man skrur av spilleren eller lar dne stå på?
    Og kan heller ikke skjønne at BD platen skal ha så mye med saken å gjøre?
    BD platen har nesten alt å si for alle plater lages ikke likt.
    Hvordan BD authoring er utført (menyer struktur osv)
    type plate (vanlig eller BD-J)

Skriv navnet på filmen så er det fort gjort å finne ut på nettet om årsak er film eller avspiller problem
    (nesten altid er det plate)
    om det er ett problem ?
    Vi må da venne oss til nye formater istedenfor at de skal være like de vi har brukt i årevis.
    Det er kjekt at en film starter uten meny feks...............men den funksjonen vil antakelig koste start fra stop punkt starting men man har da pause........

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var den nyeste av mumien filmene. Dargekeiserens grav eller noe sånt..

Synes bare det var litt merkelig at man kunne starte opp midt i filmen når man har stoppet den, men ikke når man har stoppet den og skrudd av BD spilleren...

Men er vel bare en tilvenningssak...

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenke meg å kjøpe BDP-LX71 (og har vel fingeren i skivende stund på kjøp-knappen) ..men er litt usikker på forskjellen mellom denne og BDP-LX08 som jeg ser er 1000,- dyrere, og mer linje-ren...

Anyone?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Kunne tenke meg å kjøpe BDP-LX71 (og har vel fingeren i skivende stund på kjøp-knappen) ..men er litt usikker på forskjellen mellom denne og BDP-LX08 som jeg ser er 1000,- dyrere, og mer linje-ren...

Anyone?
    Er vel kun design som er forskjellen på disse, LX08 ser jo rett og slett griselekker ut (i mine øyne).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Elkjøp har LX71 til 6750,- .. Noen billigere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med denne spilleren er at omtrent ingen har den inne på lager. Jeg bestillte min på Elkjøp 5 desember og de har fortsatt ikke klart å levere den

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hantro
    Problemet med denne spilleren er at omtrent ingen har den inne på lager. Jeg bestillte min på Elkjøp 5 desember og de har fortsatt ikke klart å levere den
    Ja.. det la jeg merke til når jeg trålte de forskjellige filialene.. ingen på lager..

Noen tips til hvor man får tak i denne nå (på lager) til en grei penge?

Newcomer Hauer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skal kjøpes.

Og btw Stapedius: Du har vel en av de fineste hjemmekinoene jeg har sett. (Måtte bare komentere)

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •