Pioneer BDP-LX71 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 223
    Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Snakket med en representant for Soundgarden på Elektromessa om denne. De håpet å få inn noen før jul, prislapp ca. 20K.

Det som skuffet mest med LX71, for min del, er at denne er totalt ribbet for ethernet og dermed de mulitimediafeatures som LX70 kunne skilte med. Det virker dermed som om LX91 er med en oppgradert versjon og dermed "arvtageren" til LX70. Regner med at den dog er noe raskere enn LX70 ;-)

Det å sitte med en BD-spiller som ikke kan kobles til nettet, i disse "firmwareoppdateringstider", virker på meg som en tungvint løsning.
    tja..enig i at det er tungvint av pioneer. Men det er jo bare å laste ned oppdateringen fra internett og brenne den ut på en cd...og vips så er den oppdatert

For min del er ikke profil 2.0 megaviktig, jeg ser aldri bonusmateriell fra filmer uansett..så mye fritid har jeg ikke

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Snakket med en representant for Soundgarden på Elektromessa om denne. De håpet å få inn noen før jul, prislapp ca. 20K.

Det som skuffet mest med LX71, for min del, er at denne er totalt ribbet for ethernet og dermed de mulitimediafeatures som LX70 kunne skilte med. Det virker dermed som om LX91 er med en oppgradert versjon og dermed "arvtageren" til LX70. Regner med at den dog er noe raskere enn LX70 ;-)

Det å sitte med en BD-spiller som ikke kan kobles til nettet, i disse "firmwareoppdateringstider", virker på meg som en tungvint løsning.
    Jepp, LX91 har heldigvis nettverk kontakt og den er DLNA sertifisert. Da er det vel mulig og ”streame” film og musikk gjennom den.
    Det jeg lurer på er, kan jeg spille av WAV og VOB (DVD filmer) fra en annen enhet på nettverket?

Hadde jo vært glimrende og bruke Wolfson DACene for avspilling av rippede CD’er ikke sant

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lite spørsmål til ein som skal ha seg spiller
    hva er egentleg den store forskjelen på 71 og 51
    ser at den har ein litt betre BILDE converter
    er det alt=?oss dødlege ser vell ikkje forskjell
    er det verdt prisen?
    eg får ein 51 til 4500 kr

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av forskjellen er også

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvs at det er ikkje verd 2500kr ekstra ?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes nå fronten på 51FD og LX70 så ganske lik ut men..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer BDP-LX71 best i test i Lyd og Bilde!
    Test av Pioneer BD-LX71 - Tester - Lyd og Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk lei av å vente på tester om BDP-51FD, så kjøpte meg like godt en LX71 idag
    Fikk en god pris av selger, 6,5k

SKulle gjerne likt å vite hvordan Lx71 måler seg mot 51FD, men den blir nok ikke testet på noen måneder. Og nærmeste butikk som har 51FD utstilt ligger på andre siden oslo.

I værste fall har jeg betalt noen tusen ekstra for en spiller som er like bra som 51FD. Men regner med at 71 må være litt bedre, hvertfall med tanke på prisforskjell.. Fornøyd er jeg uansett

Gleder meg til å sette på Band of Brothers på Bluray nå

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbakemelding angående spillerens prestasjoner:

Bilde er meget bra. Flere hakk over PS3 hvertfall Det blir en helt annen verden, selv på min HD ready samsung 42" plasma..

Lyden er helt sinnsyk! Kan ikke sammenliknes med noe annet jeg har hørt på bluray! Er nok en grunn til at pioneer spilleren vinner alt av tester i forskjellige blader! Dette må virkelig oppleves!

Har kun et eneste ankepunkt på spilleren så langt:
    Displayet kan dimmes til null. Det kan også de "nydelige" blå lysene på spilleren, men det sitter fortsatt igjen en relativt sterk rød lampe som forteller at spilleren er på...

Ikke mye å klage på men...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Tilbakemelding angående spillerens prestasjoner:

Bilde er meget bra. Flere hakk over PS3 hvertfall Det blir en helt annen verden, selv på min HD ready samsung 42" plasma..

Lyden er helt sinnsyk! Kan ikke sammenliknes med noe annet jeg har hørt på bluray! Er nok en grunn til at pioneer spilleren vinner alt av tester i forskjellige blader! Dette må virkelig oppleves!

Har kun et eneste ankepunkt på spilleren så langt:
    Displayet kan dimmes til null. Det kan også de "nydelige" blå lysene på spilleren, men det sitter fortsatt igjen en relativt sterk rød lampe som forteller at spilleren er på...

Ikke mye å klage på men...
    Sett en liten sort elektrikertape bit over det røde lyset så er problemet løst, det gjorde jeg...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet til receiver med HDMI eller analogt?
    Jeg bruker HDMI til film (siden spilleren ikke støtter DTS HD MA før firmware oppdatering i jan/feb?) og analogt til musikk. Meget fornøyd med lyd i stereo via RCA kabler kontra HDMI. Stor forskjell faktisk. (Jeg som trodde DAC'en i min RX-V3800 var bra nok....)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet med begge deler (!) var mest for å prøve både den analoge og digitale lyden i spilleren.
    Lyden ble bra over HDMI, men litt bedre over analog kabel. Men forbausende nok ble lyden over HDMI MYE bedre enn lyden fra ps3 over HDMI...

Så det hjalp mye å skaffe ny spiller Så er ikke DACen i onkyo 875 så gal heller da, når det gjelder dekoding av lyd..

Men forbausende nok: Prøvde for moro skyld å spille av en cd og sende lyden analogt. Både fra Lx71 og fra DV-Lx50 som jeg har.
    Det var bedre lyd i Lx50 på musikk...

Uansett var denne spilleren et par hakk opp fra Ps3, så angrer ikke et sekund

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer BDP LX-71 Sonefri?

Noen som vet om det går an og gjøre denne sonefri med remote?

Isåfall om det går,funker det med orginal remote, eller må man ha en multifunksjons remote?

Har lyst til og pensjonere min Pioneer DV868, men da må denne kunne gjøres sonefri først.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vi en god review av LX71 (BDP-05FD i USA)

HTF Hardware Review: Pioneer Elite BDP-05FD Blu-Ray Player - Home Theater Forum

Merk spesielt følgende:

The 05FD actually features a true 10-bit 4:2:2 YPbPr 1080p/24 HDMI video output for the ultimate in PQ, this is very important. Most BD players feature a 4:4:4 HDMI video output which is another conversion step that can have degrading effects on the PQ. Blu-Ray discs are encoded as 4:2:0, when this info hits the decoding chip inside the unit it is decoded and the chroma info is doubled or upsampled to 4:2:2. If a player has a 4:4:4 output then there is another conversion step inside the unit taking the 4:2:2 output of the decoder and converting it to 4:4:4. In addition to the 4:2:2 HDMI output, the 05FD actually allows for the above mentioned extensive setup of the unit to send, for example, 4:4:4 YPbPR if you should want that, along with enhanced or standard levels and even RGB colorspace output. This is the most featured BD player I have encountered yet in this regard, you can do any output type you wish to use. Included is even a deep color 4:4:4 HDMI output trick which upsamples standard Blu-Ray discs and outputs them as deep color levels and gradiations.

Good stuff eh!

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Noen som vet om det går an og gjøre denne sonefri med remote?

Isåfall om det går,funker det med orginal remote, eller må man ha en multifunksjons remote?

Har lyst til og pensjonere min Pioneer DV868, men da må denne kunne gjøres sonefri først.
    Les tråden :P Post 33 og 96 så finner du svar der..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Les tråden :P Post 33 og 96 så finner du svar der..
    Forsåvidt ingen av de postene som ga svar på mitt spørsmål. Jeg lurte på hvordan, og ikke om det går an.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg bruker nå ps3 og en toshiba hd spiller,kjører gjennom min Marantz receiver versjon hdmi 1.1 får da hd lyd gjennom pcm.Går ikke dette på denne spilleren???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går fint det.
    Du må bare laste ned en oppdatering hvis du vil ha intern dekoding av dts hd master.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går fint det.
    Du må bare laste ned en oppdatering hvis du vil ha intern dekoding av dts hd master.
    Hm, jasså. Hvor da? Firmware historikken for denne spilleren sier ingenting om dts hd master oppgradering. Det er utrolig irriterende at Pioneer snyter meg for dts master via de analoge utgangene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Hm, jasså. Hvor da? Firmware historikken for denne spilleren sier ingenting om dts hd master oppgradering. Det er utrolig irriterende at Pioneer snyter meg for dts master via de analoge utgangene.
    Den kommer den, men dessverre må vi vente til slutten av desember eller januar, hvorfor vet jeg ikke

DTS HD Master audio internal decoding ligger klar i både LX71 og 51FD, trenger bare som sagt firmware oppgradering

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •